ligt er nu sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ja warmskien is leuk lekker in zwembroek en badpak word je nog bruin ook.

Ik zie dat alle pistes en liften nog niet open zijn. Ligt hier te weinig sneeuw en werken ze nog aan de pistes die niet open zijn?

@Gast878: Er ligt nog te weinig sneeuw op diverse pistes.

@gast 878
Ik denk dat morgen alles, behalve misschien de Nordhang open is. De zwarte pistes bij de schans (lift 2), de kinderwei en de Surenberg-sleeplift liggen ook al heel dik in de sneeuw.

Hmm jammer dat je hier op een normale vraag geen normaal antwoord krijgt. Maar oké goed dat er eindelijk sneeuw ligt.

Hmm jammer dat je hier op een normale vraag geen normaal antwoord krijgt. Maar oké goed dat er eindelijk sneeuw ligt.

Gast711 op 18 jan. 2013 22:25

Even wat verder zoeken op de site en je komt hier uit:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/94484

Denk dat de onderste post van Harry je wel verder helpt.

Snow!

The older I get, the better I was

Is het verplicht om een helm op te hebben in Winterberg?

Is het verplicht om een helm op te hebben in Winterberg?

Gast094 op 19 jan. 2013 16:28

nee , een unoxmuts is voldoende

Dank je wel Fabian. Daar kan ik inderdaad wat mee!

@gast094, geen skihelm verplichting.

Helm verplicht op de skipistes?
Duitsland:
Geen helmplicht. De Duitse skivereniging en de stichting Sicherheit im Skisport geven wel actief voorlichting.

Italië:
Helmplicht voor kinderen en jongeren tot 14 jaar. De politie is verantwoordelijk voor reddingen op de piste en controleert de naleving van de helmplicht. Wie geen helm draagt, kan zijn skipas kwijtraken en een boete van maximaal 200 euro krijgen.

Oostenrijk:
Helmplicht voor kinderen en jongeren tot 15 jaar. Invoering is een taak van de afzonderlijke deelstaten. In Niederösterreich is de helmplicht al ingevoerd.

Frankrijk:
Geen helmplicht, maar campagnes voor het gebruik van helmen voor kinderen en jongeren.

Zwitserland:
Geen helmplicht. Succesvolle voorlichtingscampagnes hebben tot het hoogste draagpercentage in Europa geleid.

wat denken de experts hier? wat zal de uitwerking zijn op Winterberg/Willingen van de aanstaande dooi? Weekend in de planning van 3 t/m 6 feb…
Thanks

Seriously snow addicted family!

@Jeffrey
De kaarten vliegen nogal heen en weer. Met name 31 jan. en 1 feb lijken zachter te worden, daarvoor vorst in de nachten en grotendeels behoud vanhet sneeuwdek.
Zoals het nu lijkt het 3 feb. zaterdags kwakkelend en zondags winters, maar dat is natuurlijk nog ver wer. De sneeuwlaag op de kunstmatig besneeuwde pistes houdt de komende dooi met gemak, de natuursneeuwpistes… ik denk alleen de hoger gelegen exemplaren in Winterberg. Maar goed, in de loop van dat weekend lijkt de winter weer terug te komen

Zo mooi als nu zal het niet zijn.

thanks Harry (?) we zijn er pas 3 feb laat in de middag dus als de winter dat weekend terug komt sta ik maandag te springen! Als Willingen niets is kunnen we altijd dag 2 en 3 nog naar Winterberg rijden. Laten we hope dat de winter iets eerder z’n intrede weer doet laten we zeggen op vrijdag 1-02 ;)

Seriously snow addicted family!

verwachte sneeuwkwaliteit tot over 1 week:
De sneeuwkwaliteit is en blijft uitstekend tot na het weekend. Daarna overgang (medio komende week) naar enkele dagen kwakkelweer met op veruit de meeste pistes blijvend goede tot zeer goede skimogelijkheden, maar niet zo fantastisch als nu. Periodiek valt er sneeuw of natte sneeuw, maar ook af en toe regen. Bij -3 tot +5 graden sterk wisselende omstandigheden. Door de zeer koude kunstsneeuw (-15 tot -18 komende dagen) zal de kunstsneeuwlaag de dooi goed doorstaan. Doorkijkje: tendens tijdens het eerste februariweekend is weer winters met verse sneeuw op de hogere pistes… nog ver weg

gast 913 waar haal je die info vandaan? uit eigen koker of?

Seriously snow addicted family!

Ik ga aanstaande zaterdag naar Winterberg. Wat zou de langste wachttijd ongeveer kunnen zijn? Ik weet dat het druk gaat worden, maar ik hoop dat de wachttijden hooguit een kwartier zijn. Wat zullen de meest rustige pistes zijn?

Ik ga zaterdag naar Willingen en zondag naar Winterberg. Laten we hopen dat het niet te druk wordt. Ik vraag me trouwens ook af wat de langste wachttijden ongeveer zullen zijn?

@Jeffrey: staat allemaal op de site van der Brabander. Ze hebben ook nog wat tips voor rustigere pistes en liften qua wachttijden enzo… ;-)

Thanks gast026!

Seriously snow addicted family!

wij zijn afgelopen zondag in Winterberg wezen skien.Ik kom al heel wat jaartjes in Winterberg maar wat ze de laatse jaren hebben geinvesteerd is echt geweldig.Afgelopen weekend was het echt een topweekend wat drukte betreft maar door alle geweldige nieuwe stoeltjesliften en de nieuwe e/o gekoppelde pistes is er nauwelijks nog sprake van wachttijden(uitgezonderd de rauerbush,poppenberg en bremberg lift +/- 5 minuten hier). Ook de kappe erbij is echt geweldig.Ik hoop na mijn week in Oostenrijk nog een paar keer deze winter naar Winterberg te gaan.Tip!!! zorg dat je om 8.00uur in Winterberg bent zodat je geen drukte op de weg hebt, rustig een bakkie kan doen ,skies huren en de pas regelen en dan om 9.00uur direct de piste op. tot 10.30 heb je dan zeker geen wachttijden.Om 11.30uur een lekkere hap voor weinig bij Moppi onderaan de poppenberg want dan heb je nog plaats.En na 15.45uur nog lekker raggen zonder wachttijden tot 16.30uur.Op de terugrijs de nebestrecke pakken zodat je niet in de file aansluit.De nebenstrecke kun je volgen vanaf het eerste stoplicht na de rotonde van de benzinepomp en mc donalds restaurant, ga bij het stoplicht links richting het landal park en de golfbaan en je omzeilt alle files.

Weet iemand of de sneeuwkanonnen zaterdag aan zullen zijn? Of doen ze dit met dit weer alleen 's nachts? Ik ski het liefst met zonnebril maar als al die kanonnen aan staan is dat niet zo fijn…

Ik ben afgelopen zaterdag een dag naar Winterberg geweest. Om 7 uur weggereden vanuit Twente. Toen we de snelweg af moesten begon de drukte. Het was als ware een trechter-vorm. De laatste 30 km door verschillende plaatsen moeten rijden met ongeveer 40-50 km/h. De laatste 6 km voor Winterberg stond het helemaal vast. Het was één lange rij die er naartoe wou. We hebben dan ook een uur over de laatste 6 á 7 km gedaan. We hebben uiteindelijk de auto om 11 uur op P2 geparkeerd bij Skiverleih Schneider. Hier kregen we te horen dat hij de ski’s op had door de grote drukte. We moesten 300 meter teruglopen naar en andere vestiging. Hier een ski set gehuurd voor 15 euro. Toen naar de piste gelopen en een skipas gekocht. Het was half 1 en op aanraden van de verkoper een “nachmittag” pas gekocht omdat deze goedkoper was (18 euro, kaart vanaf 11 uur is 26 euro). Deze was vanaf kwart voor 1 actief. Toen 20 minuten in de rij gestaan voor de eerste lift. We zijn 2 keer de piste op en neer geweest en toen wat gegeten. Weer 20 minuten in de rij voor wat patat. Tenslotte nog 2 keer omhoog gegaan en toen was de lol eraf. We zijn om 16.00 uur weer weggereden. Onderweg nog ff langs de Mc Donalds in Hengelo geweest en rond 19:45 uur waren we thuis. Kortom: weer- en sneeuwomstandigheden waren super maar het was te druk. Een leer voor de volgende keer: niet op een zaterdag gaan in het hoogseizoen. Beter is om een dagje te snipperen en misschien nog wel vroeger weg te rijden!

P.s. Ik hoop hier wat mensen mee te hebben geïnformeerd want ik heb de afgelopen weken veel gehad aan dit forum, bedankt allemaal!

Toevoeging: de heenweg dus 4 uur erover gedaan! Terugweg ongeveer 3 uur.

gast 094,
Dit is inderdaad hoe het gaat als je te laat vertrekt, je moet gewoon zorgen dat je om 8.00 uur in Winterberg bent, heen weg heb je dan geen file"s , voldoende ski’s en op de terugweg de Nebenstrecke nemen zodat je weer alle files omzeilt, in het skigebied zelf heb je gewoon de verkeerde liften getroffen, had je wat verder het skigebied ingegaan dan waren de wachttijden veel korter.

@Gast094: Dan ben je inderdaad net een uurtje te laat vertrokken.
Wanneer je de volgende keer kwart voor 6 vertrekt ben je tussen half 9 en 9 uur in wWnterberg en kun je zelfs op een zaterdag zonder file doorrijden tot aan de piste. Vooraan parkeren en met de eerste lift omhoog. Tegen 11 uur wordt het drukker op de piste, maar dan heb je er al 2 uur opzitten zonder wachttijden bij de liften. Na 11 uur wordt het een kwestie van de drukke liften vermijden. Ik ging dan vroeger naar de Kappe, maar door de nieuwe piste kan het daar ook drukker worden.
Tegenwoordig ga ik ook niet meer op zaterdag, maar door er echt op tijd te zien ziet je skidag er gewoon echt anders uit.

Don`t eat yellow snow

@gast 094

Hier foto’s van je zaterdag 26 januari in Winterberg vanuit de lucht.
De wachtrijen zijn inderdaad pittig.

Dit is trouwens een hele fraaie serie foto’s die het skigebied tussen Kahler Asten en Winterberg goed in beeld brengt met de drukte op de pistes.

http://www.derwesten.de/region/rhein_ruhr/aus-der-luft/winte…

Wij zijn om half 7 uit Arnhem vertrokken en waren er om 9 uur (totaal geen file gehad)
helaas waren wij met een groep en stonden andere wel in de file (zij hadden een andere route vanaf de snelweg denk dus dat wij geluk hebben gehad met onze route) en waren we pas om 10 uur compleet

gelijk naar de Quick lift en door naar de Bremberg
Wachtrijen waren inderdaad lang .
grootste probleem was om 'smiddags weer terug te gaan richting de Brabander voor lift 2 en lift 6 stonden mega langen rijen waardoor hier de wachttijd opliep tot 3 kwartier of nog langer

Heeft iemand een idee hoe druk het in onze krokusvakanties op weekdagen in Winterberg is? De planning is om op maandag 18 februari te gaan. het is dan hier vakantie (regio Noord) maar in Duitsland volgens mij nergens. Mijn positieve insteek is dat Nederlanders die in de krokus willen skieen wel ‘echt’ op wintersport gaan en dus in de Alpen zitten. Maar ik hoor graag hoe de ervaringen zijn!

@gast192
Alleen bij de echte beginnersliften (oefenweide, liften 10 en 12) is het dan wat drukker. Algemeen weinig wachttijden verder. Dit komt ook doordat de vakantie over 3 weken verspreid is. Geen grote piek dus.

Plaats een reactie