Iemand ervaring met de Blizzard RC TI

En mijn eerste plaatje? Dat is toch de RC? Die lijkt een volledige sidewall te hebben.

DrPhil op 1 mrt 2018 18:51

Nee, dat is niet de RC. De RC TI heeft niet die blauwe band. Ik denk dat dat de WRC is.

GiGi op 1 mrt 2018 18:55

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/ec960748652ff85cb1627b7c...
Zo te zien wel. Model 2017?
*edit: het is de 2016.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 mrt 2018 19:34

Hier is de band met het woord ‘racing’ erin wit, op die eerdere foto blauw. Andere ski.

Vreemd.

En zo kan ik nog 100 links geven. Ze noemen m allemaal Blizzard RC Ti.

Toch is het een andere kleurstelling op je eerste foto @DrPhil, kijk maar eens goed…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Dus de RC Ti 2016/2017 is een andere ski dan de RC Ti 2017/2018?

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/6ee22a7e166b1c1f054465c9...
Hier zo te zien wel.
undefined

DrPhil op 1 mrt 2018 18:43

Hoewel deze me doet twijfelen:
!undefined
undefined

DrPhil op 1 mrt 2018 18:45

Deze twee zijn afwijkend (de WRC en WRC Racing denk ik). Alles wat je op deze pagina 4 hebt gepost (met die witte band) is inderdaad de RC TI.

Dus de RC Ti 2016/2017 is een andere ski dan de RC Ti 2017/2018?

DrPhil op 1 mrt 2018 19:45

Nee. Alleen andere kleuren.

En in die Italiaanse video zie je heel duidelijk (vind ik) op 0:28 dat de sidewall (wit) begint bij de A van BLIZZARD en op 0:35 duidelijk dat de sidewall eindigt halverwege het oranje deel, ongeveer 10 cm voor het einde van de ski.

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 mrt 2018 19:52

O wacht. Het eerste plaatje is inderdaad anders. Totaal anders zelfs 😁😤

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 mrt 2018 19:53

Die bovenste is die van nu 2016-2017, op die onderste staat het nergens dat ik kan lezen. En het is niet die met die witte band (want: geen witte band). De huidige (2017-2018) is helemaal zwart met een oranje band dacht ik.

O wacht. Het plaatje is inderdaad anders. Totaal anders zelfs 😁😤

DrPhil op 1 mrt 2018 19:51

Gefeliciteerd! En ja, het is ook nog eens zo dat Blizzard tot op heden alles gewoon ‘sidewall’ noemde en vanaf 2019 een onderscheid maakt tussen gedeeltelijk en volledige sidewall (binnen deze lijn in ieder geval).

Ik geef t op. Tijd voor eten. Ik zal het vragen in Obertauern.

De bovenste foto is de WRC 2016/2017.
De onderste foto is de WRC 2017/2018.

De bovenste foto is de WRC 2016/2017.
De onderste foto is de WRC 2017/2018.

DrPhil op 1 mrt 2018 20:09

Mooi. Is dat ook weer helder.
Eet smakelijk.

Dit is de catalogus 2017-2018:
https://issuu.com/levnelyze/docs/katalog_blizzard_skis_17-18…
De omschrijving van de sidewall impliceert toch een volledige sidewall.

Ik zeg ook niet dat ze dat niet zeggen. Ik weet alleen dat het niet zo is in werkelijkheid.

Ik kwam dit op Ebay tegen… “nieuw, met kleine foutjes” (ik vermoed printfoutjes e.d., maar ik zou het even navragen).

https://www.ebay.nl/itm/Ski-Race-Carve-BLIZZARD-RC-TI-cm-POW…

GiGi op 25 feb 2018 10:49

Daar heb ik de RC TI vandaan gehaald. Prima service. Ski was 100% goed…ondanks dat ze aangaven dat er mogelijk beschadigingen op zouden kunnen zitten. Gewoon even heen en weer mailen naar de verkoper.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Vandaag besteld bij Grassisport. @ReneG heb er ook in ieder geval een goed gevoel over. Ze geven als levertijd een week tot 10 dagen, komt dit overeen met jouw ervaring?
Overigens voor het kleine prijsverschil toch voor een zonder foutjes gekozen.

ik ben aan het twijfelen tussen deze ski of de fischer progressor F19ti… wat zouden jullie mij aanraden?

Vandaag besteld bij Grassisport. @ReneG heb er ook in ieder geval een goed gevoel over. Ze geven als levertijd een week tot 10 dagen, komt dit overeen met jouw ervaring?
Overigens voor het kleine prijsverschil toch voor een zonder foutjes gekozen.

Sjaak27 op 2 mrt 2018 14:01

@Sjaak27 binnen een week had ik de ski’s binnen. Gewoon even navragen via email. Zijn goed te bereiken was mijn ervaring. Mbt de foutjes; ze gaven toen aan; alleen foutjes op de print, dus niet op het belag, kant of bindingen. Misschien heb ik geluk gehad…

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

ik ben aan het twijfelen tussen deze ski of de fischer progressor F19ti… wat zouden jullie mij aanraden?

BaY op 2 mrt 2018 14:02

@BaY Kun je ze niet eerst proberen?
Ik heb alleen ervaring met de Blizzard. De progressor ken ik niet. Ik heb hiervoor een Atomic redster Edge GS gehad. Ik ben zeer content met de Blizzard. Is iets lichter (dragen en skiën), zeer goede kantengrip, stabiel op hogere snelheden. Carven gaat ook prima. Ik denk dat @gigi je een betere vergelijking kan geven.

*bericht bewerkt door ReneG op 02 mrt 2018 14:27

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

helaas is testen niet mogelijk…

Er staan nog 3 exemplaren bij Daka Amersfoort (zo heet Wim Jaquet tegenwoordig), in 162, 166 en 172.

null

ik ben aan het twijfelen tussen deze ski of de fischer progressor F19ti… wat zouden jullie mij aanraden?

BaY op 2 mrt 2018 14:02

Qua skigemak, grip, stabiliteit, omgang met lastige sneeuw etc. ontlopen ze elkaar niet veel. Ik denk dat de Fischer iets allrounder is in zachte sneeuw, en de Blizzard een tikje energieker. Maar dan ben ik echt aan het zoeken naar argumenten om de een te verkiezen boven de andere.

@gigi

Hi Gigi,
vind jij de dual radius op de Fischers echt werken?
Voel je het verschil ?

@gigi

Hi Gigi,
vind jij de dual radius op de Fischers echt werken?
Voel je het verschil ?

Snow70 op 2 mrt 2018 19:52

Nou ja, ze bestaan niet zonder Dual Radius, dus ‘verschil’ is dan wat lastig. Maar ik vind wel dat de ski erg makkelijk instuurt en zeer stabiel lange bochten trekt. In dat opzicht vind ik het dus wel geslaagd.

null

Snelle levering vanuit Italie 3 dagen! Netjes afgesteld ook.

Plaats een reactie