kirchberg top!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

De 3S zit gewoon bij de ‘standaardkaart’ die je koopt voor het gebied. Daardoor heb je dus al een groot gebied om in te skiën en heb je de allstar card waarschijnlijk niet nodig, als je niet veel langer dan een week ofzo blijft.
Veel plezier! Ik ga zelf ook in de voorjaarsvakantie :)

dus als je in mittersill een hut hebt dan is het normaal dat je van de hahnenkamm af gaat :P ?? zou maar zeggen als voorbeeld.??

Wat zou je ongeveer kwijt zijn dan voor dat gebied, voor 7 dagen 2 volwassen en 2 jongeren

Het is een tochtje om naar de hahnekamm te komen, maar je kan er als je in mittersil een hut hebt gewoon naar toe :). Ik denk dat je echt wel rond de 800 euro uit komt. Kijk hier even: http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/de/shop.html

Vraagje (de vorige keer heb ik er niet opgelet) maar zit er onder aan de Wagstatt (rode 60) een restaurant?
In onze groep zitter enkel personen die neit mee gaan skien maar wel mee willen lunchen en dan met de auto erheen komen).
Nu weet ik dat er onder aan bij Pass Thurn een restaurant zit en natuurlijk bij de Hahnenkam en sommige andere dalafdalingen maar bij Jochberg weet ik dat dus niet.

@Togi volgens de piste kaart zit er onderaan de Wagstatt geen restaurant … Er zit wel een restaurant als je eerst de Wagstatt omhoog neemt.

@Joris bedankt
Klopt ik had de kaart ook bekeken en zag geen restaurand
Ik hoopte dat iemand kon vertellen die in Jochberg was geweest of er iets in de buurt van de lift zit

@Togi ik heb verder geen idee of er misschien toch nog iets zit. Hopen dat er nog iemand reageert! Wanneer ga je daar trouwens naar toe?

Ik kom er net vandaan, maar moet eerlijk bekennen dat ik tijdens de skisafari langs jochberg ben gekomen, maar bij de lift beneden geen eettent gezien heb, maar zoals boven al gemeldt, zit er wel 1 bovenaan de eerste lift.

he frank, ben je onder begeleiding de safari gaan maken of op eigen gelegenheid? had je een pas voor 't gehele gebied? heb je ervaring met de skischool in Kirchberg? ken je hotel kroneck?
alle info is welkom. wij gaan op 2 maart daar een weekje naar toe.

Nee de safari die wij gedaan hebben is gewoon aangegeven piste en kun je zonder gids nemen. Er zijn wel afdalingen die je met een gids kan nemen, maar dat nooit gedaan.

Heb zelf geen ervaringen met het hotel wat jij noemt.

In het verleden tweejaar na elkaar snowboard les gehad bij skischool kirchberg, ook van skiverleih kirchberg. En dat was mij prima bevallen. Goede leraar en ging allemaal leuk. Echt wat van geleerd. Verder nooit les gehad daar, maar de ervaringen ermee waren goed!

Als je de standaard skipas neemt van de kitzbuhler Alpen, dan kun je al aardige tochten maken. Kunt de hele dag zoet zijn. Je kan dan vanaf pengelstein, voorbij de passturn skiën. Als je de all star pas neemt, kun je ook het skigebied van westendorf erbij nemen en dat was dit jaar super skiën. Was op een 7 dagen kaart maar 20 euro extra ofzoiets.

@Joris
wij gaan komend weekend en zitten in Mittersill

@Frank die bovenaan had ik ook gezien maar dan moet er een manier zijn om die personen boven te krijgen (en weer beneden) zonder skies

Op de route naar Mittersill kom je langs Jochberg dus anders rijden we er zaterdag gewoon even langs om te kijken of er iets zit.

Ik heb nog even op Google maps gekeken, daar staat een restaurant op aangegeven, aan de overkant van de parkeerplaats. Maar kan niet goed genoeg inzoomen om te kijken welke dat is en vraag me af of het echt klopt. Maar langs rijden als je er in de buurt bent is denk wel zo veilig om het even te checken.

Misschien kun je er ook een kaartje kopen om de niet skiers met de 2 pers. stoeltjes lift omhoog en omlaag te laten gaan.

@Frank
Bedankt, google maps had ik nog niet aangedacht

wat betreft de lift krijg je het vaak wel voor elkaar om zonder skies omhoog te gaan maar naar beneden is meestal lastig cq onmogelijk (het is mij 1 keer gelukt maar dat kwam omdat de straps van mijn board gebroken waren en ik geenr eserve bij mij had)

@Togi okee, veel plezier en geniet! Ik ga de week daarna :)

Ik zal wat sneeuw achterlaten ;-)

Mensen nog 2 weken! Dan zullen we zien! foto’s zullen hier zeker volgen… Wie allemaal all star cards?

Houd moed! Houd vol! Samen komen we er wel.

Mensen nog 2 weken! Dan zullen we zien! foto’s zullen hier zeker volgen… Wie allemaal all star cards?

Christian op 13 feb. 2012 21:51

ik ook HaWeHa

Afgelopen week naar Kitzbuhel geweest. De temperatuur was -20 en dan loopt dit skigebied wel wat achter. Nauwelijks windkappen op de liften, en geen verwarming dan is dat toch een flinke tegenvaller. Weinig apres ski. Voor een snowboarder soms drama gezien de vele platte stukken.

Wel een rustig gebied die met de komst van de S3 lift nu groot is. Brede pistes en nauwelijks wachtrijen.

Hallo allemaal,

weten jullie of je met de allstar pas ook in zell am see kan skieen.

bedankt alvast.

Ja dat kan maurizio.

Bedankt Ricardo

hoi Frank bedankt voor je antwoord. weet je nog wat die pas van jou gekost heeft? ben van plan van zaterdag t/m vrijdag daar te gaan skiën.

ik weet het niet meer precies.
check even: http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/en/2-15-day-ski-pass.html…

dat is dan niet de prijs voor een all-star pas voor alle gebieden, maar dat was per persoon voor 7 dagen maar iets van 20 extra

Wow heel veel ski liften en pistes zijn vandaag gesloten kijk maar eens
http://map.bergbahn-kitzbuehel.at/en
Zal zeker vanwege het weer zijn, veel sneeuwval en mistig.

Weer terug van een geweldige week.
Zondag wat verse sneeuw en daarna een combi van dagen met bewolking afgewisseld met wat zonnige dagen
Helaas zit het er weer op

Even terugkomend op mijn vraag van 2 weken geleden
Er zit inderdaad geen restaurant onderaan bij Jochberg (wel een hotel waar het misschien mogelijk was maar dat hebben wij niet geprobeerd)

Nu maar weer 51 weken aftellen

@Togi, goed te horen dat het een goede week was en weten wij nu ook dat er dus amper iets zit onder de Jochberg, maar dat heb je vast opgelost door op een andere plek te gaan eten.

@Frank We hebben het opgelost door wat vaker in Pass Thurn en bij de Panoramabahn te eten. Uiteindelijk was het goed te doen om de kinderwagen in de gondel te krijgen en de niet skiërs naar boven te laten komen.
Scheelde hun ook weer naar Jochberg te rijden maar moesten wij onze tochten wel iets aanpassen.
Maar dat weet je als je met zo’n groepssamentelling gaat.

Mocht je nog naar dit gebied gaan voor de chocolade melk moet je naar de Tony-Alm gaan (halverwege de 77) daar hebben ze de lekkertste ;)

Kirchberg,

.

mooi gebied, veel lange afdalingen, snelle verbindingen en veel variatie…

Erik-Jan op 11 jan. 2012 16:35

Ben afgelopen zaterdag terug gekomen van Kirchberg voor de 2e keer. Vond heel de vakantie top! Maar mijn grootste reden om er niet meer terug te gaan is toch wel die verbindingsroutes. Erg traag en vooral vervelend voor de snowboarders onder ons.

Net terug uit Kirchberg. Echt een top week gehad, heel lekker weer, zon en rond de 13 graden. In het begin van de week was de sneeuw erg goed later werd het wel wat minder.

Wie heeft er ervaring met het lifthotel in kirchberg?

Plaats een reactie