Thermo ondergoed/ onderkleding

Tips gevraagd voor thermo onderkleding.
Ik draag nu onder mijn skikleding een skipully en een (ouder) thermo shirtje.
Nu ben ik op zoek naar een thermobroek, want ik heb vaak koude bovenbenen. Wat voor materiaal is prettig?
En zit een lange broek wel goed in je schoenen, en doe je die dan onder of over je sokken? Of beter voor een kortere thermobroek gaan?
En wat voor shirt is prettig? Ik heb het snel koud, maar tijdens het skiën ook weer snel warm van de inspanning. Wat voor materiaal is dan geschikt?
Alvast bedankt voor jullie tips!

Hannekie op 29 jan 2023 09:20

Ikzelf doe de thermobroek niet onder de skikousen, maar vouw de pijpen vanaf de bovenkant van de skischoenen terug tot over mijn knieën, om 2 redenen:

1-als je perfect zittende en opgemeten skischoenen hebt (na bootfitting) is zo’n extra laag stof om de onderbenen hinderlijk, ik vind het althans raar aanvoelen.
2-je houdt je knieën toch een beetje warmer met die extra laag thermostof.

Succes ermee!

Sloper70 op 04 feb 2023 02:48

Ik heb nu driekwart model gekocht, hoop dat dat bevalt. In de schoen lijkt me idd niet lekker zitten, maar wat jij zegt over het terug vouwen is ook wel een idee.
Maar eerst dit gaan proberen 😬

Heb ook nog een paar setjes lange thermobroeken. Onder je sokken doen is echt af te raden, je schenen hebben zo’n intensief contact met je skischoenen dat je daar niets meer dan alleen de skisok tussen moet hebben.

Ik trek de enkelboord dan ook op tot net onder mijn knieën. Daar is mijn kuit op z’n dunst bovenaan en past de boord er ook omheen zonder te knellen. En idd lekker veel stof rond mijn knie dus nooit koud.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie