Wielrentopic

Je mist toch de ras aanvallers en renners op intuïtie op dit moment.

Birdheart op 10 mei 2018 21:54

Zou het fietsen toch schoner worden…

Click. Click. Peace

Ik probeer alleen maar iemand te helpen met een tip.
Ik vind het een fantastisch apparaat.

*bericht bewerkt door DrPhil_backup op 10 mei 2018 22:20

Zag er naar uit dat ze een hoop vers asfalt hebben neergelegd. Had wat moeite met het volgen van de koers (tijdsverschillen, verschillende groepjes, wie zat waar). Maar het belooft een open wedstrijd te worden zonder dominantie van een paar renners.
Leuk!

(enne, het gaat om het fietsen, niet om het materiaal)

Je mist toch de ras aanvallers en renners op intuïtie op dit moment.

Birdheart op 10 mei 2018 21:54

Zou het fietsen toch schoner worden…

Rogier op 10 mei 2018 21:56

Dat weet ik niet, wel dat er meer en meer renners luisteren naar stal orders en kijken naar hun wattages als ze rijden ipv op “gevoel”.

Dat maakt sagan nu ook groot omdat hij vaak gaat wanneer hij denkt te kunnen gaan. De gendt omdat hij de mentaliteit heeft" als ik toch rijd kan ik net zo goed voorop rijden de afstand word er niet langer van en wie weet win ik wel." Of valverde die altijd rijdt om te winnen. Contador die liever laatste werd dan dat iemand kon zeggen dat hij het niet probeerde.

Gelijkheid zoals pino zegt is top maar vaak eindigt dat in een lange saaie rit waar enkel de laatste km telt omdat ze bang zijn om te veel te doen of niet mogen. Het wielrennen kan wel weer een Armstrong gebruiken

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Terwijl juist US-Postal-strategie dit type wedstrijden gebracht heeft. (Dat zeggende mis ik dat soort splijtende demarages van armstrong zeker ook)
Ik denk dat de toppers echt dicht bij elkaar liggen en gewoon echt niet zo makkelijk wegrijden, ongeacht wat hun vermogensmeters zeggen… (Er wordt op alle niveaus in het peloton zo ontzettend hard gereden dat wegspringen ook net even wat anders wordt. In andere woorden, ik denk niet dat een Dumoulin vandaag een Yates laat gaan omdat zijn vermogensmeter iets zegt…

Click. Click. Peace

En al probeer je het wel. Krijg je op een forum: ‘jammer dat ie zichzelf weer eens opblaast’… Kortom het is lastig om het goed te doen als huidge wielrenner als je geen Sagan heet. :-)

Click. Click. Peace

En al probeer je het wel. Krijg je op een forum: ‘jammer dat ie zichzelf weer eens opblaast’… Kortom het is lastig om het goed te doen als huidge wielrenner als je geen Sagan heet. :-)

Rogier op 10 mei 2018 23:25

Moet zeggen dat ik toch niemand zichzelf echt heb zien opblazen. En als ze daar een Geesink mee bedoelen dan moet je eens kijken wat hij daarna nog voor kopwerk doet als hij bij Bennett komt. Dat kan echt niet als je helemaal geparkeerd staat.

Übung macht den meister!!!

Er stond: “een klein beetje opblaast” 😀. Gesink staat nooit geparkeerd, dat is zijn kwaliteit, maar hij gaat gewoon veel te vroeg om wat cameratijd te pakken denk, terwijl hij gewoon best goed was gisteren.

Ik houd ontzettend van renners die rijden met hun hart. Contador blijft mijn favoriet aller tijden en die heeft zichzelf ook vaak genoeg te vroeg opgeblazen. En ook dat vond ik als fan altijd jammer!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zou overigens heel graag pleiten voor een verbod op alle metertjes, zodat iedereen weer op gevoel moet gaan rijden. Dat zou de sport weer een heel stuk leuker maken om naar te kijken, denk ik!

I can stick uphill ice, on my saucer...

En al probeer je het wel. Krijg je op een forum: ‘jammer dat ie zichzelf weer eens opblaast’… Kortom het is lastig om het goed te doen als huidge wielrenner als je geen Sagan heet. :-)

Rogier op 10 mei 2018 23:25

Ik snap dat wel,
Ik heb het idee dat er wel degelijk te veel verkeerde controle is. Kijk naar @Roy83 hij heeft net een fiets en de meeste praten hem al een wattagemeter etc aan. En er wordt verteld waar je het kan plaatsen etc etc etc…
Maar om goed te fietsen moet je weten wat je lichaam je vertelt niet een metertje op je fiets. Fiets met je hart, rijd naar wat goed voelt. Doe je snelheidsmetertje in je rugzakken en analyseer thuis eens wat je zelf dacht op welk punt. En leg daar dan je gem snelheid langs. Of rijd met een groepje waarvan er maar eentje zon metertje heeft en de rest zonder. Kan je naderhand zien hoe het gevoel zich verhoudt tot de werkelijkheid.

Iedereen word nu gedrild met het metertje. En zit je al vroeg in een ploeg met ambities komen daar al gauw de stal orders bij. Het lijken meer en meer “robots” op de fiets dan mensen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart in de essentie ben ik het zeker met je eens. (Ik ben ook een voorstander van rijden (zeker de eerste seizoenen) zonder meters… ) Maar ook denk ik dat veel wielrenners niet beter kunnen. Ik zou ook erg pleiten voor kleinere teams (nu al, en dat is goed) en maximale budgetten bij teams. Zodat we geen sky-bots meer kunnen krijgen waardoor er ook geen topmannen meer zijn die vijf helpers bij zich hebben die top 10 rijden…

Click. Click. Peace

@Rogier ik heb persoonlijk weinig moeite als het ene team meer geld heeft dan de andere. Hoe kan je anders nog voor een under-dog team zijn.
Ik vond het voorjaar daarom ook top, quick step tegen de rest, allemaal potentiële winnaars in 1 team. Die verdraaid goed samenwerkte en als er dan iemand anders toch uit hun handen kon ontsnappen is dat geweldig. Maar daar komt wel intuïtie bij om de hoek, de renner moet aanvoelen wanneer hij kan hoe hard hij moet wegrijden etc.
In de rondes is het Sky tegen de rest en dat is hetzelfde.
En ik vraag me af hoe goed zijn knechten echt zijn zijn sky want ze gaan weg voor eigen gewin maar de realiteit is dat ze dan niet verder komen dan de ranking in rondes toen ze voor sky reden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Ik vind Sky in de tour toch echt wel dood saai… En met dat soort teams heb je echt wel absoluut geweldige renners nodig om boven het maaiveld uit te steken (Er is maar één Sagan ;-) )

Click. Click. Peace

@Rogier ook maar 1 valverde, en wat mensen er ook van vinden. Hij rijdt altijd en overal is niet vies van een aanvalletje hier en daar. En de rest volgt inderdaad meestal braaf.
Het zou wel leuk zijn als er weer eens wat meer renners durven liever laatste te worden dan niet strijdend top 5 binnen te komen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Gelukkig is er maar 1 Valverde. Ik denk niet dat een renner als hij een zegen is voor de sport…
Hij is heel ver weg van ‘schoon’. Valverde die zit echt tot over z’n oren vol (of in de jaren dat ie gebruikte gebruikte ie hele slechte doping, want hij rijdt nu beter dan toen)

Click. Click. Peace

De charme van blind aanvallen (“Het goede”) tegenover het berekenende van de hersencel en artificiele intelligentie gebruikende rijke stinkerds van Sky of de saaie protocollen van de kampeerders (“het slechte”). Het is tenminste strijd. Individueel zijn de krachten minder verschillend dan voorheen doordat meer renners (ook die “goeden”) zich optimaal kunnen voorbereiden met steeds universeler trainingsmethodieken.

De charme van blind aanvallen (“Het goede”) tegenover het berekenende van de hersencel en artificiele intelligentie gebruikende rijke stinkerds van Sky of de saaie protocollen van de kampeerders (“het slechte”). Het is tenminste strijd. Individueel zijn de krachten minder verschillend dan voorheen doordat meer renners (ook die “goeden”) zich optimaal kunnen voorbereiden met steeds universeler trainingsmethodieken.

Hij is heel ver weg van ‘schoon’. Valverde die zit echt tot over z’n oren vol (of in de jaren dat ie gebruikte gebruikte ie hele slechte doping, want hij rijdt nu beter dan toen)

Rogier op 11 mei 2018 09:31

Valverde zelf heeft nooit bekend, en er is alleen indirect bewijs. Ik acht de kans wel groot dat ie gebruikt heeft.
Maar de meeste betrapte renners rijden naderhand toch nog net zo goed of beter dan voorheen, het zijn er een stuk minder die slechter werden.
Dus of allemaal slechte dope of ze gaan gewoon door.

Voor mij maakt het niet veel uit. Armstrong heeft 7 keer gewonnen en wat de boeken ook zeggen hij gaat de geschiedenis in als de man die 7 keer won (en heel hard viel) hetzelfde geldt voor Contador die is 3 keer gepakt op dope en toch nu hij niet meer rijd word hij gemist in het wielrennen. Eddy merxck reed geen tour schoon maar die beelden en verhalen zijn toch machtig mooi. Zoetemelk 2 keer gepakt in de tour maar we hebben het nog steeds over hem in de wielrennerij als een grote. En zo kan de lijst gigantisch worden.
Hoe je het went of keert is dit niet stiekem wat we eigenlijk willen zien

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Alleen indirect bewijs? Een bloedzak met zijn bloed is indirect bewijs? Hij heeft gewoon geluk gehad dat de Spaanse justitie de zaak half in de doofpot heeft willen stoppen.

Dat de koers zonder metertjes aantrekkelijk wordt is onzin. De reden dat het wielrennen van nu vaak vrij saai is, is dat er veel schoner wordt gereden dan vroeger. Renners hebben nog maar één pijl op hun boog en die is veel minder krachtig dan in de EPO-tijd. Veel renners kijken helemaal niet op hun vermogensmeter in koers. Het is vooral belangrijk om mee te trainen en achteraf koersdata te analyseren.

*bericht bewerkt door havana op 11 mei 2018 10:10

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Alleen indirect bewijs? Een bloedzak met zijn bloed is indirect bewijs?

havana op 11 mei 2018 10:06

Ja want zijn naam stond er niet op. Een schuilnaam waarvan het vermoede gezien de omschrijving in een van de overige documenten lijkt het niet anders te kunnen. Maar het bloed is niet getest of het de zijne is

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het is wel degelijk getest, alleen de uitslag daarvan is in de doofpot gestoken.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Wat ik een heel groot verschil vind tussen Quick step en Sky is dat Quick step een team is en Sky een ploeg. Bij Quick step gaan ze echt voor elkaar door het vuur en proberen ze gewoon koste wat kost de overwinning binnen de ploeg te houden. Bij Sky zijn het allemaal individuen die voor het grote geld voor het kopman een tijd op kop van het peloton gaan rijden. Komt het er echt op aan dan is al vaak genoeg gebleken dat ze toch behoorlijk voor zichzelf rijden. Ik kan daarom ook echt genieten van de manier hoe Quick step in het voorjaar veel koersen naar hun hand zetten.

De enige koers waar het mis ging was Roubaix waar Quick step al te vroeg de koers open brak en ten aanval ging (hoezo afwachtend koersen). Op 80km ong gingen de eerste renners al in de aanval. Gevolg was wel dat ze te weinig krachten meer over hadden om voor de sterkste man in koers (Terpstra) nog het gat naar Sagan te dichten. Als je ziet hoeveel kilometer Terpstra op kop heeft gesleurd van de achtervolgende groep en om ze dan alsnog een paar kilometer voor de streep gewoon ordinair uit het wiel te rijden dan ben je gewoon waanzinnig sterk.

Born to Ride

Alleen indirect bewijs? Een bloedzak met zijn bloed is indirect bewijs? Hij heeft gewoon geluk gehad dat de Spaanse justitie de zaak half in de doofpot heeft willen stoppen.

Dat de koers zonder metertjes aantrekkelijk wordt is onzin. De reden dat het wielrennen van nu vaak vrij saai is, is dat er veel schoner wordt gereden dan vroeger. Renners hebben nog maar één pijl op hun boog en die is veel minder krachtig dan in de EPO-tijd. Veel renners kijken helemaal niet op hun vermogensmeter in koers. Het is vooral belangrijk om mee te trainen en achteraf koersdata te analyseren.

havana op 11 mei 2018 10:06

Dat van die ene pijl en mindere prestaties is de onzin die Ducrot en consorten ons graag willen doen geloven… Maar het is nogal bezijden de waarheid. Daar kun je een boek over schrijven (het gebeurde bijvoorbeeld vrijwel van de een op andere dag, nadat Armstrong bekend had), maar daarvoor hoef ik denk ik alleen maar de Ventoux prestatie van Froome aan te stippen (in een tijd die absoluut onmogelijk zou zijn zonder doping, aldus de consensus toen).

Maar de metertjes hebben wel degelijk een gigantische invloed. Vroeger reed men een berg op en dan begon er een kat en muisspel. Een gevecht met een stroom aan tempowisselingen, waar het soms stilviel en dan weer ontplofte. Nu weten ze al voor de klim welk tempo ze continu gaan rijden, daardoor ligt het tempo niet alleen constant heel erg hoog, waardoor ontsnappen heel moeilijk wordt, maar weet je ook dat je niet te ver in het rood gaat en compleet stilvalt. De metertjes bepalen, zeker op de klim de koers voor een groot deel, de stalorders doen de rest.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Alleen indirect bewijs? Een bloedzak met zijn bloed is indirect bewijs? Hij heeft gewoon geluk gehad dat de Spaanse justitie de zaak half in de doofpot heeft willen stoppen.

Dat de koers zonder metertjes aantrekkelijk wordt is onzin. De reden dat het wielrennen van nu vaak vrij saai is, is dat er veel schoner wordt gereden dan vroeger. Renners hebben nog maar één pijl op hun boog en die is veel minder krachtig dan in de EPO-tijd. Veel renners kijken helemaal niet op hun vermogensmeter in koers. Het is vooral belangrijk om mee te trainen en achteraf koersdata te analyseren.

havana op 11 mei 2018 10:06

precies. Veel hebben de metertjes niet eens aanstaan. En regelmatig zelfs afgeplakt. (let maar eens goed op)

Click. Click. Peace

Als je een fiets koopt, koop dan meteen een goede.
Pinarello K10s eDss € 15.800.

null

Als je een fiets koopt, koop dan meteen een goede.
Pinarello K10s eDss € 15.800.

null

DrPhil_de_echte op 11 mei 2018 10:44

Heb je er dan een motortje in?

Alleen indirect bewijs? Een bloedzak met zijn bloed is indirect bewijs? Hij heeft gewoon geluk gehad dat de Spaanse justitie de zaak half in de doofpot heeft willen stoppen.

Dat de koers zonder metertjes aantrekkelijk wordt is onzin. De reden dat het wielrennen van nu vaak vrij saai is, is dat er veel schoner wordt gereden dan vroeger. Renners hebben nog maar één pijl op hun boog en die is veel minder krachtig dan in de EPO-tijd. Veel renners kijken helemaal niet op hun vermogensmeter in koers. Het is vooral belangrijk om mee te trainen en achteraf koersdata te analyseren.

havana op 11 mei 2018 10:06

precies. Veel hebben de metertjes niet eens aanstaan. En regelmatig zelfs afgeplakt. (let maar eens goed op)

Rogier op 11 mei 2018 10:36

Steeds meer van de grote meneren in de grote rondes (en daar gaat het toch om) rijden er wel degelijk op en dat heeft invloed op het koersgedrag zoals ik hierboven al uiteenzette. De koers is nu saai omdat het “schoon” is, dan doe je net alsof al die gasten vroeger konden blijven gaan, onzin. Toen moesten ze net zo goed een “eerdere inspanning later bekopen” om er nog maar eens een Ducrotiaanse in te gooien, alleen viel het toen vaker ook weer wat stil op de klim. Dat gebeurt nu niet meer, nu rijden ze elke klim bijna steevast in of dicht tegen recordtijd.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Waarom zou je een vermogensmeter willen uitzetten?

Waarom zou je een vermogensmeter willen uitzetten?

DrPhil_de_echte op 11 mei 2018 11:27

Omdat we ze vroeger niet hadden. En Vroeguh was alles beter.

Fietsen kijken was vroeger in elk geval zeker beter :D

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie