Gletsjer skiën in Oktober

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hintertuxer Gletscher

Vandaag wezen skieen op de Hintertux, prachtig weer. 38 km pistes open , sneeuwkwaliteit goed. Wel veel mensen aanwezig met als gevolg later op de dag kale plekken waar ijs vrijkomt.
Genoeg mogelijkheid voor enkele dagen skieen.

We hebben besloten, vrijdagochtend vroeg vertrekken we naar Mayrhofen en gaan we dus voor de Hintertux.
's-ochtends op de ski en 's-middags lekker in de zon op terras zoals de weersverwachtingen er nu uit zien, heb er zin in! ;-)

We hebben besloten, vrijdagochtend vroeg vertrekken we naar Mayrhofen en gaan we dus voor de Hintertux.
's-ochtends op de ski en 's-middags lekker in de zon op terras zoals de weersverwachtingen er nu uit zien, heb er zin in! ;-)

fvanveer op 20 okt 2021 09:13

Heel veel plezier!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Wij vertrekken morgen weer richting Nederland… 5 heerlijke skidagen gehad op de stubaier gletsjer al was het vandaag echt al zwaar verijst bovenin en op 2300 flink papperig om 11 uur al. De vele (jeugd) teams die hier trainen maken de pistes er ook niet beter op. Maar schitterend weer gehad en zeker geweldig kunnen skiën. Ook het hotel (alpensporthotel Mutterbergalm) tussen beide gondels in hier aan de voet van de gletsjer is een absolute aanrader! Heerlijk gegeten en geweldig zwembad en wellness.

Kan dit alleen maar bevestigen.
Kaiserwetter en moet zeggen dat ik het qua drukte (door de week ! ) wel mee vond vallen.

null
null
null

Heerlijk! Vandaag ook op de Hintertux geskied en echt genoten 🤩 zo fijn weer na 1,5 jaar geen wintersport.

null

Wij vertrekken morgen weer richting Nederland… 5 heerlijke skidagen gehad op de stubaier gletsjer al was het vandaag echt al zwaar verijst bovenin en op 2300 flink papperig om 11 uur al. De vele (jeugd) teams die hier trainen maken de pistes er ook niet beter op. Maar schitterend weer gehad en zeker geweldig kunnen skiën. Ook het hotel (alpensporthotel Mutterbergalm) tussen beide gondels in hier aan de voet van de gletsjer is een absolute aanrader! Heerlijk gegeten en geweldig zwembad en wellness.

HermanG op 20 okt 2021 15:07

Ik kreeg net van mijn dochters te horen dat de Stubaier inderdaad erg ijzig is. De pistenbullydienst was gistermiddag kennelijk te lam om er met de frees overheen te gaan

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De Hintertux is ook erg ijzig, maar wel te doen nog. Beetje verse sneeuw zou niet voor z’n tijd zijn 😉 maar desalniettemin lekker geskied, op naar Ischgl opening over 5 weken.

ij vertrekken morgen weer richting Nede Ik kreeg net van mijn dochters te horen dat de Stubaier inderdaad erg ijzig is. De pistenbullydienst was gistermiddag kennelijk te lam om er met de frees overheen te gaan § Harry(Winterberg) op 24 okt 2021 18:02

Dat is volgens mij precies volgens de verwachting. Stubaier staat bekend om zijn allerbelabberste piste preparatie. Op Alpinforum lees je het in vrijwel ieder verslag.
Blijkbaar komen de mensen toch wel, hoeven ze niet zo hun best te doen.

The older I get, the better I was
ij vertrekken morgen weer richting Nede Ik kreeg net van mijn dochters te horen dat de Stubaier inderdaad erg ijzig is. De pistenbullydienst was gistermiddag kennelijk te lam om er met de frees overheen te gaan § Harry(Winterberg) op 24 okt 2021 18:02

Dat is volgens mij precies volgens de verwachting. Stubaier staat bekend om zijn allerbelabberste piste preparatie. Op Alpinforum lees je het in vrijwel ieder verslag.
Blijkbaar komen de mensen toch wel, hoeven ze niet zo hun best te doen.

Nou dat is mij ook opgevallen daar. Welgeteld 4 dagen kunnen skiën op de vers gevallen sneeuw en dag 5 was t echt wel klaar want er werd amper nog wat gedaan. Daarbij kreeg ik ook de indruk dat met een beetje inspanning en inzet van sneeuwkanonnen er heel veel meer open kon qua liften en pistes.

Plaats een reactie