Jouw mooiste wintersport foto

Zitten leuke foto’s bij Cees! Ik vind bijvoorbeeld die van die takken met sneeuw apart en leuk.

Ik vraag me wel af wat velen hier toch hebben met een enorme lens-flare van de zon midden in je foto. Vinden jullie dat mooi? Ik heb er zelf nl helemaal niets mee.

@Tijn,
een aantal zijn gemaakt met spiegelreflex een dimage z10, maar die heb ik al een aantal jaar geleden vervangen door een compactcamera casio exilim 8.1 mp,
de reflex droeg ik dan op de borst onder mijn jas, maar ik was altijd bang er op te vallen,
de casio past makkelijk in een borstzakje

@blauw, ja ik heb iets met de zon, licht en schaduw, volgende vakantie ga ik eens proberen een ander soort foto’s te maken,
die van jou vond ik mooi en van Jetze en meer hier op het forum die inspireren om het eens anders te doen

Ik vind dat Cees alleen al een boekje verdient doordat ie zoveel foto’s plaatst :)

de voorraad raakt nu uitgeput,. moet nodig weer daar naar toe,
maar ja er is ook iets tegenstrijdigs in de vraagstelling :
jouw mooiste wintersport foto (dus niet fotos), en dat kan er natuurlijk maar 1 zijn,
dus eigenlijk zijn allen die er meer als 1 plaatsen in overtreding, allemaal -1! inkl. me

Ik vind het persoonlijk ook beter zoals het in het prille begin van dit topic was: 1 foto/persoon

@ Cees: waarmee ik niet wil gezegd hebben dat jouw foto’s stuk voor stuk magnifico zijn :)

ja, mee eens de spelregels moeten gewoon iets duidelijker worden en zoals eerder al gesteld per maand opsplitsen,
ik stel dan ook voor dat er alleen maar foto’s geplaatst mogen worden met een regeltje tekst erbij,. maar dat er tussendoor door anderen niet over gediscussieerd wordt, zoals we nu doen,
dan heb je een topic met alleen maar foto’s in een rij onder elkaar…en kan ze daardoor ook makkelijker vergelijken…

Inderdaad, iedereen 1 foto per maand plaatsen en geen gezever tussendoor. Goed idee!

Heel goed plan. Dan moet ik bij mezelf ook te raden gaan want ik heb er ook teveel geplaatst… zo maak ik natuurlijk geen kans meer op dat mooie boekje!

@Cees: Je hebt weer mooi foto’s geplaatst! Je hebt inderdaad wat met zon en bergen!

In december maar een nieuw topic openen met de voorgestelde vormgeving van Cees lijkt me een goed plan! Stuur ik dan weer een nieuwe foto in!

null

Mooi uitzicht op de Schmittenhöhe in Zell am See. (voorjaarsvakantie 2011)

null

En ter vergelijking een foto op dezelfde dag, alleen dan van de zuidhellingen.

Jurrian, prachtig !

Jurrian, prachtig !

Niels op 22 nov. 2011 17:49

Helemaal mee eens. Echt prachtige platen. Wallpaper waardig. Als ik uitgekeken ben op de kitzbuhelerhorn dan ga ik deze overwegen.

''Powder to the people''

Haha ja klopt, express ook in breedbeeld formaat geschoten…

Nog een leuke:

null

Dezelfde week, alleen 1 dag later, met ik dacht 20 cm nieuwe sneeuw.

"…"

Helemaal mee eens. Echt prachtige platen. Wallpaper waardig. Als ik uitgekeken ben op de kitzbuhelerhorn dan ga ik deze overwegen.

Reinier op 22 nov. 2011 20:30

En ik zou die foto van de kitzbuhelerhorn wel eens willen zien!

null

Foto (niet zelf gemaakthoor) is van de kitzbuhelerhorn. Ik heb een wintersportverslaving, en veel mensen om mij heen weten dat. Als ik met een sneeuw achtergrond in de zomer zit, dan beginnen mensen te zuchten. Vandaag deze zomerfoto. Bij het zien van de foto droom ik weg dat ik daar over heen mag skien. Je ziet ook de hekken en de liften staan. Als je googlet op kitzbuhelerhorn dan zie je de foto vanzelf in het groot.
In de zomer (op vakantie) vind ik het prachtig om naar een gebied op te zoeken, en dan bij mezelf voor te stellen hoe het landschap er uit zou zien als koning winter zijn intrede heeft gemaakt (tja ieder zn hobby…)

''Powder to the people''

Dat is inderdaad wel een super gave foto! Ook super mooie belichting! Haha, ik wil ook nog wel eens met een winterse wallpaper verschijnen in de zomer… Of lekker piste-kaarten kijken;)

Let it snow

null

Vanaf het dalstation in Hintertux (wat op dat moment in de schaduw lag) naar de zonnige pistes van het Penken en Rastkogel gebied.

Mooi effect met die zon en schaduw :)

Alles al bekeken maar nog niets geposted…
Hier bij een foto van afgelopen winter vanuit een liftje met mooi uitzicht op Solden waar je mooi de witte streepjes van de dalafdfaling ziet en verder alles groen/bruin.

null

actiefoto met uitzicht over Val Thorens…

null

@dennis van oers

Mooi! Vanaf boismint gemaakt?

Val Thorens, januari 2011

null

null

null

null

Les Deux Alpes Feb. 2011 op weg naar La Grave sta ik met mijn broer te genieten van het uitzicht.

Nog net voor het einde van de maand deze foto. Een foto van de Aiguilles d’Arves vanuit het skigebied Les Sybelles gezien.

null

En héél stiekem nog eentje…

null

Die laatste is erg geslaagd vind ik al had er misschien net ietsjes meer berg op gemogen. Maar met meer berg zou de foto waarschijnlijk weer snel te donker geworden zijn.

to ski or not to ski, thats no question

null

Skiwelt… een van mijn mooiste wintersport foto’s.

De kwaliteit is niet super (gemaakt met mijn Iphone), maar mede dankzij de herinnering aan deze topdag (31 december 2010) is dit voor mij een geweldig mooie foto.

De regemboog van kevin is ook super mooi trouwens.

to ski or not to ski, thats no question

Nog een mooie foto, gemaakt in St Moritz.
Heb de foto niet zelf gemaakt want ben de skier.

Nu met foto

null

De regemboog van kevin is ook super mooi trouwens.

Simon op 28 nov. 2011 21:52

Thanks!
Hier nog een paar:

null

null

null

Plaats een reactie