Voetbaltopic

De titel van dit rsca zegt vooral veel over het niveau van het belgisch voetbal. Nu ja belgisch… Dringend de regel maken: minstens x aantal belgische spelers op het wedstrijdblad.

De titel van dit rsca zegt vooral veel over het niveau van het belgisch voetbal. Nu ja belgisch… Dringend de regel maken: minstens x aantal belgische spelers op het wedstrijdblad.

Niels op 6 mei 2012 23:00

Kan je doen, maar dan moeten eerst wel alle Belgische spelers in België blijven en dat zijn er een hoop. Zeker de jeugdspelers. Zolang dat niet lukt, die regel niet invoeren anders gaat het niveau naar omlaag.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Respect voor dit hoor:

Je moet niet vragen wat er zou gebeuren als ze kampioen speelden :)

Dank Niels voor het opnieuw onder de aandacht brengen van de mooiste beelden van de afgelopen week. Wat heb ik genoten en wat een topprestatie van dit team.

Toen ik 20 jaar geleden een seizoenskaart had van Feyenoord zou ik de traditionele top 3 hard uitgelachen hebben als ze zo’n feestje gingen vieren voor een 2e plaats. De laatste 10 jaar merk ik wat het is om supporter te zijn van een subtopper, een 2e plek zorgt voor tranen in m’n ogen. Niets is sterker dan dat ene woord…

Ja Niels, 1-2. De Champions League voorronde voor Club Brugge. :D

Ja Niels, 1-2. De Champions League voorronde voor Club Brugge. :D

Mathijs op 10 mei 2012 22:27

FCB is wel diep gezonken als ze daar al tevreden mee zijn. :p

Ben benieuwd hoe Been het volgend seizoen met Genk gaat doen. Ik hoor nog steeds dezelfde ‘praatjes’ van 'm als toen ie trainer van Feyenoord was. Dat pakte in het 2e seizoen ook niet goed uit.

Misschien Club Brugge-Feyenoord in de voorronde CL? Of kan dat niet? Zou wel leuk zijn.

… en Daum terug naar Duitsland. Er komt een fameuze stoelendans bij de trainers, Jacobs allicht (lees: hopelijk) ook exit bij Anderlecht. Mijn prognose:

  • Van Haesebroek naar Brugge
  • Morten Olsen naar Anderlecht
  • Jacobs naar Antwerp
  • … en Mario Been vóór kerstmis weg bij Genk :p
Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!
  • … en Mario Been vóór kerstmis weg bij Genk :p
Kristof op 11 mei 2012 14:11

Het merendeel van de Genkse supporters was anti-Been voor de PO, wat ook vrij logisch was na een heel matige reguliere competitie. Na de vrij succesvolle PO en een onverhoopte 3e plek zal dat wel minder zijn. Maar toch was dit vooral dankzij de glansprestaties van De Bruyne. Ook gisteren, maar niet alleen gisteren deed hij weer vreemde wissels en meermaals dit seizoen maakte hij tactische blunders. Maar goed, hij verdient een eerlijke kans volgend seizoen.

Toch ben ik ervan overtuigd dat Genk met Frank Vercauteren en minder geblesseerden (De Bruyne, Buffel, Joneleit etc. etc.) vlotjes kampioen was gespeeld dit jaar. Anderlecht was zeker te pakken, Club Brugge, Gent en Standard veel te wisselvallig.

En dan nog iets, hoewel het al 2x ons seizoen heeft gered, zijn wij ANTI Play-Offs!!!

… en Daum terug naar Duitsland. Er komt een fameuze stoelendans bij de trainers, Jacobs allicht (lees: hopelijk) ook exit bij Anderlecht. Mijn prognose: - Van Haesebroek naar Brugge - Morten Olsen naar Anderlecht - Jacobs naar Antwerp - … en Mario Been vóór kerstmis weg bij Genk :p

Kristof op 11 mei 2012 14:11

Ik hoop als Brugge-sup eigenlijk dat Peter Maes naar Club Brugge komt. Hij lijkt me wel het juiste type.

Olsen mag niet van de Deense bond en Jacobs had een aanbieding op zak van een eersteklasser en niet van een middenmoter in tweede klasse. :)

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ik heb het meer voor een buitelandse coach, net zoals Daum nu. Advocaat heeft getekend bij PSV, da’s jammer want hij is echt een goede coach. Al denk ik dat Brugge te klein is voor zijn ambitie en dat hij nog altijd persona non grata is in België. Villas Boas zou perfect zijn maar die zal net buiten budget vallen. Idem dito voor Guardiola maar misschien dat Vasquez eens een goed woordje kan doen ?

Frank vercauteren lijkt me de meest realitische optie.

"…"

Ik hoop als Brugge-sup eigenlijk dat Peter Maes naar Club Brugge komt. Hij lijkt me wel het juiste type.

Mathijs op 11 mei 2012 17:39

Let op voor een Van Haezebroeck-scenario zoals bij Genk: Een trainer die succes boekt met een subtopper, is nog niet automatisch succesvol bij een topclub.

"…" Let op voor een Van Haezebroeck-scenario zoals bij Genk: Een trainer die succes boekt met een subtopper, is nog niet automatisch succesvol bij een topclub.

Niels op 11 mei 2012 19:36

Ja, drm liever niet Vanhaezebrouck. Peter Maes is vanaf Geel (3de klasse) opgeklommen naar 1ste klasse. Daarom denk ik dat hij ook kan slagen bij Brugge.

Misschien weet je nog wel dat Anderlecht ooit eens is uitgeschakeld met penalty’s door Geel in de beker van België en in de volgende ronde Racing Genk alle moeite had om te winnen van de derdeklasser. Toen was Peter Maes er coach.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Jaja, want een climax in Engeland vorig weekend! :)
Als Liverpool-fan gunde ik het City toch meer dan de aartsrivalen van United.

Daarnaast wel erg dat Belgie, met spelers als Kompany en Hazard, er nog niet in slaagt om op het EK geraken!

Morgen Chelsea en Bayern! Ik ga voor bayern!

Chelsea gewonnnen, misschien niet terecht, had het wel verwacht. David Luiz en Cole speelde een erg goede wedstrijd, jammer van Robben want had het Bayern wel gegund.
Normaal is een CL-finale niet zo leuk, dit keer wel :)

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Hahaha goed dat Chelsea gewonnen heeft, nu moet Anderlecht voorrondes spelen! :D

Door de winst van Chelsea is Brugge waarschijnlijk reekshoofd in de 3e voorronde.

Pfff wat een drama voor Anderlecht zeg :)
Maar toegegeven, ze hebben niks te zoeken in de CL…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Als Anderlecht die twee voorrondes niet kan overleven zijn ze de CL niet waard. Wel goed voor Club.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Jammer voor Robben en Bayern, ik gunde het hen toch echt wel en baalde ook een beetje bij de laatste penalty van Drogba. Twee keer in 2 jaar de finale halen en twee keer verliezen…

Laten we hopen dat het Nederlands Elftal dezelfde koers vaart als 2 jaar geleden (misschien wat mooier voetbal) maar dan de finale wel wi…

Alle competities zijn afgelopen, de spelers en supporters maken zich op voor het EK in Polen en Oekraïne. Wat is jullie voorspelling, wie gaat het toernooi winnen en wie worden 2e en 3e?

Mijn voorspelling:

  1. Duitsland
  2. Frankrijk
  3. Spanje

Ik ga voor:

  1. Spanje
  2. Duitsland
  3. Polen
  1. Nederland
  2. Spanje
  3. Duitsland

En dat hoop ik ook :)

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

@ Niels: Polen? Nog niet eerder in een top 3 gezien. Heb je een speciale reden of gewoon gevoel?

  1. spanje
  2. duitsland
  3. kroatië
Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

@ Niels: Polen? Nog niet eerder in een top 3 gezien. Heb je een speciale reden of gewoon gevoel?

Martijnski op 28 mei 2012 00:33

De thuisploeg! En de Poolse fans zijn niet te onderschatten. En ah ja ik heb ook wel wat Pools bloed… :p

"…"

De thuisploeg! En de Poolse fans zijn niet te onderschatten. En ah ja ik heb ook wel wat Pools bloed… :p

Niels op 28 mei 2012 10:08

Ik denk van niet, in de poolse selectie staat maar één fatsoenlijke spits(Lewandowski), vandaar dat ik denk dat ze een nogal verdedigende opstelling gaan aannemen en niet zo ver kunnen komen.

De Ierland, Zweden en Griekenland gaan denk ik ook wel doorstoten.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Hahaha goed dat Chelsea gewonnen heeft, nu moet Anderlecht voorrondes spelen! :D

Door de winst van Chelsea is Brugge waarschijnlijk reekshoofd in de 3e voorronde.

Niels op 20 mei 2012 09:51

in dat is Club dus ook niet geworden :p … zonder favoritisme, maar geen van de twee heeft veel Europees te zoeken de jongste jaren…

"…"
in dat is Club dus ook niet geworden :p … zonder favoritisme, maar geen van de twee heeft veel Europees te zoeken de jongste jaren…

Lars op 28 mei 2012 12:04

Als Club zich gaat versterken, maken ze misschien nog wel kans. Henriksen, Raggi, Larsen, Zukanovic, Svensson en Barnetta staan op het verlanglijstje.

Barnetta is linksmidden die we nodig hebben, heeft zijn contract niet verlengd, maar ik weet niet of hij het niveau van Club wel goed vind.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Als Club zich gaat versterken, maken ze misschien nog wel kans. Henriksen, Raggi, Larsen, Zukanovic, Svensson en Barnetta staan op het verlanglijstje.

Barnetta is linksmidden die we nodig hebben, heeft zijn contract niet verlengd, maar ik weet niet of hij het niveau van Club wel goed vind.

Mathijs op 28 mei 2012 12:13

Hoe je het ook draait of keert, FCB is FCB niet meer. Er is geen visie, geen mentaliteit. Eerst worden met trots de linietrainers binnengehaald en een paar maanden later komt er ene Duitser af en die steekt ze in de koelkast. De Duitser, die meermaals een vreemde indruk naliet, pakt na een half jaar ook weer zijn koffers en keert terug naar zijn heimat. Dat maar de bondscoach, Georges Leekens, dacht het (zonnebank-)gebruinde bestuur.

Kortom, FCB draait door: er is geen lijn, geen visie. Alleen de titel volgend seizoen zal hen van dat imago af kunnen helpen.

Plaats een reactie