Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Zullen we @DrPhil gelijk geven ?
Misschien stopt het dan?

Bij deze…
@DrPhil… je hebt groot gelijk… het was gisteren echt zwaar kut.
Kut sneeuw, kutweer, kutzicht en niet te vergeten kut fransen.

Je hebt gelijk!

(Ik ben toch blij dat ik hier zit, en niet in Nederland… zou @DrPhil jaloers zijn?)

O ja @DrPhil… vandaag wordt het weer zwaar kut…
Er ligt 20 cm van die verse kut poeder… kijk maar op de webcam… zwaar kut

Gaap… please drop this subject.

Ik blijf maar binnen denk ik. Wordt toch kut… :(

Heerlijk…

null

In les menuires sneeuwt het al non-stop sinds gisteren een uur of 17. Ik schat dat er zo’n 30cm is gevallen.
Ze hebben ook lawines getriggerd (of iemand in het appartement boven ons is een paar keer zwaar uit zijn bed gevallen).

Mooi uitzicht @Harm !!
Veel plezier vandaag en hou nog wat sneeuw voor mij over. Ik kom zaterdag…

*bericht bewerkt door WillemJona op 13 mrt 2018 09:05

Ha Harm, waar is dat plaatje genomen? Wij zitten in Valtho en het is echt dichte mist hier, en tussen de bomen door lijkt me mooi!

Ha Harm, waar is dat plaatje genomen? Wij zitten in Valtho en het is echt dichte mist hier, en tussen de bomen door lijkt me mooi!

Erik2013 op 13 mrt 2018 09:03

St. Martin de Belleville op 1400 meter…

@erik2013: Ga naar meribel op 1400 meter en ga dan skien rond de col de la loze. Dus richting la tania, meribel villages etc. Daar heb je het beste zicht. Vanmiddag moet het overal beter worden qua zicht. Je hebt wel een trois vallees pas nodig uiteraard!

Voor mij is het webcambeeld van Saint Martin altijd een oriëntatie of het sneeuwt of regent op die hoogte. Ook nu is het opvallend dat het gedeelte weg op de linkerzijde van het beeld helemaal nat ligt. Kan natuurlijk ook worden veroorzaakt doordat de weg daar gestrooid is.
Het is echter niet de doorgaande weg door het dorp. Bij sneeuwval ligt dat gedeelte normaal ook echt wit. Zit zelf overigens steeds in Les Menuires, dat toch 500 m. hoger ligt.

Hen48

@hulst: Pin me er niet op vast, maar volgens mij is asfalt later in het seizoen wanneer de (diffuse) instraling hoger ligt niet representatief. Als je het mij vraagt ligt de sneeuwgrens nog (een stuk) onder saint martin en de andere lage dorpen in trois vallees.

zie ook webcam la tania op 1350 meter:

http://www.latania.com/webcams.html

Dikke sneeuw gevallen en de zon die het probeert door het wolkendek. Top omstandigheden daar!

*bericht bewerkt door aartstyle op 13 mrt 2018 09:33

De weg is nu nat, maar het sneeuwt wel licht… Gaan nu omhoog met de lift…

Iedereen veel plezier. Ik zie het realistische verslag graag tegemoet.

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 mrt 2018 09:35

Iedereen veel plezier. Ik zie het realistische verslag graag tegemoet.

DrPhil op 13 mrt 2018 09:33

Top condities hoor! ;)

Sneeuwt aardig door boven St. Martin maar met de juiste kleur beglazing in je skibril is het prima te doen…

@aartstyle. Snap ik. Ik heb de afgelopen jaren echter wel geleerd dat, zelfs in Les Menuires, de grens tussen sneeuwval en (ijs)regen dicht bij elkaar ligt. Op de webcams is dat dan moeilijk of niet te zien. Lijkt het te sneeuwen, blijkt het toch (mot)regen te zijn. Ik wil enkel aangeven dat de webcams niet altijd zaligmakend zijn om een goed oordeel te kunnen geven. Sneeuw op het dak van de gebouwtjes op de Olympische piste van LM geeft dan veelal een betere indicatie.

Hen48

Bovenop de Mt. De la Chambre sneeuw maar prima zicht op de piste zelf…

Disclaimer: dit is een realistisch verslag…

Val Thorens prima zicht op de pistes…

null

Heeft er iemand een (slaap)pilletje voor dokter Phil? Zelfs om half 3 's nachts… :-)))))

Heeft er iemand een (slaap)pilletje voor dokter Phil? Zelfs om half 3 's nachts… :-)))))

@Harm. En nu nog graag een foto van een hoogte van 3000 m. In het dorp zelf geeft geen zuiver beeld van de weersomstandigheden. @Steven. 2 pilletjes lijkt me wel wat veel van het goede.

Hen48

@Harm. En nu nog graag een foto van een hoogte van 3000 m. In het dorp zelf geeft geen zuiver beeld van de weersomstandigheden. @Steven. 2 pilletjes lijkt me wel wat veel van het goede.

Hen48

Dubbel. Ligt toch aan de side.

Hen48

@Hulst boven was het iets minder, maar bovenaan de Funitel de Peclet toch nog goed zicht op de piste voor je hoor. Dit is een realistisch verslag… ;)

@Harm.En niet teveel wind daarboven. Is nogal eens het geval. Ben er bij mijn laatste vakantie maar 1 keer kunnen komen, terwijl het toch een van mijn favoriete afdalingen is.

Hen48

Nope, nauwelijks wind vandaag. Sneeuw wordt nu minder en bewolking lijkt wat dunner te worden…

Zitten even bij Chalet de Caron te pauzeren…

*bericht bewerkt door Harm op 13 mrt 2018 12:07

Ik weet niet wat @Harm ervan vond, maar na de middag was het boven 2400m toch heel slecht zicht. Naar boven gegaan met la moutiere en dan de funitel grand fond maar daar heb ik weinig plezier aan beleefd…

Ik ben technisch niet zo’n goede skiër dus zichtbaarheid is voor mij wel cruciaal, andere mensen vinden het vandaag misschien top, maar ik heb het liever met meer zichtbaarheid ;-).

Wij zijn om twaalf uur richting Menuires gegaan en zitten daar nu te lunchen. Heb wel het idee dat het nu lichter wordt…

Werd inderdaad minder. La Masse nog een keer gepakt voor de lunch en de Bruyères helemaal naar beneden. Zo maar eens richting Meribel en einde dag weer naar St. Martin…

Vanmorgen was echt super. Morgen zon!

Even op de webcams gekeken. Ik zie het al. Top omstandigheden.

Even op de webcams gekeken. Ik zie het al. Top omstandigheden.

DrPhil op 13 mrt 2018 15:19

Fijn dat je eindelijk overtuigd bent… ;)

Vanmorgen genoten boven Val Thorens met prima zicht, nu is het inderdaad een stuk minder…

Plaats een reactie