Parkeren onderaan berg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Hoi! Wij gaan in januari naar Gerlos. Nu willen wij met onze eigen auto rijden, maar niet de berg op. Wat wij willen is de auto onderaan de berg parkeren, bijv. op de parkeerplaats van een hotel oid, en met de de taxi naar boven. Heeft iemand ervaring met deze manier van reizen en wellicht goede tips hieromtrent? Alvast bedankt voor de reacties!!

Hoi! Wij gaan in januari naar Gerlos. Nu willen wij met onze eigen auto rijden, maar niet de berg op. Wat wij willen is de auto onderaan de berg parkeren, bijv. op de parkeerplaats van een hotel oid, en met de de taxi naar boven. Heeft iemand ervaring met deze manier van reizen en wellicht goede tips hieromtrent? Alvast bedankt voor de reacties!!

Gast139 op 3 nov. 2013 19:42

Dus je bedoeld dat je de Gerlos pass niet omhoog wilt en je auto ergens achter laten in bijvoorbeeld Zell am Ziller?

als het goed is ga je met de lift omhoog!

Waarom zou je dit willen? De weg naar Gerlos is bijna altijd prima toegankelijk. Dit moet ook wel, want heel veel hotels zijn hier van afhankelijk. Ook na zware sneeuwval is de weg binnen notime weer open.

Verder is de weg niet steil en niet smal.

Tevens is de weg in tegenstelling tot vele andere bergdorpen een normale weg en geen haarspeldbochtenweg.

Verder is de weg niet steil en niet smal.

sneeuwzeker op 3 nov. 2013 21:06

Nou, niet te smal. Op sommige punten is hij toch aaaardig smal hoor. Maar je kan sowieso toch je auto parkeren bij Zell am Ziller en vanaf daar de gondel omhoog pakken? Hetzelfde gebied dus tja.

Iedereen mag natuurlijk zijn of haar eigen keuzes maken. Ik ben wel benieuwd, gast, wat nu precies de reden is voor deze keuze.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Tja, er zijn mensen die niet op de snelweg durven te rijden of juist niet in de stad of niet in het donker etc etc etc.
Auto de hele week op de parkeerplaats van een hotel waar je zelf niet logeert vind ik niet zo netjes: meestal is parkeerruimte schaars in en rond wintersportdorpen. Maar goed gesteld dat je een parkeerplaats vindt om de hele week te parkeren dan zal er altijd wel een taxi zijn om je naar boven te brengen. Weet niet of je al hebt geboekt maar anders zou het misschien handiger zijn om in Zell of Mayrhofen oid iets te boeken. Ben je meteen van het probleem af.

Tevens is de weg in tegenstelling tot vele andere bergdorpen een normale weg en geen haarspeldbochtenweg.

Gast477 op 4 nov. 2013 01:55

Zonde! Ik had juist wel zin in twintig leuke laatste kilometers! :D

Tevens is de weg in tegenstelling tot vele andere bergdorpen een normale weg en geen haarspeldbochtenweg.

Gast477 op 4 nov. 2013 01:55

Zonde! Ik had juist wel zin in twintig leuke laatste kilometers! :D

Mike123 op 4 nov. 2013 23:04

Nou die zitten er wel degelijk in hoor. Het geen lang stuk, maar vooral het eerste deel van de pas is vrij pittig. Leuk achter de locals aanknallen!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Plaats een reactie