tussenovernachting

Ja inderdaad :). Omkleden in de auto vind ik juist geen enkel probleem, vind het altijd wel wat hebben als je op de parkeerplaats met zijn allen aan 't omkleden bent. Als ik nog echt maar kort in de auto hoef, rij ik gewoon lekker in skikleding.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@CJAHulskamp
heb je bv Irschenberg ook geboekt via serways hotels, want vind niet onmiddellijk hotels precies na Munchen?

Gerrit op 9 jan 2018 10:35

Nee, was meer midden Duitsland vaak op de terug weg. Maar de meeste hotels zitten nu op 180€-200€ zie ik nu voor de datas rond krokusvakantie

May the ski force be with you !!

Gewoon op de bonnefooi de weg af en in een niet te groot, maar ook niet te klein plaatsje wat zoeken levert vaak prima hotelletjes en schappelijke prijzen op.

Rob

Wij gaan altijd in duitsland op pad met het boekje van de volgende webiste https://linksundrechts.com/ .

Op deze site staan gasthoffs en hotels in dorpjes een km of 5 tot 15 van de snelweg af, hierdoor vaak erg kneuterig. Maar veelal zeer vriendelijk in prijs stelling. Je kan goed zoeken op weg nummer waardoor je vaak aardig kan zoeken voor een overnachting.

dennismaus op 9 jan 2018 10:07

Hey die gebruiken wij ook altijd :-)

@Sander-Maurits

hallo ik zie niet meteen hoe je via https://linksundrechts.com/ een hotelletje kan zoeken en één dat nog open is 24u op 24u

Als je het boekje koopt wel. Daar staat alles in mbt openingstijden, prijzen, adressen enz.

@Gerrit. Kennelijk nog steeds niet overtuigd van B&B groupe france. In München hebben ze 3 lokaties. Goed, goedkoop, gemakkelijk te boeken, gemakkelijk bereikbaar en pas ter plaatse te betalen, als je althans rechtstreeks boekt.

Hen48

Nacht doorhalen is voor niemand goed, de een zal hooguit iets beter tegen de gevolgen kunnen dan de ander. Je bent gewoon nuchter dronken dan, voor zover het commentaar op skiërs en alcoholconsumptie.

Userd op 9 jan 2018 07:50

Bent u ook zo iemand die op de terrasjes de mensen die 's middags een alcoholische versnapering nemen dan aanspreekt als zij een tweede naar binnen schuiven? Ik ben geen heilige maar het tijdperk van rollend van de piste is echt ver achter mij en zoals eerder aangegeven ik kom om te skiën. ;-)

Niet iedereen is hetzelfde. Ik zou mij meer druk maken over de mensen die nooit op de weg zitten en met volle bepakking, kids en moeders de vrouw achterin…alles ligt te slapen en de man denkt na 700km rijden…hoe hard gaat nu eigenlijk die auto met skikoffer op het dak.

Er zijn zoveel momenten dat iets onverantwoord is of kan zijn.
Schijnveiligheid is wat veel mensen voor zichzelf als veilig bestempelen.

Een helm opzetten, ‘the gear’ denken te hebben en dan in pizza een zwarte piste afgaan om op FB te zeggen dat ZIJ van de zwarte zijn geweest. Besef, dan ben je niet eens dronken van alcohol of slaapgebrek.

Trakteer uzelf en ga naar eens op Dumpert.nl het trefwoord skiën invullen.
Ik lig dubbel vooral die ene kerel die bovenaan ‘le mur’ staat en vol onderuit gaat bij een eerste bochtje.

Heerlijk filmpje…lig je dan onderaan de berg.

Wel een leuk filmpje, ik kan erom lachen maar eigenlijk denk je toch: het zal je maar onderuit maaien…

Gewoon met het volle verstand, dus tsja ik zie het allemaal in perspectief.

Als ik veilig ben aangekomen op locatie en ga skiën zal ik niet in slaap vallen op de latten lijkt mij :-)
Nogmaals, als ik moe ben…stop ik toch gewoon?

Kritisch in de spiegel kijken kan ik heel goed en ja, ook vrome mensen blijken na een kritische analyse ook niet altijd even vroom.

@Hulst
ik denk dat ik B&B al gecheckt heb maar ik vind ook daar geen hotel na Munchen. In Munchen of voor Munchen wil ik zeker niet overnachten omwille van het verkeer de volgende dag. Indien je een hotelletje weet via B&B na Munchen graag… misschien heb ik niet goed gekeken of niet gevonden.

Als je het boekje koopt wel. Daar staat alles in mbt openingstijden, prijzen, adressen enz.

Sander-Maurits op 9 jan 2018 13:20

Behalve het boekje, is er een app variant: “Hotel Guide” (Althans zo heet ie voor Android)
Die kan op diverse manieren zoeken: Wegnr, Actuele locatie, Stad, afstand tc. en heeft een directe koppeling met Google Maps een de route functie ervan. Geeft direct prijsinfo, telnr etc.

En zo heeft de Accord Group (oa IBIS, Accord, Sofitel etc) ook een prima app met zoek en reserverings mogelijkheden.

Rob

@Gerrit. Als je München neemt betekent dat absoluut niet dat je in het centrum zit. Ik zie er daar ook een langs de autobahn. B&B hotels GmbH. Vervolgens kun je kiezen uit een groot antal lokaties en bij elke lokatie staat de exacte ligging aangegeven. Er zijn weliswaar ook mogelijkheden in de stad en bij het vliegveld (meestal ook vlok bereikbaar) maar er zijn ook andere. Ik ga meestal in Frankrijk maar ik zie nu dat Duitsland ook vele mogelijkheden heeft. Aan de kwaliteit hoef je niet te twijfelen en die in Duitsland zijn sowieso allemaal van vrij recente datum. Ik heb laatst bijvoorbeeld in Como en in Milaan gezeten en die waren helemaal nieuw en heel goed bereikbaar. Binnen 5 minuten zat ik op se autobaan.

Hen48

@Hulst
bedankt!
Je mag gerust al de link doorsturen van dat hotelletje, hoef ik niet te zoeken :-) maar zal het zeker doen als ik even tijd heb
tnx

@Skifan79: Ik doe hetzelfde als jij hoor! Is wel een beetje offtopic maar ik vind het ook fijn om 's nachts door te rijden, zaterdagochtend lekker vroeg de piste op en dan op tijd de piste af om de spullen naar het huisje te brengen, de voorbereide lasagne in de oven te schuiven en na een fles rode wijn ga ik dan om 20.30 slapen! En daar brengen we niemand mee in gevaar.

Ik rij ook bijna altijd 's nachts en ga dan met de eerste lift omhoog. Ik probeer de avond voor vertrek wel een paar uurtjes te slapen, maar dat lukt niet altijd, omdat ik normaal nooit vroeg slaap.
Op de eerste dag doe ik dan wel wat rustiger aan en ben soms om 14:00 á 15:00 uur wel klaar, maar het komt ook voor dat ik pas om ca. 17:00 moe wordt. Dan even een middagdutje en na het eten weer vroeg naar bed en dan kan ik de tweede dag er vol tegenaan.
Op de vertrekdag ga ik ook tot ca. 15:00 / 16:00 uur boarden en rij dan naar huis en lig rond middernacht weer lekker in mijn eigen bedje. Dat zullen de moraalridders ook wel onverantwoord vinden, maar het werkt voor mij prima. Ik board 2 dagen meer dan de mensen die er voor kiezen om overdag in de file te staan.

*bericht bewerkt door sterko op 09 jan 2018 15:31

Annoying skiers since 2003

@sterko
dat is dan toch niet tijdens het seizoen. Ik zie mij tijdens het hoogseizoen niet vertrekken om 16u om middernacht al in mijn bed te liggen…

Iedereen moet natuurlijk vooral doen waar hij zichzelf het prettigst bij voelt, maar persoonlijk vind ik het helemaal niks om de hele nacht door te kachelen om maar de volgende ochtend persé op de skies te kunnen staan. Wij vertrekken op het gemakje rond lunchtijd op vrijdagmiddag (nadat de kids uit school komen). Dan komen we afhankelijk van de vertraging ergens tussen 20 en 22 uur aan op ons overnachtingshotel dat we maanden van te voren ook al geboekt hebben. Na een relaxed ontbijtje gaan we dan zaterdag weer op pad voor de laatste paar 100km, we zijn dan rond lunchtijd ergens in de buurt van de Reschensee waar we lekker uitgebreid lunchen. Alles op het gemakje zonder stress.

Beste Gerrit,

Als je op vrijdagmiddag voor de krokusvakantie vertrekt moet je doorrijden tot voorbij Rosenheim (Dreieck Inntal).

Vanaf zaterdagochtend 06:00u loopt het helemaal vast tussen Munchen en Rosenheim! Wil je niet meemaken!

Overnachten kun je goed doen in bijv Rorhdorf, Neubeuern, of Oberaudorf. Plaatsjes langs de A93

Via Booking.com even zoeken en indien daar niets vrij is het hotel zelf benaderen. De meeste hotels houden de receptie in deze periode 24u open of leggen een sleutel klaar ! (wij doen het al jaren zo)

Succes met zoeken.

@sterko
dat is dan toch niet tijdens het seizoen. Ik zie mij tijdens het hoogseizoen niet vertrekken om 16u om middernacht al in mijn bed te liggen…

Gerrit op 9 jan 2018 15:39

Ik probeer terugrijden op zaterdag of zondag in het hoogseizoen wel te voorkomen, maar kan niet altijd i.v.m. de accommodatie of een reisgenoot die in het onderwijs werkt.
Ik heb even teruggekeken in mijn Google Tijdlijn en de laatste keer dat wij met de voorjaarsvakantie van zaterdag tot zaterdag gingen, zijn we om 17:02 uur gaan rijden en waren we om 0:53 thuis. Dat is 7:51 uur en na aftrek van de tank- en toiletstop hebben we 7:43 uur gereden. Waren we om 16:00 uur gaan rijden, hadden we misschien iets meer file gehad, maar ik denk dat het niet veel had gescheeld.

null

Annoying skiers since 2003

Iedereen moet natuurlijk vooral doen waar hij zichzelf het prettigst bij voelt, maar persoonlijk vind ik het helemaal niks om de hele nacht door te kachelen om maar de volgende ochtend persé op de skies te kunnen staan.

franksplinter op 9 jan 2018 15:51

Jij noemt het doorkachelen, waaruit al blijkt dat je autorijden als een noodzakelijk kwaad ziet. Ik vind autorijden leuk en ontspannend, net als bijvoorbeeld snowboarden. De heen en terugreis zijn voor mij onderdeel van de vakantie.

Annoying skiers since 2003

Ik weet dat de drukte rondom München op de zaterdagochtend vaak al vroeg begint. Alle voorgaande jaren zorgden we dan ook dat we voor die tijd voorbij München waren (niet altijd helemaal gelukt overigens). Maar nu willen we dit jaar pas rond 14.00 uur n Saalbach arriveren. Ik geloof dat het vanaf München nog een uur of 2.5 rijden is.

Bij ‘normaal’ weer, Krokusvakantie Midden/Noord, zaterdagochtend/middag: hoe laat is dan de meeste drukte rondom München verdwenen? Over het algemeen he. Ik weet dat er van alles kan gebeuren etc etc :-)

waaruit al blijkt dat je autorijden als een noodzakelijk kwaad ziet. Ik vind autorijden leuk en ontspannend, net als bijvoorbeeld snowboarden. De heen en terugreis zijn voor mij onderdeel van de vakantie.

Als ik jouw reactie vergelijk met die waar je op reageert, komt die van jou niet geloofwaardig over.

Rob

waaruit al blijkt dat je autorijden als een noodzakelijk kwaad ziet. Ik vind autorijden leuk en ontspannend, net als bijvoorbeeld snowboarden. De heen en terugreis zijn voor mij onderdeel van de vakantie.

Als ik jouw reactie vergelijk met die waar je op reageert, komt die van jou niet geloofwaardig over.

RCGrootveld op 9 jan 2018 17:11

Wat bedoel je precies?
Mij ongeloofwaardig noemen zonder onderbouwing is niet echt sympathiek hè.

Annoying skiers since 2003

@sterko Interpreteer ik die screenshot goed als ik lees dat je na een dag snowboarden bijna vijf uur onafgebroken in de auto zit, om na een stop van 8 minuten weer bijna drie uur door te rijden?

Meer in t algemeen: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lifestyle/111658-autori… het is wellicht niet de allerbeste bron, maar toch. Hier stellen ze autorijden met minder dan vijf uur slaap de nacht ervoor gelijk aan onder invloed rijden…meer dan 15 uur achter elkaar wakker en dan nog rijden en je loopt 4x zoveel kans op een ongeluk. Iedereen moet het natuurlijk helemaal voor zich weten, maar noem mensen die dat wel serieus nemen dan niet gelijk moraalridders…

*bericht bewerkt door Roy83 op 09 jan 2018 17:41

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@sterko Interpreteer ik die screenshot goed als ik lees dat je na een dag snowboarden bijna vijf uur onafgebroken in de auto zit, om na een stop van 8 minuten weer bijna drie uur door te rijden?

Roy83 op 9 jan 2018 17:35

Ja, dat klopt. En op de heenweg doe ik het andersom.
Het is wel een iets kortere snowboard-dag dan normaal en heb tijdens het snowboarden natuurlijk ook pauzes gehad en zit de helft van de tijd in de lift. Tussen het snowboarden en rijden hebben we nog even een hapje gegeten. Ik ging niet vermoeid de auto in.

Maar goed, de reactie die nu gaat komen is redelijk voorspelbaar, dus die kun je wat mij betreft achterwegen laten.

Annoying skiers since 2003

Iedereen moet natuurlijk vooral doen waar hij zichzelf het prettigst bij voelt, maar persoonlijk vind ik het helemaal niks om de hele nacht door te kachelen om maar de volgende ochtend persé op de skies te kunnen staan.

franksplinter op 9 jan 2018 15:51

Jij noemt het doorkachelen, waaruit al blijkt dat je autorijden als een noodzakelijk kwaad ziet. Ik vind autorijden leuk en ontspannend, net als bijvoorbeeld snowboarden. De heen en terugreis zijn voor mij onderdeel van de vakantie.

sterko op 9 jan 2018 16:46

Dat is een te snelle en verkeerde conclusie van je. Autorijden is ook mijn hobby, zeker de heenreis is ook gewoon vakantie voor mij. Terugreis iets minder omdat het werk dan alweer bijna wacht :). En in de zomer rijden we op de heenreis vaak routes waarin zoveel mogelijk bergpassen zitten en dat zijn dan echt niet de snelste routes.

Dat is een te snelle en verkeerde conclusie van je.

franksplinter op 9 jan 2018 19:14

OK sorry. Ik vond doorkachelen negatief klinken, maar dat is het dus niet.

In de zomer kiezen wij ook voor mooie i.p.v. snelle routes. Op de autobahn en vooral 's nachts, is er alleen niet zo veel te zien. Dan rijd ik gewoon graag lekker door. Vind ik leuk. Is absoluut niet stressvol voor mij. File of langzaam rijdend verkeer zorgt echter wel voor ergernis bij mij. De keuze is dan makkelijk.
Op de terugweg vind ik rijden nog steeds leuk, tot we weer de Nederlandse grens over gaan, want dan zijn we bijna thuis en is de vakantie echt voorbij.

Annoying skiers since 2003

@sterko Interpreteer ik die screenshot goed als ik lees dat je na een dag snowboarden bijna vijf uur onafgebroken in de auto zit, om na een stop van 8 minuten weer bijna drie uur door te rijden?

Roy83 op 9 jan 2018 17:35

Ja, dat klopt. En op de heenweg doe ik het andersom.
Het is wel een iets kortere snowboard-dag dan normaal en heb tijdens het snowboarden natuurlijk ook pauzes gehad en zit de helft van de tijd in de lift. Tussen het snowboarden en rijden hebben we nog even een hapje gegeten. Ik ging niet vermoeid de auto in.

Maar goed, de reactie die nu gaat komen is redelijk voorspelbaar, dus die kun je wat mij betreft achterwegen laten.

sterko op 9 jan 2018 17:49

Maak je geen zorgen, iedereen moet t zelf weten. Ik heb altijd heel veel auto gereden voor mijn werk en betrapte me er soms ook op dat ik erg lang in de auto zat, maar 5 uur is wel heel erg lang.

Ik herken overigens wel wat je zegt; files lijken op de een of andere manier vermoeiender dan gewoon normaal doorrijden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat bedoel je precies?

Wat denk je zelf?

Rob

Wat bedoel je precies?

Wat denk je zelf?

RCGrootveld op 9 jan 2018 21:08

Werk jij in het onderwijs of heb je een LOI cursus management gevolgd?
Als ik het had geweten, had ik het niet gevraagd.

Jij vind iets aan mijn bericht ongeloofwaardig, terwijl ik gewoon mijn mening geef.
Ik ben zeer benieuwd wat jij niet geloofd. Misschien kun je dat even toelichten, zonder er omheen te draaien?

Annoying skiers since 2003

“Ontspannen” icm een stop van 8 minuten om te tanken, te pissen en te betalen is een contradictio in terminis.
Idem het onder het rijden eten.

Rob

Plaats een reactie