Het mooie aanbiedingen topic

@GiGi en anderen: Op http://www.skibuy.at zie ik inderdaad mooie prijzen voorbij komen. Ik vraag me alleen af in welke staat de ski’s verkeren. Hoe ziet een ski -die pak 'm beet 30 dagen in verhuur is geweest- er uit ten aanzien van belag, kanten, binding etc? Hebben deze niet dusdanig veel machinaal onderhoud gehad dat ze al aardig ‘op’ zijn? Toevallig iemand ervaring hiermee?
Ben momenteel op zoek naar een iets lichtere maar goede ski om af en toe af te wisselen met de zwaardere ski’s die ik nu heb. Een tweedehands zou dan een mooie overweging zijn.
Alvast dank voor reacties!

Vraag het eens aan @Vic2000, die heeft ski’s gekocht van die site.

Over het algemeen kan je zeggen dat een ski onderhoudstechnisch wel een dag of 120-150 mee moet kunnen; en slijpen en waxen per 6 skidagen. Maar wat je zegt, het aantal slijpbeurten is daarin vrij bepalend, en eventuele schades uiteraard. Niet alleen het aantal verhuurdagen, maar ook het aantal klanten staat vermeld dacht ik. Als je conservatief bent en aanneemt dat na elke klant de ski’s geslepen en gewaxt zijn, heb je een indicatie van het aantal standaard wax- en slijpbeurten.

@Phan ik heb idd ski’s via Skibuy.at gekocht. Die van mij waren 58 dagen gebruikt door 37 verschillende personen. Ze zorgen ervoor dat er geen beschadigingen zijn die de skibaarheid van de ski aantasten. Bij mij zat er 1 klein putje in de voorkant maar dat mocht geen naam hebben. Verder wat lichte gebruiksschade maar dat verwachte ik ook. De kanten waren nog goed genoeg om enkele keren geslepen te worden maar niet extreem breed meer. Nu een mm of 2/3 denk ik. Ach, kostte me 225 euro terwijl de ski’s nieuw 700 euro kostten. Voor de meeste mensen zal een ski die al zoveel gebruikt is echt nog wel een jaar of 4/5 mee kunnen. Voor iemand die ze veel gebruikt zo’n 2.5 jaar vermoed ik. Als ze pas 30 dagen in de verhuur geweest zijn zul je er zeker nog lang plezier van hebben. Voor de prijs is het het echt wel waard. Bij die skiwinkel (skiverhuur Sport Nenner in Hintertux) besteden ze ook vrij veel tijd aan het onderhoud van de ski’s (heb er in de zomer ski’s gehuurd) en dat zit dus allemaal wel goed.

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 en @GiGi , bedankt voor jullie snelle reacties!

Als je ‘topski’s’ wilt hebben betaal je al snel €100-€150,-- voor een week aan huur. Als je dan 2x gaat in 1 jaar heb je je eigen latten er zo uit. Prima deal lijkt mij.

Grote kortingen volgende week (op kleding) bij Duijvestein Zoetermeer:

https://www.duijvestein-wintersport.nl/magazijnverkoop…?

@Eisbeer Bedankt voor de tip, paar extra base layers met merino wol besteld. Zijn echt super fijn, heb vaak enkel deze en mijn jas aan

Plaats een reactie