Andere hobby's behalve wintersport

De gehele skifamilie is ook korfbalfamilie. En in de zomers dan heerlijk lopen, fietsen in de bergen; ook prachtig! En ook sport kijken natuurlijk; HEERLIJK die winterspelen. Die harde wind op die bergen op dit moment; ik voel m thuis

Mountainbiken in het bos met mijn dochter op haar paard, hardlopen (7heuvelenloop, GP van Bern) en drummen zijn mijn overige hobbies.

Paul

Zeilen, kamperen en off road rijden. Maar skiën staat wel op nummer 1 :-)

Naast skiën doe ik graag aan wielrennen, trouwens ook met hetzelfde vriendenclubje. Ook ben ik een grote voetbalfan, maar ik ben meer in passieve zin bezig met voetbal, lees: kijken en wedden. Af en toe verdien ik er dus ook nog eens wat aan :))
Oh ja, minimaal 2 x per maand ga ik ook nog zwemmen met de kids.

Leuk topic, leuk om geestgenoten te zien.
Ik heb ook heel veel gedaan in mijn leven. Maar de laatste 10 jaar doe ik zeilen. Net zoals skiën kun je genieten van de natuur. En het houdt me fit.

Motorrijden, voetbal, MTb-en, met de hond op pad en ik hoop dat die indoor skihal in Assen er komt. Dan wordt het nog leuker…

  • Wielrennen & Hardlopen,
    -Trompet spelen in een Big Band,
  • sinds een maandje probeer ik mezelf gitaar aan te leren,
  • om de paar weken doe ik met een vriend een batch bier brouwen,
  • De rest van de tijd gaat op aan spelen met mijn zoontje. Die gaat helaas niet meer relaxed kuieren door de wijk, sinds een paar weken moet ik echt op een flink drafje achter zijn loopfiets aanrennen om hem bij te houden. 😁 😉 de snelheid zit er al vroeg in ik elk geval. Leuk topic!
Bergen + Sneeuw = ❤

Paragliden, klimmen, voetbal, wielrennen, windsurfen en zeilen.

Hessel op 14 feb 2018 19:34

Dat paragliden wil ik me dit jaar ook eindelijk eens aan wagen. Eerst liercursus in Nederland en als ik het tijdtechnisch red in de zomer in de bergen. Anders de bergcursus het jaar erop. Vlieg jij ook weleens in Nederland trouwens? Wil hier graag met enige regelmaat in de duinen hier gaan soaren.

Maar voor nu: alsnog redelijk wat indoor snowboarden, yoga, als de golven het toelaten zo af en toe surfen en koken vind ik ook erg leuk.

In de winter toch zeker skiën.
Daarnaast de Reddingsbrigade. Zowel in de winter als in de zomer altijd wat te doen bij deze clubs. Zomers strand, winter zwembad. Daarnaast veel andere inzetten en bewakingen. Hele fijne afwisseling het hele jaar door!

Let's go ski!

In de winter toch zeker skiën.
Daarnaast de Reddingsbrigade. Zowel in de winter als in de zomer altijd wat te doen bij deze clubs. Zomers strand, winter zwembad. Daarnaast veel andere inzetten en bewakingen. Hele fijne afwisseling het hele jaar door!

*bericht bewerkt door moderator op 14 feb 2018 23:44

Let's go ski!

Heb nog niemand gespot met dezelfde hobby…
Naast dat ik knotsknettergek ben op skiën en wintersport en alles er omheen, vul ik de tijd dat ik zwaar heimwee heb naar de sneeuw met paardrijden samen met mijn dochter.
We rijden allebei 4/5x in de week, ik soms meerdere pony’s per dag en alle werkzaamheden eromheen. 😊

Wintersport en paarden zijn mijn grote passies.

Desiree2 op 14 feb 2018 18:54

Ik kwam deze 2 vorige week langs de piste in Kirchberg tegen.

null

🏂

Als je echt niet weet wat je moet doen. Kun je alltijd nog met je ski’s achter een paard aan. https://youtu.be/fHum8TiyaDk

Paragliden, klimmen, voetbal, wielrennen, windsurfen en zeilen.

Hessel op 14 feb 2018 19:34

Dat paragliden wil ik me dit jaar ook eindelijk eens aan wagen. Eerst liercursus in Nederland en als ik het tijdtechnisch red in de zomer in de bergen. Anders de bergcursus het jaar erop. Vlieg jij ook weleens in Nederland trouwens? Wil hier graag met enige regelmaat in de duinen hier gaan soaren.

Maar voor nu: alsnog redelijk wat indoor snowboarden, yoga, als de golven het toelaten zo af en toe surfen en koken vind ik ook erg leuk.

Tiny-M op 14 feb 2018 23:31

Leuk @Tiny-m
Ik vlieg ook regelmatig in NL aan de lier.
Een liercursus is ideaal als start. Daarna zou ik een paar bergcursussen doen om beter te leren vliegen in dynamische condities. (En omdat bergvliegen gewoon nog veel leuker is dan de lier). Vervolgens de duinen in.
Reken op minimaal 2 maar eerder 3 seizoenen om je brevet te halen, een combinatie van veel liervliegen en bergcursussen is de snelste weg. Er zijn tegenwoordig ook scholen die duincursussen geven, maar persoonlijk zou ik later met duinvliegen beginnen omdat dat allemaal wat dynamischer is qua condities.

*bericht bewerkt door Hessel op 15 feb 2018 05:26

Als je echt niet weet wat je moet doen. Kun je alltijd nog met je ski’s achter een paard aan. https://youtu.be/fHum8TiyaDk

Hulpverlener op 14 feb 2018 23:53

Heb nog niemand gespot met dezelfde hobby…

Naast dat ik knotsknettergek ben op skiën en wintersport en alles er omheen, vul ik de tijd dat ik zwaar heimwee heb naar de sneeuw met paardrijden samen met mijn dochter.
We rijden allebei 4/5x in de week, ik soms meerdere pony’s per dag en alle werkzaamheden eromheen. 😊

Wintersport en paarden zijn mijn grote passies.

Desiree2 op 14 feb 2018 18:54

Ik kwam deze 2 vorige week langs de piste in Kirchberg tegen.

null

Martin9 op 14 feb 2018 23:45

Geweldig.
Paarden in de sneeuw vind ik altijd schitterend om te zien.
Bij ons wintersportdorp in de buurt, is er soms ook een wei vol pony’s. Denderen dan lekker door die sneeuw heen.

Dat achter je paard aan op ski’s lijkt me ook wel kick 😎

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a23700c3c62d205f030ba4ca...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a9aeade4fb3867c27e5dd722...
@Desiree2 Moet je in Italië de Lagazoui tocht maken, kun je met een paardenslee weer terug. 😉

Bergen + Sneeuw = ❤

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a23700c3c62d205f030ba4ca...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a9aeade4fb3867c27e5dd722...

@Desiree2 Moet je in Italië de Lagazoui tocht maken, kun je met een paardenslee weer terug. 😉

Nelis op 15 feb 2018 08:34

Oh wauw, das bijzonder. Nog nooit gezien.
Lijkt me een mooie ervaring.

Voetbal is toch wel mijn grootste hobby. Kijken, op tv en in het stadion. Zelf spelen, tussen de veteranen :), en als trainer van een pupillenteam. In een normale week ben ik dus 3 avonden en een zaterdagochtend op het voetbalveld te vinden.Daar komt 1x per 2 weken nog een zondagochtend in de zaal bij…

Ik heb plenty hobby’s!

Ik ben niet eens zozeer een skiër, maar wel motorrijdster.
Bij voorkeur bergachtig gebied en dan zowel on- als offroad.
Vooral kleine technische weggetjes, en desolaat. En dan een broodje smeren bovenop de berg.
Plaatje van afgelopen jaar…

null

Verder gek op reizen (onze zoon heet niet voor niets Atlas) en ik kook graag aziatisch.
Foto’s maak ik ook graag… ach ja… genoeg hobby’s

null

*bericht bewerkt door Henrike op 18 feb 2018 08:49

It is an amazing world

Prachtige foto!!

Ik heb geloof ik te weinig hobby’s, breng daarom veel te veel tijd door op deze website ;).

Heb nog niemand gespot met dezelfde hobby…
Naast dat ik knotsknettergek ben op skiën en wintersport en alles er omheen, vul ik de tijd dat ik zwaar heimwee heb naar de sneeuw met paardrijden samen met mijn dochter.
We rijden allebei 4/5x in de week, ik soms meerdere pony’s per dag en alle werkzaamheden eromheen. 😊

Wintersport en paarden zijn mijn grote passies.

Desiree2 op 14 feb 2018 18:54

Ik ben gestopt met paardrijden vanwege skiën:-) paar jaar geleden viel ik rond begin november behoorlijk lelijk van het (manege)paard en had weken last van nek en heup/rug. Ik was toen zo bang dat ik niet zou kunnen gaan skiën, wat ook gevolgen voor rest van gezin zou hebben, dat ik er mee gestopt ben.

Mijn dochter rijdt nog steeds paard en vanaf een maand of twee vóór de wintersport kan ik soms alleen maar denken; laat er niks gebeuren

  • Wielrennen (ca. 10k/jaar)
  • Klussen
  • Schaatsen
  • Hout hakken, zagen en opstoken in mijn houtkachel
  • Koken

*bericht bewerkt door havana op 18 feb 2018 17:03

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Lente loert aan de deur, tijd om de marathontrainingen op te starten. Jaren een fietser geweest, wegens kinderen beginnen lopen omdat het minder tijd neemt. Ondertussen loop ik meer uren dan ik vroeger op de fiets zat, tja het is maar hoe je thuis verkoopt he 🤣

better to be off piste, then to be pisted off

Zo veel reacties had ik niet verwacht :D Maar ik vind het heel spannend wat jullie in jullie vrije tijd doen :)
@Harm
Prachtige foto’s!
@Zjanke
Bierbrouwen lijkt me een fijne hobby te zijn. Misschien probeer ik dat ook ooit eens.
@t@sje
Ik denk dat doet het bij bijna iedereen hier ;)
@Maus75
Ik vind voetbal in passieve zin ook leuk maar ik verdien nooit iets als ik gok. Heb je tips voor mij? :D
@Wim7
Wow! Marathon lijkt me wel vermoeiend!

[quote]Zo veel reacties had ik niet verwacht :D Maar ik vind het heel spannend wat jullie in jullie vrije tijd doen :)
@Maus75
Ik vind voetbal in passieve zin ook leuk maar ik verdien nooit iets als ik gok. Heb je tips voor mij? :D

In het begin had ik ook niet veel geluk, tot ik er achter kwam dat er een heel systeem erachter zit. Ik heb me verdiept in de strategieën en methodes voor het winnen van een weddenschap. Het is wat complex, ik raad je aan om het zelf even door te nemen, zie hier een linkje: http://www.online-wedden-bookmakers.nl/ Denk dat je daar wel wat aan hebt. Een algemene tip: zet in het begin niet veel geld in ;)

@Maus75
Hmm…dank je wel voor de link. Als ik echt iets wil winnen lees ik me op de website in :)

Mijn hobby is ook paardrijden. Zelf rij ik nog maar 1x per week, voor de rest help ik mijn zoon en dochter met hun pony’s. Hier gaat genoeg tijd in zitten.

*bericht bewerkt door APeters op 18 feb 2018 22:38

Tellen ski’s maken ook als hobby? Of heeft dit weer teveel te maken met wintersport?

A winter without powder isn't a winter!

Uiteraard is wintersport mijn grootste hobby! Daarnaast speciaal biertjes drinken (Untappd😉), motorrijden en de drukste hobby is toch mijn zoontje.

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Hoewel ik vanaf november, december voorpret beleef aan dit forum durf ik 1 weekje wintersport per jaar nauwelijks een hobby te noemen, maargoed.

Ik besteed veel tijd aan muziek. Ik ben saxofonist in een fanfare en een Big Band die ik zelf heb opgericht.
Daarnaast ben ik sinds januari '17 trombone aan het leren spelen.
Mijn kinderen zitten ook op muziekles en ik begeleid ze vaak bij het oefenen. Daar gaat ook best een beetje tijd in zitten, maar is ook erg leuk.

Windsurfen vind ik ook leuk, maar het komt er de laatste jaren niet zo vaak van.
Nu haal ik mijn regelmatige dosis sport uit 2x per week cross-fit, 1x per week naar het werk fietsen (64km retour) en soms nog een beetje hardlopen.

Met hemelvaart en de zomervakantie gaan we graag met de Caravan op pad en tussendoor zijn er vaak leuke klusjes aan te doen. Ik vind het sowieso leuk om te doe het zelven in brede zin. In huis, maar ook aan de fietsen van de kinderen of (computer)apparatuur in huis. Het is echt heel leuk om defecte apparatuur te fixen als een ander het al zou afschrijven.
Ik maak dan dankbaar gebruik van de kennis op klusidee forum of circuitsonline.

*bericht bewerkt door Taan op 19 feb 2018 09:44

Plaats een reactie