Welke route kun je het beste rijden vanuit Breda? Vertrek 10 febr.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valtournenche

Zoals velen vraag ik mij af wat de de beste route is als we op zaterdag 10 februari vertrekken naar Valtournenche. Vrijdag vertrekken is lastig voor ons, vanwege school tot 15:00 uur en in de avond weg
moet je de hele nacht doorrijden of een overnachting nemen ergens onderweg. Wellicht is 2:00 uur of net na middernacht een optie? Misschien gaat het ook nog wel sneeuwen net voor het carnavalsweekend in de alpen?Terug gaan we op zondag in de ochtend na het ontbijt is wel zo relaxed.

Volgens mij
Breda --> Antwerpen --> Brussel -->Luxemburg -->Metz --> Straatsburg --Basel–> Sint bernardtunnel -->Aosta --Valtournenche

Niet veel peage, Vignet en toltunnel

Op zo’n gitzwart topweekend vertrek ik liever op vrijdag met overnachting. Alles vooraf ingepakt en na schooltijd vertrekken. Zo heb je nog wat nachtrust en marge op zaterdag. Het zal onvermijdelijk druk worden.
De minst drukke route is wellicht Antwerpen - Luik / Verviers - Saarbrucken - Straatsburg, Bazel en Bern over de E42, A4 en A35. Zo blijf je tussen de Franse flow (Parijs) en de carnavalstoet naar Oostenrijk op de A61 in Duitsland. Natuurlijk afhankelijk van het moment van vertrek.

*bericht bewerkt door Hupla op 30 jan 2024 09:44

Op wat drukkere wisseldagen is Basel-Bern ook hels, dus vrijdag vertrekken en vlak voor Basel overnachten lijkt het best?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zou lekker tussen 2:00 en 3:00 vertrekken, zo kan je vooral de eerste 8 uur prima doorrijden.
De gebruikelijke files zijn redelijk voorspelbaar op dit soort dagen, daar zal je navigatiesysteem wel rekening mee houden. Het zijn vooral de files door ongelukken die je kunnen nekken. Ik zet daarom altijd mn Google Maps op het overzichtskaartje. Mocht er dan wat gebeuren op je route dan kan je mooi monitoren hoe het zich ontwikkeld en kan je op tijd een alternatieve route inslaan.
Dit werkt voor mij altijd prima en vaak heb ik alleen het laatste stukje file doordat daar geen uitwijkmogelijkheden meer zijn.

Bedankt voor jullie informatie! Sneeuw en regen krijgen we wel onderweg. Gaan denk ik toch maar om ongeveer 2:00 uur rijden en komen dan zaterdagmiddag voor het donker wordt in Valtournenche aan mag ik toch wel hopen. Ga voor de route @evert, Duitse autosnelweg vermijden op de heenweg in ieder geval.

Via Reims kan handig zijn als er in ardennen sneeuw wordt verwacht

Bedankt voor jullie informatie! Sneeuw en regen krijgen we wel onderweg. Gaan denk ik toch maar om ongeveer 2:00 uur rijden en komen dan zaterdagmiddag voor het donker wordt in Valtournenche aan mag ik toch wel hopen. Ga voor de route @evert, Duitse autosnelweg vermijden op de heenweg in ieder geval.

Gerhard73 op 07 feb 2024 13:12

Laat maar weten hoe het gegaan is , neem de route eind maart ook nog eens …

*bericht bewerkt door evert op 07 feb 2024 14:37

Sinds gisteren weer thuis. De heenweg (zaterdagmiddag 10-2) was het vooral druk tussen Basel en Bern. Precies zoals @ Roy83 al had aangegeven, overigens voor meer dan 90% met CH nummerbord. Er is een nieuw stuk snelweg aan de oostkant van Straatsburg, kost circa 5 euro tol. (heenweg wel gedaan maar terug niet) De max 20 euro tol voor de Franse snelwegen verdien je niet terug met brandstof (diesel) besparen t.o.v. rijden door Duitsland. Volgens mij had ik gisteren goedkoper via Duitsland kunnen rijden maar dan was ik iets langer onderweg waarschijnlijk. Moet wel zeggen dat er in België slechte stukken snelwegen zijn en dat er ook wegwerkzaamheden zijn op de route.

Plaats een reactie