In Welk skigebied ben je het vaakst geweest ?

Komende maart voor de 3e keer naar Valloire.
Is het al maart?
Verder is mijn lijstje niet zo spannend, Enkel 2 keer in Niederau en 2 x Ischl/Kappl geweest als kind maar dat herinner ik me niet meer.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Vind het erg leuke lijstjes en sommigen zijn erg indrukwekkend, chapeau!

Ik skiede niet zoveel (9 weken v 11 jaar tot pak 20), 1x bulgarije, 2x zwitserland, 1x fr en 5x oostenrijk (lech, mayerhofen, solden). Dan een goot gat van 21 jaar. Nu ski ik als local opnieuw een jaar of 4, pak 30-36 dagen per seizoen. Bijna alles in de dolomieten, waar ik de meeste gebieden wel redelijk ken maar de gebieden die er uit schieten qua dagen zijn san pellegrino, civetta, cortina en arabba.

Vorig jaar waren de niet dolomieten uitschieters monta rosa en sella nevea. Dit jaar saalbach en kitzbuehl.

Update tm deze winter 2023
1 Sölden Obergurgl 7x
2 Ischgl 6 x
3 Nauders 5x
4 Hochzeigner 4x
5 Hintertux 4x
6/ 7 SFL en LSH 3 x

21 skidagen in Sauerland Winterberg/Willingen/Hunau

Dit jaar Ski amade was geen succes met die hoge temperaturen.
Volgend jaar weer met het Gezin naar het hoog gelegen Nauders

Ik ben heel veel in Oostenrijk geweest want we hadden daar een vaste stek zodat je vaker kon gaan skiën.
Königsleiten/Krimml/Gerlos zeker 25x geweest
Hollersbach/Kitzbühl/Kirchberg ook zoiets
Fieberbrunn ook minimaal 10x net zoals in St. Johan in Tirol en Caprun.
Nu probeer ik meer te variëren en meer verschillende gebieden in één seizoen aan te doen zoals dit jaar La Rosiere/La Thuille, Zermatt/Cervinia en Avoriaz/Morzine

‘Geweest’, das toch wel een aparte dimensie :-)

Geslapen, geskied, uitgeweest… Zermatt!

Gepasseerd, maar met voorsprong helaas maar 1x geskied:: Baraque Fraiture!

Livigno 4 x

Samoens ; Grand Massif 6 x

Dolomieten 6x

*bericht bewerkt door dan58 op 21 feb 2023 23:50

Born to run. B.S.

Solden +10x
Zauchensee 3x
Flachau 2x
Stubai 4x
Hintertux 5x
Zermatt 1x
Madesimo 1x
Obertaurn 1x
Hochgurgl 1x
Serfaus 1x
Livigno +5×
Seefeld 4x
Saas fee 3x
Madonna di campiglio 1x
Dolomieten Canazei 1x
Alpendorf 1x
Winterberg 5x
Snow Valley xx

15x in Gröbming, Stoderzinken, (Steiermark, Oostenrijk) ultra mini gebiedje en helaas gesloten. Maar daar kwamen we met reden, anders echt onbevredigend klein. Tweede plaats Val Thorens. 5x. Dat waren onze eerste ski jaren. Verder wel diverse gebieden 2 of 3 keer bezocht, maar geen voorkeur voor specifieke locatie. Wel liever Oostenrijk dan Frankrijk. Frankrijk iets mooiere pistes maar gaat ons ook om de hele vakantiebeleving en dan wint Oostenrijk, voor mij althans.
Heb ook in Zuid Duitsland wel goede ervaringen.
Waar ik beslist niet naar toe zou gaan zijn Winterberg (van horen zeggen) en Feldberg (zwarte woud, eigen ervaring echt zo druk, kon geen bocht maken zonder mensen te moeten ontwijken, nog net geen file skiën).

Volgens mij snappen sommige mensen het idee van een toplijst van gebieden waar je het meest geweest bent niet helemaal, het lijkt bij een deel van de reacties vooral: ik wil graag laten weten hoe vaak ik al op wintersport ben geweest en maken een complete opsomming van alle bezochte skigebieden.

Born to Ride
  1. Zillertal Arena
  2. Snowspace Salzburg
  3. Zillertal 3000
  4. La Plagne / Kirchberg

10 à 11 keer in Galtür (Wirl).

Ischgl 3 keer, maar vanwege de enorme drukte 's ochtends bij de dalstations (maar ook overdag bij enkele liften in het skigebied!) én vanwege de enorme drukte vanaf ca. 15.30 uur op de door bijna iedereen gebruikte dalafdaling hebben we Ischgl in de vriezer gezet.
Verder is Ischgl zelf nogal duur, dus als je Ischgl ‘met de bus doet’, dan heb je regelmatig ook nog eens met (over)volle bussen te maken.
Niet gezegd dat we er nooit meer zullen komen, maar die kans is klein.

Diverse andere bestemmingen, maar nooit vaker dan twee keer.

Ik vind het lastig dit uit te zoeken aangezien een heel deel ook met mijn ouders in mijn jeugd is geweest, dus hieronder even een schatting. Tegenwoordig veel meer afwisseling, al zal de nummer 1 altijd hoog blijven staan. Van de andere 2 gebieden ben ik om afwisselende redenen helemaal niet zo’n fan.

  1. Dolomiti superski (afwisselend Val Gardena of Val di Fassa)
  2. Wilder Kaiser (voornamelijk vanuit Going) - hier vooral als tiener een aantal keer geweest
  3. Zugspitz Arena (Lermoos) - Hier als kind leren skiën

Volgens mij snappen sommige mensen het idee van een toplijst van gebieden waar je het meest geweest bent niet helemaal, het lijkt bij een deel van de reacties vooral: ik wil graag laten weten hoe vaak ik al op wintersport ben geweest en maken een complete opsomming van alle bezochte skigebieden.

Matthias123 op 22 feb 2023 05:58

Er wordt niet om een toplijst gevraagd. De vraag in de topictitel is “In welk gebied ben je het vaakst geweest?”
Het antwoord op die vraag zou moeten bestaan uit maar één gebied of eventueel meerderen gebieden bij een gelijke stand. Er zijn maar weinig reacties die zich daartoe beperken en aangezien renéaby dat zelf in zijn eerste bericht ook niet doet (en jij ook niet in jouw opsomming van je totale wintersportervaring op 26-12) denk ik dat je je er maar bij neer moet leggen dat mensen meer informatie delen dan er gevraagd wordt.

Annoying skiers since 2003

Korte update dan maar: PDS staat inmiddels aan kop met 6.
Nouja, 6,5 als we die ene bewuste dag in maart 2020 nog mee rekenen.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 22 feb 2023 22:44

Plaats een reactie