Vakantie-overzicht 2016-2017

7-1 tm 21-1 maar vast ingepland als mogelijk afwezig, nu nog een gebied zoeken :D

@GiGi,
als ik het goed begrijp hebben de week van 25/02 tot en met 04/03/2017 enkel MZ van nederland vakantie (dacht dat dit in 2017 op zijn minst 2 zones waren), heeft enkel zone A van Frankrijk maar vakantie en 17% van Duitsland vakantie. Dat valt dan reuze mee de volgende krokus 2017? Ik dacht dat meerdere zones van meerdere landen samenvielen met krokus van belgie in 2017?

Alvast bedankt om uit te klaren,

Ik heb gewoon in het overzicht verwerkt wat de verschillende officiële sites melden. In Nederland mogen scholen overigens afwijken van de voorgeschreven periode dacht ik.

In die week is het overigens heel België, de Nederlandse regio’s Midden én Zuid, de grootste groep Duitsers, het grootste aantal Zwitserse kantons (veel Zwitsers wijken uit naar hun buurlanden vanwege de voor hen gunstige prijzen) die vakantie hebben. Het is dus wel de drukste week van de Krokus, lijkt me. In vergelijking met de weken daaraan voorafgaand althans.

*bericht bewerkt door GiGi op 07 sep 2016 12:04

@GiGi,
had het verkeerd geïnterpreteerd :-( dacht dat MZ stond voor enkel middenzone maar het is dus Midden en Zuid :-(
En grootste aantal duitsers, er staat toch maar enkel 17% vermeld?

In andere weken hebben veel minder Duitsers vakantie. Het is allemaal relatief he.

Krokus wordt idd een megadrukke periode. Onze reisorganisatie heeft in een deel hotels minder kamers ter beschikking doordat die ingenomen zijn door andere organisaties.
Wat de Russen betreft, die vieren kerstmis op 6 december heb ik me laten vertellen, die hebben de week na ons verlof kerstverlof. Nog nooit zoveel Russen gezien als in die periode 3 jaar geleden.

WGSM

Van 2 april tot 9 april nog een tripje naar Ischgl.

Speciaal geboekt voor volgende:
geen Nederlander, geen Duitsers, geen Oostenrijkers, enkel de locals.
Vooral voor de rust op de heen-en terugtrip. Lekker knallen. :-)
Aan een gebrek aan aprés ski maak ik me nu bepaald geen zorgen in Ischgl :-D

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

geen Nederlander, geen Duitsers, geen Oostenrijkers, enkel de locals.

…en Belgen! 't Is van 1 tot 17 april paasvakantie in België ;)

Van 2 april tot 9 april nog een tripje naar Ischgl.

Speciaal geboekt voor volgende:
geen Nederlander, geen Duitsers, geen Oostenrijkers, enkel de locals.
Vooral voor de rust op de heen-en terugtrip. Lekker knallen. :-)
Aan een gebrek aan aprés ski maak ik me nu bepaald geen zorgen in Ischgl :-D

Ischgeil op 7 sep 2016 17:41

Geen Oostenrijkers, enkel de locals. tjsa

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Zie ik nu goed dat Polen tussen 14 januari en 25 februari vakantie heeft?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Gaan de Nederlandse scholen zich, in het algemeen, aan deze adviesdatums houden? Dat zou wel gunstig zijn, dan is t vanaf 4/3 al rustig…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgens het overzicht zitten wij van 11 tot 18 maart heerlijk rustig in Frankrijk.

Rock

Iedereen is weer aan het kijken naar de skitrips voor komend seizoen. Hierbij het vakantie-overzicht van de belangrijkste Europese landen (de grote druktemakers). Ik heb het bekende overzicht genomen dat al vaker hier verschenen is, en dat o.a. aangevuld met Oostenrijk. Ook heb ik een aantal landen weggelaten, die minder relevant zijn. Het betreft hier de officiële data van schoolvakanties. In sommige landen mag daarvan worden afgeweken.

null

GiGi op 13 jun 2016 12:31

als fan van ‘tote hose wochen’ met niemand op de piste en géén apres ski graag volgend jaar weer zo’n lijstje.

als fan van ‘tote hose wochen’ met niemand op de piste en géén apres ski graag volgend jaar weer zo’n lijstje.

SkiBeppie op 29 jan 2017 10:48

Hoe veel heb je daar voor over, @SkiBeppie?

*bericht bewerkt door GiGi op 29 jan 2017 10:54

Als ik het goed voorheb is de krokus 2018 althans wat Belgie betreft totaal verschillend met de data die nu al gekend zijn in Nederland en Duitsland. Enkel drie deelstaten die samenvallen met de krokus van Belgie 12/02/2018 tot en met 18/02/2018.
Voor Nederland is er geen enkel deel (NZM) dat samenvalt met Belgie :-) Dus volgend jaar terug iets rustiger dan neem ik aan tijdens de carnavalsperiode?

Als ik het goed voorheb is de krokus 2018 althans wat Belgie betreft totaal verschillend met de data die nu al gekend zijn in Nederland en Duitsland. Enkel drie deelstaten die samenvallen met de krokus van Belgie 12/02/2018 tot en met 18/02/2018.
Voor Nederland is er geen enkel deel (NZM) dat samenvalt met Belgie :-) Dus volgend jaar terug iets rustiger dan neem ik aan tijdens de carnavalsperiode?

Gerrit op 17 feb 2017 15:26

Daar zou ik niet te hard van uit gaan. Sowieso zullen de Nederlandse regio’s ten zuiden van de grote rivieren gewoon vakantie hebben met de Carnaval. Carnaval is daar namelijk heilig, net als in Belgie.

Born to Ride

@Matthias123,

ja maar daarvoor hoeft die Carnaval van Nederland niet samen te vallen met de Carnaval in Belgie :-)

Carnaval is altijd een vaste datum. En de scholen in Nederland krijgen een adviesdatum. Daar hoeven ze zich niet aan te houden.

@petra4,
Wel stom dat jullie dan niet op die adviesdata kunnen rekenen. Tegen dat de definitieve periode vaststaat kan alles al volboekt zijn, zeker met carnaval periode. En als carnaval dan toch heilig is in Nederland waarom leggen ze de data dan niet onmiddellijk vast. Wanneer weten jullie eigenlijk jullie definitieve datum dan?

@Gerrit,
De datum van je schoolvakanties hoor je al vroeg van te voren hoor. De meeste scholen houden zich gewoon aan de adviesdatum, alleen de scholen in de Rooms Katholieke delen van Nederland hebben meestal vakantie tijdens de carnaval. Dit is al jaren zo het geval, dus de meeste mensen weten wel waar ze aan toe zijn.

Plaats een reactie