Nieuwe gear? Show it! (deel 2)

Na 36 jaar op huursh#t rondgeknald te hebben, heb ik afgelopen winter voor het eerst eigen schoenen en latten gekocht 8-)

null

null

Disturbing the peace since 1975

Zeker gave schoenen! dikke freeriders met een mooi stijve flex! vanwaar die in combinatie met deze ski’s? gezien dat de schoenen voor een best goed niveau skier is bedoeld, terwijl de ski’s voor een gemiddeld/gevorderde niveau is bedoeld?
als ik het goed heb tenminste…

Qua skiën ben ik zeg maar "bij vlagen geniaal, maar vaak ook niet" :D
Ik zocht skies waarmee ik kan knallen in alle terreinen, maar me ook terug naar de lift brengt als ik moe ben ;-)

To celebrate their 50th anniversary K2 has brought back a familiar graphic for the Impact. If you are a strong intermediate, or an advanced skier who will be mostly on the groomers, but not afraid to venture into the ungroomed terrain sometimes the Impact will be perfect for you. The Progressive Sidecut makes all turn shapes easier, especially in variable snow conditions. Hybritech Sidewalls add some toughness to the ski, and will give you better edge grip on firm snow or ice. The Triaxial Braided Fir/Aspen wood core has the Carbon Web Construction. The Carbon Web is woven strands that are laid at precise angles that add additional level of torsional rigidity on the secondary core. The Carbon Web keeps the ski light, and adds strength. The All Terrain Rocker on the Impact will improve your control in all snow conditions. Tip rocker will help you engage turns quicker on the hard pack, float better in powder, and give you a smoother ride in variable snow. A zinc Mod Monic Dampening System is half way up the shovel of the ski that will reduce the vibrations that are caused by chatter, when you are skiing fast, or the snow is firm. At 80mm underfoot the Impact has the waist width to float in light powder, turn quick on the groomers, and handle crud.

Disturbing the peace since 1975

Ride Highlife 2013 besteld met 40% korting. Kreeg een mail terug dat het laatste model wat ze nog hadden liggen beschadigd was. Of ze voor het zelfde geld het 2014 op mogen sturen…

Ja natuurlijk mag dat :-) Dus nu in bezit van een Ride Highlife UL 2014. Heeft er iemand nog tips voor goede bindingen?? Er zijn nu overal goede aanbiedingen.

Ride Highlife 2013 besteld met 40% korting. Kreeg een mail terug dat het laatste model wat ze nog hadden liggen beschadigd was. Of ze voor het zelfde geld het 2014 op mogen sturen…

Ja natuurlijk mag dat :-) Dus nu in bezit van een Ride Highlife UL 2014. Heeft er iemand nog tips voor goede bindingen?? Er zijn nu overal goede aanbiedingen.

Sander6 op 22 aug. 2013 10:36

Goed bezag!

Via Duijvestein? Welke maat?

Bindingen kan je kijken naar Burton Cartel. Vind ik persoonlijk een topbinding.

life is a beach, or a pile of snow

Dat klopt pascal. Top service daar!! Heb een 158.

DAcht zelf aan ride capo? Of waarom de cartel?

Cartel is de binding who does it all. Check de review maar op goodride.com

Stijf, niet te. Goede degelijke onderdelen (veel rvs). Goed verstelbaar. En mocht er wat kapot gaan. Goede garantie van Burton en goede verkrijgbaarheid in de skigebieden.

life is a beach, or a pile of snow

null

Bollé Nova (zwart) met de Modulator Citrus Gun-lens (meekleurend, categorie S1-S3).

Heel veel reviews gelezen van zowel de burton cartel als de ride capo. Maar volgens mij zit er niet veel verschil tussen. Wie heeft de tip die mij helpt te kiezen. Pascal? ;-) burton rvs, ride alumnium. Ze zijn allebei stijf. Misschien de ride wat stijver zelfs…

null

salomon m quest access 70

Vandaag binnen gekregen. Had deze vorige jaar al een keer gepast en kreeg later toch spijt dat ik ze niet gekocht had. Nu een leuke aanbieding en mijn fout recht gezet.

May the ski force be with you !!

Hi Wintersporters!
Helemaal nieuw op het forum, maar kan het niet laten om te laten weten dat ik sinds 2 weken de gelukkige eigenaresse ben van een Arbor Cadence 147cm snowboard 2013 edition. Na het zien van de wintersporters snowboardtest wist ik dat dit mijn board moest worden!

null

Zojuist na veel research Burton Lexa Re:Flux bindingen gekocht.
null

Nu nog een middag uittrekken om de juiste schoenen te vinden en dan ben ik er helemaal klaar voor! :) Kan niet wachten om weer in de sneeuw te staan, gelukkig vanaf deze week 8 weken op de rollerband.

Eat, sleep, board, repeat.

Net binnen! De fluoriscerend gele Salice 609 met fotochromatische lens

null

Serfaus

Net binnen! De fluoriscerend gele Salice 609 met fotochromatische lens

null

Karlijn op 5 sep. 2013 20:58

Heel nice!!!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

null

Sample sale bij Duijvestein… 30% korting gekregen op de nieuwe K2 Rictor 82XTI
Bij deze heb ik mijn materiaal voor komend seizoen.

na veel onderzoek, nieuwe bindingen gekocht. de oude ware 2 tientjes… ideaal voor te oefenen maar nu toch wel toe aan wat beters.

Union Force voor mij

null

Union Milan voor mijn vriendin

null

Was 2 voor de prijs van 1… dus waren nog niet al te duur ook!

En trots aan de wand, onze boardjes, Deze zomer gekocht dus ook nog hagelnieuw

null

de Nidecker Advanced SC 157…

null

…en de Flow Jewel 146
null

Wij zijn dus wel klaar voor de wintersport!

Een polarisatie filter van Polar Pro voor mijn GoPro gekocht zodat er geen overbelichting en te veel schittering is. Ik moet zeggen het werkt verdomd goed zelfs met bewolking. Heb de filter getest op het water.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Een polarisatie filter van Polar Pro voor mijn GoPro gekocht zodat er geen overbelichting en te veel schittering is. Ik moet zeggen het werkt verdomd goed zelfs met bewolking. Heb de filter getest op het water.

Thijs9 op 23 sep. 2013 15:20

toevallig ook een voorbeeld? heb wel meer van die polarisatie-filters gezien, maar de meeste maakten het beeld allee donkerder (dus niet echt polarisatie)

Donkerder wordt het sowieso maar dat is goed weg te werken met het video editen. Wat ik merkte was dat de schittering minder is. Als ik er morgen aan denk zal ik even 2 foto’s uploaden met en zonder filter. Ik heb de filter overigens ook met mijn polaroid zonnebril getest of het wel echt polariseerde en de basis test van 2 filters tegen elkaar in draaien en dan meer/geen licht zien kwam de filter goed door.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

toevallig ook een voorbeeld? heb wel meer van die polarisatie-filters gezien, maar de meeste maakten het beeld allee donkerder (dus niet echt polarisatie)

Waah op 23 sep. 2013 16:32

Hierbij 2 voorbeelden. De foto’s zijn gemaakt op zondag op het water maar toen was het erg bewolkt.

null

null

Daarnaast is mijn monopod binnen gekomen :). Minimale lengte 300mm maximaal 950 mm van aluminium.

null

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

null

Rossignol Wind Ski pant

Ik hou van online bestellen dus ik was steeds aan het speuren naar de juiste broek voor snowboarden. Dit was de vierde die ik binnen kreeg , en de laatste want daarna dacht ik, ik ga wel gewoon naar de winkel om te passen. Ik had ook niet verwacht dat hij lekker zou zitten zoals ik wou, beetje relaxed. Maar ik heb een L besteld en die zat heerlijk en een beetje los. Dus ik ben er blij mee, zeker voor dat geld :)

Na 2 korte wintersport vakanties besefte ik dat ik toch echt te laat aan de wintersport ben begonnen!! Geweldig vind ik het!!
Daarom mijzelf getrakteerd op mijn eerste paar ski’s .

null

@Waah Leuk die boardjes zo trots aan de muur!

Click. Click. Peace

@FrankCameron Zo ik wil ze en jij hebt ze! Mooie skies!

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

@Waah Leuk die boardjes zo trots aan de muur!

Rogier op 25 sep. 2013 18:55

thnx. met zo’n standaard setje. Heb aan de andere kant van de wand mijn kitesurf-plankjes hangen. en in een volgend huis gaan de wakeboards ook zeker aan de muur :P

erg makkelijk zelf te maken trouwens. Maar je moet er van houden

Ik twijfel nog maar ben van plan deze POC helm te kopen, met ingebouwde BEATS BY DRE koptelefoon: --spam–

Lijkt me erg vet!

Zojuist echt een hele gave jas gekocht. Mocht wel wat kosten, maar dan heb je ook wat! Deze zit echt geweldig volgens mij, mensen die er meer ervaring mee hebben toevallig?

null

Arcteryx is mooi spul kan ik uit ervaring vertellen.

When life gets too complicated.... SKI

null

Ik heb mijn eerste paar schoenen gekocht na vorig jaar voor het eerst op wintersport te zijn geweest. Ik ben helemaal verkocht en nu ook weer druk bezig met extra lessen om beter te worden. Redelijk stijve schoen maar wel super comfortabel!

@Thijs9 Thanx! vanochtend net de wintersport geboekt, ik kan niet wachten om ze te proberen.

Vorig jaar voor het eerst op wintersport geweest. Geweldig was het, daarom deze week mijn eerste ski’s gekocht. Kan niet wachten om ze te proberen.

null

jan

Plaats een reactie