To the next question?

Sankt Anton am Arlberg

Sneeuwzeker, uitdagend gebied, redelijk veel pistekilometers, veel variatie, mooi landschap,leuk publiek, leuke apres ski.

Heb je wel eens een tegenvallende skitrip gemaakt? En hoe kwam dat?

Gelukkig nooit! Alhoewel de ene skitrip natuurlijk wel beter is bevallen dan de andere.

Wat is je favoriete wintersportmerk?

Thank God summer is over!

uvex skibrillen (enige merk waar’k m’n gewone bril met iets breder montuur gewoon kon opzetten onder een goggle) … skimerken zijn uitwisselbaar, skischoenen min of meer ook, kleding ook. Alleen dat ene stukje uitrusting kan’k niet vervangen door een ander merk.

Wat is de langste ski waarop je hebt geskied (merk + hoe groot)?

186 cm, CoreUPT Candide Pow!
top ski voor de poeder!

poeder skien of een slalom?

Zowieso poeder, ook omdat 't niet altijd mogelijk is. Slalom kan t hele seizoen door.

Helm of geen helm?

Zowieso poeder, ook omdat 't niet altijd mogelijk is. Slalom kan t hele seizoen door.

Helm of geen helm?

Progressor op 14 jul. 2013 18:21

Helm, alleen al om m’n GoPro te monteren :)

Waar ging je laatste skireis heen?

Silvretta Arena Ischgl/Samnaun en Kaunertaler gletscher.

Waar gaat je volgende skireis heen?

Nauders

Met grote of kleine auto op wintersport?

Loat goan

grote, kan je tenminste 3 paar ski’s met alle spullen in kwijt! plus je ski buddy’s natuurlijk!

Snel door over de Deutsche Bahn racen of het tempo "normaal" houden?

normaal tempo … 170 op de cruise-control

lang op voorhand tochten voorbereiden of de dag zelf wel zien wat komt

Soms bespreken we al van te voren wat we een bepaalde dag gaan skiën, een andere dag bepalen we dit eigenlijk meer als we onderweg zijn.

Wat staat er bovenaan je verlanglijstje voor aankomend winterseizoen?

Thank God summer is over!

een paar K2 rictor XTI 82’s denk ik, dat kan echter nog veranderen :-)

laat naar het zonnetje of vroeg naar de sneeuw dit najaar?

Niet naar t zonnetje om zo te sparen voor een weekje skieen in februari en …een nieuw set atomic panic om te beginnen in t park.
Op m’n 36e begonnen met skieen,dus nu 10 jaar later beginnen in t park,jubileum zeg maar :-)

Zou je je relatie opgeven om meer in de sneeuw te zijn als dat moest?

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Ik denk dat als je relatie echt goed is er altijd wel een oplossing te vinden is waardoor je meer in de sneeuw kan zijn;)

Ga je nog nieuwe ski’s aanschaffen voor aankomend seizoen en weet je al welke?

Thank God summer is over!

Eerste setje eigen ski’s gaat de Fischer Motive 80 waarschijnlijk worden voor mij. (7 weken ervaring, goede keuze? :p)

Met kerst of voorjaarsvakantie op wintersport?

Kerst staat al vast en de voorjaarsvakantie is bijna geboekt!
Grote kans dat ik tussendoor ook nog een weekje ga :)

In welke periode van de winter ga je het liefst op vakantie?

net na de kerstvakantie, de eerste of tweede week van januari, geen vakantiedruktes meer en nog heerlijke sneeuw! :)

heb je eigen spullen of huur je ze?

Certified ski-boy, glijbewijs

Huur, omdat ik nog groei :p over 1 jaar eigen spullen kopen denk ik :)

Emigreren naar de alpen?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Wintersport zonder apfelstrudel is als een ski zonder binding, prachtig!

Heerlijk lijkt me dat, emigreren! lekker tussen de bergen wonen, in de winter genieten van de wintersport, hotel runnen o.i.d. geweldig!

Heliskiën of paragliding?

Certified ski-boy, glijbewijs

Heliskiën.

Bereid jij je nog specifiek voor op het wintersportseizoen? Dus extra training etc.?

Thank God summer is over!

Ik train regelmatig meerdere malen in een indoor ski hal. Ga geregeld op mijn skate’s een maken. En af en toe naar de sportschool.

Hoe ga je naar de wintersport: bus, trein, auto?

The mountains shall bring peace to the people

auto, en rijden altijd 's nachts!

Ben je ooit al gewond geraakt tijdens het wintersporten? Wat is er gebeurd?

Ik heb een keer meerdere ribben gebroken toen ik bij het toerskiën over een ijsplaat weggleed en tientallen meters viel. (Ongeluk was stukken ernstiger voor Sandra, beschreven in het VerseSneeuw magazine van vorig jaar) Omdat ik minder gewond was, weinig aandacht aan mijn eigen pijntjes besteed. Maar duurde weer een jaar voordat ik bij diepe inspanning weer zonder pijn kon ademen.

Hoeveel geld geef je elk seizoen ongeveer uit aan wintersportmateriaal?

Click. Click. Peace

Rond de 400 euro denk ik, gemiddeld, als ik nieuwe ski’s koop is het natuurlijk meer.

Op de achtergrond van het werkblad van mijn werk-laptop staat een foto van mijn absolute lievelingsplaats, in mijn geval een piste. Welke foto van een plaats, berg, dorp,… zou jij op je pc zetten om af toe weg te dromen op je bureau.

Mijn achtergrond op zowel mijn laptop als mobiele telefoon is een wintersportfoto. De een een foto op de piste met goede vrienden, de ander een foto met een kind uit mijn skiklas.
Ik droom dus redelijk vaak weg haha… Indien ik de foto vervang zal dit weer een wintersportfoto worden.

Welk skigebied waar je zelf bent geweest moet ik echt een keer gezien hebben en waarom?

Thank God summer is over!

Paradiski! Wij logeerden in Plagne Bellecote, niet het mooiste dorp maar wel goedkoop logeren en een prachtige uitvalsbasis voor heel Paradiski. Na het skiën kan je terecht in het openbaar, 29° graden verwarmd buitenzwembad! Paradiski is gewoon een prachtig gebied waar je een hele dag met de rugzak kan ‘rondtrekken’ zonder dat je te veel pistes 2x moet doen. Als je ooit gaat geniet van de immense piste vanop L’Arpette (denk ik) tot aan de twinliner richting Les Arcs. Heerlijke piste tussen de bomen, heel lang, en helemaal niet zo druk.
Het gebied heeft ook 2 gletsjers…
Ik krijg zowaar zin om erheen te rijden, tot nu het beste gebied waar ik geweest ben, mensen mogen stoeffen over Ischgl, maar dat komt voor mij nog niet in het zicht vergeleken met Paradiski.

Vertel mij eens welke muziek plaat voor jou de mooiste herinneringen aan een wintersportvakantie geeft?

Die laatste lift halen...

Vertel mij eens welke muziek plaat voor jou de mooiste herinneringen aan een wintersportvakantie geeft?

#Stijn op 23 aug. 2013 13:32

Hmm, er zijn altijd een paar liedjes die grijsgedraaid worden op de radio op het moment dat je ergens op skivakantie bent. Die doen je er achteraf dan ook aan terugdenken. Zo had je deze winter thrift shop en ook I could be the one van avicii. Vorig jaar in Ischgl Adele met someone like you. En toen ik een paar jaar geleden voor het eerst in Oostenrijk ging skiën, speelde Uptown Girl van Billy Joel op de radio. Dat is me om een of andere reden altijd bijgebleven.

Maar de leukste muziek vind ik de foute après ski nummers die we naar traditie altijd opzetten in de auto tijdens de heenreis. :)

Ben je op zomervakantie geweest? Zo ja, waar en hoe was het?

Yup 2 weken Bretagne vlakbij Landerneau aan een riviertje waar ik voor het eerst gevliegvist heb, fantastisch landschap en heerlijk eten :D
daarbij 1 week in ons huisje aan de Reeuwijkse Plassen

Wat is je lievelingseten op wintersport?

Disturbing the peace since 1975

Schnitzel mit Pommes :D Elke lunch is het dit lekkere gerecht wat ik bestel.

Ga je het liefst alleen op wintersport om te touren, of met vrienden rustig aan doen op de piste?

Carnas on Tour

Met vrienden op de piste (niks rustig aan doen). Niks beter als dat zeker als de dag er als volgt uit ziet. 9 uur de piste op en om 5 uur er af. Snel de apres ski in en om 2-3 uur snachts naar bed en dat 6 dagen vol gas vol houden.

Appartement of Hotel?

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Plaats een reactie