Les 3 Vallées - zomer 2023

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wij slapen altijd hier: http://www.lacabriere.com/en/
Bijtijds ontbijten en dan sta je om 09.00 op de piste :-)

Paulr

@Paulr dan ben je er al joh zie ik aan de locatie haha!
Voor nu omdat mijn dochter nog niet met ons kan mee skien is dat nog geen optie omdat ons de hele dag dan vermaken lastig word maar we gaan dat zeker doen als ze straks mee kan, scheelt wat stress en je hebt een extra dagje."
Ik merk ook dat ik de lange reistijd niet zo goed meer aan kan als voorheen, ik slap enorm slecht als ik weet dat ik juist goed moet slapen omdat ik dan om 04:00 aan moet rijden…
Kromme is dat ik altijd zelf vanwege mijn werk elke dag om 04:00 wakker word maar ik heb nou eenmaal een hele rare hersenpan en ik kan er niets aan veranderen…behalve dus als ik de reis op splits en op de dag van er al bijna ben.
Hoe meer stress ik elimineer des te beter dat ik slaap!..
Dus we zullen ergens tussen Lyon en Dyon een nachtje slapen zodat we de volgende dag maar een uurtje of 3 nog hoeven te rijden.

*bericht bewerkt door Freerider op 06 okt 2023 11:42

Wij raden altijd om 0730 in de ochtend weg uit de Randstad en zijn dan rond borreltijd daar en kunnen dan meteen aan tafel (doorgaans 10-11 uur rijden)… maar inderdaad wel een ritje….

Paulr

Als afsluiting van zomer 2023 nog wat laatste info over L3V:

  • de milieurapportage die Val Thorens heeft gemaakt om de nieuwe gondel van Restaurant Caribou naar de aankomst van de Funitel de Thorens te mogen aanleggen, is afgekeurd.
  • In 2024 wordt begonnen met de bouw van de gondel die de Cote Brune stoeltjeslift gaat vervangen. De genie civil (grondwerken en beton storten) zijn voorzien voor 2024, de montage is gepland voor 2025.
  • De Saulire gondels zijn bij Sigma voor de makeover. De planning is om de gondel met kerst 2024 weer in gebruik te nemen.
  • In verband met grondwerkzaamheden blijft de piste Moretta Blanche de komende 2 seizoenen dicht.
  • Val Thorens is begonnen met de bouw van een restaurant op de Cime de Caron. De eerste verdieping is af, de rest volgt volgende zomer.
  • Op de Cime de Caron is het netwerk van overdekte passages uigebreid. De loopplank naar de gondel is nu overdekt en er is een overdekt uitzichtpunt aan de Val Tho kant gemaakt.
    Foto: https://www.flickr.com/photos/skifan/53231069493/
    Video:

*bericht bewerkt door skifan op 26 okt 2023 10:11

bon ski

@skifan
Moretta Blanche… is dat de rode piste naar La Tania ?
Droopy

@skifan
Moretta Blanche… is dat de rode piste naar La Tania ?
Droopy

Droopy2 op 26 okt 2023 11:31

Klopt, onderste gedeelte gaat volledig op de schop ivm de bouw van nieuwe accommodatie aan de voet van de piste,

bon ski

Plaats een reactie