Controle PCR aankoop piste pas?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Niederau

Hi allemaal!

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wij (mijn partner en ik ) zijn geboosterd. Onze zoon 2G.
Er geldt een PCR test naast de 2G voor inreizen.
Maar geldt deze PCR test ook voor het kopen van je skipas? Of is hier alleen een 2G voor nodig…

Ik ga er van uit dat bij de grens gecontroleerd kan worden, en dan geldt voor onze zoon 2G+ PCR.
En bij de aankoop van piste tickets alleen de Corona check app?

Wie is er al geweest recent en kan mij hierbij het verlossende antwoord geven … mijn dank is groot!

Twee zaken a) regels om au binnen te komen en b regels ivm de skipas en restaurants etc. Volwassen die een booster hebben gehad hoeven na 24 jan.geen pcr test meer te doen om au binnen te komen ivm b) is 2 keer vaccineren voor de kinderen voldoende + pcr om au binnen te komen. Vanaf 15+ gelden dezelfde regels als volwassenen. Let wel dat helaas aub per 1 feb de geldigheid van de tweede qr 90 dagen gaat terugzetten. Dus tweede prik van je kinderen is nog 270 dagen geldig maar per 1 feb. 180 dagen. Kinderen van 12-15 kunnen
ook de Ninja pas gebruiken als niet aan alle voorwaarden kan voldaan…kom je er nu uit? Pcr voor de kinderen is alleen nodig om au binnen te komen of eventueel te gebruiken samen met de ninja pas…als ze geen natuurlijke booster op school meepakken, zou mij niet verbazen als er nog regels gaan veranderen…Ja, CoronaCheck app is okay want je liftpas zal gekoppeld worden aan de geldige QR code, dus als je met de krokus gaat dan hoop ik voor je dat de tweede prik van je kind stuk na 20 augustus is gezet…

*bericht bewerkt door Gerjon op 23 jan 2022 21:15

Bij aankoop skipas is alleen 2G nodig. Geen negatieve test.

Dank jullie wel! Maar wie controleert dan de PCR test? Of is dat steekproef gewijs bij de grens?

Ik dacht dat het ook nodig was in het skigebied …

*bericht bewerkt door Dee1982 op 23 jan 2022 22:07

PCR is in principe alleen nodig om au binnen te komen, deze zou gecontroleerd kunnen worden bij de grens maar dikke kans dat er geen controle is…

Dankjewel Gerjon!

Bij aankoop skipas is alleen 2G nodig. Geen negatieve test.

Erien op 23 jan 2022 21:17

En hoe is het dan voor die kinderen tussen 12-15 ook alleen de Qr code

Twee zaken a) regels om au binnen te komen en b regels ivm de skipas en restaurants etc. Volwassen die een booster hebben gehad hoeven na 24 jan.geen pcr test meer te doen om au binnen te komen ivm b) is 2 keer vaccineren voor de kinderen voldoende + pcr om au binnen te komen. Vanaf 15+ gelden dezelfde regels als volwassenen. Let wel dat helaas aub per 1 feb de geldigheid van de tweede qr 90 dagen gaat terugzetten. Dus tweede prik van je kinderen is nog 270 dagen geldig maar per 1 feb. 180 dagen. Kinderen van 12-15 kunnen
ook de Ninja pas gebruiken als niet aan alle voorwaarden kan voldaan…kom je er nu uit? Pcr voor de kinderen is alleen nodig om au binnen te komen of eventueel te gebruiken samen met de ninja pas…als ze geen natuurlijke booster op school meepakken, zou mij niet verbazen als er nog regels gaan veranderen…Ja, CoronaCheck app is okay want je liftpas zal gekoppeld worden aan de geldige QR code, dus als je met de krokus gaat dan hoop ik voor je dat de tweede prik van je kind stuk na 20 augustus is gezet…

Gerjon op 23 jan 2022 20:47

Maar komt en kind ook binnen als die 2x gevaccineerd is en pcr test heeft

Dat je die ninja pas niet nodig heb

Je komt wel Oostenrijk binnen, maar als de laatste vaccinatie van je kind ouder is dan 180 dagen, vervalt vanaf 1 februari de geldigheid van je guner pass en kom je dus de skilift , en je accomodatie niet meer in. Tussen 12 en 15 jaar is het dan ninja pass ) of booster) .
Conclusie; Oostenrijk haat pubers.

*bericht bewerkt door Suuski op 24 jan 2022 16:10

Klopt, als de tweede prik nog geldig is na aanpassing van 270 naar 180 dagen per 1 feb, krijgt je kind in AT gewoon liftpas en hoef je niet aan de gorgel testjes te beginnen in AT. Tevens als het zo doorgaat in NL krijgen veel kinderen een (natuurlijke) booster:), dus dit lost het (helaas) deels op voor kinderen waarvan de QR is verlopen. Sommige gaan in Duitsland een booster halen voor 16/17 jarige of 15+ die niet aan de Ninja pas kunnen deelnemen maar op scholen is het volgens mij niet of je kind besmet gaat raken maar weer wanneer…de WHO verwacht ook dat 60% van alle inwoners nog even Omnikron meepakt…zou mooi zijn als AT ook nog gaat versoepelen zoals in de UK en Spanje…(dat zal wel niet daar ze vrij streng zijn in AT), AT zal wel meer versoepelen na de Krokus vakantie (het ligt met name aan de aantallen die het ziekenhuis in komen)…die booster voor 12-17 jaar is veel te laat en heeft ivm hun gezondheid zin meer als je ziet hoe snel het gaat op de scholen…(het is alleen gemakkelijker om een lift pas te kopen of in AT te komen voor 15+, 16 en 17 jaar, van de gekke die regels voor deze groep om in AT te komen)…

*bericht bewerkt door Gerjon op 24 jan 2022 16:44

@Gerjon, AU = Australië, AT = Oostenrijk

sorry, je hebt gelijk, tikfout:).

Plaats een reactie