nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Möppi is al lekker aan het besneeuwen met nog 2 koude nachten en volgende week verse sneeuw in wie weet een (beperkte) seizoensstart

de sneeuwkanonnen draaien.

Gast350 op 25 nov. 2013 10:08

Zijn weer uit. Denk dat het wat testen was of het is nu boven 0

Weer een super leuke video !! Ook leuk ge-edit in het begin en op het laatst met de muziek erbij.
De lift is super voor kappe alleen hoop ik niet dat nu iedereen naar kappe gaat en de piste overvol word.

Ruhrquelle is niet alleen maar ‘even’ aan het testen. Komend weekend open? ?

Ruhrquelle is niet alleen maar ‘even’ aan het testen. Komend weekend open? ?

Gast939 op 26 nov. 2013 08:45

Nu staat winterberg ook weer aan. Donderdag komt er alleen wel regen…geen idee of er iets open gaat dus

De eerste stoeltjes hangen aan de lift zie webcam

Ruhrquelle is niet alleen maar ‘even’ aan het testen. Komend weekend open? ?

Gast939 op 26 nov. 2013 08:45

Welnee, die begonnen vorig jaar ook vroeg met kunstsneeuw. Het wordt trouwens warmer de komende dagen (gelukkig, want ik ben aan het klussen buiten en nog lang niet klaar!) en er ligt zowat niks. En dan is Ruhrquelle natuurlijk ook nog eens een echte beginnerspiste. Je hebt er niks te zoeken als je al kunt skiën of snowboarden. Dus…voor de ware skiërt geldt maar één ding… GEDULD! (of ver weg gaan) :-)

Grußen aus dem Sauerland

Winterbergbus.nl had ook al een actie voor de december maand!! €16,- op en neer p.p

The mountains shall bring peace to the people

Winterbergbus.nl had ook al een actie voor de december maand!! €16,- op en neer p.p

martijn-koevermans op 26 nov. 2013 17:41

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een keer vanuit NL heb gedaan… 3 uur sturen… paar uurtjes skiën en weer 3 uur terug. Ik vond er geen bal aan en ik was kapot! Beter een lang weekend of een midweekje doen… goed onderkomen, lekker hapje eten, leuk uitgaan… en op je gemakje skiën en niet hoeven jagen en mopperen als er een iets te lange rij staat… Je doet het toch voor je lol?

Grußen aus dem Sauerland

Bekijk de afbeeldingen en video op onderstaande facebook pagina eens, die zijn eind van de middag genomen zo te zien.

https://www.facebook.com/hochsauerland

Hier wordt geschreven dat er heel misschien toch enkele liften open gaan, er ligt op plekken meer als een meter.

betrouwbare bron: dit weekend gaan er een paar liften open, de sneeuw die gespoten word is in eerste instantie bedoeld als buffer. (maar ja, als het er toch ligt)

@Gast489 26 nov. 2013 20:18: Ik lees net dat dat niet gaat gebeuren…

Grußen aus dem Sauerland

Ik mag er helaas geen uitspraken over doen, maar ik geef één advies: Heb geduld. Het winterseizoen zal toch nog sneller beginnen dan je denkt. Enige voorwaarde is wel dat het weer niet ineens raar gaat veranderen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
@Atomic- : Dat is de Facebook pagina van één van m’n beste skimaten. Die zit ook dicht bij het vuur en geeft actuele en correcte informatie over de situatie in de Sauerlandse skigebieden. Samen met hem heb ik ook m’n laatste video gedraaid.
@roelvossie @Henri @Ron-board Bedankt voor de complimenten! :)

Oké, gezien jou reactie Frans en de sneeuw wat ligt, gok ik (op zijn minst) op een opening van de lift bij Moppi zaterdag :P

kanonnen doen weer niets…heb er niet veel vertrouwen in dat het zaterdag gaat gebeuren

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een keer vanuit NL heb gedaan… 3 uur sturen… paar uurtjes skiën en weer 3 uur terug. Ik vond er geen bal aan en ik was kapot! Beter een lang weekend of een midweekje doen… goed onderkomen, lekker hapje eten, leuk uitgaan… en op je gemakje skiën en niet hoeven jagen en mopperen als er een iets te lange rij staat… Je doet het toch voor je lol?

Mikannika op 26 nov. 2013 17:54

Mja, ligt eraan wat je gewend bent. Het is mij tot nu toe goed bevallen, die tripjes heen en weer. 's Ochtends om half zeven vertrekken, gas vol open en om half negen rij je de parkeerplaats op. Naar binnen om je materiaal te huren (indien nodig), skipassen halen en om negen uur heb je de lift naar boven. Dan lekker doorskiën tot eind van de dag. Dan heb je de keuze om onderweg ergens een lekkere schnitzel met friet te gaan eten of door te rijden naar huis en daar te eten.

Maar goed, wat wel scheelt is dat ik regelmatig wat langere ritten maak en met enige regelmaat een paar uur per dag achter het stuur zit. Dan stelt zo’n ritje van twee uurtjes niet zo veel voor. Als je meestal max. een half uurtje hoeft te rijden, is een tripje Winterberg wel een stuk intensiever.

's Ochtends om half zeven vertrekken, gas vol open en om half negen rij je de parkeerplaats op.

Mike123 op 27 nov. 2013 09:58

Nou, dan wordt dat vanuit Nederland een duur dagje Winterberg, of krijg je je privé brandstof van de baas? ;)

's Ochtends om half zeven vertrekken, gas vol open en om half negen rij je de parkeerplaats op.

Mike123 op 27 nov. 2013 09:58

Nou, dan wordt dat vanuit Nederland een duur dagje Winterberg, of krijg je je privé brandstof van de baas? ;)

Frans op 27 nov. 2013 10:08

Ik doe dat vaak meerdere keren per jaar…idd tankpas en eigen materiaal. Dus zo’n dagje kost me 28 euro (skipas). Is ook maar 300km bij mij van daan. Dus gewoon om kwart voor 6 weg rijden en dan lekker om 9 uur in de lift zitten…

Ik woonde in Putten en in 2 uur heb ik het nooit gered hoor… Mijn record is net geen 2,5u naar Willingen. Winterberg is iets langer. Maar het is te doen vanaf iets voorbij Arnhem ongeveer in ca. 2 uur denk ik.

Grußen aus dem Sauerland

@Robert5: Tja, inmiddels alweer 30 euro. Het wordt met het jaar duurder. Overigens was m’n opmerking meer als grap bedoeld, vooral er “met vol gas” stond. Misschien het vlakke stuk na de grens, maar hier in het Sauerland wachten we nog met smart op de eerste Nederlander die dat doet. :D

@Robert5: Tja, inmiddels alweer 30 euro. Het wordt met het jaar duurder. Overigens was m’n opmerking meer als grap bedoeld, vooral er “met vol gas” stond. Misschien het vlakke stuk na de grens, maar hier in het Sauerland wachten we nog met smart op de eerste Nederlander die dat doet. :D

Frans op 27 nov. 2013 10:23

hahaha nee laatste stuk gaat nooit zo hard. Ach 30 euro maakt ook niet uit. Ik vergelijk het altijd met die suffe indoor hallen…ben vaak net zo veel kwijt voor 2 uur…en dat verveelt vaak na 15min al. Nee geef mij maar winterberg om er weer in te komen

Overigens was m’n opmerking meer als grap bedoeld, vooral er “met vol gas” stond. Misschien het vlakke stuk na de grens, maar hier in het Sauerland wachten we nog met smart op de eerste Nederlander die dat doet. :D

Frans op 27 nov. 2013 10:23

Oké, het laatste stuk niet, die dertig kilometers zijn de killer voor het gemiddelde ;).

's Ochtends om half zeven vertrekken, gas vol open en om half negen rij je de parkeerplaats op.

Mike123 op 27 nov. 2013 09:58

Nou, dan wordt dat vanuit Nederland een duur dagje Winterberg, of krijg je je privé brandstof van de baas? ;)

Frans op 27 nov. 2013 10:08

Helaas niet ;). Allemaal uit de eigen portemonnee. Maar die kosten deel je toch met een paar man? En als je in je eentje gaat, heb je gewoon pech :). Wintersport is duur, dat tientje meer of minder voor de brandstof doet 't 'm dan ook niet. Scheelt wel dat ik sowieso al diesel rij, dus dan doet het iets minder pijn.
Ik woonde in Putten en in 2 uur heb ik het nooit gered hoor… Mijn record is net geen 2,5u naar Willingen. Winterberg is iets langer. Maar het is te doen vanaf iets voorbij Arnhem ongeveer in ca. 2 uur denk ik.

Mikannika op 27 nov. 2013 10:18

Ligt eraan waar je vandaan moet komen inderdaad, Putten is alweer wat verder. Ik kom uit Nijmegen en dan steek je snel de grens over. Vanaf dan is het constant 180-200 rijden, alleen rondom Oberhausen even inhouden en bij Dortmund het stuk ‘binnendoor’, verder heb je die snelwegkm’s er zo op zitten. 2u is overigens wel een ‘toptijd’, meestal is het 2u en 15m, maar dat komt omdat ik liever op vrijdag ga ivm de drukte en je dan nog het nodige woon/werkverkeer hebt. Daar ga ik niet als een onaangepaste idioot met 200 doorheen knallen.

Ik weet niet of hij er al langer was? Maar ik heb ook de mobiele site van Winterberg gevonden: http://m.skiliftkarussell.de/

The mountains shall bring peace to the people

De eerste lift gaat zaterdag open! Die op de Poppenberg.

180-200 km/u liggen rijden… :-(
Als je stopt voor een plaspauze en tankbeurt komt de rest je weer terug voorbij…

@martijn-koevermans Die mobiele website van Skiliftkarussell Winterberg is nog in ontwikkeling. Volgens mij was die er al een poosje verborgen bereikbaar.

Oké, het laatste stuk niet, die dertig kilometers zijn de killer voor het gemiddelde ;).

Mikannika op 27 nov. 2013 10:18

Hehe, joa dat neemt altijd wel wat tijd in beslag. Alhoewel we als locals op dat laatste stuk ook flink doorrijden. We hopen erop dat Nederlanders daar ook nog eens het gaspedaal durven te vinden. En niet alleen binnendoor, maar ook op dat laatste stuk snelweg. Is kennelijk daar voor laaglanders toch net wat te griezelig… ;)

Wintersport is duur, dat tientje meer of minder voor de brandstof doet 't 'm dan ook niet. Scheelt wel dat ik sowieso al diesel rij, dus dan doet het iets minder pijn.

Mikannika op 27 nov. 2013 10:18

Ja, dat vind ik ook. En ergens moet autorijden ook plezier geven. Dat mag m.i. best iets extra kosten…

Vanaf dan is het constant 180-200 rijden, alleen rondom Oberhausen even inhouden en bij Dortmund het stuk ‘binnendoor’, verder heb je die snelwegkm’s er zo op zitten.

Mike123 op 27 nov. 2013 11:53

Help, je gaat dwars door Dortmund? Om je dat langzame rijden en eventuele bekeuringen te besparen: Neem als je vanuit Nijmegen komt de kleine omweg via de A2 en A1. Dat rijdt een stuk prettiger.

Ik ga gewoon liever een heel weekend lekker eten drankje doen.
Winterberg is zo gezellig ook bij night.

@Frans als er ooit een prijs wordt uitgeloofd voor degene die de langste berichten typt krijg jij die zeker ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Het is officieel , de lift bij de poppenberg gaat zaterdag waarschijnlijk open. Dit staat op de site van de skiliftkarussell

Het snelste vanuit Oberhausen (A3)is A2, A1, A44, A445/46. Al 1000x gereden. Ik doe alleen wat anders als er ergens file staat en het is zinvol dat te ontwijken.

Mijn record vanaf mijn huis nu naar de lift in Winterberg is trouwens iets van 15 minuten… Willingen Ettelsberg lukt in 20 min. :-)

Grußen aus dem Sauerland

Plaats een reactie