Flachau, Schladming of Maria Alm.

Ja je hebt twee goede en snelle stoeltjesliften, alleen van de nieuwe sixpack moet je wel een (niet zo moeilijke) sleper nemen naar de andere stoeltjeslift. Ik vond het best de moeite waard voor een paar uurtjes. Papageno (de piste bij de gondel) lag nu nog de hele dag compleet in de schaduw en we hadden maar eventjes, dus die moet ik nog doen als ik er weer kom.

Monte Popolo ligt hier op 2 minuutjes van ons appartement. We zijn daar van de week even geweest, maar toen was de rode piste bovenin dicht ivm besneeuwing en dan is het wel heel klein. De dalafdaling is mooi, maar die trage 2 zitter onderin niet en met de temperaturen van deze week neem je die niet zo vaak. Wel mooi, maar vooral om nog een uurtje of twee mee te pakken op een reisdag:

null

Maar ik vond de grote verrassing dus Altenmarkt-Radstadt. Zes pistes, maar (bijna) allemaal met hun eigen karakter.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Alweer zo’n megabrede piste. Wel mooi tussen de bomen.

Dat is wat het is hier :). Overigens lenen paadjes zich, in mijn ogen, ook net iets minder voor mooie foto’s. Maar lang niet alles is zo breed, dat niet.

Maar dan zal Flachau, om meerdere redenen, zeker niet jouw ding zijn :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nee, dat had ik ook al bedacht 😁

Nou had ik toch al niet de behoefte daar heen te gaan, dat scheelt.

haha eerlijk is eerlijk, Flachau staat ergens zo ver onderaan mijn lijstje dat ik het doorgaans niet eens als optie mag beschouwen😜 Persoonlijk vind ik het ook erg jammer dat Flachau nu aan Kleinarl vastzit want de Zauchensee/ Kleinarl kant is uiteraard flink drukker geworden.

Maar wie weet, mocht ik er in een lockdown zijn of rustige periode dan ga ik wel even kijken in Flachau. Ik verbaas me er vooral altijd over dat wanneer ik foto’s zie van Flachau dat ze die pistes daar rood durven te noemen 🤦‍♂️ Gewoon lekker blauw intekenen lijkt me een stuk realistischer.

Kleinarl was nog steeds wel rustiger en veel gemoedelijker dan Flachau. Ik ben er ook voor de verbinding geweest maar had niet het gevoel dat het heel anders was.

Op de een of andere manier is de Flachau heuvel altijd druk, terwijl de Rote 8 en richting Wagrain al rustiger is. En eens dat Flachau blauw is op de meeste stukken. Als je denkt dat je rood kan skiën omdat je daar naar beneden komt dan valt de dalafdaling richting Wagrain al direct fors tegen.

Je moet van de opzet houden, maar zonder drukte of Hollandse taferelen zijn het wel fijne carvepistes bij Flachau en de liften zijn ook lekker snel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kleinarl was nog steeds wel rustiger en veel gemoedelijker dan Flachau. Ik ben er ook voor de verbinding geweest maar had niet het gevoel dat het heel anders was.

Op de een of andere manier is de Flachau heuvel altijd druk, terwijl de Rote 8 en richting Wagrain al rustiger is. En eens dat Flachau blauw is op de meeste stukken. Als je denkt dat je rood kan skiën omdat je daar naar beneden komt dan valt de dalafdaling richting Wagrain al direct fors tegen.

Je moet van de opzet houden, maar zonder drukte of Hollandse taferelen zijn het wel fijne carvepistes bij Flachau en de liften zijn ook lekker snel.

Roy83 op 23 dec 2021 21:49

Wat jammer is is dat er niet een liftverbinding is die je direct naar de top brengt vanuit Flachau.

Helemaal mee eens.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie