Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Vanmorgen was heerlijk! Lunch idem in Cocon de Neige in Reberty. Laatste 1,5 uur was ronduit kut. Weinig zicht en een ijzige piste naar St. Martin de Belleville. Uitgerekend nu komt de zon er in het dorp door…

Ik begrijp nu waarom mensen alles in Oostenrijk zo geweldig vinden.

Kun je dat toelichten? ;)

Hoi, kwa zicht was het vandaag niet best met al die lage bewolking.
Kwa sneeuw… top al die poeder, wel een beetje zware poeder, maar dit is geen Canada.
Overigens s’morgens als eerste omhoog naar de Mont Vallon om daar de eerste poeder aan gort te skieen…
Kan ik vanaf VT het dal niet uit… 3 vallees gondel en stoeltjes kaduuk.
Moest ik via Bvd Cumin… das een k😈t piste zeg, door die dikke sneeuw heen prikken.
En voordat je dan bij de M Vallon ben… ben je zeker niet meer de eerste.
Dus geen nood, de zon scheen op la Masse, dus omhoog…
Was ik boven, zon weg en dikke sneeuw… nou ja, weer k😈t condities (kwa zon dan), want de sneeuw was geweldig. @DrPhil, het kan zijn dat je op de webcam die zon niet ziet… het zal wel aan mijn oranje glazen en positieve instelling liggen.
Omdat het zicht de hele dag slecht bleef, ben ik eens vroeger naar de sauna gegaan.
Het zicht was daar af en toe geweldig, en soms heel slecht… maar over het algemeen top condities.
Alhoewel, de sneeuw was er vrij slecht… had ik natuurlijk eerst op de webcam moeten checken, daar kan je alles op zien.

Groeten

@DrPhil wat wil je in Godsnaam bereiken met dit zielige gedoe? Zelden zoiets kinderachtigs op dit forum meegemaakt als wat jij de afgelopen 24 uur presteert… :p

@DrPhil Bij deze een waarschuwing om niet op deze manier (zeurderig) live verslagen van commentaar te voorzien. Daar zit niemand op te wachten en is topic vervuiling.

Click. Click. Peace

Trois Vallees is zo uitgestrekt dat de weersomstandigheden per dal een groot verschil kunnen maken. Veel wind in Val Thorens en vrijwel geen wind in Les Menuires. Bewolkt met neerslag in Les Menuires en zonnig in Meribel/Courchevel. En dat allemaal op dezelfde uren van de dag. Maakt een dagplanning dikwijls lastig. Je moet dan een beetje geluk hebben. Ik spreek hier enkel uit mijn ervaringen van de afgelopen 10 jaar.

Hen48

Zo zo, bewogen dagen op dit topic :p laat ons allemaal ons zegje doen maar elkaar afstraffen/afblaffen hoeft niet ;)
Nu even iets anders. Weet iemand hoe het zit me het speeltuintje in Val Tho, enkele maanden geleden veel van gezien dat dit compleet was ondergesneeuwd, is dit nu ook nog het geval al je ziet dat er ongeveer 2m sneeuw in het dorp ligt? Dit gewoon kwestie dat ik dit een leuk beeld en indicatie vind :)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Fijn dat de 3 Marches kapot is. Vrij druk bij de Bruyères… :p

null

Fijn dat de 3 Marches kapot is. Vrij druk bij de Bruyères… :p

null

Harm op 14 mrt 2018 10:17

WoW zulke lange rijen niet eens in feb. Vakantie gezien. Nou ja behalve die ene keer dat stroomstoring was , maar heb zelf niet gezien . We waren net op tijd teruggegaan. Zoonlief kwam wel een uur later terug van de skiles .

In de ochtend is de Mt da la Chambre leeggedraaid met de “moteur thermique”. Op hetzelfde moment bleef er een cabine van de Roc 1 in het station vast zitten. Gevolg: lange rijen bij de Sunny en de Bruyères.
Vanaf Mottaret stonden er inmiddels 2 lange rijen voor de Cote Brune lift, de wachttijd was 45 minuten

bon ski

De eerst en zo goed als zeker ook de laatste zonnige dag van deze week. Omdat wij net als de marmotten uit ons holletje komen als de zon schijnt, zijn we vandaag begonnen aan het laatste gedeelte van seizoen 2017-2018.
Heel veel sneeuw, op de lagere pistes hard en met een dun laagje verse sneeuw wat zorgt dat het prima te skien is, hoger is de sneeuw nog prima.
Het was warm, de 0 graden grens lag op 3000 meter en de zon heeft de hele dag geschenen. De lichte voile van rond de middag mag geen naam hebben, dat geld niet voor e wind die in de namiddag opstak, hier zullen we morgen nog veel last van hebben (Lombarde)
De Piste Brigues naar Courchevel Le Praz:

null

De Mt. de la Chambre gezien vanaf de Roc des 3 Marches :
null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Jongens wat een dag! Vanmorgen vroeg naar Menuires getogen waar we een vroege pauze hadden ingelast vanwege lange rijen door defecte liften. Vervolgens naar de Cime de Caron welke we een paar keer gedaan hebben. Late lunch in Val Thorens en net via de Roc 1/2 terug naar St. Martin de Belleville via de Grand Lac. Deze lag er ook super bij, helemaal tot in het dorp. Hoewel ik de wolken en mist wel miste hebben we genoten. Veel beter wordt het niet…

@Skifan. Op de foto’s te zien blijven de pistes van uitstekende kwaliteit, ook al zullen de temperaturen zo langzamerhand wel een rol gaan spelen. @Droopy2. Je kunt nu weer gaan zwaaien.

Hen48

Wow, wij hebben om 9:20 de Bruyeres genomen en toen vond ik het al veel volk maar die wachtrij op de foto slaat alles!
Wij zijn vandaag naar Courchevel en La Tania gegaan, pistes lagen overal prima behalve het laatste stuk naar La Tania. Later op de dag wat “bosses” maar nog zeer goed te skien!
Perfecte dag, hebben snel snel gegeten om maximaal van de pistes te kunnen genieten. @skifan, van de wind hebben wij niets gemerkt?

@Skifan. Op de foto’s te zien blijven de pistes van uitstekende kwaliteit, ook al zullen de temperaturen zo langzamerhand wel een rol gaan spelen. @Droopy2. Je kunt nu weer gaan zwaaien.

Hulst op 14 mrt 2018 17:16

Pistes waren briljant vandaag! Zelfs lager, weliswaar wat pap, maar als snowboarder kan ik dat alleen maar extra waarderen…

En er was nog meer en panne.
Vanmorgen geprobeerd de funitel 3 vallees te nemen…
Eerst laten ze 2 keer het aantal mensen door, die proberen toch in de funitel te komen…
Daarna doet ie het niet meer.
Iedereen er uit, aansluiten in de rij van TS 3 vallees… en dat is in de morgen altijd een flinke rij.
Aansluiten was er niet bij, iedereen stapte over de afrastering… een grote chaos.

Nietemin, een fantastische dag gehad. Pistes geweldig, @Skifan, ik vond de Brique naar Pras na alle regen heel goed geprepareerd en lekker te skieen.
Overigens vond ik alle dalafdalingen erg goed (Tania, Pras, St Martin, Meribel, Courch 1600)
Over het algemeen zijn die half maart erg nat, maar nu een klein laagje gesmolten sneeuw op een harde laag… skied geweldig vind ik.
Sta nu in de niets-doen lamballen stand, kan kk de avond mee vol krijgen.

GFS geeft morgen sneeuw en vrijdag weer zon. Zou een perfecte afsluiter zijn…

Alles dicht in VT behalve Castor/Polux (tapis).
Te veel wind.
Volgens mij ook in Les Menuires. Daar is alleen Betex open.
Wachten tot vanmiddag, dan neemt de wind af.

@Droopy2. Op de webcams zie ik skiërs toch aanschuiven bij de liften die bij Croisette vertrekken. Zegt natuurlijk niets over de liften die hogerop gaan.

Hen48

volgens mij ziet het op de webcam er uit dat er weer iets draait in les menuires. hopelijk gaat er voor jullie nog meer open de komende uren…
veel plezier vandaag!
maar het waait flink zie ik op de webcam van toren…

*bericht bewerkt door miepmiep op 15 mrt 2018 10:17

Actuele situatie in L3V:
Vallée des Belleville:

null

Méribel en Courchevel:
null

Foto’s: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Vanmorgen naar Meribel gegaan maar beneden aangekomen waarschuwde men dat je beter in je eigen vallei kon blijven. Weer richting St. Martin getogen en daar heerlijke afdalingen gedaan tot half twee. Pistes lagen er super bij, nauwelijks wind onder de kam en heerlijke sneeuw. Nu net klaar met de lunch in St. Martin en zo nog een paar keer op en neer… Prima dagje zo…

Harde regen nu in St. Martin op 1400 meter. Komende nacht aardig wat sneeuw erbij als het goed is. Morgen laatste (poeder)dagje…

Vandaag was in ieder geval heerlijk. Weliswaar beperkt tot de pistes boven St. Martin (in de middag geen zin meer om over te steken en vanmorgen waarschuwden ze om in de eigen vallei te blijven ivm mogelijk sluiten van de verbindingen.

Ook na de lunch nog lekker geboard, enkel de laatste run (omstreeks 16 uur) eerst paar honderd meter in de mist, verder prima condities…

Momenteel sneeuwt het behoorlijk in Les Menuires. De verwachting is dat dat de nacht door gaat en dat het morgen ochtend wat zon zou bieden. Ben benieuwd!

zalig morgen voor jullie ,poedersneeuw

groot feest in Les Menuires , Cette année les chutes de neige n arrêtent pas …
C est officiel on a dépassé les 5m de neige cumulés depuis le début de la saison

Mooi dat jullie nog een poederdagje tegemoet gaan morgen. Veel plezier allemaal. Ik vertrek morgenochtend op weg naar ons overnachtingshotel en kom zaterdag (eindelijk) kijken hoe de pistes er bij liggen in 3Vallees. Dat kan bijna niet misgaan. Zin in!

Weinig verse poeder maar wel zon! :)

De mooiste webcam van de trois vallees wat mij betreft geeft weer een prachtig beeld vandaag:

https://lesmenuires.roundshot.com/

Ben heus niet jaloers…

Plaats een reactie