Wielrentopic

Thx

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Vandaag weer een schitterend slot. Alle klassementsmannen hebben zich goed geprofileerd. En hesjedal tactisch aangevallen daarna niet mee om krachten te sparen/niet te veel krachten verkeerd benutten en dan op 200 meter van de streep de finale stoot uitdelen aan zaugg.
Ik heb weer genoten. @Rogier hoorde gisteren en vandaag “experts” ook spreken over mechanische doping ivm de draaiende banden van hesjedal er schijnen dus meer die mening te hebben, maar ze kunnen mij wat als ze het niet kunnen bewijzen wat het geval is geloof ik in mijn lezing van het voorval

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Inderdaad deze Vueta is misschien wel mooier dan de Tour, en van Gesink gaan we echt nog wel meer zien komende seizoenen. Wat zit hij goed op de fiets zeg! (en dat stiekem toch al jaren lang).

Over dat wiel, ik blijf het heel vreemd vinden. Maar nogmaals ik wil hem niet zomaar schuld in de schoenen leggen. Maar zomaar zeggen dat het niets is doe ik niet ;-)

Click. Click. Peace

Maar als het er iets niet klopt aan de fiets dan had iemand dat toch wel gezien? Zeker omdat de fiets kapot is na het overrijden van de motor. Een omstander of de achterop kommende jury die achter de motor reed, en daar rijd om dit soort dingen te constateren als het voorkomt.
Als de jury die alle beelden bezit ( zelfs degene die wij niet zien) en beoordeeld had dan toch wel wat laten weten.
En sinds cancelara een paar jaar geleden in o.a. parijs roubaix, een ingeplande fietswissel deed en daarna niet meer in ye halen was. Werd er ook ineens gesproken van mechanische doping. En sinds dien is reist er met de world tour wedstrijden een röntgen apparaat mee om fietsen te scannen op mechanische doping. Voor elke wedstrijd moeten er 3 fietsen willekeurig gekozen gescant worden. En na afloop word de fiets van de winnaar de opvallende renners en weer 3 fietsen willekeurig gekozen gescant. Dus als de jury een mechanische doping ook maar een beetje zou vermoeden hadden ze de fiets allang gescant en hem uit de ronde gehaald.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat was dit een prachtige rit! Niemiec die nét wint voor de drie Spanjaarden, die echt heel veel spektakel hebben veroorzaakt. En Gesink hield zich weer redelijk staande, wint op zijn directe concurrenten.

❄️

Inderdaad weer een mooie rit.
Het verbaasde mij heel erg hoe dicht bij gesink was op valverde. Gezien hoe ver van de top hij moest lossen. Door het ontbreken van beeld van de “geloste” klassementsmannen had ik geen seconde gedacht dat hij zo dicht bij de absolute top renners was.

Maar ook barguil heeft gevochten als een leeuw om in de top 10 te komen, steeds weer die prikjes en dan inhouden als hij ziet dat het niets word en ook andere terug halen. Als hij dit doorzet word het een grote renner

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Weer een mooie ettape. Froome deed een goeie gooi, jammer genoeg was contador net iets better :( beetje jammerlijk voor de spanning. Maar om de plaatsen 2 tot 5 en 6 tot 9 zal nog strijd genoeg zijn om de vuelta spannend te houden

Gesink twee plekken gestegen, naar 7 en uitzicht op plaats 6. Hij moet alleen nog wel even naar de mechanische doping controle samen met contador en nog 2

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Inderdaad mooie rit, wel ontsierd door de klappen in de kopgroep!

❄️

Gave Veulta hoor. Al jaren achtereen zijn de Giro en Vuelta eigenlijk leuker dan de tour. Goed hoor van Gesink!

Click. Click. Peace

Gesink per direct uit de vuelta vanwege privé omstandigheden!

❄️

Jep vervelend nieuws hoorde zojuist dat het met zijn zieke zwangere vrouw te maken heeft

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

En nog een doping gevalletje valentin iglinskiy van de ploeg astana
Betrapt op Epo in de eneco tour

Hij heeft gelijk bekend dat hij gebruikt heeft ook al is het een voorlopige uitslag en moet nog een tweede test gebeuren. Resultaat direct ontslag

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Die arme Gesink, het zit hem nooit mee. Wat hoop ik dat hij ooit een keer een hele mooie prijs gaat winnen!

(Over dat doping geval: En dan ontslagen worden door ‘Vino’, wat een ironie)

Click. Click. Peace

Gesink heeft 10x een grote ronde gereden en al 4x moeten opgeven door omstandigheden. En gek genoeg behalve een hoop jongeren klassementen bijna niets gewonnen. Word wel tijd dat hij de belofte die hij was gaat waar maken met een mooie overwinning. Vind het toch wel sneu zo voor hem

Zag zojuist dat zijn wikipedia site ook al aangepast was. Daar staat dit laatste treurige wapenfeit ook al vermeld.

Edit: alhoewel ik de ironie er ook van inzie, is vino toch afkomstig van het tijdperk armstrong enzo, denk daarom dat er met twee maten gemeten moet worden in deze situatie eentje waarin ze allemaal gebruiken en eentje waar de doping autoriteiten sporadisch iets vinden

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

En natuurlijkis het voor de belgen ook zeer jammer dat tom boonen er uit is gegaan. Gelukkig niet om ziekte of iets dergelijks maar voor training van het wk

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Aru en Froompie hebben er weer wat moois van gemaakt

onderaan de berg durven aanvallen om 2 seconden weg te winnen in een tussen sprint en dan op de berg zo weg rijden naar aru die al 1km eerder in de aanval ging en dan samen standhouden, heb weer genoten van het spektakel.

natuurlijk barguil niet vergeten voor zijn mooie aanvalslust

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Diep respect voor Jens Voigt, die op zijn 43e ‘gewoon’ het werelduurrecord verbetert.

❄️

Wat een held. Vond um trouwens nog redelijk “fris” na dit uurtje.

Übung macht den meister!!!

Jens is een HELD :-)

When life gets too complicated.... SKI

Respect voor Jens, maar zijn prestatie stelt helaas niet zo veel voor. Doordat de UCI heeft beslist dat men opnieuw met tijdritfietsen mag rijden had hij een groot voordeel tav Sosenka (de vorige recordhouder, die het op een gewone fiets deed). Voor mij blijft boardman de echte recordhouder met 56,370, oftewel 5 km verder dan Voigt.

Als ie met een gewone fiets had gereden had ie het volgens mij ook wel gehaald. Aangezien ze binnen fietsen hebben ze sowieso al minder weerstand dan wanneer ze buiten fietsen. Het verschil zit hem tov een TT fiets in een stukje aerodynamica qua zithouding.

When life gets too complicated.... SKI

De luchtweerstand blijft de grootste vijand bij zo’n snelheden. In de beugel kunnen hangen haalt echt wel veel uit. Bovendien reed hij met 2 dichte wielen, terwijl Sosenka met gewone wielen reed dacht ik. Het voordeel van een TT fiets zie je ook in tijdritten met een sterke klim onderweg. Vaak wordt er na de top gewisseld om toch maar een vlakke en dalende stuk in de beugel te kunnen doen (en om een zwaarder verzet te kunnen trappen). Ik hoop dat Martin of Cancellara ooit hun zinnen zetten op dit record, zij moeten het record van Boardman wel kunnen scherper stellen.

Het verzet waar Jens mee fietste (55x14) kun je ook op een gewone fiets monteren hoor :-) Ennuh, met een TT fiets kun je niet in de beugels hangen :-P

Bij tijdritten waar een klim in zit wisselen ze onderaan de klim (van TT naar gewoon) en niet bovenop. Vanwege de geometrie en stijfheid van een TT fiets kun je daar minder fijn mee klimmen en sommige renners hebben daarom liever hun gewone fiets.

When life gets too complicated.... SKI

Het verzet waar Jens mee fietste (55x14) kun je ook op een gewone fiets monteren hoor :-) Ennuh, met een TT fiets kun je niet in de beugels hangen :-P

Alex op 19 sep 2014 15:32

Die 2 hendels op een een TT, dat noemen wij een beugel. Die kromming op een normale fiets noemen ze hier ‘guidon’, hoewel we soms ook beugel zeggen. Verwarrend dus :)

Je moet maar eens een klimtijdrit kijken, zelfs daar kiezen veel renners voor een beugel (zo’n opzetstuk dus) om op de rechte stukken in te kunnen gaan hangen. Bij een tijdrit met een stevige beklimming zullen sommigen (meestal de lichtere types) kiezen om te starten met een gewone fiets (met beugel) om op de top te wisselen. Omdat zo’n gewone fiets beter zit, maar vooral omdat hij een stuk lichter is. Zie bv afgelopen Vuelta waar Rodriguez wisselt op de top (van TT naar TT trouwens, allicht omdat hij op zijn nieuwe TT een beter (groter) verzet kan trappen.)

Stel dat je onderaan wisselt: als de finish boven ligt kan dat. (maar in de regel komt een TT niet boven aan) Als er daarna nog een afdaling en recht stuk komt zou je op de top nog eens moeten wisselen (of je verliest teveel tijd van de top tot aan de finish). 2 Keer wisselen is toch al snel een halve minuut weg en daarom zullen veel renners de beklimming dan maar doen op hun TT.

Het valt moeilijk te berekenen maar ik denk dat Voigt toch al snel 3-5 kilometer minder had afgelegd dan nu, moest hij op een gelijke fiets hebben gereden als Sosenka. Dit onderzoekt spreekt over ongeveer 25 procent voordeel. http://a2wt.com/research.pdf

@Robin als we het over de ‘beugel’ hebben van een TT dan steunen ze daar op en hangen ze er niet in. Overigens zit er op alle TT fietsen een, zoals jij het noemt’ opzetstuk. Als ze vlak fietsen steunen ze daar altijd op.

Omdat je met je ellebogen als het ware gefixeerd zit op die bar kun je je bovenlichaam stiller houden en kun je makkelijker je schouders laag houden waardoor de je aerodynamischer zit. Het verzet heeft in de eerste instantie geen relatie tot de fiets omdat je elk verzet op elke fiets kunt monteren.

Zoals ik al zei de enige reden waarom men wisselt van TT naar een gewone fiets om te klimmen is vanwege de geometrie en de stijfheid. Ik heb overigens ook niet geroepen dat ze bovenaan wisselen van fiets (misschien doen ze dat wel!). Op een gewone fiets kun je volgens mij ook beter afdalen dan op een TT fiets.

Overigens is ‘Guidon’ gewoon het franse woord voor stuur en niet voor de kromming.

When life gets too complicated.... SKI

Het wk is weer begonnen. Met helaas al gelijk slecht nieuws voor de rabo-liv ploeg. Val partij en een uitvaller.

Misschien een leuk idee om voor elke wedstrijd aan te geven wie je verwacht als winaar plus de beste belg en hollander. En eventueel waarom.

Dit is mijn verwachting
Verwachting ploegentijdrit mannen:

  1. omega pharma quickstep
  2. orica greenedge
  3. sky

Wat is jullie verwachting?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dat het tussen OPQS en Orica gaat, lijkt me duidelijk. Toch denk ik, op basis van de resultaten dit jaar, dat Orica dit jaar OPQS verslaat. Sky op 3? De strijd om de derde plek ligt best wel open, maar als ik moet gokken, kies ik ook Sky.

❄️

Verrassende winst voor bmc, en met wat voor een verschil!

❄️

De wedstrijd niet gezien, maar het verrast me wel dat bmc gewonnen heeft, vond het dit seizoen niet de meest samenhangenste ploeg.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Durft iemand een voorspelling te doen voor morgen. Ik ken namelijk geen renners die morgen meedoen of iig niet zo dat ik er een voorspelling op kan baseren

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie