Typetjes (lekker generaliseren!)

aan vulling op de Nederlander herkenbaar aan Sinner skibril
rijdt in 8 uur naar huis

ruudsan op 17 jan 2015 16:14

Maar dan sneeuwde het natuurlijk!

Die oude Fransman in 1-delig pak natuurlijk wel stijlvol op een monoski.

(leuk onderwerp, ik herken mezelf op veel punten)

De bling bling dames

Smetteloos witte skioutfit, lekkere bruine kraag, van de makenup,nodige goud om en in.
Hoop plamuur op het gezicht, dat je het er bijna, af kunt steken.
Ze zat in de skiklas, en moest nodig naar het toilet, maar was niet in de buurt.
Dus, zegt de skileraar, dan moet je maar even achter een boom, gaan zitten.
Je kent het wel,de klas, staat netjes op een rijtje te wachten.
Maar wat doen ze, doet het skipak naar beneden, en wil gaan hoeken, maar heeft de skies nog aan.
Gevolg:-) komt met de broek aan de enkels, langs de skiklas gesjeest in haar blote…
Skileraar er direct achteraan, en heeft gezorgd dat ze beneden kwam.
Wij hebben haar de hele week niet meer gezien. Wat zal wel veel blaren hebben gehad.
Wat een leed vermaak, we hebben dubbel gelegen.

De midlifer:

  • Single
  • 40~55 jaar / man
  • Bigfoots
  • Meestal een gekke muts, helm is veel te stoer ( Met zon, haar in het vet )
  • Zonnebrilletje
  • met zon meestal zonder jas in een wollen trui.
  • Bij de liften meestal hard schreeuwen tegen vrienden, zodat ze opvallen.
  • Geen bochten, het gaat om snelheid en indruk maken.

“de Oostblokker”

-Russische of Poolse nouveau riche
-minimaal 30 kg te zwaar
-kop als een zloty maar een outfit van dik 1000 euro
-'s morgens in de gondel al stinkend en zwetend naar de wodka
-veel te hard pratend met z’n maten hopelijk over de mooie afdalingen waar wij ook naar op weg zijn :)

winterwonderland op 25 sep. 2012 23:17

Je vergat nog “steeds aan het mobieltje met z’n andere hand voor zijn mond” zodat ie er zeker van is dat anderen zijn gesprek niet kunnen volgen of meeluisteren. :)

KirstenDeLaet op 6 jan 2013 00:08

Of druk met walkie talkies in de weer om maar constant met elkaar in verbinding te blijven staan, ook wanneer de desbetreffende persoon maar 1 liftje achter je zit. ;)

Ach zo ken ik er nog wel een paar.
Een man type hippie met cowboyhoed, met glitterpak, wat je zeer doet aan de ogen.
komt het terras op, met skies en al, en begint ook nog zeer luid te zingen,hey baby,oe ah enz. Van zien en horen jullie mij allemaal wel!!! Bah wat een arrogant figuur.

En heel lang geleden, komt een man in spijkerbroek, we kennen ze allemaal wel, met een rot gang de piste af recht vooruit, met de stokken rechtvoor zich uit. We konden een groep kinderen nog net op tijd weg trekken. Hij belanden met de punten van de stokken, in een deur, die hij als rem gebruikte. Gelukkig is alles goed gegaan. Maar laten die kamikase piloten alstublieft van de piste blijven.

En dan heb je nog van die maloten die met zomerbandjes, zonder sneeuwkettingen een bergweggetje af komen glijden,en jouw auto als rem gebruiken. Er zijn jammer genoeg nog altijd mensen die onvoorbereid op wintersport gaan.

Wat een geweldig topic is dit je blijft lachen ,en je ziet het zo voor je.

Zijn er nog meer typetjes, het is zoooo leuk om te lezen.

Ik weet niet bij welk typetje mijn broertje hoort, ik denk zelf aan buitencategorie oliedom versus stoer doen om niks.

Pas 4 keer indoor geweest, en nu al de beste snowboarder mensheid ooit gezien heeft. En aan wie daar aan twijfeld mag kennis maken met zijn spieren.
Hij heeft keuze uit 3 skibroeken met jas, 1 skipak en twee losse skibroeken, en kiest voor een pluizige veelste grote trainingsbroek, want " dat is stoer".
Een trainingsbroek die 4 maten te groot als 10 maten te breed is, maakt een “man” sexy op de piste.
heeft ergens gehoord dat in een skigebied de mode is voor vrouwen om alleen maar een yogabroek te drage tijdens het skiën of snowboarden , dus is verontwaardigd dat hij dit fenomeen niet ziet op een indoorpiste.
Voor dat hij aan een afdaling begint is hij (echt geklokt) meer dan 5 minuten bezig met vast maken en schoonmamen van zijn geleende bindingen. Want anders past het niet bij de rest van zijn outfit en dat maakt hem dan minder sexy.
Bochten maken op een snowboard is voor h****,
techniek is voor losers.
Alleen recht vooruit en zo snel mogelijk is stoer en voor echte mannen.
Zodra hij een funpark ziet is hij daar niet meer weg te slaan. 3 van de 4 spring pogingen eindigen voortijdig.
Er bestaat uiteraard geen materiaal dat aan zijn kwaliteiten voldoet, dus moet hij het maar met het inferieure materiaal doen.
het feit dat hij 5 keer in de week in de sportschool staat en alleen zijn bovenlichaam traint geeft hem een voorsprong met snowboarden, poeh dat wil je niet weten.
En niet vergeten iedereen behalve hij kan snowboarden, en als gevolg daarvan rijd natuurlijk iedereen in zijn weg, snijd iedereen hem, gaan over zijn board of bijna over zijn board, vallen ze allemaal precies voor hem en daarom kon hij niet stoppen op tijd.

Afgelopen week ging hij een dagje mee indoor, je kan je voorstellen dat soms we ons niet in konden houden om zijn reacties van het lachen, en we soms beschaamd waren dat hij er bij was.
bij welk typetje hoort mijn broertje.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het geen idee wie dat is,nog noooooit gezien type, :-)

de gemiddelde lezer van wintersporters.nl voorafgaand aan zijn/haar vakantie (ik weet het, niet echt een typen skier, maar het leek met wel leuk)

  • elke dag haastig kijken of het weerbericht van Roel online staat (en als dit nog niet zo is je soms opeens bedenken dat er ook geen zal komen vandaag…)
  • Om dan vervolgens de emoties compleet af te stemmen op wat men net gelezen heeft:
    - blijdschap bij sneeuw aan de goede kant van de alpenhoofdkam (of al de kleinste kans erop)
    - verdriet en verslagenheid bij weer die volgende fohn met hoge temperaturen
    - de echte nachtmerrie —> hevige regen op je mooie pistes
  • Dit begint vaak al maanden voor een eventueel vertrek
  • Jaloers rondkijkend naar alle mooie foto’s / filmpjes
  • soms zijn/haar hoop stekend in aparte rituelen (sneeuwdansen etc)
  • Vaak vragen stellen over het eigen bestemmingsgebied, terwijl dit vaak uit bovenstaande weerbericht af te lezen is ( dit gebeurt gelukkig steeds minder :)
  • Steeds maar weer die webcams bekijken of er al mooie witte kleden liggen over de pistes

ow deze was ik nog vergeten:

  • Om na afloop van zijn of haar vakantie, al weer (en nog heviger) toe te leven naar de volgende keer. Via compleet dezelfde stappen als het jaar ervoor

(er zijn vast nog meer punten te benoemen, maar tot hier kom ik nu even. Vul me vooral aan!)

Type, die snel geïrriteerd is.

Bv, je sluit aan om in de lift te stappen, en komt op een ijzigstukje, en geen controle meer over je skies, en komt bijna in spagaat, om een ‘’ oudere man’’ te staan.
Gevolg, je zit bij die man op z’n rug, en die wordt me toch pissig.
Nou, ja als ik nog een jong ding was van bv. 18 lentes of zo,
Had hij het misschien wel lekker gevonden. Haha en had misschien wel gevraagd, doe dat nog maar een keer.

Ik denk dat de Rijke Ruski nog wel wat gedetailleerder kan:

Rijdt in een zwarte mercedes GL of doet alles met vliegtuig en taxi’s;
Heeft absoluut geen aandacht voor andere mensen;
Praat vrijwel continu;
Indien er 2 of meer in een gondel zitten, wordt ervoor gezorgd dat andere gesprekken niet meer plaats kunnen vinden door overheersend te praten;
Indien per ongeluk alleen dan wordt direct een luide walky talky gepakt om door te geven dat ze 1 gondeltje erachter zitten;
Is behangen met meerdere GOPRO’s;
Vriendin of vrouw is vrijwel altijd gekleed in een overdadig wit skipak met russische vlaggen erop en heel groot RUSSIA op de rug (over de volle breedte) en heeft van die glimmende Volants;
Totale afwezigheid van emotie;
Kan vrijwel nooit echt goed skien;

haha echt grappig dit! :D

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

aanvulllend op de gemiddelde wintersporter.nl bezoeker

Begint in maart te kijken voor een verblijfplek in 2016
Heeft dan nog Dutch week op de planning of een andere trip

Bergt daarna zijn spullen op en gaat 3 weken op zomervakantie
Gemiddelde bezoek aan de site is terug gebracht van 5 keer per dag naar 2 keer per week
Na terug komst begint het inlezen van nieuws op gebied van materiaal

Vanaf september begint het in de gaten houden van de weersverwachtingen
Wordt er verder gezocht om nog wat extra trips in te plannen en begint het indoor seizoen

Begin oktober word er getoast en gedronken op de eerste vlokken (om vervolgens weer te schelden omdat het er niet genoeg zijn)

November
Er worden redenen bedacht om het topic “Nieuwe gear? show it!” te kunnen aanvullen

Kerst vakantie valt in de regen (maar we vinden altijd wel een gebied met sneeuw (met dank aan Roel))

Januari
Indoor wordt aangevuld met Winterberg
En de eerste wintersport vakanties zijn er (de andere trip viel nog onder kerstvakantie ;-) )

Februari
Schoolvakantie

En omdat de uitverkoop start valt er toch weer wat nieuws te tonen in Nieuwe gear ( voor die prijs……)

En we zijn weer bij maart

De johnny en marina,

Komen toe met een verlaagde “sport” “getunede” wagen, al boenkend met een oude thunderdome CD.

  • steeds met een blitse (fake) Armani bril op de snoet
  • 's avonds gaan ze stappen om zoveel mogelijk lawaai te maken en als het kan voor de man nog even een vechtpartij’tje uitlokken terwijl zijn marina’tje iemand zit af te tr*kken in de toiletten voor een lijntje coke.
    *Al ze op de piste staan trekken ze de aandacht zoveel mogelijk naar hun.
  • skiën of snowboarden alsof de piste van hun is en veroorzaken meerdere accidentjes op de piste en brullen dna dat het de andere hun fout is.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

De huilende beginner.

Je gaat met een groep op reis en er zijn een paar mensen mee die nog hebben geskied. Dan zit er ook altijd die ene beginner (vaak een vrouw) bij die op dag één al heeft lopen huilen omdat ze bang is. Tegen het einde van dag twee lopen al haar lesgenoten gefrustreerd omdat zij graag willen beginnen met ploegen op de blauwe piste, terwijl het sukkeltje van de groep nog niet eens een bocht durft te maken. Op dag drie is ze totaal gedemotiveerd en zegt ze dat ze er geen zin meer in heeft, waarop alle ervaren skiërs haar proberen te overtuigen dat ze gewoon eventjes moet doorzetten. Wanneer ze dan op dag vier effectief besluit om ermee te stoppen is het plezier er voor de vriendinnen helemaal af, want die vanaf dan elke skidag vroeg afsluiten om haar gezelschap te gaan houden in de kroeg.

De Spyder-expert:

  • Skiet in een Spyder outfit van een jaar of 10-15 geleden.
  • Doet dat niet weg omdat het simpelweg onverwoestbaar is.
  • Ziet zelf niet dat het design echt niet meer kan tegenwoordig.
  • Heeft geen helm op, maar een muts of zweetband in matching kleuren met zijn gedateerde ski outfit.
  • Heeft wel moderne ski’s en schoenen aan.
  • Skiet nog wel altijd op de klassieke manier, en durft af en toe te carven op een blauwe piste.
  • Kijkt enigszins arrogant om zich heen in de wachtrij bij de lift.
  • Om zich vervolgens groen en geel te ergeren aan mensen die gaten laten vallen in de rij.
  • Is een vijftiger met regelmatig een grote druppel aan de neus of uitstekende neusharen.
  • Draagt bij sneeuwval ook geen goggles, maar een sportbril.
  • Hikt al jaren aan tegen de prijzen van nieuwe Spyder ski kleding.

De Grand Montets Cham free-rider:
Heeft alleen hoog-technisch materiaal en kledij(vaak wat smoezelig)
Airbagrugzak-harnasje-meters touw en haken om zijn lichaam
Stoppelbaard(niet voor de vrouwen,deze zijn bruin-gespierd en zeer mager)
Is “van de vallei,geboren en getogen”,of droomt dit maar is gewoon naar hier verhuisd
Kent alle namen van de off-piste routes uit het hoofd
Is best wel een tikkeltje arrogant
…maar héél behulpzaam en nuttig als het er echt op aan komt!

(ben zelf zo’n inwijkelingetje)

De wintersportfanaatpuber

-Gaat 1 week per jaar met paps en mams skiën/snowboarden
-Zodra de krokusvakantie voorbij is begint het aftellen naar de volgende krokusvakantie
-Wilt gaan studeren in de Alpen
-Huurmateriaal
-Loopt altijd te zeuren op familie omdat ze te laat bij lift komen
-Wilt van elke afbeelding/video weten in welk skigebied die is gemaakt
-Wintersportkleding ligt altijd klaar voor de zekerheid
-Doet mee met elke prijsvraag die gerelateerd is aan wintersport
-Wilt nog graag een keer privéles maar is niet nodig volgens ouders
-Wilt graag beginnen met freeriden
-Pistenplan van zijn ‘‘thuisgebied’’ aan de muur
-Scheurt van strakke pistes af maar heeft toch nog moeite met buckels

Gang is alles

De Project-X Gerlos feestbeest

  • zuipt, van vroeg tot laat
  • is na 14 uur zuipen best agressief, vooral als er vrouwelijk volk in de buurt is
  • Gerlos of Westendorf is de place to be
  • heeft nog nooit les gehad
  • heeft geen opvoeding gehad
  • kwam geloof ik aan in een setra, maar heeft verder geen vervoer.
  • praat tegen de lokale middenstand enkel in een Nederlands dialect
  • op de piste kom ik ze nooit tegen, ze zitten dan of in de kroeg of durven die zwarte verbindingspiste niet over waar wij wel over gingen.

Ok, deze was wel heel azijnpisserig :)

Ferdinand op 7 okt 2012 00:00

Haha @Jesper herkenbaar, volgens mij ben ik zo’n typetje…

Weet niet of die al genoemd is, maar ik de rijke Russen
-Vaak witte bondjassen met een gigantische bondkraag
-Staan om 10 uur een keer op de piste
-Gebruiken de hele piste om een bocht te maken
-Denken dat hun alleen maar voor mogen
-Zitten rond de middag even lekker een drankje te doen
-Gaan tegen half drie de piste af om lekker te drinken
-Af en toe als je met ze in de lift zit dan ruik je de drank
-Als je door een plaatsje (zoals Ischgl) loopt dan zie je ze overal lopen en zie je overal gigantisch dure Russische auto’s

A winter without powder isn't a winter!

<strong>De respectloze in het wintersportgezin</strong>

Is de volwassene in het gezin.
Kan niet communiceren en of organiseren, want dan waren er vooraf goede duidelijke afspraken gemaakt.
Als het fout gaat, is het sowieso de schuld van de ander.
Dit wordt in bijzijn van anderen luidruchtig tentoongesteld in de vorm van schreeuwen, schelden en of preken.
Het andere gezinslid reageert en dat gaat zo heen en weer.
Vervolgens is de vakantie(dag) verpest.
Het doel “leuk en gezellig met zijn allen op wintersport” is niet gehaald.
Komen thuis en vertellen waarschijnlijk dat ze het zo vet gezellig hebben gehad.

<i>Ik heb een paar keer zo’n ruzie mee mogen luisteren, in de gondel en op de piste. Tjonge tjonge, verschrikkelijk als volwassenen zo met elkaar omgaan.</i>

@Joostw hehe probeerde mezelf een beetje te schetsen :P

Volgens mij is die al voorbij gekomen ja

Gang is alles

“goed van vertrouwen” type
Kijk zelf maar

@Wintergast deze is al ergens voorbij gekomen…
KANSLOOOOOOOS

Gang is alles

Haha geweldig @Wintergast zie hier echt wel de humor van in . Zou het zo zelf kunnen doen . Heerlijk om de reacties van de mensen te zien

De dronken après ski kneuzen. Die denken dat ze alles kunnen flikken en zelfs hun huurmateriaal volledig vernietigen voor de lol… Of heeft iemand nog een betere naam voor de stumpers in het filmpje hieronder?

Dumpert: Ski-kunst ten top! - http://www.dumpert.nl/mediabase/6636250/a711f29f/ski-kunst_t…

🏂

typetje patser :)

De Jan Toerist

Op de piste vooral herkenbaar aan het veelvuldig checken van de richtingbordjes en bij elk van die bordjes een vergadering met zijn groepje beleggen over waar ze naartoe moeten.
Maar vooral onderweg van of naar het skigebied herkenbaar: met een slakkengang (met een overigens verder best sportieve auto, type mercedes c of vergelijkbaar) de berg op of af tuffen en voorop in de file rijden. Zodra er een vlok sneeuw valt wordt het tempo nog eens gehalveerd…

In variant daarop de Jan Toerist Schoolmeester: rijdt voorop in de file en maakt zich op punten waar ze ingehaald kunnen worden nog even breed of geeft een heel klein beetje extra gas.

NB enige persoonlijke frustratie berust op louter toeval :D

typetje patser :)

marcelhermus op 26 jan 2015 13:20

Is al is eerder voorbij komen, maar die is fake :P

Gang is alles

Plaats een reactie