ooit verkeerschaos meegemaakt onderweg?

@TheTaalman IK zit nu pas je reacties van andere topics te lezen. Ik lees dus nu pas dat jij een wijs en alwetend mand bent. Ik zal dus verder niet tegen je in gaan. Jij hebt toch gelijk.

SaintUsuge op 4 mrt. 2013 21:51

Ha u zijt een wijze man. ;-) wel goed overigens dat je bewust bent van het kunnen van uw eigen bolide. Mijn aanname bleek verkeerd. U hebt dus wel uitvoerig uw systeem getest iets wat een hoop mensen niet doen en geen enkele weet van hebben. Maar ik heb toch permanente 4-wielaandrijving? Dan zeg ik op mijn beurt…tuurlijk! Maar in uw geval is het anders dus mocht u zich beledigd voelen dan mijn welgemeende excuses. Zo ben ik dan ook wel weer. ;-)

null

Niemand die op 9 februari dit jaar lang heeft vastgestaan op de snelweg bij Pforzheim (vlak voor Stuttgart)?

SnowJan op 4 mrt. 2013 18:06

Rijdt jij nog over Pforzheim? Je kan aan de drukte vanaf Hockenheim-Karlsruhe-Stuttgart ontkomen door te rijden over Heilbronn, rustiger en maar enkele kilometers langer, natuurlijk sta je nog wel in de file van Stuttgart tot Ulm en verder.

@Mathijs!: dus de conclusie moet zijn dat je een beetje een dombo bent als je überhaupt besluit in deze regio je vakantie te vieren op de tijdstippen dat u en heel NL/Duitsland richting de sneeuw vertrekt? ;-)
Ik vind dat wel een mooie tip. rijd jij nog zo? ‘Wat ik doe is langer en je komt alsnog in de file’…maar het eerste stuk is rustiger. Ik zou adviseren, vermijd de vakantieperiodes zoals ik doe. Als er andere omstandigheden de file veroorzaken is het natuurlijk gewoon dikke pech, dat vooropgesteld.

Al vele jaren ondervind ik geen enkele problemen. Natuurlijk heb ook ik weleens Star Wars scenes meegemaakt maar als de voorspellingen te erg zijn ben ik het type man, ik ga lekker van de snelweg af en zoek wel een hotel/pension op terwijl anderen dienen bij te komen van de horror van 20 uren onderweg zijn.

Het zal wel aan mij liggen denk ik dan en natuurlijk als je vast staat sta je mogelijk ook echt vast maar ik verbaas mij over de tijden die mensen altijd vertrekken.

Om een voorbeeld te noemen, wegrijden om 07:30 uur uit Val Tho en dan denken dat je de enige bent?

Tip, rijdt gewoon weg rond 22uur 's avonds. Dan kom je ‘niemand’ tegen. Je rijdt de nacht in en het wordt alsmaar rustiger op de weg.

Geen opkomend verkeer want die zijn allen al gearriveerd o.a. de bussen.
Iedere ‘wintersporter’ behoort toch te weten dat alle Husk, Bizztravel, Snowtrex, Sunweb etc bussen en dan nog de buitenlandse bussen rond 8 uur in de ochtend willen aanrijden op de plaats van bestemming. De horror kan je natuurlijk ook zelf een beetje opzoeken lijkt mij.

Als je op tijd in de avond naar huis vertrekt heb je ook geen last van ochtend- of avondspits in Duitsland of België rond de grote steden. Dat is ook zoiets waar je gewoon rekening mee kan houden.

Het zal uit de hoogte klinken maar zo denk ik er over. Mensen komen niet meer aan na 22:00uur want dan zijn alle hotels, pensions en appartementen reeds betrokken en vele recepties zijn tegen die tijd gesloten.

Er zijn tal van oorzaken te bedenken die kunnen zorgen voor horror daar ben ik mij heel bewust van maar het aansluiten in files die eigenlijk al te voorspellen waren en bewust rijden op de zaterdagen dat de ANWB u en mij attendeert op te verwachte drukte dan denk ik, vermijd het dan juist ook.

Maar ja, zwarte zaterdag zou niet bestaan als iedereen zich aan mijn reistijden hield.
Voor iedere zwarte zaterdag zijn er heel wat koppige en naïeve mensen nodig. Lekker met die TomTom tegen de voorruit en de ETA zien oplopen, ja de vakantiestemming zit er dan goed in! ;-)

Natuurlijk zijn er tal van externe factoren te bedenken waardoor ook spontaan horrorscenario’s kunnen ontstaan.

Maar goed mijn devies, plan lekker zelf u wintersport voor enkelen van u zal mijn zienswijze als arrogant overkomen. Misschien is het zo maar mijn horrorverhalen blijven, gelukkig, een beetje uit.

@Taalman
Ik zal vast wel een dombo zijn.
Ik ga wel in de vakantieperiode, omdat ik in het onderwijs werk.
We rijden niet 's avonds of 's nachts,omdat we achter het stuur in slaap kukelen. Dat is ons 1x bijna overkomen, dus nooit weer 's nachts rijden
Zondag tot zondag is ook geen optie, omdat ik dan maandag gesloopt op mijn werk kom.
Dus schuiven we uitgerust (dankzij een overnachting op vrijdagavond) aan in de file op zaterdag, mocht er een file zijn.
Het zij zo, ik heb er vrede mee

@Gast332: juist omdat u in het onderwijs werkt zal u meer vrije tijd hebben dan menig NL-er. Alleen al de bewuste vrijdag, ik heb basis, voorgezet, HBO en Uni doorlopen en kan mij geen lange vrijdagen voor de geest halen. Geen aannames of assumptie maar het lijkt mij dat juist voor een vakantieperiode een onderwijzer doorgaans niet veel om handen heeft.

Dan kan juist u ook een bewuste af- en terugreis dag organiseren.

Mensen die het moeten doen met 25 vakantiedagen zijn er zat. U legt zich erbij neer wat prima is en in slaap kukelen schieten zowel u als uw medereizigers en omstanders op de weg niets mee op. Dus prima dat u vrede hebt met uw eigen situatie en afwegingen waarom u iets doet of laat.

Ik zal er geen enkel oordeel over vellen.

[mention=“1763”]@Mathijs[/mention]!: dus de conclusie moet zijn dat je een beetje een dombo bent als je überhaupt besluit in deze regio je vakantie te vieren op de tijdstippen dat u en heel NL/Duitsland richting de sneeuw vertrekt? ;-)
Ik vind dat wel een mooie tip. rijd jij nog zo? ‘Wat ik doe is langer en je komt alsnog in de file’…maar het eerste stuk is rustiger. Ik zou adviseren, vermijd de vakantieperiodes zoals ik doe. Als er andere omstandigheden de file veroorzaken is het natuurlijk gewoon dikke pech, dat vooropgesteld.

Al vele jaren ondervind ik geen enkele problemen. Natuurlijk heb ook ik weleens Star Wars scenes meegemaakt maar als de voorspellingen te erg zijn ben ik het type man, ik ga lekker van de snelweg af en zoek wel een hotel/pension op terwijl anderen dienen bij te komen van de horror van 20 uren onderweg zijn.

Het zal wel aan mij liggen denk ik dan en natuurlijk als je vast staat sta je mogelijk ook echt vast maar ik verbaas mij over de tijden die mensen altijd vertrekken.

Om een voorbeeld te noemen, wegrijden om 07:30 uur uit Val Tho en dan denken dat je de enige bent?

Tip, rijdt gewoon weg rond 22uur 's avonds. Dan kom je ‘niemand’ tegen. Je rijdt de nacht in en het wordt alsmaar rustiger op de weg.

Geen opkomend verkeer want die zijn allen al gearriveerd o.a. de bussen.
Iedere ‘wintersporter’ behoort toch te weten dat alle Husk, Bizztravel, Snowtrex, Sunweb etc bussen en dan nog de buitenlandse bussen rond 8 uur in de ochtend willen aanrijden op de plaats van bestemming. De horror kan je natuurlijk ook zelf een beetje opzoeken lijkt mij.

Als je op tijd in de avond naar huis vertrekt heb je ook geen last van ochtend- of avondspits in Duitsland of België rond de grote steden. Dat is ook zoiets waar je gewoon rekening mee kan houden.

Het zal uit de hoogte klinken maar zo denk ik er over. Mensen komen niet meer aan na 22:00uur want dan zijn alle hotels, pensions en appartementen reeds betrokken en vele recepties zijn tegen die tijd gesloten.

Er zijn tal van oorzaken te bedenken die kunnen zorgen voor horror daar ben ik mij heel bewust van maar het aansluiten in files die eigenlijk al te voorspellen waren en bewust rijden op de zaterdagen dat de ANWB u en mij attendeert op te verwachte drukte dan denk ik, vermijd het dan juist ook.

Maar ja, zwarte zaterdag zou niet bestaan als iedereen zich aan mijn reistijden hield.
Voor iedere zwarte zaterdag zijn er heel wat koppige en naïeve mensen nodig. Lekker met die TomTom tegen de voorruit en de ETA zien oplopen, ja de vakantiestemming zit er dan goed in! ;-)

Natuurlijk zijn er tal van externe factoren te bedenken waardoor ook spontaan horrorscenario’s kunnen ontstaan.

Maar goed mijn devies, plan lekker zelf u wintersport voor enkelen van u zal mijn zienswijze als arrogant overkomen. Misschien is het zo maar mijn horrorverhalen blijven, gelukkig, een beetje uit.

TheTaalman op 5 mrt. 2013 22:52

Niet iedereen heeft dezelfde situatie, sommige mensen zijn afhankelijk van het werk zoals bijvoorbeeld het onderwijs. Andere mensen weer niet. Dus de mensen die niet anders kunnen zijn volgens jouw een dombo? Beetje raar vind je niet.

Sommige mensen vinden rijden in het donker vervelend, dus je "tip" die heeft ook al geen zin.

Ik wil nog aardig wat typen maar dat doe ik morgen wel.

@Eric3: je quote is lang en je reactie kort.

Mijn tip is helder, ik weet niet wat erger is…rijden in het donker, rustige weg en omgeving of…

File

Wat zal eerder opgemerkt worden als een Horrorscenario zoals dit onderwerp beschrijft?

Maar nogmaals, doe wat uzelf goeddunkt ik zal er geen oordeel over vellen. Ik heb geen horrorscenario’s. Zitten er onwaarheden in mijn betoog, ik zie ze namelijk niet. Het is vaak het type mens met de ‘ja maar’ die problemen heeft met feiten en waarheden.

@taalman, u klopte: "@Gast332: juist omdat u in het onderwijs werkt zal u meer vrije tijd hebben dan menig NL-er. Alleen al de bewuste vrijdag, ik heb basis, voorgezet, HBO en Uni doorlopen en kan mij geen lange vrijdagen voor de geest halen. Geen aannames of assumptie maar het lijkt mij dat juist voor een vakantieperiode een onderwijzer doorgaans niet veel om handen heeft."

Ik heb net een uurtje geleden de voorbereidingen voor de lessen voor morgen afgerond. Ik geef toe dat ik vandaag tussen 17.00 en 19.30 niet bezig geweest ben met schoolwerkzaamheden.
Dacht, ga nog eventjes naar het wintersportforum.
Als ik het zo bekijk, beschikt u over veel vrije tijd. U heeft u vanavond heel wat vrije tijd besteed aan dit forum.

Betreft uw opmerking over "kan mij geen lange vrijdagen voor de geest halen". U heeft waarschijnlijk veel geluk gehad met zeer mooie roosters tijdens uw studie. Of veel gespijbeld

Dan nog de aanname "het lijkt mij dat juist voor een vakantieperiode een onderwijzer doorgaans niet veel om handen heeft"
Weet u wat, ik geef u helemaal gelijk, dan kost het ook geen bandbreedte

@Gast332: mijn wijlen vader (sinds '87) was docent op een ZMLK-school te Utrecht mijn ex schoonmoeder werkzaam bij een ROC te Velp. Het stigma ‘een docent heeft veel vrij’ is niet bepaald uit de lucht gegrepen alhoewel daar de docent zelf waarschijnlijk een andere zienswijze op heeft.

Mijn vriendin heeft 6 jaar bij de HU gewerkt voor een lectoraat.
Mijn zwager werkt daar als systeembeheerder en 1 ding hebben wij allen ondervonden, roosters inplannen blijkt al een studie op zich.

Zeker op een Hoge School en een Universiteit (Erasmus in mijn geval) waar het schnabbelen van de docent(en) de logica in de roosters niet ten goede komt.

25 jaar geleden werd er nog nagekeken door de docent zelf.

Mijn universiteitstentamens zijn ik meen voor 75% ingevuld op zogenoemde schrapformulieren. Een enkele open vraag en natuurlijk ook tentamens met open vragen maar de tijden zijn zeker verandert en zullen met alle e-learningmodules etc. alleen maar eenvoudiger worden.

Mocht u les geven op een basisschool dan is er 1 ding over de jaren immer hetzelfde gebleven. Een kind moet leren schrijven, rekenen en al datgene meer.
Zo dynamisch is die leerstof niet dat hier heel veel voorbereidingen aan vooraf gaan en de bandbreedtes waarbinnen een docent mag onderwijzen is ook vastgelegd anders dient een kind naar een Vrije School, Montessori etc te gaan.

Ook ik werk over, sterker nog een laatste presentatie is zojuist gemaakt voor morgenochtend. Ik typ ontzettend snel en lees op fora niet al te vaak dingen terug.

U hebt veel vrije tijd, meer dan iemand in het bedrijfsleven met een gemiddelde van 25 vrije dagen. In de vakantieperiodes kan u wellicht uw achterstanden wegwerken en ervaart dit alszijnde ‘druk’ maar iemand uit het bedrijfsleven heeft niet…

een voorgedrukte agenda waar al zijn vakanties in staan.

Dat is een punt die u niet kan ontkennen. Het leuke is altijd mensen die een waarheid horen die ze niet willen horen veelal een gevoel van ‘ik ben aangevallen’…ervaren.

Neem gewoon afstand of luister naar Brigitte Kaandorp als u helaas weer in een ellendige horrorfile staat onderweg naar de wintersport. U valt dan zeker niet in slaap en kan wellicht om haar humor lachen zoals ik dat kan. ;-)

TheTaalman, ME LIKE :-)

The Taalman, ME NO LIKE. Voor een Taalman aardig wat stijlfouten. "een punt die u niet kan ontkennen". NOT GOOD.

@Gast940: misschien is het mijn onkundigheid, misschien het tijdstip. Misschien wel de snelheid waarmee ik ‘schrijf’ en op enter druk. Vragen vragen, u vindt het niet leuk, Bruno wel.

Zoveel mensen zoveel meningen, je komt het allebei tegen op een forum.

(Taalman, was weinig keuze aan overigens sommige mensen krijgen de naam De Vries of Jans(s)en mee en ik toevallig deze…so don’t shoot me.)

He jammer, dit was een leuk topic om te lezen tot 4 maart. :(

@TheTaalman: Ik zit ook vast aan de schoolvakanties omdat ik nog in de middelbare school zit. Dat betekent niet dat ik daarom in de file moet gaan staan. Alleen de Fernpass(!), Bregenz en München zijn heikele punten. Je kan ten eerste al die files al voorkomen door eens niet Tirol, Vorarlberg of Salzburgerland als vakantiebestemming te kiezen. Kies bijvoorbeeld eens voor Zwitserland, Frankrijk, Italië, Slovenië, Karinthië, Oberösttereich of Osttirol.

München kan je vermijden door de 20 (Salzburg-Straubing) te nemen of via Passau te rijden. De meeste mensen die hun gps volgen zijn heel voorspelbaar en rijden Fernpass/München/Bregenz.

Ik ben niet akkoord met je stelling dat je 's nachts altijd rustig zonder file kan rijden. Dat dachten wij ook deze vakantie, wij reden om 23u thuis af en om 3-4u stonden we in de file (mede door 30cm verse sneeuw) tussen Würzburg en Nürnberg. Nürnberg-München ging vlotter, maar toen we om 7u München binnenreden was het weer prijs. Pas om 11u zijn we Oostenrijk binnengereden (met een tussenstop). De terugweg vanuit Lienz was veel vlotter, 9u30 vertrokken, 10u30 Spittal en om 13u in Salzburg (file vanaf Bischofshofen). Over de 20 ging het vlot en Regensburg-Nürnberg ging vlot. Vanaf daar hadden we het gevoel de file voor te zijn omdat er grote files waren in München en waren we uiteindelijk iets na 21u terug thuis.

He jammer, dit was een leuk topic om te lezen tot 4 maart. :(

Eric3 op 6 mrt. 2013 09:48

Dat is van toepassing op meer topics waar taalman actief is ;-)

Waarom wordt "mijn" leuke topic door The taalman compleet om zeep geholpen?

Me hate the Taalman!!

Ik geef 'm weer een zetje in de goede richting…zonder fileleed, dat dan weer wel ;-)

Dit jaar werkelijk geen oponthoud gehad. Vrijdag- op zaterdagnacht 22 februari om 01.45 vertrokken vanuit Zeeland naar Hinterglemm. Gereden via Frankfurt-Nurnberg. Wel wat sneeuw gehad onderweg, maar keurig om 12.30 in Hinterglemm aangekomen.

Terugweg…Normaal vertrekken we zaterdag rond 06.30-07.00. Maar, vrijdag om 18.00 hadden we alles al ingepakt en toen spontaan besloten om al te gaan rijden. Zouden onderweg rond 22.00 hotel pakken.
Was echter zo rustig op de weg, dat we besloten om in 1 x naar huis te rijden. Om 03.30 waren we thuis.

Wat een heerlijkheid om eens zonder files op zowel de heen- als de terugreis mee te maken !!!

Back on topic.

Eerste week maart 2006, via de Ardennen naar L3V.
De E411 ongeveer tussen Namur en Arlon was een curlingbaan geworden. We hebben ongeveer 100km op kruipsnelheid gereden terwijl ondertussen de ene na de andere (vracht)auto van de weg gleed.
Direct na Arlon was het ijs weg (wat mij iets zegt over het strooibeleid in België).
De vakantie zelf was prima en na 7 dagen was het tijd voor de terugreis. Die leverde aanvankelijk flink wat vertraging op omdat we niet de enigen waren die terug gingen. Dat doen we nu, 7 jaar later, helemaal anders uiteraard.
Om de verloren tijd in te halen hebben we aardig doorgetrapt tussen Lyon en Dijon, wat ons een prent van ‘slechts’ €90 opleverde (plus 3 punten op het rijbewijs als ik Fransman was :) )
Toen kwamen we weer terug in België en er was niks veranderd! Nog steeds (of alweer?) één grote ijsplaat!
Weer langzaam rijden, totdat we in andere rijrichting (richting Luxemburg dus) een vrachtwagen overdwars op de weg zien staan (in het donker, zonder straatverlichting). Tegelijk komt er een auto op af rijden, iets te snel maar denkende dat de weg vrij is. De auto verdwijnt even uit het zicht maar binnen een seconde horen we een klap en schuift de vrachtauto ongeveer terug in de rijrichting.
De personenauto (een Corsa!!!) is met volle snelheid in de flank van de vrachtauto gereden.
We durfden niet te stoppen vanwege de gladheid, maar de volgende dag lazen we op een Belgische nieuwssite dat vader en zoon ter plekke zijn overleden.

@Jay: Mijn god! Dat is me toch een verhaal zeg! Ik heb in mijn korte leven helaas al veel verkeersongevallen zien gebeuren en meegemaakt, maar gelukkig heb ik zo’n ernstig ongeluk nooit hoeven te aanschouwen! Op http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=G00PDN… staat dat er toen nog veel meer ongevallen zijn gebeurd in België… Dat moment staat zeker op je netvliezen gebrand!
Alweer de wijze les: Pas je snelheid aan aan de weersomstandigheden! Echt jammer dat veel mensen zo kortzichtig zijn om zo snel te rijden (bij gladheid) en zowel anderen als zichzelf in gevaar brengen. Dat terwijl er al onnodig zo veel slachtoffers zijn gevallen in het verkeer… Ik erger me dood als ik er weer eentje langs zie razen:s

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Wij hebben op de terugweg van Andorra naar België ook al eens een vreselijk ongeluk zien gebeuren. Wij reden een tunnel in ter hoogte van Montauban en toen we net uit de tunnel kwamen zagen we in de andere rijrichting een auto zomaar in brand vliegen/exploderen. Er kwam een metershoge steekvlam uit die we konden voelen tot in onze auto! Wij zagen de auto’s achter hem nog bruusk remmen. Ik weet niet zeker of alle inzittenden dood waren, maar zoiets kan je gewoonweg niet overleven.

@Mathijs! Reedt die auto toen dat gebeurde??? Dat is echt wel ongeloofelijk erg! Pfff ik hoop zoiets echt nooit te hoeven meemaken; Laat het maar bij mijn vaak blikschade zijn, dan bij een keer ernstig:s

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@SnowJan: Ja, hij was gewoonweg op de rijstrook aan het rijden en toen vloog die auto ineens in een brand, een explosie… Ik denk dat het een oververhitte motor was (want het was bijna 30 graden in het zuiden van Frankrijk), maar ik ben geen automechanieker.

– verwijderd –

Gast626 op 7 mrt. 2013 20:17

Zoiets kan je ook op een genuanceerde en respectvolle manier overbrengen!

Mensen stop nu toch, blijf zelf dan ook ontopic dan ipv commentaar op een persoon te blijven geven…
Oh ik herinner me plots een verschrikkelijke heenreis naar Sölden! Volgens mij was het tijdens de krokusvakantie van 2006 op de zaterdag… We moesten op een begeven moment van de A7 af van het navigatiesysteem; de afrit naar Nesselwang. Dat ging even goed vooruit nog, maar vanaf Nesselwang ging het amper nog vooruit. We zijn gewoon op de route gebleven, ook al ging het maar trager en trager. We stonden op een bepaald moment langs de Weissensee, en het duurde ongeveer 3 uur om dat meertje te zijn gepasseerd! Uiteindelijk moesten we een snelweg op (de A7 weer denk ik) en door de Füssener Grenztunnel. Dachten we het allemaal wel achter de rug te hebben gehad…
Maar nee hoor! Heel de weg tot aan Imst stop ans go gehad, met een aantal keer langer stil staan op de Fernpass… Het sneeuwde niets eens zo hard! Uiteindelijk hebben we meer dan 7 uur vertraging gehad. Wij helemaal kapot natuurlijk!
Later hebben wij die route eens bekenen, en kwamen wij er achter dat er toch wel wat mogelijkheden waren om om te rijden. Dom dat we blind dat navigatiesysteem volgden! Maar ja, we hadden geen wegenkaart bij ofzo, en op het navigatiesysteem kon je alles ook niet echt duidelijk zien. Vanaf nu nemen wij altijd wegenkaarten mee op reis, en dat is ons echt al van pas gekomen!
Nu doen we het dus zo: Goed naar de verkeersinformatie luisteren, en als er een lange file aangekondigd wordt, van die snelweg af en lekker ouderwets rijden over de B-wegen/een andere route kiezen. Dan zie je nog eens wat meer van de omgeving ook:) en het is beter voor de sfeer in de auto:) Behalve als niemand in je auto kan kaartlezen natuurlijk!;)

Wie o wie heeft er daar voor die tunnel ook al eens uren vast gestaan??? Die file was zo lang! Daar moeten toch wel meer verhalen over zijn…

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Wij reden in de zomer naar Feichten en het was mooi weer buiten, dus dachten we om een tussenstop te maken in Füssen. Eigenlijk tot Füssen lekker kunnen doorrijden, terrasje gaan doen en wat door het pittoreske stadje kuieren. Een uurtje later begon het te regenen en zijn we snel naar de auto gevlucht voor de stortbui, natuurlijk als eerste de tunnel in Füssen. Een halfuur voor de tunnel, en nog eens file tot Bichlbach. Niet zo’n spectaculair verhaal, maar zelfs in de zomer is die route niet filevrij.

Je kunt ook om de tunnel heen. Hebben wij eens gedaan, heel veel file daarmee ontweken. in Reutte weer aangesloten.

@pimmetje: Ja dat bedoel ik!:o Zo dom eigenlijk om voor die tunnel aan te gaan sluiten, terwijl je er vrij simpel omheen kan rijden… Maar ja, navigatiesysteem die de hele tijd roept ‘volg de route!’ en zonder verdere wegenkaarten zijn we toen braaf mee aan de polonaise gaan doen… Dat nooit meer!;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Bij ons echt al jaren terug, de a7 was nog niet doorgetrokken, Op een gegeven moment moest je linksaf, wij zijn rechtdoor gegaan. ( stond een vrachtwagen teken en Reutte tirol) Zonder navigatie. en eigenlijk ook niet op de kaart. gewoon de borden Reutte tirol gevolgt :D toen konden we de grote weg weer op. maar daar stond het nog steeds vast dus weer een paralel weg gepakt. En dat tot vlak voor de fernpas vol gehouden. Geen kip op de weg

Na afloop van de voorjaarvakantie 2008 terug naar huis. Vrij lang stil gestaan wegens omgewaaide bomen tussen München en Stuttgart. Was even een orkaan of zo langs gekomen, enorme puinhoop tot gevolg. Precies langs de autobahn over een lengte van zo’n 2km waren aan bijde zijde van de weg alle bomen omgewaaid. Nooddiensten met grote shovels alles vrijmaken zodat wij weer door konden.

Zagen die dag ook verschillende open gewaaide skiboxen bovenop de auto’s. Was wel grappig, over een lengte van 10km zag je steeds spullen liggen en aan het eind iemand die de lege onderbak maar kwaad over de vangrail smeet.

He daar reden wij toen ook! Idd was een grote puinhoop, overal lagen wintersportuitrustingen in de berm van opengewaaide skiboxxen, bomen waren omver gewaaid, etc. Wij hebben er toen 24u over gedaan.

Plaats een reactie