Skiën met pasen in Flachau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Hoi, wij overwegen om dit jaar voor de eerste keer naar Flachau te gaan (normaal gaan we altijd naar Wagrain), en wel in de eerste week van de paasvakantie (vanaf 30/3 dus). Ik ben wel wat bezorgd over de sneeuwzekerheid met pasen. Heeft er iemand ervaring mee? En hoe zit het met de drukte dan?

Als je altijd naar Wagrain gaat, dan weet je toch ook hoe het even verderop in Flachau is?
Druk is het in ieder geval niet meer, want men kiest liever voor wat hogere gebieden. Zauchensee is dan het drukste.
De meeste pistes proberen ze wel open te houden, maar het is overal en al vroeg paprammen achterin maart/begin april. Ik heb heerlijk kunnen skiën in alle rust, maar na de lunch kwam ik al bijna de Shuttleberg niet meer af omdat de sneeuw te nat was (dat glijdt dan niet meer). Iets meer hoogte is dan wenselijk. Schladming is dan wat beter te doen vanwege de vele noordhellingen die wat minder zon pakken.

Zolaat in het seizoen in zo een laag gebied zou ik alleen last-minute boeken.
Dan weet je of het weer en de pistekwaliteit nog acceptabel is.

Als je altijd naar Wagrain gaat, dan weet je toch ook hoe het even verderop in Flachau is?
Druk is het in ieder geval niet meer, want men kiest liever voor wat hogere gebieden. Zauchensee is dan het drukste.
De meeste pistes proberen ze wel open te houden, maar het is overal en al vroeg paprammen achterin maart/begin april. Ik heb heerlijk kunnen skiën in alle rust, maar na de lunch kwam ik al bijna de Shuttleberg niet meer af omdat de sneeuw te nat was (dat glijdt dan niet meer). Iets meer hoogte is dan wenselijk. Schladming is dan wat beter te doen vanwege de vele noordhellingen die wat minder zon pakken.

Bennie op 31 aug 2023 16:59

Wij gaan altijd in februari naar Wagrain, dus we hebben geen idee hoe het zit met pasen. De aanbieder van sikreizen zegt dat ze nog nooit klachten hebben gehad met pasen maar ja …

De “charme” van Flachau is toch voor een redelijk groot deel partymachen in de baretjes.
Dat blijft hetzelfde.

Vroeg opstaan, in de ochtend wat afdalingen en na de lunch aan het bier.

Zelf zou ik idd schladming doen. Mooi gebied en blijft beter dan je qua hoogte zou verwachten door de ligging van veel pistes.

Totales Vollidiot

Met pasen zou ik het echt hogerop zoeken. Obertauern, Gerlos, Ischgl, st. Anton, Kaprun e.d.
Wij hebben zelfs voor de week van 9-16 maart niet voor flachau gekozen omdat het zo laag ligt.

Met pasen zou ik het echt hogerop zoeken. Obertauern, Gerlos, Ischgl, st. Anton, Kaprun e.d.
Wij hebben zelfs voor de week van 9-16 maart niet voor flachau gekozen omdat het zo laag ligt.

Daffie op 01 sep 2023 10:04

Dat is overdreven, de meeste skigebieden in Ski Amade (waaronder Flachau) zijn goede bestemmingen in de gehele maand maart.
Überhaupt nooit begrepen waarom er zo’n irrationele gedachten zijn over sneeuwzekerheid in maart, terwijl men steeds vlot laaggelegen skigebieden boekt in de kerstvakantie…

Met pasen zou ik het echt hogerop zoeken. Obertauern, Gerlos, Ischgl, st. Anton, Kaprun e.d.
Wij hebben zelfs voor de week van 9-16 maart niet voor flachau gekozen omdat het zo laag ligt.

Daffie op 01 sep 2023 10:04

Dat is overdreven, de meeste skigebieden in Ski Amade (waaronder Flachau) zijn goede bestemmingen in de gehele maand maart.
Überhaupt nooit begrepen waarom er zo’n irrationele gedachten zijn over sneeuwzekerheid in maart, terwijl men steeds vlot laaggelegen skigebieden boekt in de kerstvakantie…

Mathijs! op 01 sep 2023 11:15

Maart OK, maar pasen is natuurlijk begin april …

Plaats een reactie