Locatie ski lessen en ski-les 3 jarigen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Wij zijn aan het kijken naar accommodaties in Flaine in de voorjaarsvakantie. We hebben 3 kinderen die op ski les gaan. Ik zie verschillende ski scholen maar het is me niet duidelijk op welke locatie de kinderen verzamelen voor de les en of de ene skischool in dat opzicht beter is dan de andere. Onze jongste is 3 jaar en willen we ook laten kennismaken met skien d.m.v. skiles. Hebben jullie ervaring met skischolen daar voor deze leeftijd?

Dus eigenlijk 2 vragen:

  • Welke ski school is het meest praktisch in Flaine? Waar is de verzamelplaats?
  • Hoe is jullie ski-les voor een 3-jarige bevallen?

Alvast dank!

Let op dat Flaine bestaat uit twee niveau’s. Dus afhankelijk of je boven of beneden in het dorp zit, zou ik de skischool uit zoeken.

Heb je misschien tips welk niveau van Flaine het meest aan te raden is?

Als je met 3 jarige gaat en deze volgen lessen, wellicht via ESF, dan ben je zeker best af in Flaine Forum. De kleinste leren daar op de brede weide bij de ‘Erable’ tapijtliftjes. Er is daar gewoon het meeste plaats en is het gemakkelijkste voor de ouders om ze terug op te pikken. + je hebt daar de meeste faciliteiten oa de Sherpa en veel resto + de DMC (grandes platieres lift)
Boven (bij Forets - Bissac) kan ook, maar leerpiste is wat kleiner en iets meer ‘advanced’ imho.
In beide plaatsen verzamelen ze hoor, dus geen nood om te kiezen.

*bericht bewerkt door Boterham op 09 sep 2022 15:25

Met zo’n kleintje zou ik ook voor Forum (het lagere deel) kiezen, voor zowel acco als les. Om van Foret (het hogere deel) naar Forum te komen moet je de telebenne pakken (gedoe met ski’s uit en alles in de hand meenemen) of een piste die voor een 3-jarige wat (te) lastig is en dat is ‘s ochtends voor de les denk ik net te veel gedoe/gestress. En zoals Boterham al aangaf heeft Forum net wat meer faciliteiten en langere beginnerspistes.

De verzamelplaatsen van de ESF vindt js hier:

null

Onze jongste dochter is ook met 3 begonnen met skiles, in Val Cenis. Afscheid nemen was soms lastig voor haar, maar ze vond het wel erg leuk en kon aan het eind van de week zelf omhoog met de beginnerssleeplift en een stukje groene piste skiën:)

ESF Flaine is prima! Denk er aan dat Flaine niet het mooiste dorp van Frankrijk is :) -> Foret & Forum zijn dichtbij de piste & Front Neige. Als skibus (gratis) en / of auto geen probleem is, dan zou je Hameau de Flaine kunnen overwegen. Dit deel bestaat uit chalets, maar ligt iets verder weg. Krappe 10 minuutjes met de skibus! ‘s’avonds rijden er gratis pendels / taxi’s tussen alle Flaine delen.

*bericht bewerkt door MennodeGroot op 12 sep 2022 11:33

Menno skis… a lot!

ESF Flaine is prima! Denk er aan dat Flaine niet het mooiste dorp van Frankrijk is :) -> Foret & Forum zijn dichtbij de piste & Front Neige. Als skibus (gratis) en / of auto geen probleem is, dan zou je Hameau de Flaine kunnen overwegen. Dit deel bestaat uit chalets, maar ligt iets verder weg. Krappe 10 minuutjes met de skibus! ‘s’avonds rijden er gratis pendels / taxi’s tussen alle Flaine delen.

MennodeGroot op 12 sep 2022 11:30

Bedenk wel dat parkeren dan betaald is (€10 per dag)… en zeker met een 3-jarige zou ik het gedoe van met de bus of auto heen en weer moeten tussen Flaine en Hameau de Flaine vermijden. Er zijn zoveel accommodaties aan/op loopafstand van de piste, dat is dan veel makkelijker.

Hier trouwens ook prima ervaring met de ESF, maar wel voor wat oudere kinderen.

Plaats een reactie