Sneeuwzekerheid paasvakantie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski amadé

@Roy83 Je gaat toch 18 dec? of heb ik dat verkeerd? dan is er ruimte genoeg om te parkeren en nog rustig. De liften beginnen te draaien vanaf 3 dec en dan daar waar de meeste sneeuw ligt, langzaam wordt de capaciteit dan uitgebreid. ook adhv het aantal gasten wat er komt.
Ik ben er de week er voor, ik wandel dan veel maar we pakken ook vaak de lift omhoog.
Je kan voordat je wil gaan altijd even kijken op hochkoenig.at wat er open is. Of @Peterpos even bellen :)

Dienten Die Alte schule

Klopt @Elly3! We kijken het even aan, beslissen enigszins lastminute maar als de sneeuw en omstandigheden goed zijn heeft centraal in Ski Amadé onze voorkeur en als er dan voldoende open is in Hochkönig komen we zeker daar naartoe!

Mijn (beperkte) ervaring met andere gebieden in die periode is dat ze vaak wel open doen wat open kan en in ieder geval zorgen dat je lekker heen en weer kan, maar dat zeker bij dalafdalingen niet alle varianten open zijn, maar boven de middenstations vaak alles open is. Alleen, die kent Hochkönig niet echt…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nee @Roy83 maar dacht zegt voor Dienten niets op 1030 mtr en in een schneeloch.
Vaak heb ik een dik pak sneeuw op mijn dak en kom ik n het Gasteinertal ligt er amper 10 cm op de daken. Dus hoogte zegt niet alleen alles en er zijn veel noord hellingen.

null
rond 12 december

*bericht bewerkt door Elly3 op 03 nov 2021 20:34

Dienten Die Alte schule

Dat zou ik mooi vinden @Elly3, want ik vind de Ski Amadé gebieden fijn en zou echt graag 1 of 2 daagjes in Hochkönig skiën. Laten we maar gaan duimen :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie