Voor het eerst alleen skieën in Zell am See

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Hoi Wintersporters,

Volgende week vrijdag ga ik voor het eerst alleen op wintersport. Ik ga met de nachttrein van OBB naar Zell am See en kan daar 4 dagen lekker skieën. Het is voor mij de eerste keer dat ik alleen ga, vind het wel een beetje spannend maar ook heel leuk.

Zijn er hier mensen die vaker alleen op wintersport gaan? En hebben jullie misschien wat tips en tricks voor me? Als jullie tips hebben over Zell am See zelf hoor ik het ook graag. Ik ben voornamelijk op zoek naar een (relatief) goedkope plek voor avondeten. Ik zit in een klein kamertje zonder keuken dus ik kan niet voor mezelf koken helaas.

Waar in Zell am See zit je precies? Want dat maakt ook uit. Van het centrum uit loop je namelijk niet zo één twee drie naar Schuttdorf en omgekeerd.

Zell am See zuid, in Pension Alpentraum

Tauernstübl en Limberghof zitten op loopbare afstand en zijn traditioneel en ook zo geprijsd. De andere kant op zit niet zo veel sfeervols en betaalbaars. Shiraz is een prima Iraniër, maar echt zo’n lelijk hok.
In het centrum is Brasserie Traube de moeite.
Ook leuk is om eens naar Kaprun naar de Dorfstadl te gaan. Reserveren altijd handig om te doen btw.

*bericht bewerkt door Bennie op 11 mrt 2023 13:32

Zijn er hier mensen die vaker alleen op wintersport gaan? En hebben jullie misschien wat tips en tricks voor me?

Ultimoose op 11 mrt 2023 12:37

Ikke. 🙂

Neem een goed hotel met halfpension, dan heb je s’avonds iets te doen.
Zelf vind ik het culinaire ook belangrijk dus daar zoek ik wel op. Ik denk soms dat ik meer aan tafel zit dan ski…🫢

Verder zorg dat je goed met jezelf overeenkomt. 😉

Over het algemeen krijg je wel aanspraak hoor, vooral Duitsers krijgen medelijden met je als je alleen reist, raar. 🤷‍♂️

Als je graag onder de mensen komt neem dan groepslessen en doe mee met activiteiten van je hotel of de toeristenvereniging. 😉
Beide niks voor mij hoor, brrrr. 🙄

Over Zell kan ik niks zeggen, nooit geweest.
Veel plezier!

Bla, bla, bla.

Stoer alleen op wintersport 👏👏👍

Meestal als we geen keuken hebben om te koken eten we uitgebreid op de berg rond lunchtijd en in de avond iets kant en klaars op de kamer. Berghotel Blaickner’s Sonnalm voor de lunch vind ik wel een fijne plek om iets te eten ook de Schober Alm is fijne plek om iets te eten.

In de avond Die Fliegerei bij het vliegveld is kwa prijs kwaliteit wel oke. Village Kitchen Restaurant & Lounge deze was wel wat meer aan de prijs. Om wat meer keuze te hebben om te eten kun je beter de bus pakken naar zell am see of kaprun in zell am see sud (schuttdorf) heb je niet heel veel keuze.

Als je niet constant aangesproken wil worden in een restaurant omdat je alleen bent en mensen nu eenmaal graag willen weten waarom dat is, neem een boek mee. Heb het meermaals meegemaakt dat totale vreemden naar mij toe kwamen waarom ik alleen was.

Tauernstübl en Limberghof zitten op loopbare afstand en zijn traditioneel en ook zo geprijsd. De andere kant op zit niet zo veel sfeervols en betaalbaars. Shiraz is een prima Iraniër, maar echt zo’n lelijk hok.
In het centrum is Brasserie Traube de moeite.
Ook leuk is om eens naar Kaprun naar de Dorfstadl te gaan. Reserveren altijd handig om te doen btw.

Bennie op 11 mrt 2023 13:31

Dankje, ik heb ze bewaard.

Meestal als we geen keuken hebben om te koken eten we uitgebreid op de berg rond lunchtijd en in de avond iets kant en klaars op de kamer. Berghotel Blaickner’s Sonnalm voor de lunch vind ik wel een fijne plek om iets te eten ook de Schober Alm is fijne plek om iets te eten.

In de avond Die Fliegerei bij het vliegveld is kwa prijs kwaliteit wel oke. Village Kitchen Restaurant & Lounge deze was wel wat meer aan de prijs. Om wat meer keuze te hebben om te eten kun je beter de bus pakken naar zell am see of kaprun in zell am see sud (schuttdorf) heb je niet heel veel keuze.

rickhaha op 11 mrt 2023 21:48

Thnx. Lekker eten op de berg is ook heel fijn.

Als je niet constant aangesproken wil worden in een restaurant omdat je alleen bent en mensen nu eenmaal graag willen weten waarom dat is, neem een boek mee. Heb het meermaals meegemaakt dat totale vreemden naar mij toe kwamen waarom ik alleen was.

HN65 op 12 mrt 2023 09:11

Hahahah dit is wel een hele goede tip :P

Bedankt allen.

In de Dorfkrug in Kaprun krijg je heerlijk eten. Beef tartare is daar zoo lekker. Heel fijne vakantie gewenst!

Je mag best bij ons een vorkje komen prikken, als het niet lukt. We wonen naast Limberghof. Geniet, de sneeuw is oke.

Vooral: geniet ervan! Ik zou ook adviseren om een hotel met halfpension te nemen, maar aangezien je al wat geboekt hebt, is dat voor de volgende keer ;)

Verder: geniet! Van de vrijheid om te eten waar en wanneer je wilt, de pistes te kiezen die jij wilt skiën, geniet van de rust in de lift en al die andere dingen die het alleen skiën zo leuk maken. Misschien wel goed om je host te laten weten dat je alleen bent, (of iemand anders in je omgeving) mocht er iets gebeuren.

Heel veel plezier en laat weten hoe je het hebt ervaren!

Jaloers!!! Ik zou ook ergens eten op de berg en savonds een snack van het een of ander.

Je mag best bij ons een vorkje komen prikken, als het niet lukt. We wonen naast Limberghof. Geniet, de sneeuw is oke.

Jantje_&_Hans op 12 mrt 2023 19:51

Dat is aardig, misschien doe ik dat wel. ik kijk even hoe het loopt.

Vooral: geniet ervan! Ik zou ook adviseren om een hotel met halfpension te nemen, maar aangezien je al wat geboekt hebt, is dat voor de volgende keer ;)

Verder: geniet! Van de vrijheid om te eten waar en wanneer je wilt, de pistes te kiezen die jij wilt skiën, geniet van de rust in de lift en al die andere dingen die het alleen skiën zo leuk maken. Misschien wel goed om je host te laten weten dat je alleen bent, (of iemand anders in je omgeving) mocht er iets gebeuren.

Heel veel plezier en laat weten hoe je het hebt ervaren!

Mickey-1 op 13 mrt 2023 14:14

Ik heb inderdaad al wat geboekt ja, maar daar zit wel ontbijt bij. Leek me wel handig. En voor avondeten vind ik het ook wel leuk om op pad te gaan.

En? Hoe bevalt het je tot dusver? 🤔

Bla, bla, bla.

Hij heeft zoveel lol dat hij geen tijd heeft om om wintersport.nl te kijken.

Plaats een reactie