Betaalde skileraar (v/m) gezocht in Brand (carnaval)

Wellicht een alternatief: een eigen leraar mee via http://www.skilikeapro.nl

@chriski
Goede tip👍. Dankjewel.
Inmiddels een aanvraag daar neergelegd.

Moet hij dan in de skikoffer? Want plek in de auto is er niet.

@Drikus ik ben oprecht benieuwd hoe het gaat uitpakken, laat je weten of het lukt en daarna hoe het bevallen is? Dit soort topics komen vrij vaak naar voren, dan is het fijn als iemand ook eens deelt of het gelukt is en hoe dat beviel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83
Doe ik.

@drikus, wij gaan al vele jaren naar brand/burserberg, en ook onze kinderen hebben daar het skien geleerd. Over het algemeen is 90% van de kinderen nederlands. Ook onze kinderen hebben ook nooit een probleem gevonden, dat de leraar geen nederlands sprak. Je zou daar voor de kinderen een prive leraar kunnen nemen.
De meeste leraren spreken wel een woordje nederlands. Trouwens het is een heerlijk gebied, vooral voor kinderen.
Persoonlijk, had ik met kinderen eerder voor burserberg gekozen. Landal, of hotel schillerkopf direct op de piste.
Als je in landal zit, heb je de piste direct voor de deur, de kinder piste direct onder je balkon.
en het voordeel van burserberg is, als de kinderen les hebben, en jij skiet, zien ze je af en toe nog. Ook de lessen, met normale skileraar zijn
( geloof ik) 2 uurtjes , elke dag. Ze kunnen s’middags heerlijk spelen in de sneeuw. Als je in landal een app heb, kun je ook gebruik maken , van zwembad, kinderopvang ed.

*bericht bewerkt door marie-louise op 19 jan 2018 13:20

@marie-louise
Dank voor je aardige reactie.
Vorig jaar zijn we voor het eerst naar Brand geweest. In mijn beleving zitten er inderdaad veel Nederlanders in Burserberg en wat minder in Brand. Wij kwamen voornamelijk Duitsers en Zwitsers tegen in ons hotel ( https://www.valavier.at ) in Brand.

Onze kinderen (nu bijna 4 en 6) zaten in verschillende groepjes met alleen maar Duitstalige kinderen. En bij de oudste was het meer achter elkaar aan skiën dan echt leren. Het is prima gegaan, maar ze hebben niet zo veel geleerd en begrepen ook niet wat de leraar zei. Plezier hebben ze wel gehad.

Vakantie is iets kostbaars voor ons (voor iedereen natuurlijk) en in mijn beleving leren kinderen meer (communicatie is misschien wel het belangrijkste in een leerproces) als dat in hun eigen taal gebeurd in een klein groepje. En zeker voor de jongste is het fijn als dat iedere dag dezelfde leraar is. Geen van de skischolen in Brand wilde garanderen dat we iedere dag dezelfde privéleraar zouden krijgen. En dat ze Nederlands zouden spreken al helemaal niet.

Uiteraard leren ze ook in een klasje, maar ik heb ook gezien dat een leraar steeds harder “Bremsen!” riep tegen een jong (Nederlands) kind tot schreeuwen aan toe. Dat het kind dat niet begreep had uiteraard niets met het volume van doen. Ons niet gebeurd, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Nu we met twee gezinnen gaan, zou een privéleraar een mooie optie kunnen zijn. En dan uiteraard een, steeds dezelfde, Nederlands sprekende lerares of leraar.
Ik ben ook blij dat ik vroeger mijn hockeytrainingen kreeg in een voor mij verstaanbare taal in plaats van in het Chinees… Of leren skydiven in het Arabisch ;-)

Wat ik dus zie is dat dingen voor ons (nog) beter kunnen. En dat probeer ik te organiseren. Niets mis mee toch?

@drikus, je schrijft" plezier hebben ze wel gehad" daar gaat het toch om.
de kinderen zijn 4 en 6 jaar, spelen is dan veel belangrijker.
onze kinderen, waren 3 en 6, toen ze voor het eerst mee gingen. De jongste liep rondje op de skietjes, in het karocelletje. De oudste van 6, in een klasje met alleen nederlandse kinderen.
skilereaar oostenrijks, maar geen probleem. De kinderen hielpen elkaar.Wat de een niet wist, wist de ander. Zo, zijn ze jaren op les geweest, taal is nooit ging probleem geweest.
ze vonden zelf spannend, in duits bv patat te bestellen. 😂😂😂i
in mijn vorige reactie, heb ik nog iets toegevoegd. Misschien interessant voor jullie.

Misschien is Pedro er nog, een " oudere skieleraar. Maar een geweldige man , geeft ( volgems mij) nog prive les

*bericht bewerkt door marie-louise op 19 jan 2018 14:09

Bij skiprivat in brandnertal boek je een skileraar en heb je zeker alle dagen dezelfde leraar.

En mocht het niet lukken om iemand mee te nemen dan is het misschien een idee om te gaan lessen vanaf Bürserberg. Gegarandeerd Nederlandse kinderen. En die leraren weten echt wel wat remmen is. Ze zien daar continu Nederlandse kinderen. Mijn kinderen hebben daar graag gelest. Míjn jongste begon toen hij vier was en hij is nu 8 en vindt het zo jammer om niet weer naar Bürserberg te gaan. Hij os dol op de kruip-door-sluip-door paadjes.

Officieel is het niet toegestaan les te geven buiten een skischool om, tenzij het een staatlich geprüfter skileraar betreft. De controle op “illegaal” lesgeven is minimaal en zolang ieder betrokkenen goed verzekerd is kom je hier meestal wel mee weg. Dit neemt overigens niet weg dat de verantwoordelijkheid volledig ligt bij degene die dit aanbod aanneemt. Degene met de hoogste ski gerelateerde opleiding wordt altijd aangerekend mocht er iets gebeuren, het maakt dan helemaal niets uit of je met vrienden, familie of andere leraren onderweg bent. ( spreek ik uit ervaring)

Samengevat: is het legaal? nee, gaat iemand je tegenhouden? nee.
Dit komt heel vaak voor, en zolang skischolen niet beter voor hun werknemers zorgen zal dit blijven bestaan.

Des al niet te min, Veel plezier op vakantie Drikus, geniet ervan!

*bericht bewerkt door Smith12 op 19 jan 2018 18:50

Dankjewel. Overigens is desalniettemin één woord.

*bericht bewerkt door Drikus op 19 jan 2018 22:25

Wellicht is nochtans makkelijker.

Bedankt voor het verbeteren Drikus, zal je nog eens van informatie voorzien!

@drikus, wat lullig. De mensen nemen de moeite, om jou, van goede informatie te voorzien. En zitten niet te wachten op een taal les.

Het is taalles. Eén woord dus.

Het enige waar ik om vroeg was een leraar of lerares. Niet om allerlei ongevraagde adviezen of oordelen.

@Drikus,
Gewoon doen. Verleden jaar hebben wij ook voor het eerst iemand buiten de skischool om ingeschakeld om les te geven aan een deel kinderen van de groep waar we onze paasvakantie mee door brengen.
Na enkele jaren met de skischool les te hebben gehad was dit voor de kinderen een ware verademing.
Ze maakten grotere stappen dan voorheen en de hoeveelheid lol en plezier knalde er van af.
En inderdaad, het prijsverschil was aanzienlijk. En nee, het was zeker niet tegen een hongerloontje.
Als je iemand vindt die past in jullie plaatje, laat je dan zeker niet “omlullen” door skischoolpuristen.
Wat voor jullie en zeker voor de kinderen past, dat is hetgene dat telt.
Natuurlijk is het ook belangrijk dat de lesgever weet met wat hij/zij bezig is naar aanleren en verantwoordelijkheid toe.
Veel plezier.

Het enige waar ik om vroeg was een leraar of lerares. Niet om allerlei ongevraagde adviezen of oordelen.

Drikus op 19 jan 2018 22:59

En wij waarschuwen iedereen die er serieus over denkt om op je aanbod in te gaan. Gewoon, omdat het illegaal is en daar in het ergste geval hele nare dingen uit voort kunnen komen.

Het is dus niets ten nadele van jou @Drikus, maar ten behoeve van degene die overweegt op je vraag in te gaan.

Het enige waar ik om vroeg was een leraar of lerares. Niet om allerlei ongevraagde adviezen of oordelen.

Drikus op 19 jan 2018 22:59

Dit is ook geen reclame om in te gaan op een tijdelijke baan bij jou overigens. Het lijkt veel te zeggen over hoe je met mensen omgaat en/of naar ze kijkt.

Ik mag Drikus wel. Hij adviseert stervensdure hotels, zijn BMW rijdt 240km/u met 4000 toeren en hij heeft een onderkoelde humor.

Het enige waar ik om vroeg was een leraar of lerares. Niet om allerlei ongevraagde adviezen of oordelen.

Drikus op 19 jan 2018 22:59

Dit is ook geen reclame om in te gaan op een tijdelijke baan bij jou overigens. Het lijkt veel te zeggen over hoe je met mensen omgaat en/of naar ze kijkt.

HN65 op 20 jan 2018 11:18

Sorry @HN65, maar deze ad hominem komt wel echt uit de lucht vallen hoor. Slaat gezien zijn relaxte houding jegens de fatsoenspolitie, die hier weer op volle sterkte aanwezig is, bovendien ook nog eens nergens op.

*bericht bewerkt door Shane op 20 jan 2018 14:38

I can stick uphill ice, on my saucer...

Beste mensen,

@Dirkus weet inmiddels echt de regeltjes wel. Geef dus gewoon fatsoenlijke suggesties op zijn vraag ipv aan te geven waarom het allemaal niet mag.

@Rob64: Zoals @GiGi zegt zijn die goedbedoelde adviezen niet voor @Drikus maar wel voor degene die zou meegaan omdat die in ruil voor een peulschil een behoorlijk risico draagt waarvan hij/zij zich niet bewust zou kunnen zijn.

*bericht bewerkt door Morzel op 20 jan 2018 14:54

Dan stel je toch even een overeenkomst op.

Het enige waar ik om vroeg was een leraar of lerares. Niet om allerlei ongevraagde adviezen of oordelen.

Drikus op 19 jan 2018 22:59

Dit is ook geen reclame om in te gaan op een tijdelijke baan bij jou overigens. Het lijkt veel te zeggen over hoe je met mensen omgaat en/of naar ze kijkt.

HN65 op 20 jan 2018 11:18

Sorry @HN65, maar deze ad hominem komt wel echt uit de lucht vallen hoor. Slaat gezien zijn relaxte houding jegens de fatsoenspolitie, die hier weer op volle sterkte aanwezig is, bovendien ook nog eens nergens op.

Shane op 20 jan 2018 14:35

Als iemand op goedbedoelde adviezen reageert door te gaan wijzen op schrijf- en spelfouten dan zegt dat iets over de persoon, de opdrachtgever in dit geval. Maar dat vind jij dan wel weer ok schijnbaar, ik niet.

Grapje (wat het overduidelijk is, 2x) moet kunnen denk ik dan, zeker als iedereen je steeds weer van hetzelfde “goedbedoelde” advies wil voorzien. En het zegt al zeker niets “over de persoon” Drikus.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Roy83
“Je zegt ik ben oprecht benieuwd hoe het bevallen is. Laat het me weten”
Nou ik was negen maanden geleden bij de zelfde lerares.Ik kan je meedelen ze is goed bevallen. Het is een jongetje geworden 😃😃

Dan stel je toch even een overeenkomst op.

DrPhil op 20 jan 2018 14:55

En wat moet daar dan instaan?

Een dienstverleningscontract met een partij die niet beroepsbekwaam is om die dienst uit te voeren kan worden nietig verklaard. Dat gaat al niet.

Alle aansprakelijkheid van de meegereisde leraar ten opzichte van de kinderen en derde partijen overnemen? Het lijkt me dat de verzekeringsmaatschappijen daar niet gelukkig mee zijn en in dat geval niet zullen uitkeren.

Welke overeenkomst moet er dan komen? Drikus kan een derde partij niet verhinderen om de meegereisde begeleider aansprakelijk te stellen.

De persoon die meegaat moet zijn/haar verzekeringen goed in orde hebben, en zekerheid dat de omstandigheden waarin gewerkt worden geen aanleiding geven aan de verzekeringsmaatschappij om zich terug te trekken. Dat is de enige goede manier.

Dat Drikus de kosten van aansprakelijkheid overneemt bv. Overeenkomst van opdracht. Naar NL recht is zo’n overeenkomst volkomen rechtsgeldig.
Gelet op zijn onderkoelde humor en zijn foto van zijn BMW ga ik ervan uit dat Drikus Nederlander is.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 jan 2018 18:24

@Drikus ik ben oprecht benieuwd hoe het gaat uitpakken, laat je weten of het lukt en daarna hoe het bevallen is? Dit soort topics komen vrij vaak naar voren, dan is het fijn als iemand ook eens deelt of het gelukt is en hoe dat beviel.

Roy83 op 19 jan 2018 10:44

We doen dit al jaren, in 1 woord fantastisch!

Plaats een reactie