Wintersport Inside

Ik zie net de post van Rogier op de Lauteret en moest ineens aan Zermatt denken @DrPhil. Dat sneeuwdek lijkt daar geen centimeter dikker te worden…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Er is inderdaad van de voorspelde 119cm exact 0 cm gevallen.
De anti-depressiva zijn inmiddels in Zermatt uitverkocht.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 dec 2017 17:02

Maar Australië heeft wel gewonnen.

Waar gaat het mis @DrPhil, zouden ze geen sneeuw kunnen meten in Zermatt? Er is wel sneeuw gevallen natuurlijk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Waar gaat het mis @DrPhil, zouden ze geen sneeuw kunnen meten in Zermatt? Er is wel sneeuw gevallen natuurlijk.

Shane op 20 dec 2017 17:56

Bij mijn weten niet hoor. Waarop baseer je dat er sneeuw is gevallen?

De berichtgeving rondom laatste sneeuwval van Zermatt zelf. En de sneeuwval volgens deze site en de sneeuwval in de omringende gebieden…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Er is bij mijn weten niks gevallen.

Volgens Snow-forecast is de laatste sneeuw van 12 december.

Maar zermatt.ch zegt 18 december, net als wintersporters.nl.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Verdere sneeuw is afgelast in zermatt tot nadere orde

Maar hebben we het nu over het dorp Zermatt, of over het skigebied Zermatt, waarvan de Matterhorm het hoogste punt is?

Het schijnt zelfs dat Zermatt het gebied tijdelijk gaat sluiten i.v.m. sneeuwgebrek…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Het schijnt zelfs dat Zermatt het gebied tijdelijk gaat sluiten i.v.m. sneeuwgebrek…

Jeffvdv op 20 dec 2017 18:27

Ook ieder jaar hetzelfde daar.

Edwin van Riel

Hier de meetdata van het SLF meetstation op de Gornergrat: https://www.slf.ch/de/lawinenbulletin-und-schneesituation/me…

Inderdaad 18 december de laatste sneeuwval.

Hier de meetdata van het SLF meetstation op de Gornergrat: https://www.slf.ch/de/lawinenbulletin-und-schneesituation/me…

Inderdaad 18 december de laatste sneeuwval.

GiGi op 20 dec 2017 18:31

Maar dan zitten we al op 3000 meter. Op dorp niveau is het echt heel weinig tot nu toe.

Ik zou er nooit meer heen gaan. Nooit sneeuw en ook al geen auto’s. ;)

null

Hoho, zeer hip alsook modern rollend materiaal daar!

Maduromatt

Maar wie o wie lost nu dat mysterie op? Op Klein Matterhorn zou sinds vorige week volgens deze site toch weer zo’n 50 cm moeten zijn gevallen, maar het sneeuwdek is geen centimeter dikker geworden 🤔.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Misschien moet weerman Roel maar eens op onderzoek uitgaan 😜

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Voor de domme vragen blogs 👍

Ik zie het al. Ik heb me vergist. Er is 1cm poedersneeuw gevallen.
Door het gewicht van de nieuwe sneeuw is de totale sneeuwlaag met 5cm ingeklonken.

Sneeuw op pistes wordt samengedrukt en heeft een veel grotere dichtheid dan vers gevallen sneeuw. Het klopt daarom wel degelijk dat 20 cm vers gevallen sneeuw niet gelijk staat aan 20 cm extra sneeuw op de pistes. Die sarcastische toon keer op keer lijkt me daarom niet geheel terecht.

Klopt @IkBakErNiksVan, maar circa 50 centimeter gevallen en 0 toename in sneeuwdek lijkt ook wat vreemd toch?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sneeuw op pistes wordt samengedrukt en heeft een veel grotere dichtheid dan vers gevallen sneeuw. Het klopt daarom wel degelijk dat 20 cm vers gevallen sneeuw niet gelijk staat aan 20 cm extra sneeuw op de pistes. Die sarcastische toon keer op keer lijkt me daarom niet geheel terecht.

IkBakErNiksVan op 20 dec 2017 21:50

Ach dat kan je beter tegen de muur zeggen. Het is een enorme obsessie van hem en hij is er zo door geobsedeerd dat hij gewoon niet meer voor rede vatbaar is daarover…

Born to Ride

Zeker. De sneeuwhoogte in Zermatt zal me echter aan mijn reet roesten.
Ik doelde vooral op de toon die DrPhil aanslaat die me niet per se terecht lijkt, gezien sneeuw op de pistes gecompressed wordt en het dus niet gek is dat de sneeuwhoogte amper omhoog gaat als er bijv. 20 cm verse sneeuw valt.

Blijft toch mooi om te zien, al die mensen die maar blijven geloven in dat nepnieuws 😁
De sneeuwlaag is trouwens afgenomen. Nogal logisch want die nieuwe sneeuw weegt ook zoveel.
@ikbakerniksvan is kennelijk ontgaan dat de voorspelling nieuwe sneeuw 119cm was. Sindsdien is de sneeuwlaag met 5cm afgenomen.
Lees gerust even terug.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 dec 2017 22:08

Ah ok, ja ik moest er wel om lachen eerlijk gezegd. 😀

Die sneeuwmetingen kloppen in elk geval van geen kant, maar volgens mij is Roel daar onlangs een soort peer onderzoek voor gestart… want waar meten ze nu in vredesnaam. Dat zou natuurlijk eigenlijk niet op de piste moeten zijn…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zoals ik al zei, de sneeuwhoogte in Zermatt interesseert mij niet. Het is echt puur je eigen perceptie dat mensen in dat nepnieuws geloven.

Lekker boeiend wat de sneeuwhoogte is, zolang de pistes maar wit zijn er geen stenen liggen.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 20 dec 2017 22:04

Blijft toch mooi om te zien, al die mensen die maar blijven geloven in dat nepnieuws 😁
De sneeuwlaag is trouwens afgenomen. Nogal logisch want die nieuwe sneeuw weegt ook zoveel.
@ikbakerniksvan is kennelijk ontgaan dat de voorspelling nieuwe sneeuw 119cm was. Sindsdien is de sneeuwlaag met 5cm afgenomen.
Lees gerust even terug.

DrPhil op 20 dec 2017 21:59

Je vergeet er bij te zeggen dat die 119cm voorspeld was op een site die ongeveer hetzelfde is als die van hajo smit. Wintersporters.nl gaf 36cm af en dat komt een heeel stuk dichter in de buurt.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 20 dec 2017 22:05

Born to Ride

Plaats een reactie