Droevenis in Champagny en La Plagne

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne en Champagny en Vanoise

Wij zitten deze week in La Plagne 1800. Ik vindt het eigenlijk reuze mee vallen. De sneeuw condities zijn hier en daar wat minder (ijzig) en einde dag wat slush puppy ijs maar over het algemeen prima te doen. Lager gelegen pistes zijn gesloten inderdaad. Maar op hoogte prima geskied deze week. Dinsdag bewolkt maar de rest van de week mooi skiweer gehad. Even een paar foto’s van onze week, in hetzelfde gebied.

uploading: IMG20230104111838.jpg
uploading: IMG20230104102449.jpg
uploading: IMG_20230105_225912_408.jpg

Wij zijn deze week in Les Arcs geweest. De condities zijn niet zo goed als menig ander jaar, maar we moeten ook niet overdrijven. Boven de 2000 meter kun je prima skiën. Tot 1600 is het ook nog te doen. Is het ideaal? Nee, maar het is ook zeker niet dramatisch. Vanaf Vanoise express de rest van les arcs in is er geen enkel probleem. Peisey brengt je op hoogte een vanafprijs daar kun je over prima pistes door naar de rest van het gebied, via het tussen station van transarc ben je dan zo op 2300 meter.

@nien mbt skipassen: check eens de site skialacarte.fr je betaalt alleen wat je gebruikt en nette prijzen. Om de paar dagen zelfs een dag voor weinig of niets.

evr66 op 05 jan 2023 17:09

Hebben jullie/jij hiervan weleens gebruik gemaakt? Hoe gaat dat dan? Je hebt toch altijd een “skipas” nodig om door de poortjes te gaan?

Nien op 06 jan 2023 11:26

Ja hoor, een paar jaar gebruik van gemaakt. Als je bij hun bestelt, krijg je gewoon passen toegestuurd. Kun je verder direct in alle aangesloten gebieden gebruiken. Direct gekoppeld aan creditcard. Super handig, geen passen meer afhalen of in de rij staan. Ski je 1 of meer dagen niet, kost het niets. Kosten zijn iets van 10 of 15 eur per persoon per seizoen dacht ik.

Edwin van Riel

Jammer dat het voor jullie niet goed geweest is.
Ik moet zeggen dat ik het veeeeel beter heb gehad dan verwacht.
Short ski in Belle Plagne van dinsdag 3/01 tot vandaag, vrijdag 6/01, en ik moet zeggen dat ik daarstraks vertrokken ben met pijn in het hart na zo’n schitterende dag met volop zon en met lekkere kraaksneeuw (tot een zekere hoogte). Hier en daar een ijsplekje, maar echt zalig skiën.
We deden vooral de kant van Champigny, van Roche de Mio naar beneden, de Levaset en de Rossos. Eten/drinken ‘beneden’ bij Les Borseliers.
Dinsdag: was niks, dikke soep mist of wolken. Vooral slush.
Woensdag: grotendeels zonnig, soms redelijke sneeuw, onderaan veel ijs (heb ik persoonlijk liever dan slush). In de namiddag zalig van de Rosas geskied, maar onderaan werd het inderdaad wat bruin, maar goed boven een bepaalde hoogte.
Donderdag: zalige skidag, eerst wat wolken maar die waren rond 9u al weg. Ik vond al goede sneeuw, maar in de namiddag waren de steilere stukken van de Levaset een hoop bulten geworden met overal een hoop stilstaand volk dat er niet af durfde. Sneeuw bleef lang goed en me te pletter geamuseerd. Hoe mooi al dat wit in de zin.
Vrijdag: PERFECTE ski tot 14u, en dan met spijt vertrokken. Kraaaaksneeuw.
Had het dus veel minder verwacht, maar het gebied heeft inderdaad een echt flinke dump nodig.
Maar tot volgende week gewoon boven de 1800 meter blijven.
Natuurlijk zal Champigny wat mistroostig geweest zijn, maar in Belle Plagne had ik wel een ski-in/ski-out.

Persoonlijk heb ik het idee dat de interpretatie van de sneeuwkwaliteit nu sterk afhangt van het niveau van de skiër/boarder. Ja de condities zijn niet optimaal, maar met een goede techniek is er, zeker op hoogte, prima te skiën. Is je techniek matig dan is matige sneeuw al snel heel erg uitdagend en word het hard werken om beneden te komen.

In perfecte sneeuw kan iedereen goed skiën, deze omstandigheden maken een gebrek aan goede techniek pijnlijk duidelijk. Daarom wisselen naar mijn mening te visies over de sneeuwkwaliteit in dit skigebied zo sterk van persoon tot persoon.

Born to Ride

Persoonlijk heb ik het idee dat de interpretatie van de sneeuwkwaliteit nu sterk afhangt van het niveau van de skiër/boarder. Ja de condities zijn niet optimaal, maar met een goede techniek is er, zeker op hoogte, prima te skiën. Is je techniek matig dan is matige sneeuw al snel heel erg uitdagend en word het hard werken om beneden te komen.

In perfecte sneeuw kan iedereen goed skiën, deze omstandigheden maken een gebrek aan goede techniek pijnlijk duidelijk. Daarom wisselen naar mijn mening te visies over de sneeuwkwaliteit in dit skigebied zo sterk van persoon tot persoon.

Matthias123 op 07 jan 2023 05:31

Helemaal met je eens! Maar het gaat er ook om wat matige sneeuw omstandigheden doen met de vakantieganger. Iedereen wil hogerop naar de goede sneeuw en daar wordt het dus drukker en drukker maar ook drukker met minder geoefende wintersporters… Het aanpassingsvermogen wordt ook stukken minder van de mede pistegebruikers.
Maar het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Wij komen er al 20jaar, weliswaar niet in de Kerstvakantie maar altijd de 1ste week en 2de week Januari en later de krokusvakanties. Zo slecht is het echt nog nooit geweest. Nat etc.
En wat ook waar is, met goede sneeuw en mooi weer kan iedereen beter skien dan met mist en matige omstandigheden, helemaal waar.
Wij hadden na het afdalen naar Montchavin over een groene piste, zeiknat geregend te zijn en de steeds met de dag mindere wordende pisten met ook nog eens lekkerder weer in het verschiet, weinig plezier meer erin. Overal in de Franse Alpen was het droevenis onder de 2100m. Het nieuws stond er vol van, ook in La Plagne was dat zo. En in Champagny helemaal. Tuurlijk doe je het dan met wat je hebt, wij kozen daar echter niet voor. Maar om als skigebied te doen alsof het fantastisch was in La Plagne in tegenstelling tot andere skigebieden, dan werd/wordt het eea wel gebagatelliseerd denk ik… Maar ja, ieder zn mening en ieder zijn eigen vorm van plezier 😃. Vrijheid blijheid!

We gaan sws nog een 2de keer naar de sneeuw dit seizoen, we willen dan last minute een onderkomen gaan zoeken daar waar het in de Alpen goed te doen is en mooi weer is. Zal mij benieuwen waar we uitkomen

Beste Nien,
Ik vind het top hoe je verwoordt hoe de pistes nu zijn 👍
Het is een ramp, de pistes en liften blijven alleen open voor commercieel belang 😥
Bekend is dat de Fransen de pistes veel langer open houden dan de Oostenrijkers, maar daar is het ook bar en boos! Hoeveel (dodelijke) ongelukken daar gebeuren en dan nog hebben ze het over een normaal seizoen.
Heel erg jammer dit, komt de wintersport niet ten goede.

Beste Nien,
Ik vind het top hoe je verwoordt hoe de pistes nu zijn 👍
Het is een ramp, de pistes en liften blijven alleen open voor commercieel belang 😥
Bekend is dat de Fransen de pistes veel langer open houden dan de Oostenrijkers, maar daar is het ook bar en boos! Hoeveel (dodelijke) ongelukken daar gebeuren en dan nog hebben ze het over een normaal seizoen.
Heel erg jammer dit, komt de wintersport niet ten goede.

annemie57 op 07 jan 2023 16:10

Dat is helemaal niet bekend, in Oostenrijk zijn ook veel pistes open waar grote vlakken gras en stenen doorheen komen. Het zal gewoon wel een beetje gebiedsafhankelijk zijn, maar zeker niet landsafhankelijk. Frankrijk is qua wetgeving, regelgeving en veiligheid op een aantal gebieden zelfs strenger dan Oostenrijk.

Born to Ride

Ik weet niet of Frankrijk strenger is in regelgeving dan Oostenrijk, maar ga puur op gevoel af na jarenlange wintersport ervaring in vele landen!
Zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Wij hebben de week voor Kerst geskied in PDS en zijn een dag eerder naar huis gekomen vanwege de vele regen!

Ik weet niet of Frankrijk strenger is in regelgeving dan Oostenrijk, maar ga puur op gevoel af na jarenlange wintersport ervaring in vele landen!
Zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Wij hebben de week voor Kerst geskied in PDS en zijn een dag eerder naar huis gekomen vanwege de vele regen!

annemie57 op 07 jan 2023 17:27

Dat het nu heel slecht is zegt niets over welk land eerder pistes dicht gooit, het is nu gewoon extreem slecht en daardoor probeert ieder gebied zo lang mogelijk uit commercieel oogpunt zoveel mogelijk pistes open te houden.

Born to Ride

Persoonlijk heb ik het idee dat de interpretatie van de sneeuwkwaliteit nu sterk afhangt van het niveau van de skiër/boarder. Ja de condities zijn niet optimaal, maar met een goede techniek is er, zeker op hoogte, prima te skiën. Is je techniek matig dan is matige sneeuw al snel heel erg uitdagend en word het hard werken om beneden te komen.

In perfecte sneeuw kan iedereen goed skiën, deze omstandigheden maken een gebrek aan goede techniek pijnlijk duidelijk. Daarom wisselen naar mijn mening te visies over de sneeuwkwaliteit in dit skigebied zo sterk van persoon tot persoon.

Matthias123 op 07 jan 2023 05:31

So you think you can ski ;) Dacht afgelopen week precies hetzelfde: er gaan een flink aantal mensen die dachten te kunnen skiën deze week op hun neus kijken ;)

Ik weet niet of Frankrijk strenger is in regelgeving dan Oostenrijk, maar ga puur op gevoel af na jarenlange wintersport ervaring in vele landen!
Zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Wij hebben de week voor Kerst geskied in PDS en zijn een dag eerder naar huis gekomen vanwege de vele regen!

annemie57 op 07 jan 2023 17:27

Dat het nu heel slecht is zegt niets over welk land eerder pistes dicht gooit, het is nu gewoon extreem slecht en daardoor probeert ieder gebied zo lang mogelijk uit commercieel oogpunt zoveel mogelijk pistes open te houden.

Matthias123 op 07 jan 2023 17:33

En zeker niet alleen uit commercieel oogpunt. Ook omdat veel gasten graag gebruik willen blijven maken van verbindingen en pistes terug naar hun accommodatie en om die reden geen problemen hebben met slechte stukken. Vrijwel altijd worden bij dat soort pistes spandoeken geplaatst door het gebied die waarschuwen voor weinig sneeuw of lastige omstandigheden. Zodat iedereen een eigen keuze kan maken. Als het echt gevaarlijk wordt, wordt een piste vrijwel altijd gesloten (al zagen we deze week in Hintertux dat er soms helaas ook weleens een verkeerde inschatting gemaakt kan worden.

Ik weet niet of Frankrijk strenger is in regelgeving dan Oostenrijk, maar ga puur op gevoel af na jarenlange wintersport ervaring in vele landen!
Zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Wij hebben de week voor Kerst geskied in PDS en zijn een dag eerder naar huis gekomen vanwege de vele regen!

annemie57 op 07 jan 2023 17:27

Dat het nu heel slecht is zegt niets over welk land eerder pistes dicht gooit, het is nu gewoon extreem slecht en daardoor probeert ieder gebied zo lang mogelijk uit commercieel oogpunt zoveel mogelijk pistes open te houden.

Matthias123 op 07 jan 2023 17:33

En zeker niet alleen uit commercieel oogpunt. Ook omdat veel gasten graag gebruik willen blijven maken van verbindingen en pistes terug naar hun accommodatie en om die reden geen problemen hebben met slechte stukken. Vrijwel altijd worden bij dat soort pistes spandoeken geplaatst door het gebied die waarschuwen voor weinig sneeuw of lastige omstandigheden. Zodat iedereen een eigen keuze kan maken. Als het echt gevaarlijk wordt, wordt een piste vrijwel altijd gesloten (al zagen we deze week in Hintertux dat er soms helaas ook weleens een verkeerde inschatting gemaakt kan worden.

paolie op 07 jan 2023 17:46

Dat was het em dus Paolie, leuk die netten met waarschuwing “weinig sneeuw”, maar ik moest wel. Ik moest nmlk bij de gondel zien te komen om naar huis te kunnen. En terug omhoog klunen de Grande Rochette op, da was geen optie…Echt mn ski’s huilen nog steeds.

Beste Nien,
Ik vind het top hoe je verwoordt hoe de pistes nu zijn 👍
Het is een ramp, de pistes en liften blijven alleen open voor commercieel belang 😥
Bekend is dat de Fransen de pistes veel langer open houden dan de Oostenrijkers, maar daar is het ook bar en boos! Hoeveel (dodelijke) ongelukken daar gebeuren en dan nog hebben ze het over een normaal seizoen.
Heel erg jammer dit, komt de wintersport niet ten goede.

annemie57 op 07 jan 2023 16:10

Ja, t’is gewoon heel erg jammer allemaal. De laatste 2 dagen dacht ik onderweg in de gondel terug naar beneden: “nou, gelukkig, geen klappers gemaakt deze dag, we zijn allemaal nog heel”
Klinkt misschien dramatisch, maar alle voorgaande jaren had ik dergelijke gedachtes niet. Is gewoon zo stom, het voelde gewoon niet oke.

Goed dat jullie gestopt zijn Nien 👍 dat is het beste wat je kunt doen in deze situatie.
De volgende wintersport wordt er hopelijk weer één met veel sneeuw en mooie tochten, zonder dat je hoeft te klunen of gevaarlijke capriolen moet uithalen om “thuis” te komen.

Goed dat jullie gestopt zijn Nien 👍 dat is het beste wat je kunt doen in deze situatie.
De volgende wintersport wordt er hopelijk weer één met veel sneeuw en mooie tochten, zonder dat je hoeft te klunen of gevaarlijke capriolen moet uithalen om “thuis” te komen.

annemie57 op 07 jan 2023 23:09

Jaa, echt he! We boeken in ieder geval niet meer vooruit. Gaan jullie ook nog een keer skiën?

Ja, het is wel heel persoonlijk natuurlijk. Wij zijn gisteren teruggekomen van een week skieën in la plagne en wij vonden het echt meevallen allemaal. Qua drukte zeker, veel rustiger dan in de voorjaarsvakantie (toen waren we er ook). Ook de pistes vanaf 2000 meter in zijn algemeenheid goed te doen. Natuurlijk wel eens slechte stukken of papsneeuw (overigens hebben we dat ook eind februari wel gehad). Wij hebben de volle zes dagen afgemaakt. Wel in de ochtend vroeg begonnen en we stopten iets eerder. In de dalen zijn we niet geweest.

Nien, de bedoeling was 15-1 naar Kleinwalsertal. Nu waarschijnlijk 21-1 naar Valfrejus ⛷️🤞

Ergens vind ik dat je wat rare verwijten/tegenstrijdigheden in je post hebt staan; je vindt het ‘oplichting’ dat vanuit commercieel oogpunt pistes open gehouden worden, vindt het te druk in de kerstvakantie en baalt dat je door slechte sneeuw naar de gondel naar je appartement moet. Had je dan liever die piste dicht gezien? Hoe had je het zelf opgelost? Dat had waarschijnlijk ook weer gemopper opgeleverd; het kan nooit goed zijn tenzij er 15 cm neuschnee ligt op een lege piste met kaiserwetter…

Ik ben er van overtuigd dat de skigebieden hun uiterste best doen, ook met dit dilemma strugglen en proberen zoveel mogelijk mensen te bedienen. Ja, er liggen vast een aantal pistes dramatisch bij daar die in andere omstandigheden gesloten zouden zijn, maar nodig zijn voor verbindingen etc.

Ik snap dat je teleurgesteld bent door de pistes, je misschien wat opgelicht voelt. Maar ik weet zeker dat er alles, maar dan ook alles aan gedaan is om te leveren wat ze nu leveren. Gebieden verkopen ook dagkaarten, en sommige in Frankrijk verkochten afgelopen week geeneens kaarten voor meerdere dagen ivm de sneeuw. Ze hadden het zelf ook graag anders gezien gok ik.

Ik denk inderdaad dat pas nu duidelijk wordt wie er ècht kunnen wintersporten zoals hierboven staat beschreven. (Tip voor iedereen die graag roetsjend of in pflug of juist wijdarms en wijdbeens veel te snel en ongecontroleerd naar beneden komt: neem les!)

Skigebieden hebben ook geen knopje waarmee ze het weer kunnen bedienen. Wil je zeker zijn van sneeuw èn rustigere pistes zou ik lekker eind januari naar een heel hoogu gebied gaan… Het kan ook gewoon tegen zitten soms, en het is niet eens slecht dat mensen dat eens ervaren ipv dat alles altijd groter, sneller en beter moet zijn. We zijn gewoon verwend tegenwoordig.

Ergens vind ik dat je wat rare verwijten/tegenstrijdigheden in je post hebt staan; je vindt het ‘oplichting’ dat vanuit commercieel oogpunt pistes open gehouden worden, vindt het te druk in de kerstvakantie en baalt dat je door slechte sneeuw naar de gondel naar je appartement moet. Had je dan liever die piste dicht gezien? Hoe had je het zelf opgelost? Dat had waarschijnlijk ook weer gemopper opgeleverd; het kan nooit goed zijn tenzij er 15 cm neuschnee ligt op een lege piste met kaiserwetter…

Ik ben er van overtuigd dat de skigebieden hun uiterste best doen, ook met dit dilemma strugglen en proberen zoveel mogelijk mensen te bedienen. Ja, er liggen vast een aantal pistes dramatisch bij daar die in andere omstandigheden gesloten zouden zijn, maar nodig zijn voor verbindingen etc.

Ik snap dat je teleurgesteld bent door de pistes, je misschien wat opgelicht voelt. Maar ik weet zeker dat er alles, maar dan ook alles aan gedaan is om te leveren wat ze nu leveren. Gebieden verkopen ook dagkaarten, en sommige in Frankrijk verkochten afgelopen week geeneens kaarten voor meerdere dagen ivm de sneeuw. Ze hadden het zelf ook graag anders gezien gok ik.

Ik denk inderdaad dat pas nu duidelijk wordt wie er ècht kunnen wintersporten zoals hierboven staat beschreven. (Tip voor iedereen die graag roetsjend of in pflug of juist wijdarms en wijdbeens veel te snel en ongecontroleerd naar beneden komt: neem les!)

Skigebieden hebben ook geen knopje waarmee ze het weer kunnen bedienen. Wil je zeker zijn van sneeuw èn rustigere pistes zou ik lekker eind januari naar een heel hoogu gebied gaan… Het kan ook gewoon tegen zitten soms, en het is niet eens slecht dat mensen dat eens ervaren ipv dat alles altijd groter, sneller en beter moet zijn. We zijn gewoon verwend tegenwoordig.

Draak op 08 jan 2023 09:37

Ik zal het nog eens nalezen of ik mezelf te kort door de bocht heb uitgedrukt, maar, idd. Ik vond de social media misleidend en pisten die op “open” staan maar feitelijk gewoon shit zijn, tja, wat moet je daar dan vinden… Ik vind dat gewoon ruk. En denk dan idd dat er wel een commercieel oogpunt aan ten grondslag zal liggen.
Ik meen dat ik schreef dat ik het juist minder druk vond in deze Kerstvakantie, immers bewust voor gekozen dit keer omdat ie voor ons Nederlanders zo laat valt. Het was alleen hogerop veeeeeeel drukker, ook met de wijdbeense kneuzen in dito apenpakkies, omdat iedereen de betere sneeuw onder de skietjes wilde voelen.
Ivm kinderen gaan we al heel wat jaartjes in de helse krokusvakantie heen en het was echt minder druk nu. Vooral fijn in bellecote waar het zo op kan stropen.
En ik baal niet dat ik door slechte sneeuw met de gondel naar beneden moest. Sterker nog, ik ga ALTIJD met de gondel terug want de dalafdaling naar Champagny is gewoon een rotpad waar je je eigen materiaal naar de klote skiet. Alleen na een lekkere dump pak ik de dalafadling. Alle retourpisten naar Champagny waren gewoonweg ruk. Slecht. Bruin, stenen, modder, gras. Niet continue, maar steeds meer en steeds grotere stukken. En mijn mening is, als er mensen zijn die dit prima vonden en goed te doen, dan doe je jezelf echt te kort. Moet je nagaan hoe die mensen het zullen ervaren als het er gewoon lekker en goed bij lag.

Kaiserwetter en neuschnee, dat is top. Maar heb ik volgens mij niets over gerept.

Natuurlijk kan niemand het weer beinvloeden. En doen ze hun uiterste best. Onder de noemer: we kunnen gewoon open.
Gelukkig maar natuurlijk, maar of je dan net moet doen alsof het allemaal fantastic is….?

Hoe ik het anders had gewild? Gewoon, eerlijk en handelen conform de huidige situaties. Geen gevaarlijke situaties creeren en laten bestaan! Dus ja, gooi die pisten dicht of span je in op die ene piste met kunstsneeuw en zorg dat je je gasten een goede en redelijke retour kunt bieden. Nu staat er een netje met “pas op, weinig sneeuw” . Dat was echt een understatement.

Daarnaast kost de skipas exact hetzelfde bij superiere omstandigheden… zuur!
En helemaal mee eens, er zijn ook dagkaarten. En dat is wat ik in het vervolg ga doen. We leven nu in een tijd waarin we het weer redelijk vooruit kunnen lezen. Deze skiester boekt geen 6-9 daagse skipas meer. Dat lesje heb ik wel gehad.

We hebben gewoon wat pech gehad met het weer. Voor ons werd het steeds jammerlijker en het drukte het plezier. Tel daarbij het gevoel van onveiligheid op. Wij stopten ermee.

Enige waar ik eigenlijk over “klaag” is die misleiding via social media, en doen alsof de retourpisten redelijk te doen waren. Onzin. Ik heb het werkelijk waar in 20jr nog nooit zo gezien hier. Maar ook niet verwacht. Misschien is dat het wel, geen idee.

Gelukkig vangen ze deze week een lekker pak sneeuw. Heerlijk, genieten als je er nu zit en volgende week. Het is zo leuk daar!

De dalafdaling naar Champagny is altijd een rotpad?
Hahaha.
Nu weet ik genoeg.
Mss (wat meer) skilessen nemen?

De dalafdaling naar Champagny is altijd een rotpad?
Hahaha.
Nu weet ik genoeg.
Mss (wat meer) skilessen nemen?

monoskito op 09 jan 2023 19:11

Haha bij mij bevestigde dit inderdaad ook precies wat ik al vermoedde en eerder schreef. Ik heb hem zelfs eind maart geregeld eind van de dag gedaan. Ja hij is dan zacht en slusherig, maar nog steeds geen rotpad maar gewoon een leuke speelse piste.

Born to Ride

Nou jongens, ze heeft gewoon geen leuke week gehad en wil het van zich afschrijven…prima toch? Ik hoop dat je de volgende keer beter en meer sneeuw hebt Nien!

Daarnaast kost de skipas exact hetzelfde bij superiere omstandigheden… zuur!

Ja, maar dat is ook niet waar je voor betaalde. De omstandigheden (gelukkig maar). Je betaalt voor de liften (aanleg/onderhoud/bediening) en het onderhouden van de pistes. Dat er weinig sneeuw ligt staat er los van.

*bericht bewerkt door Aural op 09 jan 2023 19:41

Nou jongens, ze heeft gewoon geen leuke week gehad en wil het van zich afschrijven…prima toch? Ik hoop dat je de volgende keer beter en meer sneeuw hebt Nien!

Daarnaast kost de skipas exact hetzelfde bij superiere omstandigheden… zuur!

Ja, maar dat is ook niet waar je voor betaalde. De omstandigheden (gelukkig maar). Je betaalt voor de liften (aanleg/onderhoud/bediening) en het onderhouden van de pistes. Dat er weinig sneeuw ligt staat er los van.

Aural op 09 jan 2023 19:40

Juist bij moeilijke omstandigheden zouden de skipassen duurder moeten zijn, ze moeten er veel meer werk in steken om alles nog enigszins begaanbaar te houden.

Born to Ride

De dalafdaling naar Champagny is altijd een rotpad?
Hahaha.
Nu weet ik genoeg.
Mss (wat meer) skilessen nemen?

monoskito op 09 jan 2023 19:11

Haha bij mij bevestigde dit inderdaad ook precies wat ik al vermoedde en eerder schreef. Ik heb hem zelfs eind maart geregeld eind van de dag gedaan. Ja hij is dan zacht en slusherig, maar nog steeds geen rotpad maar gewoon een leuke speelse piste.

Matthias123 op 09 jan 2023 19:20

Ik heb die afdaling eigenlijk nooit open aangetroffen. En ik ben ontzettend vaak in LP geweest. Per seizoen is hij vaak maar een paar dagen open. Hopelijk over twee weken voor het eerst eens proberen.

Ik doe die regelmatig als die gesloten is. Ook met Pasen. Bij vertrek uit Champagny kan je vanuit de lift zien of het nog kan.
En je hebt nog een andere afdaling, maar niet doen als gesloten is. Wandelen zul je.

De dalafdaling naar Champagny is altijd een rotpad?
Hahaha.
Nu weet ik genoeg.
Mss (wat meer) skilessen nemen?

monoskito op 09 jan 2023 19:11

Haha bij mij bevestigde dit inderdaad ook precies wat ik al vermoedde en eerder schreef. Ik heb hem zelfs eind maart geregeld eind van de dag gedaan. Ja hij is dan zacht en slusherig, maar nog steeds geen rotpad maar gewoon een leuke speelse piste.

Matthias123 op 09 jan 2023 19:20

Ik heb die afdaling eigenlijk nooit open aangetroffen. En ik ben ontzettend vaak in LP geweest. Per seizoen is hij vaak maar een paar dagen open. Hopelijk over twee weken voor het eerst eens proberen.

Hessel op 09 jan 2023 19:46

In februari 2014 was ik toevallig in Champagny en ik moet zeggen dat de piste ‘Des Bois’ doorlopend was geopend. Zelfs een aantal keer genomen omdat hij zo goed was. Ik kan me herinneren dat er enkele ijzige stukken aanwezig waren, maar niets onoverkomelijks. Het vervelendste was de minder bekwame gondel van Poma terug naar boven.

Ik doe die regelmatig als die gesloten is. Ook met Pasen. Bij vertrek uit Champagny kan je vanuit de lift zien of het nog kan.
En je hebt nog een andere afdaling, maar niet doen als gesloten is. Wandelen zul je.

monoskito op 09 jan 2023 20:06

De ‘Mont De La Guerre’?
Durf niet meer te zeggen dat hij geopend of gesloten was op datzelfde moment. Ik heb hem alleszins uitgeprobeerd en ben zonder kleerscheuren (en zonder wandeling) beneden gekomen. Ondanks het gebrek aan preparatie een geweldige afdaling!

*bericht bewerkt door Mathijs! op 09 jan 2023 22:55

Ook vorige week geweest, om de dag de rails van de ski’s en board geslepen, scheelt heel veel over de harde pistes. Dinsdag was niet best met het vochtige weer maar verder een heerlijke week.

Nou jongens, ze heeft gewoon geen leuke week gehad en wil het van zich afschrijven…prima toch? Ik hoop dat je de volgende keer beter en meer sneeuw hebt Nien!

Daarnaast kost de skipas exact hetzelfde bij superiere omstandigheden… zuur!

Ja, maar dat is ook niet waar je voor betaalde. De omstandigheden (gelukkig maar). Je betaalt voor de liften (aanleg/onderhoud/bediening) en het onderhouden van de pistes. Dat er weinig sneeuw ligt staat er los van.

Aural op 09 jan 2023 19:40

Juist bij moeilijke omstandigheden zouden de skipassen duurder moeten zijn, ze moeten er veel meer werk in steken om alles nog enigszins begaanbaar te houden.

Matthias123 op 09 jan 2023 19:46

De dalafdaling naar Champagny is altijd een rotpad?
Hahaha.
Nu weet ik genoeg.
Mss (wat meer) skilessen nemen?

monoskito op 09 jan 2023 19:11

Hahahaha! Ik nu ook! Lessen niet nodig hoor, aan pisten zoals Les Bois valt geen eer te behalen

De dalafdaling naar Champagny is altijd een rotpad?
Hahaha.
Nu weet ik genoeg.
Mss (wat meer) skilessen nemen?

monoskito op 09 jan 2023 19:11

Haha bij mij bevestigde dit inderdaad ook precies wat ik al vermoedde en eerder schreef. Ik heb hem zelfs eind maart geregeld eind van de dag gedaan. Ja hij is dan zacht en slusherig, maar nog steeds geen rotpad maar gewoon een leuke speelse piste.

Matthias123 op 09 jan 2023 19:20

Ik heb die afdaling eigenlijk nooit open aangetroffen. En ik ben ontzettend vaak in LP geweest. Per seizoen is hij vaak maar een paar dagen open. Hopelijk over twee weken voor het eerst eens proberen.

Hessel op 09 jan 2023 19:46

Klopt Hessel, meestal alleen als flink sneeuw gevallen is. Prepaperen doen ze niet op de Mont de la Guerre

Plaats een reactie