3 Routes richting Val Thorens.

Wij rijden ieder jaar richting Val Thorens. Rijden meestal s’nachts om 00.00 uur weg. Volgende route is misschien intressant:

Utrecht richting Arnhem. A50 richting Den Bosch, A73 richting Nijmegen, A73 richting Venlo/Roermond daarnaa richting Maastricht (A2)

Maastricht - Luik
Luik - Luxenburg
Luxenburg - Metz
Metz - Nancy
Nancy - Dijon
Dijon - Lyon
Lyon - Chambéry
Chambery - Albertville
Albertville- Moutiers
Moutiers - Val Thorens

De A73 is altijd lekker rustig, Na 3 uurtjes rijden ben je al voorbij Luxenburg.

Wij rijden ieder jaar richting Val Thorens. Rijden meestal s’nachts om 00.00 uur weg. Volgende route is misschien intressant: Utrecht richting Arnhem. A50 richting Den Bosch, A73 richting Nijmegen, A73 richting Venlo/Roermond daarnaa richting Maastricht (A2) Maastricht - Luik Luik - Luxenburg Luxenburg - Metz Metz - Nancy Nancy - Dijon Dijon - Lyon Lyon - Chambéry Chambery - Albertville Albertville- Moutiers Moutiers - Val Thorens De A73 is altijd lekker rustig, Na 3 uurtjes rijden ben je al voorbij Luxenburg.

Coen op 29 nov. 2011 12:37

Hmm, waarom zoveel moeite doen terwijl je ook gewoon De a2 af kan rijden tot aan maastricht? Ook nog een stuk 130 bij dus zie persoonlijk dat voordeel niet zo. Verder rij ik persoonlijk liever op deze manier naar Luxemburg:

Utrecht - breda a27
Breda - Antwerpen
Antwerpen - Brussel
Brussel - Namen(Namur)
Namen - Luxemburg.

Wij rijden ieder jaar richting Val Thorens. Rijden meestal s’nachts om 00.00 uur weg. Volgende route is misschien intressant:

Utrecht richting Arnhem. A50 richting Den Bosch, A73 richting Nijmegen, A73 richting Venlo/Roermond daarnaa richting Maastricht (A2)

Maastricht - Luik
Luik - Luxenburg
.

Coen op 29 nov. 2011 12:37

Waarom zou je vanuit Utrecht op zo’n omslachtige manier naar Maastricht rijden? Kunt toch veel beter de A2 pakken?

En als je 's nachts rijdt is de route die je zo pakt richting Luxemburg ook omslachtig en kun je beter via Antwerpen rijden

“…” Waarom zou je vanuit Utrecht op zo’n omslachtige manier naar Maastricht rijden? Kunt toch veel beter de A2 pakken? En als je 's nachts rijdt is de route die je zo pakt richting Luxemburg ook omslachtig en kun je beter via Antwerpen rijden

Blijstra op 29 nov. 2011 12:46

Ja inderdaad via A2 is richter vanuit Urecht. Wij wonen zelf in Arnhem, dus is A73 makkelijker voor ons. Misschien is via antwerpen ook wel een idee

"…"

Ja inderdaad via A2 is richter vanuit Urecht. Wij wonen zelf in Arnhem, dus is A73 makkelijker voor ons. Misschien is via antwerpen ook wel een idee

Coen op 29 nov. 2011 12:50

Ah ok, dan moet je misschien niet opschrijven "Urecht richting Arnhem". Geeft het beeld weer dat je vanuit Utrecht vertrekt. Via Antwerpen/Brussel rijden is dan ook een stuk onhandiger.

Maar voor jou kan de optie via Duitsland/Zwitserland wel aantrekkelijk zijn vanuit Arnhem gezien. Scheelt volgens google maps toch al snel 40 minuten reistijd

Ik kan niet beoordelen of meeruitgaven aan tol(vignetten) wel of niet op vindt wegen tegen tijd winst.

Ik besluit pas op het laatste moment (dag voor vertrek) welke route ik neem en pas die zo nodig onderweg aan.

Hangt ook een beetje af van wat je wilt. De een dweept bij de Duitse snelwegen, want dan kan ie lekker "doorrijden" (wat vaak op jakkeren neerkomt), ik heb er de … aan, ik doe er wel wat langer over.

Als je er niet met het spitsuur passeert dan is via antwerpen brussel inderdaad het best. Maar geloof me als je daar met spitsuur komt dan ben je veel beter af langs luik

Wij rijden ieder jaar richting Val Thorens. Rijden meestal s’nachts om 00.00 uur weg. Volgende route is misschien intressant:

Utrecht richting Arnhem. A50 richting Den Bosch, A73 richting Nijmegen, A73 richting Venlo/Roermond daarnaa richting Maastricht (A2)

Maastricht - Luik
Luik - Luxenburg
Luxenburg - Metz
Metz - Nancy
Nancy - Dijon
Dijon - Lyon
Lyon - Chambéry
Chambery - Albertville
Albertville- Moutiers
Moutiers - Val Thorens

De A73 is altijd lekker rustig, Na 3 uurtjes rijden ben je al voorbij Luxenburg.

Coen op 29 nov. 2011 12:37

Dit is voor mij de beste

Vanuit Utrecht kan je het beste voorbereid zijn op alle alternatieven en op het laatste moment een beslissing nemen als de weersomstandigheden bekend zijn. Vorig jaar rond kerst lag er enorm veel sneeuw op de wegen in België, Duitsland, Luxemburg en Noord-Frankrijk tot ongeveer Lyon.
We zijn toen via Utrecht, Brussel, Lille, Reims, Troyes, Dyon, Genève gereden en in Albertville waar we meestal overnachten . . . .er lag daar geen vlokje sneeuw!
Bij elkaar van 8.00 tot 23.00 uur onderweg geweest hele stukken niet harder dan 50 km per uur door de sneeuw of juist door sneeuwschuivers.
Andere vakanties hebben we ook wel door heel Luxemburg tot Nancy file gehad, we gaan dus tegenwoordig maar een dagje eerder en als er erg slecht weer verwacht wordt boeken we soms op 2 locaties hotels onderweg voor de zekerheid (die moet je voor 18.00 uur annuleren).
De kosten voor tol etc maar even vergeten en onderweg goed het verkeer via google maps traffic op de smartphone in de gaten houden!

@ Blijstra: In google maps zit een bug. Voor snelwegen in België wordt een veel te langzame snelheid gerekend, waardoor alle routes via België veel langzamer lijken, en google dus meestal voor een route via Duitsland kiest. Dit is een vreemde fout.
Controleer dezelfde routes maar eens in andere routeplanners.

@ Blijstra: In google maps zit een bug. Voor snelwegen in België wordt een veel te langzame snelheid gerekend, waardoor alle routes via België veel langzamer lijken, en google dus meestal voor een route via Duitsland kiest. Dit is een vreemde fout.
Controleer dezelfde routes maar eens in andere routeplanners.

Paul op 1 dec. 2011 16:54

tomtom geeft geen andere routes aan hoor. Vanuit Utrecht is via België/Luxemburg de beste route. Vanuit Arnhem is Duitsland de beste route (puur gekeken naar tijd).

Maar ik onderschrijf dat je gewoon een dag vantevoren moet kijken naar de weersvooruitzichten. Want ik kan me zomaar voorstellen dat de route via Zwitserland wel relaxter rijdt

@ Blijstra: Maar google geeft vanuit Utrecht ook aan via Duitsland en dat doen alle andere planners niet!

Over het algemeen is rijden door Duitsland tijdens drukke periodes minder relaxed dan rijden via België en Frankrijk. In rustige periodes zal het niet veel uitmaken en kun je op sommige stukken in Duitsland wat harder rijden.

@ Blijstra: Maar google geeft vanuit Utrecht ook aan via Duitsland en dat doen alle andere planners niet!

Over het algemeen is rijden door Duitsland tijdens drukke periodes minder relaxed dan rijden via België en Frankrijk. In rustige periodes zal het niet veel uitmaken en kun je op sommige stukken in Duitsland wat harder rijden.

Paul op 2 dec. 2011 08:57

Vreemd, bij mij gaf die gisteren gewoon de weg via Frankrijk aan…

Ik ben vroeger altijd door Frankrijk gereden naar valtho. Afgelopen mei voor het eerst via Duitsland. Qua kosten moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken maar door Duitsland scheelde mij wel een uur reistijd korter. Let wel op je snelheid in Zwitserland want die bekeuring zijn niet mals en je krijgt ze idd thuis! Ik had 16 km te hard en dat kostte Sfr. 120,-, dus zo’n € 95,-.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik ben vroeger altijd door Frankrijk gereden naar valtho. Afgelopen mei voor het eerst via Duitsland. Qua kosten moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken maar door Duitsland scheelde mij wel een uur reistijd korter. Let wel op je snelheid in Zwitserland want die bekeuring zijn niet mals en je krijgt ze idd thuis! Ik had 16 km te hard en dat kostte Sfr. 120,-, dus zo’n € 95,-.

Greenfield op 2 dec. 2011 13:25

Vanuit waar vertrek je?

Wij rijden niet op zaterdagen maar op zondagen. Kom ik dan op welke route dan ook nog drukte tegen?

Wij hebben route 1 gereden op een zaterdag en dat ging prima, geen moment drukte gehad. Op een zondag zal je dit al helemaal niet hebben.

Heb een vignet gekregen dit keer, gaan nu voor de duitsland/zwitserland route. Kan iemand mij de slimste route vertellen vanuit Utrecht?

Mijn route al jaren:
Utrecht/Venlo (A12/A50/A73)
Venlo/Basel (A61/5)
Basel/Bern/Geneve/Annecy/Chambery

De route 2 natuurlijk die de TS voorstelt.
Wat ik overigens prefereer, is 's avonds rond 12 uur wegrijden, dan ben je 's voor de drukte begint rond 10/11 uur op locatie. Met z’n 4e in de auto, allemaal een paar uurtjes rijden en hoppa, geen file, ff ontbijten en de spieren strekken en de piste op :-)

It's all about the turns duuuuuude!

Plaats een reactie