To the next question?

Heb ze nu 2 keer bekeken :) maar er ligt nog niet echt sneeuw :(

Zit je al aan de perpernoten of wacht je hier nog even mee?

WOT gesmeerde boterhammen? Noem me verwend maat ik moet er echt niet aan denken dat ik hetzelfde taaie brood dat ik op school eet ook op de piste eet :s

Jesper op 26 mrt 2014 17:06

eet jij thuis en op school overheerlijke verse ´s ochtends gebakken oostenrijkse kaiserbroodjes? zo ja, adopteer me!
wij eten eigenlijk altijd broodjes tussen de middag.

Heb ze nu 2 keer bekeken :) maar er ligt nog niet echt sneeuw :(

Zit je al aan de perpernoten of wacht je hier nog even mee?

florian96 op 20 okt 2014 12:50

Ik heb ze al wel, omdat onze (failliete) supermarkt beginnend met een c en verder nog vier getallen met een rode ruit als logo (enig idee?) ze in de aanbieding had en ik er zin in had. normaal nooit rond deze tijd, en heb ze na twee weken ook nog niet aangebroken :p

show je wintersport-fanartikelen verzameling? (opgehangen pistekaarten, miniatuur liftjes en pistenbully’s, etc etc)

Certified ski-boy, glijbewijs

Die heb ik niet;)

Welk skigebied/dorp moet ik volgens jou echt nog een keer bezoeken en waarom?

Thank God summer is over!

Dolomiti superski, omdat je er een enorme diversiteit aan pistes hebt. Van boven de boomgrens tot ruim eronder. Het uitzicht overal adembenemend is. De pistes goed geprepareerd zijn. Het is een groot gebied maar als je wat uithoeken opzoekt dan zijn het net allemaal kleine knusse gebieden waar het heel rustig is. De paardenkoets. En volgens de dames in het gezelschap moet je er heen voor de bikinibar. ( wees gewaarschuwd de dames in bikini waren niet de mooiste en als ze een show geven blokkeren de toeschouwers 3 liften en 4 pistes heel vervelend, dus als je rustig wil wintersporten blijf daar dan uit de buurt)

Waarom heb je voor snowboarden ipv skiën gekozen, of andersom?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Op mijn 12e ging ik voor het eerst skiën. Toen op les gezet door mijn ouders, en eigenlijk niet nagedacht of ik liever zou willen snowboarden. Skien zag er ook relaxter uit moet ik zeggen. Toen ik eenmaal kon skien, en totaal verslaafd raakte wilde ik absoluut geen dag van de vakantie opgeven om te leren snowboarden (sukkelig de berg afkomen) als ik ook in volle snelheid soepel de berg op ski’s kan afkomen. Ook nu zou ik geen dag skiën daarvoor willen inleveren. Ja, lessen in NL zou een oplossing kunnen bieden, maar toch zou ik kiezen voor het comfort van skiën. Snel in en uitstappen bij de liften, met je lichaam gedraaid naar het dal, niet in de sneeuw zitten. Nee nog steeds trekt het snowboarden me niet.

Welk element van de wintersport (geluid/gevoel/geur/zicht/smaak) is voor jou (letterlijk!) onbetaalbaar?

''Powder to the people''

Als het mistig is en je amper 5 meter voor je kan zien en ergens in de buurt hoor je een skilift zonder dat je hem ziet. Om een of andere reden vind ik dat een heerlijk gevoel.

Hoe vaak en vanaf wanneer check je de weersvoorspellingen voor je op skivakantie gaat?

Vanaf oktober ga ik het toch wel redelijk in de gaten houden. Heb nu ook de webcam als live achtergrond op me telefoon staan :D

Overnachting maken of in 1 keer door rijden naar de wintersport?

altijd in 1x door, vind het een te groot gedoe om onderweg ergens te overnachten. ik kan me niet voorstellen dat het echt rustiger/prettiger is om ergens extra te stoppen dan om in 1 tempo door te rijden naar je bestemming.

wat is de leukste grap/streek die je hebt uitgehaald op je wintersport vakantie

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

dan maar een andere vraag,

Waar heb jij je wintersport stikkers opgeplakt?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik heb (nog) geen wintersportstickers.

Met wie van dit forum zou jij graag eens een dagje gaan skiën of boarden en waarom?

Thank God summer is over!

met @jasper @RFKANGOO @jeroen6 @droopy-d en @Rene omdat ik denk dat het heel gezellig is en ik veel kan leren over snowboarden :)

heb je wel eens onverwachts vrienden gemaakt op de piste, en hoe kwam dat zo?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nee, maar wie weet als ik je eens op de piste tegenkom ;)

Hebben jullie wel eens kramp gehad in je benen tijdens de eerste dag boarden???

Übung macht den meister!!!

Ik heb wel eens kramp gehad in mijn voeten(die horen ook een beetje bij de benen). Waarschijnlijk zaten mijn schoenen te strak.

Ben je weleens iets van je uitrusting vergeten mee te nemen op wintersport?

Nee ik ben nog nooit wat vergeten met wintersport gelukkig!

Wat doe jij? De reis naar je wintersportbestemming; Het is heel slecht weer ze geven veel sneeuw af, ga je rijden of wacht je een dag?

Ik ga een dag eerder!

Hoe vind jij mensen om mee te skiën als je alleen op de berg bent?

Als je bedoelt met alleen, alleen gekomen zonder vrienden familie etc. Maar wel vreemden op de berg.
gewoon lekker mijn ding doen op de piste rond kijken of je iemand ziet van hetzelfde niveau en zelfde instelling, als je dat kan zien/inschatten tenminste. Dezelfde rij voor een lift nemen praatje maken in eender welke taal. En je hebt een kamaraad voor de ochtend of middag of dag of misschien de gehele week. Werkt prima ook als je niet alleen bent.

Als de prijs niet uit zou maken, naar welk land gebied zou jij op vakantie willen gaan om te wintersporten, en waarom.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Japan, gebied maakt me vrij weinig uit als er maar veel sneeuw ligt en je leuk off piste kunt boarden/skiën met gids

Zou je een dag vrij nemen / je kinderen afmelden om een dag eerder te vertrekken ?

Gang is alles

Heb geen kinderen dus hier ook niet mee te maken.

Ga jij offpiste en heb je hier wel/niet de juiste kennis voor?

Thank God summer is over!

Andere vraag dan maar:

Ben jij met Pasen nog in de sneeuw te vinden en zo ja, waar?

Thank God summer is over!

@Lisa. Op de vorige vraag,

Ja, volgend jaar alleen vol op freeriden richten. Dit jaar meer de gevaren proberen te herkennen en lawineberichten lezen. Module 1 heb ik zo goed als afgerond.

Met pasen misschien in de sneeuw in Winterberg of een skihal meepakken.

Wat vindt je van freeriders? Zonder rugzak (ofwel geen schep/sonde) (tenzij ze die goed in hun jas kunnen verstoppen) Ofwel Wat vindt je van freeriders zonder safety? En wat vindt je van freeriders met safety?

A winter without powder isn't a winter!

Ik vind freeriders zonder safety een groot gevaar voor zichzelf en anderen. Vind wel alle berichten over dat 1 meter naast de piste meteen levensgevaarlijk is onzin, dit kan best zonder safety omdat de kans hier wel echt erg klein is. (heb het ook echt over 1 meter en niet meer).

Volgende vraag: Heb je wel eens ruzie gehad bij de lift omdat je iemand tegenhield die voor wilde steken?
(en die persoon die voor probeerde te steken nog boos wordt ook)

Ik heb hier nog nooit ruzie over gehad, wel mensen over aangesproken. Ik denk dat het mee hielp dat ik een skilerarenpak droeg;)

Next question:
Dring je weleens voor bij de lift?

Thank God summer is over!

Wij dringen nooit voor bij de lift.

Next question: @lisa Wie is jou favoriete ski (ster) ?

Dat is dhr. @Hooykaas , heerlijke vent met goede humor die een objectieve kijk op de wereld heeft. Ga er altijd mee naar de foute clubs tot in de laatste uurtjes.

Wat is de minst leuke (laten we het positief houden) lift waar je ooit in hebt gezeten?

De gondel vanaf chamonix naar de aiguile du midi, zowel het eerste deel als het tweede deel maar het tweede deel vond ik erger.

Waarom? De hoogte, te veel mensen op elkaar gepakt wat mij betreft(was gewoon netjes uitgeteld overigens maar ik vond het te veel ;-) ). En dan dat schommelen wanneer de gondel voorbij een paal ging. Tijdens dat schommelen was het angstvallig stil in de lift. Ik ben niet gek op hoogtes maar meestal geen probleem met liften enzo maar deze vond ik nie zo fijn.

Welke vakantie (gebeurtenis) vergeet je nooit meer?

🏂

Toen mijn vader per ongeluk het tentje van mij en mijn zusje open liet staan en het later die dag ging plenzen. Er stond aardig wat water in de tent, maar de eerste reactie van mijn vader was: niet zeuren, een beetje condens is normaal ;)

Stel dat je een (deel van een) vakantie opnieuw zou kunnen doen, wat zou dat dan zijn?

❄️

Het deel tussen aankomst en vertrek ;)
Dat kan ik keer op keer herhalen zonder me te vervelen :p

Als je uit alle mensen op aarde zou mogen kiezen met wie je op wintersport zou gaan. Wie zou je kiezen en waarom?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

mmmm… ze mag grappig en sexy zijn en ze moet tegen een stootje kunnen… Dat zangeresje van Roosbeef, Roos waarschijnlijk?

omdat ik de vraag zo leuk vind herlanceer ik ze nog even :-)

Ik denk toch met Ted Ligety. Die kan je wat leren over carven, over poeder skiën en het is volgens mij een gezellige, prettig-gestoorde gozer.

Welk skigebied heeft jou aangenaam verrast (qua wat dan ook)?

Plaats een reactie