Nieuwe gear? Show it! (deel 2)

Maat 48 is toch M?

Laatste aankoop:

null

null

Net even de maattabel van Spyder bekeken maar 48 is een S

Je weet niet wat je niet weet.

Heb toevallig dezelfde broek aangeschaft alleen dan in het geel. Als je een M wilt hebben moet je inderdaad maat 50 kopen.

Net even de maattabel van Spyder bekeken maar 48 is een S

Robbert-010 op 13 jun 2016 13:29

Wat bij Amerikanen S is, is in Europa M en in Azië misschien zelfs wel L. Altijd goed om te weten welk perspectief het merk in kwestie hanteert, inderdaad (Amerikaans, in het geval van Spyder).

Hier trouwens nog een M op voorraad: http://www.altitoo.com/pantalon-de-ski-homme-pantalon-snowbo…

Ze versturen ook voor €14,99 naar Nederland maar weet verder niet hoe betrouwbaar die shop is :)

Edit: Toch uitverkocht helaas :) Disponibilité : Ce modèle n’est plus disponible dans cette taille. Veuillez sélectionner une taille disponible pour l’ajouter au panier.

@Laagvlieger Waar heb je deze vandaan en voor hoeveel? Ik ben van de week ook naar een winkel geweest en zit er ook aan te denken om dezelfde schoen te kopen. En waar ga je hem voor gebruiken?

Laatste aankoop:

Laagvlieger op 13 jun 2016 10:53

Hahaha goede tip ook idd @GIGI onlangs nog in Amerika geweest en ik begrijp helemaal je opmerking over maat en het perspectief. Mijn jas is trouwens ook een S

Je weet niet wat je niet weet.

@Paultjeftw http://www.wimjaquetsports.nl/salomon-allround-perf-skischoe…

Aankoop op 04/03/'16 gedaan, fysiek in de winkel geweest, advies, voetmeting (heb hele normale voeten) ;-) en kwam met mijn wensen uit op een Atomic schoen of Salomon, hiervoor had ik met heel veel plezier een setje schoenen ‘op’ geskied.

Dat waren de Head Cyber 9.5 in de kekke rode.uitvoering…(voor de goede orde, hoe de schoen eruit ziet het boeit mij niets) een schoen moet lekker zitten en ik heb een broek over de schoen, neuzen zitten vaak onder de sneeuw. Wat wel opvalt is dat, zie je ook hier op de foto, dat de tekst Salomon zeer snel lijkt te verdwijnen. De verfkwaliteit laat dus tikkie te wensen over. Maar ik heb het puur op het gevoel gekocht, hoe zitten ze.

Deze zaten TOP tijdens het passen, nog meer top nadat ze werden verwarmd en werden voorzien van een Carbon inlegzool (ik vind voor dat geld een plat voetenbed echt waardeloos, standaard zit er echt een zooltje in met 0 verhoging of enige ondersteuning) inlegzooltjes waren €60,-- gezegd WAAAAT…toen kreeg ik ze mee voor €30,-- of de minus 1 cent regel…dus €333,98 uitgegeven en een heerlijke wintersport op deze schoenen beleefd. Gebruik, op de piste, korte bochten, carven, cruisen, knallen, poeder…geen funpark aspiraties. Allround dus…comfort en een lekkere stevige schoen, PERFECT. Gelukkig want het is en blijft een hele lastige opgave, zeker voor dat geld wil je een goede schoen en die heb ik nu wederom.

@Laagvlieger Oke bedankt dit helpt heel veel! Ik heb vrij grote voeten, in omvang lengte en breedte denk je dat een zooltje ook een toevoeging zou zijn met mijn voeten of wordt het vrij snel een volle schoen? (Nog totaal niet gedacht aan zooltjes)

Graag gedaan.

De Salomon had iets meer ruimte voorin dan de Atomc. Ik heb 28.5 en daar schrok ik van omdat ik met mijn Head op 29.5 zat. Ik dacht hun voeten een maat gekrompen. Maar de maten onderling verschillen soms ook een halfje. In mijn geval van Head naar Salomon ook. Binnenschoen dikker, voeten gekrompen of toch jaren iets te ruim in mijn schoenen gezeten. Toch dat gevoel hebben van, dit is te klein en dan maar dat halve maatje groter pakken. Tsja passen, lastig. Recht staan, schuin staan het is een ding maar bij Wim Jaquet was ik eigenlijk ik meen binnen 30min uit mijn keuze.

Je ziet in de maattabel dat niet alle schoenmerken exact dezelfde maatvoering heeft.
http://www.wimjaquetsports.nl/klantenservice/maattabellen.ht…

Zooltje vroeg ik zelf om, hij zei toen…ik wilde je net voorstellen om te vragen of je blij bent met je voetondersteuning…nou ik heb zooltjes genomen en kan je zeggen, ik vind mijn schoenen top.

Alleen dus de verfkwaliteit vind ikzelf ruk maar zoals gezegd, 80%van mijn schoenen zie je niet en dat is bij velen zo. Hip kleurtje leuk en geinig maar ik ging echt voor doeltreffendheid. Sterkte met je keuze tot een eventuele aankoop. (Valt mij overigens op dat de schoen anno NU nog niet veel is afgeprijsd) Ik heb dus de schoenen met wat ik moet geloven, 20% korting gekregen. Of de prijs was altijd gewoon 20% te hoog… ;-)
Maar het geld meer dan waard tot nu toe.

Ook mijn pakkie voor het komende seizoen is compleet.

null

null

Je weet niet wat je niet weet.

Er zit een vieze spin op je mooie pakkie ;-)

Hahaha @laagvlieger ik pak even een stukje keukenrol ;)

Ondanks die vieze spin toch erg blij met mijn nieuwe pakkie :D

Je weet niet wat je niet weet.

@Robbert-010 ik heb waarschijnlijk een opa of oma van jouw pakkie (heb de set al jaren rood, wit, zwart Lekker Oost Duits alleen zonder snor…) maar ik vind jouw frisse kleurencombo mooi.

Dit jaar veel genoten van het zachte schilletje in dezelfde kleurencombi zoals jij hem hebt aangeschaft dus…ik vind het mooi.

null

-70% kan je niet laten liggen…

Niet echt standaard wintersportuitrusting, een carbon ijsbijl om mee te klimmen. Ik kon de verleiding niet weerstaan ;-) Mijn toerski-steil-terrein rugzak zal ietsjes lichter zijn nu. Deze bijl weegt maar 198 gram en is daarmee de lichtste ijsbijl ter wereld…

null

Click. Click. Peace

Voor jou toch best standaard, @Rogier?

Even veel grammen als Euro’s?

Voor mij wel redelijk standard inderdaad. Officieel zelfs meer dan een euro per gram… ;-)

Click. Click. Peace

mijn nieuwe jas :)

null

null

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Eerste helm, Scott Camble met rode accenten, past wel bij m’n K2 Vandal :)

null

Kleurenschema staat me niet helemaal aan, dus komen er wat stickers aan te pas.
Maar het gaat uiteindelijk om de rij-eigenschappen :D

null

Een Ride Highlife UL, om wat aggressiever over de pistes te knallen.
@Arnh @Brrian Volgens mij heeft half het forum straks die Atomic jas. Ik wil m ook nog gaan passen volgende week…

@Arnh @Brrian Volgens mij heeft half het forum straks die Atomic jas. Ik wil m ook nog gaan passen volgende week…[post] Bennie op 2 aug 2016 18:25[/post][/quote]

Haha ja dat denk ik ook. Maargoed! Leuke korting voor een mooie jas

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Oakley airbrake, beste pasvorm die ik tot nu toe op heb gehad…

null

Het komt uiteindelijk op het kleurcombinatie-suggestie uit, maar beter dan het donkergroen/zwart van dit moment (hoewel het vaak zo warm was dat mijn oranje zomerjas genoeg was afgelopen seizoen).
Nog een paar stickers scoren voor op het snowboard en de look voor de komende jaren is af.

null

null

Mooie outfit, @Bennie

*foto’s doen het niet. Admin graag post verwijderen

*bericht bewerkt door StevieB op 31 aug 2016 15:51

Vandaag binnen, eerst een paar keer lekker waxen en daarna ervaren hoe dit nieuwe paar het onder mijn voeten zich gaan gedragen het komende seizoen…en of we vrienden blijven :-)

null

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ook bij mij aan de rugzak (na getipt te zijn door Rogier) de carbon pickel. Totally in love ?
Die van mij is 188 gram @Rogier ?

https://cdn.wintersport.nl/forum/16/5138fc4d382d6586ab4a6eb0...

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie