Met vliegtuig en dan…..

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Ik wil in mijn eentje reizen naar Flaine op 15-3-2022. Iemand tips?
Liefst ga ik vliegen en dan retour op 19-3-2022

Vliegen naar Genève (Transavia of EasyJet) en dan bustransfer (alleen op zaterdag volgens mij) of trein.

Aftellen maar!

Ja ik heb al heel veel gelezen. Weet iemand of er ook een uber gaat?
Want dinsdag aankomst maakt alles lastig

Ja ik heb al heel veel gelezen. Weet iemand of er ook een uber gaat?
Want dinsdag aankomst maakt alles lastig

Maarten2105 op 18 feb 2022 23:54

Maat nog weinig geschreven.

bon ski

Of met https://www.blablacar.fr/bus/destinations/sallanches-3… naar Sallanches, is al een stuk goedkoper.Maar dan moet je nog verder.

bon ski

www.gomassif.com

Transfer op dinsdag kan wel maar kan je meestal niet delen. Dus is erg duur

Kijk eens op Omio lijkt erop dat je voor een klein bedrag naar Samoëns kan komen. Dan kun je daar het laatste stukje een taxi nemen.

U only live ones

Kijk eens op Omio lijkt erop dat je voor een klein bedrag naar Samoëns kan komen. Dan kun je daar het laatste stukje een taxi nemen.

JorisB op 19 feb 2022 09:27

Heb je daar een link van?

www.gomassif.com

Transfer op dinsdag kan wel maar kan je meestal niet delen. Dus is erg duur

Rovati op 19 feb 2022 09:16

Gelezen ja maar omdat ik op dinsdag aankom niet te betalen gewoon

Wil je echt specifiek naar Flaine? Er zijn denk ik een hoop andere gebieden die een stuk makkelijker te bereiken zijn buiten de weekenden om. Ik denk dat iets in Oostenrijk makkelijker is, omdat je daar meer mogelijkheden hebt om met het OV in je skigebied te komen

Zelfde met portes du soleil als je op Genève vliegt. Kun je gewoon met ov heen.

Taxis zijn soms vrij lastig te vinden in het Grand Massif. Daarnaast is het vanaf Samoens naar Flaine ook nog wel een stuk rijden. Enige mogelijkheid is eigenlijk gewoon een transfer boeken en accepteren dat deze duur zijn.

Auto huren op vliegveld. Of als je niet per se naar Flaine gaat bv. met vliegtuig naar München en dan trein naar Hopfgarten in Oostenrijk. Trein stopt in dorp.

*bericht bewerkt door marionmisran op 20 feb 2022 10:03

Auto huren op vliegveld. Of als je niet per se naar Flaine gaat bv. met vliegtuig naar München en dan trein naar Hopfgarten in Oostenrijk. Trein stopt in dorp.

marionmisran op 20 feb 2022 09:48

Er zijn in Oostenrijk ontzettend veel gebieden waar je met de trein naartoe kunt. Eenvoudig en goedkoop vliegen op Innsbruck of Salzburg en dan ben je vaak binnen 2 uur in je wintersportdorp. Ik ga binnenkort naar Italië en dat doe ik ook op die manier, lijkt me ook goed aan te reizen (maar dat zal nog blijken :) )

Kijk eens op Omio lijkt erop dat je voor een klein bedrag naar Samoëns kan komen. Dan kun je daar het laatste stukje een taxi nemen.

JorisB op 19 feb 2022 09:27

Heb je daar een link van?

Maarten2105 op 19 feb 2022 09:45

Uhm, Samoëns ligt in een ander dal, dus dat is niet ‘een klein stukje’ maar een uur rijden.
Je kunt dan beter met de trein naar Cluses en daar de bus pakken. Die link stond een week of 2-3 geleden op het forum, even de zoekfunctie gebruiken. Die bus rijdt elke dag.
Of anders een auto huren in Genève.

*bericht bewerkt door Jorien83 op 20 feb 2022 12:56

Heb je die vraag al gesteld aan het office de tourisme in Flaine? Als er iemand is die het zou moeten weten, zijn zij het wel.

Plaats een reactie