Wielrentopic

Er is net een dubbelblind onderzoek naar Epo afgerond. Groep wielrenners met en groep zonder epo Ventoux op. Conclusie: Epo werkt niet, alleen placebo effect.

@nr49 Vergeet niet dat het onderzoek is gedaan met een groep amateur wielrenners. Volgens Danny Nelissen zojuist op radio 1, en die kan het weten…, heeft epo wel degelijk effect 😉. Onderzoek geeft dus een verkeerd beeld en dat maakt zeker dat je de conclusie niet zomaar kan aannemen!

Aequilater Nubila

Ik heb ook vraagtekens bij het onderzoek, omdat er volgens mij bij niet pro-wielrenners zo ontzettend veel andere factoren meespelen. Anders gezegd 10% beter of slechter presteren zal bij amateur (niet wedstrijd renner) amper te merken zijn. Want die schommelingen zullen er dagelijks al bijna zijn (drukke dag op werk, biertje extra etc) Bij een prof-renner kan 1% het verschil al zijn tussen een contintal team of elite… of top 10 tour of top 3… Zeker tijdens een drie weken lange grand-tour…

Click. Click. Peace

De enige die echt sterk heeft gereden dit voorjaar is Valverde (vind ik)

RFKANGOO op 29 jun 2017 19:33

Porte?

David23 op 29 jun 2017 21:03

Vergeten je niet een zekere Dumoulin? Al rijdt die natuurlijk niet de tour ;) En tja Valverde rijdt als enige van het peloton 100 dagen per jaar sterk. En de Movistars en Astana’s hebben natuurlijk altijd nog hun derde week waarin ze opvallend veel sterker en beter zijn…

Matthias123 op 30 jun 2017 07:11

Wat heeft Dumoulin buiten de giro laten zien dan?? Vond hem zelfs in de giro nog niet geweldig. Maar wel gewonnen omdat de rest ook niet top was.

Übung macht den meister!!!

Laten zien ‘naast de giro’… dat vind ik wel heel stellig (wat laat Froome zien naast een tour.

Enne de rest ook ‘niet top’, de gem snelheden en de wattage uitdraaien laten iets heel anders zien dan niet top. Er werd kei en keihard gekoerst. Dat het wat minder spectaculair was dan jaren geleden heeft volgens mij te maken met dat er minder doping wordt gebruikt. Die aanvallen over drie cols en minuten winnen op grote bergscols kan gewoon niet meer. De rest is te goed en de doping veel minder als er al gebruikt wordt. (ik geloof dat er nu ook schone renners zijn, en anno 2000 was niemand echt schoon denk ik)

Click. Click. Peace

Ik denk dat ik het ergens gewoon jammer vind dat er geen “echte” klimmers meer zijn zoals een Pantani.
Als zelfs een renner als Nibali in de ronde van Kroatië niet weg kan rijden bij de mindere renners dan denk ik toch dat hij niet “top” is.
Aan de andere kant denk ik ook dat dit bij de schonere sport hoort en we de grote onderlinge verschillen niet meer gaan zien bergop.

Übung macht den meister!!!

Uit het tijdperk Pantani weten we inderdaad genoeg. Ik geloof dat Boogert ooit heeft gezegd dat hij opeens bergop werd weggereden door gasten die normaal al een verkeersheuvel niet overkwamen. Toen is ie ook maar gaan gebruiken. Dat verschil is nu gewoon minder geworden.

Ik vind het steekspel zoals in de Giro ook wel mooi.

Click. Click. Peace

Ik de Giro buitengewoon spannend. Spannendste grote ronde in tijden - al helemaal vanwege Nederlands succes. Dat extreme machtsvertoon hoeft van mij ook niet. Ik hoop dat ook de tour nog spannend blijft tot in de laatste week.

En inderdaad laten we tijdperk Pantani achter ons laten, want dat was gewoon ook niet gezond meer 😉

Bergen + Sneeuw = ❤

In de Giro waren de niveauverschillen dit jaar extreem klein, dat lijkt me minstens zo’n belangrijke reden dat we dit jaar amper aanvallen van ver hebben gezien. In 2015 gebeurde het herhaaldelijk en vorig jaar, gezien het geringe aantal bergetappes, eigenlijk ook.

❄️

Valverde eruit… ai ai ai wat een val. Maar wat een bizar risico nam ie ook

Click. Click. Peace

Team sky is zo toch niet echt geloofwaardig…

Click. Click. Peace

@Rogier het gerucht gaat dat Sky experimentele banden heeft gebruik die weinig weerstand gebben en toch veel grip genereren bij nat wegdek. Moet je maar eens terugkijken naar de beelden en de bochten van de Sky renners vergelijken tov andere renners.

Born to Ride

Vrij bizarre dag geweest vandaag. Hoop dat Valverdes knieschijf net gebroken is, anders vrees ik einde carrière. Verder lijkt het niveau van Sky vandaag me een voorbode voor een nieuw 2012 helaas, hoop dat Porte verrassend goed is of Contador iets geks doet, anders wordt dit een waardeloze Tour…

❄️

Froome vandaag ook een flinke schuiver gemaakt. Wie weet wordt het nog een mooie tour met Nederlands dagsucces? Groenewegen vandaag vijfde, best netjes aangezien hij opgesloten zat.

Mr. Slow

Wel ja joh… gewoon inhouden, even uit je pedaal klikken en dan toch maar even echt aangaan en nog steeds winnen. Als je de finale niet gezien hebt weet je natuurlijk dat er maar een wielrenner is die dat kan. :-)

Mooie column trouwens van Thijs Zonneveld

http://www.ad.nl/dossier-tour-de-france/ik-snap-werkelijk-ni…

Click. Click. Peace

@Rogier wat een baas he. Ik keek de sprint nog eens terug en het lijkt bijna niet mogelijk. Mooie column idd.:)

Bergen + Sneeuw = ❤

En daarvoor eerst zelf Porte terug halen. Wat een baas idd.

Übung macht den meister!!!

Zegt u het maar schuldig, ja of nee? En zoja moet Peter uit de tour worden gezet?

null

(ik denk het niet, Cav heeft ook veel schuld door ergens te willen gaan waar geen ruimte is. Als je vast zit, pech, maar dan rem je maar…)

Click. Click. Peace

Vind het lastig te zeggen omdat het voorval slecht te zien is. Was ook wel een erg krap gaatje voor Cav. Vond trouwens de sprint van Démare ook wel een discussie waard. Bouhanni moet vol in remmen omdat Démare van zijn lijn afwijkt.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 04 jul 2017 18:57

Übung macht den meister!!!

https://youtu.be/j4atl-3Njwg

Het lijkt ook wel dat Sagan en Cavendish elkaar eerst raken en daarna de elleboog van Sagan naar buiten komt om z’n balans te bewaren.

Übung macht den meister!!!

Sagan is uit de Tour gehaald.

Ik lees het net ook. :(

Übung macht den meister!!!

En waarom dan?
Als het is vanwege z’n elleboog is dat in mijn ogen onterecht want daarvoor was cav al aan het vallen geslagen.

LA NORMA😍☃️

@Piefke Inderdaad. En in het verleden is zelfs voor erger minder zwaar gestraft.

Click. Click. Peace

Ja, de straf voor Sagan is wel erg overdreven. Hoe dan ook was het door al die valpartijen al een erg gemankeerde sprint. Behoorlijk sportieve reacties van Cav en sagan achteraf trouwens! 👌

Mijn tourpoule is door de verwijdering van Sagan trouwens ook niet beter op geworden.

Bergen + Sneeuw = ❤

Ben benieuwd hoe Veelers hierover denkt. De keer dat Cav hem onderuit kegelde (volgens mij 2013) was toch beduidend erger. Jurisprudentie is iig ver te zoeken, sowieso te zware straf.

❄️

Lastig om te beoordelen, omdat het net onder een boom gebeurd. Toch ben ik wel blij met de uitspraak: bewust of onbewust, Cav. zat er al half naast toen Sagan hem afsneed. Verwijdering is pittig, maar de boel breken nog erger. En in het verleden zijn er meer fouten gemaakt, laten ze vanaf nu goede en veilige besluiten nemen.

Sagan is uit de tour gehaald zodat er eindelijk weer eens een Fransoos een grote kans heeft de groene trui te winnen. Cavendish is vaak weggekomen met kamikaze-acties door in gaten te springen die er eigenlijk niet zijn. Ik vind het vooral erg voor degenkolb die er helemaal niks aan kon doen…

Born to Ride

Cavendish duikt inderdaad wel een klein gat in, maar als je de beelden zo ziet houdt Sagan ook totaal niet zijn lijn op dat moment (tenzij ze schuin de weg over ook als lijn zien…). Toen Cavendish zijn actie begon om het gat in te duiken was er nog best wat ruimte.

Het was sowieso een super chaotische sprint, en bijna niemand hield zijn eigen lijn, maar omdat Cav gewoon veel meer snelheid had dan Sagan ontstond daar wel een probleem. Maar als je de beelden iets verder terugkijkt dan de elleboog zelf, waar veel nieuws-items te veel op focussen, dan vind ik de uitsluiting van Sagan wel terecht eigenlijk.

Eindelijk een klein Nederlands succesje. Van Baarle als strijdlustigste renner.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie