Booster?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Hallo!
Ik ga van 19 t/m 26 Februari op vakantie in Oostenrijk. Ik had in April corona en ben toen hersteld, heb vervolgens in Juli en op 20 November vaccinaties gekregen. Ik lees op sommige sites dat ik dus wel het land in zou mogen maar andere geven aan dat ik nog een vaccinatie zou moeten krijgen. Is het dan eventueel verstandig om mij nog op 18 Februari te laten vaccineren? Dit is 90 dagen na de tweede en dan heb ik er dus 3 gehad (ik ben nog minderjarig maar wel boven de 15).

Verder vraag ik me ook af of volledig gevaccineerde kinderen tussen de 12 en 15 ook nog de “holiday ninja pass” moeten doen?

Sorry voor de hoeveelheid tekst maar wij maken ons nu erg zorgen dat we toch niet heen kunnen.

Hoe is het vorige keren gegaan na je prik? Als je niet te veel last heb gehad, lijkt het mij het risico wel waard. Met booster ben je beter beschermd dan zonder, en je zal hoe langer hoe meer beperkingen krijgen voor mensen die geen booster gehad hebben.

Andersom kan natuurlijk ook: mijn zoon kan al een booster krijgen, maar stelt die bewust enkele weken uit tot na de blokperiode en nieuwjaarsexamens omdat hij na het vaccin enkele dagen last heeft gehad van bijwerkingen, en dat past niet in zijn schema nu 😎. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Verder spreekt het voor zich dat je met je ouders moet overleggen, en niet alleen naar advies luistert die een wildvreemde op het internet geeft 😉.

Hallo!
Ik ga van 19 t/m 26 Februari op vakantie in Oostenrijk. Ik had in April corona en ben toen hersteld, heb vervolgens in Juli en op 20 November vaccinaties gekregen. Ik lees op sommige sites dat ik dus wel het land in zou mogen maar andere geven aan dat ik nog een vaccinatie zou moeten krijgen. Is het dan eventueel verstandig om mij nog op 18 Februari te laten vaccineren? Dit is 90 dagen na de tweede en dan heb ik er dus 3 gehad (ik ben nog minderjarig maar wel boven de 15).

Verder vraag ik me ook af of volledig gevaccineerde kinderen tussen de 12 en 15 ook nog de “holiday ninja pass” moeten doen?

Sorry voor de hoeveelheid tekst maar wij maken ons nu erg zorgen dat we toch niet heen kunnen.

thijnvds op 31 dec 2021 13:37

Jij hebt al een booster door de volgorde genezen - vaccinatie - vaccinatie. Jouw laatste vaccinatie geldt in dit geval voor 270 dagen als Boosterprik. Je hoeft niet in quarantaine.

@BatMuts;

Weet jij of dit ook zo is in de volgende situatie:

  • ik heb begin januari 2021 corona gehad, mijn NL herstelbewijs verloopt daarom begin januari
  • ik ben in juni (binnen zes mnd na besmetting) en in november gevaccineerd, dus in principe zou mijn november vaccin de booster zijn maar vanaf begin januari staat mijn herstel nergens meer in de app waardoor het lijkt alsof ik alleen twee vaccins heb gehad
  • ik ga eind januari op wintersport en dat is voordat ik nog een extra vaccin kan krijgen (ivm 90 dagen tussentijd)

Hoor graag wat ik kan doen!

@BatMuts;

Weet jij of dit ook zo is in de volgende situatie:

  • ik heb begin januari 2021 corona gehad, mijn NL herstelbewijs verloopt daarom begin januari
  • ik ben in juni (binnen zes mnd na besmetting) en in november gevaccineerd, dus in principe zou mijn november vaccin de booster zijn maar vanaf begin januari staat mijn herstel nergens meer in de app waardoor het lijkt alsof ik alleen twee vaccins heb gehad
  • ik ga eind januari op wintersport en dat is voordat ik nog een extra vaccin kan krijgen (ivm 90 dagen tussentijd)

Hoor graag wat ik kan doen!

Huisman op 01 jan 2022 12:14

Je bent “gewoon” geboosterd. Dit kan men afleiden uit de indicatie 1/1 en 2/2 van je vaccinaties. Wellicht is het wel handig om een printscreen te maken van de details van jouw positieve pcr-test. Dan heb je ook nog een bewijs van het feit dat je binnen 180 dagen na besmetting jouw eerste vaccinatie hebt ontvangen.

@Huisman, Je bent dan dus gewoon geboosterd ;) Klopt gewoon.

@KirchMountain / @BatMuts: dat is interessant wat jullie zeggen!
Mijn situatie is namelijk iets anders dan van @Huisman, namelijk:

Weet jij of dit ook zo is in de volgende situatie:

  • Corona gehad Oktober 2020
  • 1e vaccinatie Juli 2021
  • 2e vaccinatie November 2021

Echter, in mijn app staat precies hetzelfde. Namelijk 1/1 en daarna 2/2 bij de vaccinaties.
Kunnen jullie mij een advies geven wat te doen?

@KirchMountain / @BatMuts: dat is interessant wat jullie zeggen!
Mijn situatie is namelijk iets anders dan van @Huisman, namelijk:

Weet jij of dit ook zo is in de volgende situatie:

  • Corona gehad Oktober 2020
  • 1e vaccinatie Juli 2021
  • 2e vaccinatie November 2021

Echter, in mijn app staat precies hetzelfde. Namelijk 1/1 en daarna 2/2 bij de vaccinaties.
Kunnen jullie mij een advies geven wat te doen?

NJNJAH op 03 jan 2022 16:27

De enige voorwaarde waaraan je niet voldoet is dat er meer dan 180 dagen zit tussen jouw besmetting en de eerste vaccinatie. In principe voldoe je aan de Booster-voorwaarden, het is echter de vraag in hoeverre de 180-dagen voorwaarde wordt gecontroleerd.

De enige voorwaarde waaraan je niet voldoet is dat er meer dan 180 dagen zit tussen jouw besmetting en de eerste vaccinatie. In principe voldoe je aan de Booster-voorwaarden, het is echter de vraag in hoeverre de 180-dagen voorwaarde wordt gecontroleerd.

BatMuts op 03 jan 2022 16:30

Dank voor de snelle reactie!
Heeft iemand hier daar toevallig praktijkervaring mee of dit gecontroleerd wordt?

Hallo! 19 februari wil ik graag op wintersport in Oostenrijk.
In juni ben ik gevaccineerd met Janssen.
Vanaf heden telt dat niet meer. Afgelopen weken (december) heb ik corona gehad waardoor ik wel een herstelbewijs krijg. De booster mag ik nu niet nemen vanwege de 3 maanden tussen besmet/booster.
Ik kom volgens mij Oostenrijk wel in met herstelbewijs en pcr test, maar wat betreft skiën is het helaas pindakaas?
Is het zo dat je alleen met gevaccineerd+herstel of gevaccineerd+booster de skilift in komt?
Bedankt alvast!

Plaats een reactie