Wintersport Inside

@Shane @DrPhil @GiGi Geniet ervan! Kijk jaloers mee vanaf de zijlijn anders was ik vandaag teruggereden vanuit PdS.

Nu dus even zoeken en strepen in de agenda.

Ja echt afzien vandaag…

null

null

@Gigi dit is om emotioneel van te worden , toch stiekem 'n beetje jaloers.

Spijtig dat je zo moet afzien en dan nog zoooo alleen . :)

Born to run. B.S.

Ik verblijf in de Wildkogel Arena… helaas echt zo’n Nederlandse enclave met bijbehorend campinggedrag en jammergenoeg een plaatselijke middenstand die daar op ingericht is… wel lekker geskied in de Arena, Kitzbuhel en Konigsleiten. Maar ga volgend jaar toch maar weer naar Italie 😁.[post]Shane op 17 mrt 2018 21:00[/post][/quote]

Beter iets dan niets. Er zijn er ook die nu zich zitten te vervelen in het koude Nederland, zoals ik

*bericht bewerkt door Jethro op 18 mrt 2018 11:24

Kan inderdaad altijd erger. Nog een klein maandje dan mag ik weer. Pasen geen reismaatjes dus dat gaat m denk ik niet meer worden.

@Jethro het is prachtig weer genieten van buiten.

Deel van ons uitzicht…soort Kaiserwetter

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/01e882884947b878d5b637bc...

Helaas zo een fijne kinderverjaardag 😉 zo’n zin in.

Een lekker soppig slagroom spons puntje met een hysterische marsepeinprint. Daarbij een batterij aan gillende kids die waarschijnlijk met deze kou allemaal binnen blijven, had ik maar het excuus klaar dat ik toch op een alp stond of op de terugreis was.

@Mirel020 ik mag toch hopen dat die van het kinderfeestje jouw post niet lezen🙈

mama on a mission in the snow

Ik ga maar ff uit verveling naar Zandvoort denk ik😀 @mirel020 succes op het kinderfeestje🤣😉

@Skimams dat zo’n kleine jarig is is natuurlijk feest en dat moet worden gevierd maar de hysterie daar.

Ik hoor nu al de stemmen: Sterre wat heeft mama nu gezegd!!! Nee niet doen…nee niet je broertje in elkaar slaan dat is niet lief…

Mag ik op de iPad?!!
Pap, Max zit mij te pesten…
Mogen wij een snoepje?!

Dan de ouders die dan gaan opscheppen over HUN wereldwonder: het kind dat ALLES kan want het is een wonder.

Zucht…😉

Verder vind ik kids wel lief hoor 😄
Maar stond liever op een mooie berg om te genieten, nu toch nog even naar buiten en genieten van het uitzicht.
@Jethro doe je goed geniet ervan, ben dan zo aardig bij je in de buurt 😉

@Mirel020 Klinkt inderdaad wel als een groot hysterisch gebeuren hahaha😂 gelukkig hier geen last van zulke taferelen.
Sterkte in de strijd, ik zou de koffie overslaan en meteen een borrel pakken dan.

mama on a mission in the snow

Sowieso meteen aan de borrel! Kun je die taart ook skippen.

@Mirel020

aan de foto te zien zullen jouw familieleden eerder op 't waterskieforum zitten dan op “ons” forum. :)

nog effe tanden knarsen en dan sta je ook weer op die berg, weet ondertussen je al waarheen?

Born to run. B.S.

Pvd kukident vergeten. Vanochtend 3x mijn gebit kunnen oprapen.

Ik verblijf in de Wildkogel Arena… helaas echt zo’n Nederlandse enclave met bijbehorend campinggedrag en jammergenoeg een plaatselijke middenstand die daar op ingericht is… wel lekker geskied in de Arena, Kitzbuhel en Konigsleiten. Maar ga volgend jaar toch maar weer naar Italie 😁.

Shane op 17 mrt 2018 21:00

Toevallig in het gasthof Wolkenstein boven op de berg? Ik ben daar in de voorjaarsvakantie met school geweest. Heerlijk gebied voor mensen met nog weinig ervaring zoals ik (2 weken) met mooie -niet te lastige- zwarte pistes waar je flink snelheid kan maken. Je hoort wel echt overal Nederlands inderdaad.

*bericht bewerkt door PaulVB op 18 mrt 2018 13:17

Maar even serieus. Ik vind het hele vreemde sneeuwcondities. Het lijken net pistes met sneeuwhopen maar dan opgevroren…Totaal niet gladgestreken. Je hobbelt van de ene bult naar de andere. Dan ligt ook nog overal een laagje verse sneeuw waardoor het nog ongelijkmatiger skien wordt. Ik heb wel overal goede grip, maar mijn ski’s zijn ook net geslepen.
Verder zijn ze hier totaal kleurenscheel. Sommige rode pistes zijn hartstikke zwart, andere gewoon eenvoudig blauw. Voor de blauwe pistes geldt hetzelfde. Van sommige blauwe pistes zou ik beginners echt niet af durven sturen. Anderen zijn daarentegen groen. Ik heb ook al een blauwe geskied die dwars door het bos liep.
Je kunt hier wel overal tussen de pistes naar beneden (alleen doet normand dat vandaag >??)
Het weer valt 100% mee. Zelfs zo nu en dan een zonnetje.
Kortom; SUPER top.
Last but not least weet ik ook waarom de apres ski het hier goed doet. De goulashsoep is zó zout dat je daarna minimaal drie grote bier nodig hebt.

@Mirel020 kinderverjaardagen op zondag zijn toch heerlijk! Lekker vroeg aan de drank 😉.
@Jethro, zoals ik al zei, ik geniet zeker wel hoor, ik ga hier alleen niet meer terug. Ik schrif dit vanaf een zonovergoten terras 😁.
@paulvb, nee daar verblijf ik niet, maar heb het wel gezien. Ik zit in Neukirchen. Het gebied is ok voor beginners, maar ken genoeg betere gebieden wat dat betreft.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Geniet ervan @shane!
PS kun je ook in het Nederlands bestellen? Friet van Piet?

null

De wanten zijn trouwens erg warm. Haast te warm. De sneeuw is zo nu en dal al zacht aan het worden.

Bier 0,4 € 5,30. Omgerekend € 6,65 voor een halve liter.
PS ze draaien hier Santa esmeralda met “don’t let me be misunderstood”. Dat is uit mijn jeugd!!

@shane genietse dan maar. Uiteraard geld dit voor de andere wintersportgangers ook😉

Nou @Shane dat is dan behelpen deze dagen! Maar je moet maar zo denken: a bad day on the pistes beats a good day at the Office 😉
Het zal nu lekker koud zijn in tegenstelling tot de afgelopen week zag regelmatig remperaturen van 7-10gr bij de liften! Op de gletsjer was het beter met -10gr op 3250m. Heerlijk!

Volgens mij zijn de pistes hier voor het laatst met kerst geprepareerd. Wat een hobbelpaarden. En ook geen peil op te trekken. De ene rode piste heeft grote slushhopen, de andere rode (met ongeveer dezelfde oriëntatie) is spijkerhard.
Vanochtend goed zicht. Vanaf 3u slecht zicht.
Nota bene bleef op zo’n harde piste mijn ene ski vol steken in een sneeuwhoop, Die lag toen 10m hoger.
Maar de pistes hier zijn echt onvoorstelbaar hobbelig.

70% van de pistes voelt alsof je offpiste skiet. De rest is of spijkerhard, of slush.
Wel ge-wel-di-ge boardercross.
Jammer genoeg moet je daarna weer een half rondje skiën om terug te komen bij het hotel. Ze kunnen beter een lift maken van de Zentalbahn terug naar de Edelweisbahn, desnoods een simpele sleeplift. Of richting de Angerbahn.
Ook best veel prikken tussen de liften. Weinig doordacht aangelegd.

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 mrt 2018 17:04

@Marijnt alle pistes boven hebben er heel de week lekker koud bij gelegen. Een paar dagen met een laagje vers. Alleen de dalafdaling was papperig, maar dat vind ik juist leuk 👍. Op de gletscher ga ik in mei wel kijken 😉.

*bericht bewerkt door Shane op 18 mrt 2018 17:24

I can stick uphill ice, on my saucer...

Pffff wat een gezanik over dat achterlijke wintersport. Ik wil weten hoe het @Mirel020 is vergaan op dr kinderpartijtje:)

quote : PS ze draaien hier Santa Esmeralda met “don’t let me be misunderstood”. Dat is uit mijn jeugd!!
@DrPhil verraadt eindelijk zijn leeftijd; Santa Esmeralda had deze hit in '77. :)

Born to run. B.S.

Nooit een geheim van gemaakt…

Hier in Valmeinier/Valloire gelukkig mooie strakke pistes. De onderlaag is redelijk hard onder de 2200m door regen eerder deze week. Door de ruime 20cm verse sneeuw die gister gevallen is zijn de pistes nu geweldig. Wel helaas heel de dag zwaar bewolkt met nu weet lichte sneeuwval. Door de constante vorst, zelfs op de laagste pistes blijven de pistes mooi strak tot het eind van de middag.

Born to Ride

Dat nummer heb ik dan voor het laatst in '77 gehoord. Zeg 1978. Dat is 40 jaar geleden 🤢.

Maar ja, ik kan Hilbert van der Duim (wie??!!) en zijn vogelpoep val herinneren als de dag van gisteren.
En Leen Pfrommef schreeuwen dat hij nog een rondje moest. Die goede oude tijd. Toen er nog geen kunstsneeuw was!

Plaats een reactie