Wielrentopic

@David23 wat vind je dan van de actie waar wout poels een bril van een supporters hoofd pakt en deze daarna weggooit? Zelf snapte ik niet zo goed wat die specifieke supporter fout deed maar begrijp best dat renners het soms zat worden dat opdringerige gedoe

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Volgens mij hinderde die specifieke supporter voorgaande renners (hij kreeg van Rolland ook een tik op zijn neus) door vlak voor ze met een vlag te zwaaien.

Running against the wind

En weer een mooie ronde tot zijn einde :( zucht
En weer een mooie klassering voor wilco kelderman.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Om een of andere reden werd de Dauphiné niet uitgezonden op Sporza. Ook nergens een in België werkende livestream gevonden, dus ik heb een van de meest spannende wielerwedstrijden van het jaar moeten missen :-(

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Werd op eurosport uitgezonden
Sporza had de ronde van Zwitserland

Eurosport is jammer genoeg niet beschikbaar op antenne ;-)
Begrijp de keuze voor ronde van Zwitserland niet echt, want de echte ronde-toppers reden toch allemaal de Dauphiné? En in het journaal ook telkens maar een heel kort segmentje terwijl de kuisvrouw van de buurman van de vroegere hulptrainer van de rode duivels wel een minutenlang interview krijgt (oké, ik overdrijf)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Zaterdag en zondag 2 mooie etappes in de ronde van Zwitserland

Not all who wander are lost

Zier er naar uit dat het vandaag echt ‘de Hel van het noorden’ gaat worden in de Tour. Niemand kan hier de tour winnen, maar ik verwacht heel veel verliezers…

Click. Click. Peace

@Rogier nibali wint hier toch een gigantische voorsprong op zijn concurrenten. Maar er zijn inderdaad heel veel verliezers :( froome contador mollema van den broecke talansky valverde hausler om er een paar te noemen.

En niet te vergeten lars boom wint hier weer de eerste Nederlandse etappe in de tour de france sinds 9 jaar :) :p :D

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wel jammer dat Froome er vandaag moest opgeven…

Mja Lars Boom heeft gewonnen, had ik niet veracht tbh! Wel leuk voor 'm!

Gang is alles

Toch heb je met de bergetappes de tour nog niet gewonnen met 2 minuten voorsprong… Zeker niet van Contador, maar ja Nibali is ook bepaald geen slechte klimmer ;-)

Click. Click. Peace

Ik zei ook voorsprong, :p
maar contador heb ik behalve de etappe die nibali won tot nog toe "teleurstellend" zien fietsen deze tour, meestal is hij vanaf de eerste etappe scherp en nu mis ik dat nog bij hem. En nibali is scherper dan ooit deze tour.

Zoals al het gehele wielerseizoen de jonkies overheersen in het wielrennen hoop ik met het wegvallen van froome en de oude garde die niet opper best zijn dat ook deze ettape koers gedomineerd gaat worden door de jonkies

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ben wel benieuwd. Contador heeft dit seizoen ook in andere wedstrijden nog niet die overmacht tentoongespreid van vorige jaren. Heb 'm weinig succesvol zien aanvallen.
Ook maar eens afwachten wat Kwiatkowsky klaar kan maken in de bergen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Lars Boom, wat een baas gister! Echt een epische etappe! En Froome…tweede Wiggins, zenuwpees

Not all who wander are lost

Ik volg ook graag het wielrennen van de Vuelta giro tour de France tot aan de Amstel gold race en als de start hier in nl is ga ik kijken is me beetje met de pap lepel in gegoten door MN vader.
Zelf fiets ik ook heel veel heb een Nacza Explorer ligfiets bij ons in het gezin rijden we allemaal op ligfietsen .

Vandaag: de eerste pure bergrit, met finish op La Planche des Belles Filles. Op Gallopin en Nibali wordt gejaagd :)

❄️

helaas weer een topper eruit, contador,
nog even en er blijft niemand over als favoriet.

Steeds weer verbaas ik mij er over hoe hard wielrenners zijn,
Froome gewoon opstappen op de kasseienrit met een gebroken linker pols, tijdens de eerste val in die rit breekt hij zijn rechter hand en dan weer opstappen en kilometers maken, en dan uiteindelijk bij de tweede valpartij van de dag besluiten dat het eigenlijk niet meer kan.
Contador valt breekt zijn fiets tijdens zijn val, zijn been bloed goed, gebroken scheenbeen en toch zodra hij op de fiets zat gelijk op de pedalen staan om de achterstand in te lopen, hij stouwt nog kilometers door omhoog berg 1ste categorie, in zijn toestand zou ik deze berg willen beschrijven als een berg buiten categorie.
Tijdens de giro rijd er een renner rond (kan even niet op zijn naam komen) met twee gebroken ribben begint aan de giro, dan valt hij tijdens een rit en breekt er twee andere ribben bij, en moet dan uiteindelijk opgeven.
Gesink een paar jaar geleden valt op een van de eerste dagen, breekt zijn pols/hand en rijd daarna nog dagen door de bergen met de beste mee,

Gewoon een paar voorbeelden uit honderden misschien wel duizenden gevallen van hoe hard wielrenners zijn, hun vermogen om te herstellen en te willen herstellen, niet opgeven na een tegenslag gelijk weer op de fiets en doorgaan,
Ik kan me geen enkele sport bedenken waar de algemene houding zo sterk is, voor mij zijn dit de ultieme sportmensen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@birdheart Je hebt gelijk hoor, het zijn echt harde kerels die wielrenners.

Nibali vandaag weer gewonnen, denk eerlijk gezegd niet meer dat hij de gele trui nog een keer weggeeft…

Gang is alles

Hopelijk krijgen we vandaag weer een spannende rit, maar Nibali zit op de eerste plaats vastgebeiteld en zal vandaag waarschijnlijk weer winnen, voor zijn vierde (!!) ritzege. De strijd daarachter is nog helemaal open.

❄️

Mooie route ook: langs La Grave, de dorpen van Serre Chevalier… Die route heb ik afgelopen winter nog gereden.

Mooie route ook: langs La Grave, de dorpen van Serre Chevalier… Die route heb ik afgelopen winter nog gereden.

GiGi op 19 jul. 2014 10:17

Jai k vroeg me nog af of enige wintersporters daar ook nog gereden hebben :P
@rogier stond jij nog langs de kant ergens?

Hopelijk krijgen we vandaag weer een spannende rit, maar Nibali zit op de eerste plaats vastgebeiteld en zal vandaag waarschijnlijk weer winnen, voor zijn vierde (!!) ritzege. De strijd daarachter is nog helemaal open.

David23 op 19 jul. 2014 09:39

Gelukkig kwam je voorspelling niet uit, ik gun een ritzege meer aan die jonge Pool meer dan Nibali, die waarschijnlijk toch al de tour gaat winnen

Gang is alles

Toch knap dat iemand die 6de werd in de giro dit jaar pas een week van te voren hoort dat hij de toer niet mag, maar ineens moet rijden.
Toch heel attent mee gaat met de grote in de wielrennerij. En dan zo een monster ontsnapping wint in een bergrit met 2x 1ste categorie en 2x hc categorie.
Proficiat aan maika een jonge pool van 24

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Toch knap dat iemand die 6de werd in de giro dit jaar pas een week van te voren hoort dat hij de toer niet mag, maar ineens moet rijden.
Toch heel attent mee gaat met de grote in de wielrennerij. En dan zo een monster ontsnapping wint in een bergrit met 2x 1ste categorie en 2x hc categorie.
Proficiat aan maika een jonge pool van 24

Birdheart op 19 jul. 2014 19:33

Ik wil niet vervelend zijn maar het is Majka :P
Inderdaad een hele mooie overwinning voor hem !

Gang is alles

@Jesper inderdaad mijn fout :(

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Jazeker! Ik zal een paar fotootjes die ik gemaakt heb posten

Click. Click. Peace

@Rogier kan niet wachten op de foto’s
De afgelopen jaren altijd een of twee keer per toer wezen kijken naar een etappe dit jaar niet dus alle live foto’s zijn welkom

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

null
null
null
null
null

Even snel een paar plaatjes uitgezocht. Blijft indrukwekkend de snelheid van die prof-renners bergop! Zelfs van de ‘dikke bovenbeen mannen’…

Click. Click. Peace

Mooie foto’s gemaakt @Rogier !

Bij welke klim stond jij?

Gang is alles

Op de klim van Risoul

Click. Click. Peace

Saaiste tour in jaren.

Plaats een reactie