1e snowboardles(-sen), rolbaan of sneeuw?

@WouterVos,
En wat is een baan voor jou, rollenbaan of indoor sneeuwbaan?

@Userd In Wijchen hebben ze ook borstel/mattenbanen in de buitenlucht (skicentrum “De Wijchense Berg”) wellicht dat @WouterVos dat bedoeld met op ‘een baan’?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn, kan ook nog, nog meer verwarring! ;)

Beetje later dan gedacht maar gisteren was het dan zover, de eerste priveles snowboarden zit er op. Samen met mijn vriendin les gekregen van Renee in Landgraaf en de eerste stappen vielen niet eens tegen ;) Beetje gegleden, bochtje ene kant, bochtje andere kant, was niet ontevreden. Vandaag kunnen we ook nog bewegen, meevaller 2 dus en dit smaakte eigenlijk wel naar meer.
Maar nu, hoe nu verder? We hebben een wintersport geboekt in Januari in Reschenpass en voor die tijd wil ik nog wat lessen nemen. Heeft iemand een goede suggestie voor een lespakket ergens (NL, BE, DE, te rijden vanuit Eindhoven eo)?

Ik snap de vraag niet. De aangewezen persoon voor dit soort vragen is je leraar zou ik zeggen.

Ik snap de vraag niet. De aangewezen persoon voor dit soort vragen is je leraar zou ik zeggen.

Lawine op 22 aug 2016 10:40

Heeft iemand een goede suggestie voor een lespakket ergens (NL, BE, DE, te rijden vanuit Eindhoven eo)?

Mijn leraar kan daar vast iets over zeggen, als er een ‘mijn leraar’ zou zijn.

@Userd ik weet niet of je er nog voor open staat om een rollerbaan te proberen, anders zou je een proefles kunnen nemen bij een rollerbaan. Ik keek net op Google en zag dat er 1 in Eindhoven zit, dus dat zou dan als het goed is om de hoek moeten zitten bij jou. http://www.skienpartycentrum.nl/ De meeste rollerbanen hebben speciale tarieven voor proeflessen of soms zelfs gratis als je daarna een lessenpakket boekt.

Born to Ride

@Matthias123, dat sta ik op zich nog steeds wel. Er zit overigens een rollenbaan dichter bij mij in de buurt, snowpeak, maar die zijn kennelijk niet zo goed in het mee willen denken of überhaupt beantwoorden van een mail… Heel lang geleden heb ik wel eens op die baan in E’hoven geskied, toe was het wel erg ‘skihutgevoel’, hoe is het daar nu?

@Userd ik heb geen idee hoe het daar is. Ik ben er nooit geweest, maar ik heb gewoon even zitten Googlen. Je kan natuurlijk ook ze gewoon allebei proberen met een proefles, en dan kijken waar je het beste gevoel bij hebt.

Born to Ride

@Userd ik heb geen idee hoe het daar is. Ik ben er nooit geweest, maar ik heb gewoon even zitten Googlen. Je kan natuurlijk ook ze gewoon allebei proberen met een proefles, en dan kijken waar je het beste gevoel bij hebt.

Matthias123 op 22 aug 2016 11:49

Ok, ja dat kan ook. Dacht dat je ervaring had met die baan ;)

Zojuist op de open dag van skifit in E’hvn geweest en daar een zeer uitgebreide proefles gehad op de rollenbaan (thx Bart!). Dusdanig goed bevallen dat we meteen maar gebruik gemaakt hebben van de aktieaanbieding en ons ingeschreven hebben voor de najaarscursus van 7 lessen. :D

@Users goed om te lezen dat het goed bevallen is! Veel succes met je komende lessen.

Born to Ride

@Matthias123, dank. Was hard werken op zo’n baan, dat wist ik wel van een aantal skilessen maar als echte beginner is het nog wat harder zweten. :D

@Userd ik heb m’n eerste snowboardlessen ook op een rollerbaan gehad, en inderdaad na 3x 10minuten ben je gewoon al helemaal kapot.

Born to Ride

Is ook de reden dat we gekozen hebben voor de rollenbaan om het te leren, je bent veel meer, intensiever, bezig met het boarden (of skiën). We hebben nu een cursus van 7 lessen, daarmee zouden we normaal gesproken zover moeten komen dat je zelfstandig een afdaling zou kunnen doen. Ze raden aan om ook (eens) in de sneeuw te gaan oefenen, we willen dan ook in Landgraaf ofzo nog een (paar) les(-sen) nemen, afhankelijk van hoe dat gaat. Daar kan je natuurlijk ook even liftervaring opdoen.

@Matthias123
Ik kom net terug van een lange tijd in Mali.Special operations forces verzamelen daar inlichtingen voor de VN Minusma.En jullie zijn al “helemaal kapot” van 3 x 10 minuten (stomme )rollerband.
Waar zijn de echte stoere jongens gebleven.Ga een half jaar mee naar Malie dan ben je pas echt kapot.

@Matthias123
Ik kom net terug van een lange tijd in Mali.Special operations forces verzamelen daar inlichtingen voor de VN Minusma.En jullie zijn al “helemaal kapot” van 3 x 10 minuten (stomme )rollerband.
Waar zijn de echte stoere jongens gebleven.Ga een half jaar mee naar Malie dan ben je pas echt kapot.

Lawine op 5 sep 2016 16:14

Ja en usain bolt is al kapot als hij 200m hard gelopen heeft in 20sec. Wat een mietje… Een beetje special forces pocht niet over z’n werk dus trek je conclusies maar.

Born to Ride

Lawine, da’s je tweede zinloze bijdrage in dit topic. Als je het graag over je dagdromen wil hebben, staat het je vrij om daar een eigen topic over te starten. Ik kan je niet beloven dat het lang open blijft, het is tenslotte een wintersportforum, maar niet geschoten is altijd mis en misschien zijn er wel meer die dromen over stoere mannen met grote geweren. Tip van de dag, probeer FOK eens, lijkt meer uw niveau.

Update les 1:
Gisteren eerste les gehad van onze cursus en we merkten al meteen verschil. Dankzij de uitgebreide proefles, stonden we nu al een stuk zekerder op band en board. Niet dat het al iets voorstelt maar helemaal nieuw was het ook niet meer. Meteen ook het belang van goedzittende schoenen ondervonden, na een kwartiertje een ander paar uit de rekken getrokken. We zijn inmiddels zover dat we redelijk kunnen bepalen wanneer en hoe een bochtje gemaakt gaat worden, beetje remmen lukt al en soms al even los van die balk. Je merkt dat het goed werkt om in de spiegels te kijken, de kunst is om dat ook te doen. ;) Ook vandaag merken we dat we gisteren ‘goed’ bezig zijn geweest, ondanks dat het behoorlijk intensief was, bijna een vol uur met zijn tweeën want we hadden de baan alleen, valt het met de spierpijn en vermoeide spieren erg mee. Nu al weer zin in de volgende les, lijkt me een goed teken :D

Afgelopen zaterdag les 2 gehad.
Na iets te enthousiast van start te zijn gegaan en daardoor een paar keer goed onderuit gegaan te zijn, hadden we de op het einde zelfs het idee dat het zowaar ergens op begint te lijken. Ik merk dat ik niet te snel moet willen en stapjes over moet slaan, tja, enthousiasme enzo ;) Dus netjes bochtje inzetten, recht zetten en dan door naar het volgende bochtje, dan gaat het ook best lekker. Sla ik die middenstap over, dan ga ik overcorrigeren en wordt ik instabiel (jaja, nog instabieler dan) en dat wordt afgestraft. Doe je het netjes, niet te snel, kijk je netjes in de spiegel ipv naar beneden enz, dan lukt het al best redelijk. Wil wel even op zoek naar een stel fatsoenlijke knee pads, iemand tips?
Al met al hebben we ons weer prima geamuseerd en ben ik erg benieuwd naar hoe het straks ‘in het echt’ zal zijn.

Je kan inderdaad niet smokkelen met je bochtjes op de band, daarom ben ik ook voorstander van om op de band wat lessen te nemen :D

Knee pads: als het niet teveel mag kosten kan ik je de standaard kneepads van Rucanor (of soortgelijk) aanraden. Worden veel voor volleybal gebruikt, maar voor bij het snowboarden ook heel fijn.

Je kan inderdaad niet smokkelen met je bochtjes op de band, daarom ben ik ook voorstander van om op de band wat lessen te nemen :D

Knee pads: als het niet teveel mag kosten kan ik je de standaard kneepads van Rucanor (of soortgelijk) aanraden. Worden veel voor volleybal gebruikt, maar voor bij het snowboarden ook heel fijn.

Tiny-M op 26 sep 2016 12:54

Dat was en is mijn overweging ook hoor, smokkelen schiet niet op als je wat wil leren (en hier krijg je domweg de kans niet dus) ;)
Kosten zijn niet per se de belangrijkste overweging, iets waar ik iets aan heb en blijf hebben wel. Als ik er op zoek, kom ik echt van alles tegen, van de eenvoudige pads, zoals jij denk ik bedoelt, tot (hele) geavanceerde exemplaren die ook geschikt zijn voor motorsport e.d. van G-form en Dainese?

Ik bedoel zoiets: http://www.dancewear365.com/accessories/extras/rucanor-knee-… (blijkbaar worden ze ook voor dansen gebruikt)

DSG, Dainese heeft ze geloof ik ook. Ik zou niet van de harde nemen, maar eerder die zachte. Die geven wat meer bewegingsvrijheid en je kan ze evt. ook na de band nog aan doen onder je broek tijdens het echte snowboarden.

Blijven die een beetje zitten? Ik bedoelde deze bijv:

null

Bovenstaande geen ervaring mee, maar moet vast ook wel kunnen. Die ik noemde blijven in ieder geval prima zitten met de juiste maat.

@Tiny-M, thx, niets zo irritant als afzakkende of draaiende exemplaren.

Zelf heb ik deze
https://www.revert95.nl/red/basic-knee-pad_1
Lekker dun en toch bescherming, ook gewoon in de sneeuw onder je pant.

@Easyrider, dank voo rje suggestie, zijn overigens wel uitverkocht daar ;)
Vanmorgen de G-form pro X besteld, dun, doen kennelijk prima hun werk, blijven goed zitten en zijn wasbaar.

?zag ik ook maar nog wel te bestellen bij andere shops zoals downtown maar dan van Red.
Zou ook gelijk kijken naar een goede crashpant, kan je veel pijn schelen.

Dat zijn serieuze beschermers ?
Succes met het lessen.

*bericht bewerkt door Easyrider op 27 sep 2016 11:02

Dat is het volgende op het lijstje idd, tips?

Plaats een reactie