Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Waar is Frans?

@Frank66 in Winterberg

A winter without powder isn't a winter!

Ah, da ist der Frans mit ein neues Video…

Hoort dat hier?

Grußen aus dem Sauerland
A winter without powder isn't a winter!

@Mikannika Ja

Joostw op 7 apr 2016 20:16

Ok, dan heb ik dat gemist… Wat is hier precies “infrastructurele ontwikkeling” aan, behalve een paar seconden video(herhaling)?

Grußen aus dem Sauerland

Kijk, nog meer gerooid voor de nieuwe Kappelift volgens Alpin Forum…

https://www.facebook.com/hochsauerland/photos/ms.c.eJxFjtsNw…

Op de webcams van de Kappe is al activiteit te bespeuren. Graafwerken zijn reeds aan de gang. :)

Het lijkt idd wat gaande te zijn op de Käppchenhang!? Ik hoop dat er sprake is van voorbereidende werkzaamheden voor de nieuwe 4-zitter! Ze zijn dan mooi vroeg begonnen.

null

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Komt iemand nog in de buurt aldaar voor een paar uptodate fotootjes?

Op de enige webcam die nog actief is, zien we duidelijk veel actie:

null

Een actuele foto van het Alpinforum…

null

Op het alpinforum word gemeld dat naast een nieuwe de nieuwe 4 zitter op de Kappe ook een Snowmaker gebouwd gaat worden net zoals dat er op de Poppenberg gebouwd gaat worden. Ook word de bosafdaling vanaf de BBX voorzien van sneeuwkanonnen, zodat ook die wanneer het vriest gewoon continu open kan blijven. Ook word het dalstation van de Astenstrasse aangepast voor een betere doorstroming. Kortom er zitten weer een aantal mooie verbeteringen in de pijplijn. Vooral de besneeuwing van de bosafdaling vanaf de BBX is mooi om daar de drukte meer te spreiden.

Born to Ride

Ik verwacht eigenlijk ook nog een kapbericht van de bomen op piste 6, Bure Herloh… .

Helemaal mee eens @Frank66 die boomeilandtjes zijn nu echt een storende factor! Mooi om te zien maar ze verpesten de piste die meer te bieden heeft.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Daar ben ik het niet mee eens. Dan wordt dit gewoon weer een zoveelste massa piste. Zoals die nu is, vind ik deze piste inclusief bomen ideaal en afwisselend. De bomen behoeden sommige stukken van de piste ook voor zonneschijn en wind…

Daar ben ik het niet mee eens. Dan wordt dit gewoon weer een zoveelste massa piste. Zoals die nu is, vind ik deze piste inclusief bomen ideaal en afwisselend. De bomen behoeden sommige stukken van de piste ook voor zonneschijn en wind…

Joy85 op 25 mei 2016 20:18

Ik zie de bomen daar liever ook niet verdwijnen, nu wel leuk dat je een blauwe, een rode en een zwarte variant hebt. Een echte buckelpiste op de steilhang bovenin onder de lift zou nog wel een leuk idee zijn, net als op de slalomhang…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Meningen kunnen verschillen en da’s zeker niet erg. Ik vind persoonlijk dat de piste met de huidige lay-out te rommelig is. Bovenste stukken (tussen de boomeilenden) zijn het net niet! Steilste stuk onder de lift is zelden in voldoende mate bedekt met een noodzakelijke sneeuwlaag om je ski’s niet te beschadigen. Middelste stuk is meestal een grote ijsklomp en de “blauwe” gedeelte is dan door de overbelasting heel snel omgeploegd zodat die dan voor die doelgroep te zwaar is. En dat allemaal omdat alle drie stukken in algemeen te smal zijn.
Ik denk ook dat de exploitatie cijfers ook niet geweldig zijn. Deze lift is in vergelijking met andere 6-zitters (denk ik) het minst bezet. Bvb bij Quick is het veel drukker en dat levert andere rendementcijfers.
Daarnaast heeft de aanwezigheid van bomen naast de bekende voordelen ook zijn nadelen zoals tegenhouden van koude lucht verplaatsing.

De huidige Kappe sleeplift wordt vanaf 1 juni ontmanteld. We kunnen ook zien dat sinds 22 Mei de webcam van de transportband is stopgezet. De nieuwe lift zou moeten opengaan in Augustus. Bron: Alpinforum

Gaat er dan eindelijk wat gebeuren in willingen?

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=201…

Wat ik er van begrepen heb is dat die nieuwe lift in Willingen er zeker komt, maar er moet nog wel wat gebeuren voordat ze kunnen starten. Verder heb ik gehoord dat de andere kant op (dus richting Sonnenhang) er een verbindingsstoeltjes lift komt. De Sonnenhang zelf wordt vooralsnog niet vernieuwd en de verbindingslift is een tweedehandsje. Er schijnt niet genoeg geld te zijn voor bruggen en tunnels en etc. Beetje een afknapper wat mij betreft.

En dan Winterberg. Daar vordert de bouw aan de nieuwe stoeltjelift op de Kappe (Kappschen) gestaag (deze foto’s zijn een week oud). Ik vind het wel vreemd dat het bergstation zo laag komt. Hoe je vanaf het bergstation aan de andere kant van de kappe kan komen is me nog even onduidelijk

null
null
. Niet op de foto… er is een flink stuk grond weggegraven waardoor je niet meer hoeft te prikken als je uit de Kappelift komt en bij de Kapschen naar beneden wil. Dat is dan wel weer een hele slimme zet…

Grußen aus dem Sauerland

Vind ik eigenlijk wel een goede oplossing zo`n verbindingslift. Alles beter dan te moeten stappen. Het zal zeker de populariteit opkrikken. Tunnels en graafwerken zijn een hele dure zaak en we moeten ook realistisch blijven. Ik zou het alvast toejuichen.

In het krantenstuk staat dat het Willingen dalstation Kohlerhagen wel op het huidige voetbalveld komt. Dus dat houdt in dat de piste de straat over moet steken en lijkt een (tijdelijke?) brug dus wel noodzakelijk.

Op het Alpinforum staan nieuwe foto’s van de Kappelift.
Ik was er zelf ook deze week en kan me voorstellen dat op drukke dagen het, in combinatie met de Schneewitchenbaan, een (gevaarlijke) drukte wordt met wachtrijen en van twee kanten aanvliegende skiërs.
Het bergstation van de Kappelift wordt opgehoogd t.o.v. de pistes.

Afgelopen weekend nog even gekeken bij de Baustelle… Het bergstation is slim gepositioneerd en met het afgraven van de vervelende bult die je op de terugweg van de Slalomhang altijd moest overploeteren, zijn de verbindingen nu een stuk beter.

Vanaf het bergstation van de nieuwe, korte stoeltjeslift glij je gemakkelijk het pad naar de. slalomhang in. Ik heb alleen boven gekeken, weet dus niet of er nog een nieuwe piste bij komt (als er geen hek komt… Speeltuin!) aan de rechterkant van en/of onder de lift.
Beneden lijkt mij geen probleem, ook nu komen de skiërs daar al van 2 kanten in een trechter terecht en ik heb daar nog nooit iets vervelends zien gebeuren.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Het viel me op dat de pisteverlichting op de Käppchen er nog steeds staat. Ben benieuwd of de verbinding van verlichte pistes via de sneeuwwitje met de rest van het gebied er ooit nog komt.
Slecht nieuws: de ticketprijzen gaan komend seizoen weer iets omhoog. Afgelopen seizoen is er 4x een Vollbeschneiung nodig geweest, hetgeen tot zeer hoge kosten heeft geleid.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Het avondskigebied in Winterberg is al best uitgebreid. Ik ben er afgelopen seizoen 3x een avond geweest en dat was erg leuk. Als ze het verlichte gebied via de schneewitchen en de piste bij de nieuwe lift doortrekken zijn vrijwel alle interessante pistes verlicht. Ik had inderdaad ook al gezien dat de er lampen staan op de slalomhang en ik vroeg me al af of ze daar als los gebied vroeger en/of nu avondski aanboden.

De Slalomhang is/was ook een wereldbekerpiste voor snowboarden toch?! Daarom zal er ook wel verlichting staan neem ik aan, voor bij minder weer.

De Slalomhang is/was ook een wereldbekerpiste voor snowboarden toch?! Daarom zal er ook wel verlichting staan neem ik aan, voor bij minder weer.

Paul76 op 27 jul 2016 20:40

De snowboardwedstrijden worden op de Poppenbergpiste nr 4 gehouden, skiwedstrijden meestal op de naastgelegen nr. 5
De Slalomhang zou wel de beste piste van het Sauerland zijn om een pittige slalomwedstrijd op te houden.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De snowboardwedstrijden worden op de Poppenbergpiste nr 4 gehouden, skiwedstrijden meestal op de naastgelegen nr. 5
De Slalomhang zou wel de beste piste van het Sauerland zijn om een pittige slalomwedstrijd op te houden.[post] Harry(Winterberg) op 28 jul 2016 01:00[/post][/quote]

Dat ze daar nu de wedstrijden op hielden wist ik, maar dacht dat ze in het verleden op de Slalomhang waren. Anders bij dezen het idee ;-)

Plaats een reactie