Restaurants

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valtournenche

Weet iemand of er ook betaalbare goede restaurants zijn in Valtournenche om s’avonds te eten?
Op de piste zal ik eerder gaan eten in Breuil-Cervino, tips zijn ook welkom.

@quick heeft denk ik wel restaurant tips in Valtournenche?

Op de piste in Cervinia kan je niet zoveel fout doen. Je hebt denk ik 2 soorten restaurants: de normale, met normale prijzen en goed eten (Baita Cretaz, Bricole, Igloo, alles rond Cime Bianchi etcetera) en de hippe tenten, met erg goed eten en ook navenante prijzen (Love, Rocce Nere, Chalet Etoile). Die laatste moeten je qua sfeer een beetje liggen, erg veel selfiemakende mensen, personeel dat op uiterlijk geselecteerd is (meer wel kundig is, bediening is overal uitstekend), etcetera.

Ik heb 1x slecht gegeten (een pizza) op de piste, maar die tent bestaat niet meer. Reserveren is wel handig bij de populaire tenten, zeker bij wat slechter weer en lunch rond lunchtijd.

Ik wisselde het wat af, vond beiden wel prima.

De kant van van Valtournenche heeft trouwens culinair ook veel te bieden, de hut naast de dalafdaling, tussen de stoeltjesliften en boven bij de 3 zitter zijn erg leuk en lekker.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Brasserie du Cervin, Biblos en La Maison du Coq Rouge. Zijn in alledrie geweest, was helemaal prima.

Op de piste: Foyer des Guides en Lo Baracon Dou Tene.

Mr. Slow

Brasserie du Cervin, Biblos en La Maison du Coq Rouge. Zijn in alledrie geweest, was helemaal prima.

Op de piste: Foyer des Guides en Lo Baracon Dou Tene.

Quick op 08 feb 2024 10:04

Die 2 bedoelde ik idd, dalafdaling en 3 persoonslift resp.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

La motta -Chez Gabriel (Valtournenche) eens gegeten in 2018. Was volgens mij wel goed of nu niet meer?

La motta -Chez Gabriel (Valtournenche) eens gegeten in 2018. Was volgens mij wel goed of nu niet meer?

Gerhard73 op 08 feb 2024 17:58

Dat was mijn derde tip voor Valtournenche (tussen de 2 stoeltjesliften in). Goed vlees maar ook lekkere pizza, iirc.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Trouwens vaak met mijn zoon gegeten bij Ristorante Pizzeria Le Moulin,grote pizza’s voor 9 euro maar ook andere gerechten waren goed en betaalbaar! Je ziet er ook veel locals en skiclubs eten. Reserveren is wel aan te raden.(naast de gondellift) Dat is beter dan 35-40 euro in Zermatt. Trouwens Biblos is gesloten wegens verbouwing. Brasserie Du Cervin was ook wel goed in het centrum van het dorp Valtournenche.

Plaats een reactie