verbinding open of gesloten Vars-Risoul ??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Vars

is de verbinding open of gesloten tussen Vars en Risoul ?
we zouden naar Risoul gaan de 2de week van kerstvakantie en bij de accommodatie zit een skipas van le forêt blanche. maar ik las ergens dat er geen verbinding zou zijn tussen de 2 gebieden ? Klopt dit ??

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 26 apr 2023 15:28

Op de website staat dat er enkel een skipas voor Risoul gekocht kan worden en niet voor forêt blanche… Het lijkt erop dat ze er nog niet aan uit zijn?

Gescheiden nog, een net tussen de twee gebieden. Hopelijk komt er binnenkort een overeenkomst.
Het was een fijne low budget bestemming.
https://www.francebleu.fr/infos/economie-social/fin-du-forfa…

Klopt helaas houden beide bedrijven voet bij stuk.

Voor het moment geen verbinding tussen beide gebieden

Click. Click. Peace

Voor de mensen die daar nu zijn: nog steeds geen verbinding? wij gaan de eerste week van januari!

Voor de mensen die daar nu zijn: nog steeds geen verbinding? wij gaan de eerste week van januari!

annegret op 25 dec 2022 14:56

Nee nog steeds geen verbinding op één skipas.

Click. Click. Peace

Voor de mensen die daar nu zijn: nog steeds geen verbinding? wij gaan de eerste week van januari!

annegret op 25 dec 2022 14:56

Nee nog steeds geen verbinding op één skipas.

Rogier op 25 dec 2022 16:31

Is er een mogelijkheid om toch in beide gebieden te gaan skiën? Wij zouden namelijk in februari gaan en zitten met heel wat vragen…

Voor de mensen die daar nu zijn: nog steeds geen verbinding? wij gaan de eerste week van januari!

annegret op 25 dec 2022 14:56

Nee nog steeds geen verbinding op één skipas.

Rogier op 25 dec 2022 16:31

Is er een mogelijkheid om toch in beide gebieden te gaan skiën? Wij zouden namelijk in februari gaan en zitten met heel wat vragen…

Jefke_Vermeers op 29 dec 2022 15:41

Ja maar dan betaal je twee skipassen.

Click. Click. Peace

Voor de mensen die daar nu zijn: nog steeds geen verbinding? wij gaan de eerste week van januari!

annegret op 25 dec 2022 14:56

Nee nog steeds geen verbinding op één skipas.

Rogier op 25 dec 2022 16:31

Is er een mogelijkheid om toch in beide gebieden te gaan skiën? Wij zouden namelijk in februari gaan en zitten met heel wat vragen…

Jefke_Vermeers op 29 dec 2022 15:41

Ja maar dan betaal je twee skipassen.

Rogier op 29 dec 2022 15:46

En welke opties zijn er om van risoul naar vars te gaan? We komen namelijk met de bus dus zullen zelf geen vervoersmiddel ter beschikking hebben.

Is er iemand dit seizoen al gaan skiën in Vars/Risoul die mij kan vertellen of er een mogelijkheid is om toch in beide skie gebieden te skiën? ik ga namelijk de eerste week van februari, wanneer het dan volledig gescheiden is kan ik nog naar een ander skie gebied zoeken.

Alvast bedankt voor de reactie

Dat heeft Rogier toch al aangegeven?! 2 skipassen kopen.

Dat heeft Rogier toch al aangegeven?! 2 skipassen kopen.

Geraertshoven op 13 jan 2023 09:55

Zo ver was ik ook wel al, mijn vraag ging meer over er een ski verbinding was tussen de 2 gebieden. Of moet je met de auto/bus van het ene gebied naar het andere gaan?

Ik ben er nooit geweest, maar de skimap bekijkend lijkt het me gewoon “verbonden”…

null

Ik ben afgelopen week in Vars geweest. Vars is niet meer verbonden met Risoul. Je kunt ook niet ‘smokkelend’ oversteken, een aantal verbindingsliften zijn afgesloten en met een stu lopen kom je er ook niet.
Zover ik heb kunnen uitzoeken gaat er ook geen fatsoenlijke busverbinding van Vars naar Risoul 1850. Met de auto is deze route met goed weer in drie kwartier te doen. Ik vond Risoul overigens een minder leuk gebied in vergelijking met Vars. In Vars heb je langere afdalingen en meer kilometers.

De regio Provence-Alpes-Côte d’Azur draait de geldkraan dicht voor beide dorpen.
https://www.bfmtv.com/bfm-dici/liaison-vars-risoul-renaud-mu…

Is ook echt geen zicht. Kinderachtig zelfs en schadelijk voor iedereen: de regio, de dorpen en de toerist.

Ik ben toch wel blij om te lezen dat er ingegrepen wordt. Zou echt een klap zijn als de gebieden niet weer samen komen. Ik vind de skiprijzen die ze nu hanteren ook wel aan de forse kant afgezet tegen het aantal km piste per deelgebied.

Maar meest verbazingwekkend is natuurlijk dat dit gewoon heeft kunnen gebeuren gezien de effecten op de lokale economie. Mensen denken nu wel 3x na voor ze hier gaan reserveren.

Ik ben afgelopen week in Vars geweest. Vars is niet meer verbonden met Risoul. Je kunt ook niet ‘smokkelend’ oversteken, een aantal verbindingsliften zijn afgesloten en met een stu lopen kom je er ook niet.
Zover ik heb kunnen uitzoeken gaat er ook geen fatsoenlijke busverbinding van Vars naar Risoul 1850. Met de auto is deze route met goed weer in drie kwartier te doen. Ik vond Risoul overigens een minder leuk gebied in vergelijking met Vars. In Vars heb je langere afdalingen en meer kilometers.

Jogeflote op 13 jan 2023 12:22

De webcams geven ook een aardige barricade aan netten weer. Ik heb nog overwogen om twee skipassen te kopen. Maar als er geen samenwerking is gaan ze vast ook niet hun best doen om je terug in je eigen dorp te krijgen wanneer het weer verslechtert. Waarschijnlijk is er ook een lagere bezetting en wat dat dan weer met de sfeer doet… Uiteindelijk besloten uit te wijken naar een ander gebied en zal zeker niet de enige zijn die voor iets anders gekozen heeft. Hopen dat de inmenging van de provincie snel invloed heeft en dat de mensen dan weer hun weg terug vinden naar het gebied. Met name Risoul heeft het afgelopen jaar al niet de beste media-aandacht gehad…

Eerder een ticket gekocht voor 185 km, nu is het door de gesloten Vars verbinding gereduceerd naar zo’n 70 km. Iemand iets gehoord over (een deel van het) geld terug? En zo ja, wat voor bedrag?

https://www.ledauphine.com/societe/2023/04/25/pour-le-retour…

Een einde aan de saga? Na het gezichtsverlies, de omzetdaling, de frustraties van skiërs die misschien nooit meer terugkomen, de toegedraaide geldkraan van de regio en heel wat gekwetste egootjes lijkt er eindelijk sprake van om de verbinding te herstellen begin mei, te laat voor dit seizoen natuurlijk.

Hoe het er nu naar uitziet zullen Vars en Risoul weer samen verbonden zijn komende winter: https://www.wintersport.nl/nieuws/26/04/2023/strijdbijl-word…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie