Alle ins and outs om skileraar te worden!

Oke ! Ik weet nog niet echt hoe ik dat ga doen met school… denk niet dat ik 'm op m’n 16e kan halen. Tot m’n 17e heb ik havo en daarna… moet ik nog hbo denk ik?

Gang is alles

@gast039 : Ik ga lesgeven in Saalbach Hinterglemm bij Skischule Snow & Fun

Heb je een specifieke school opleiding nodig om ski/snowboardleraar te worden ?

Gang is alles

@Jesper gebruik de zoekfunctie van dit forum even, je hebt in de meeste gebieden minimaal anwarter nodig (kinderweide-niveau)

@gast ik bedoelde een school opleding als zegmaar hbo ofzo

Gang is alles

@Jesper,

Nee, in principe maakt het niet uit wat voor een opleiding je thuis doet.

Toerisme opleidingen en vergelijkbare opleidingen accepteren wel het ski leraar bestaan als een stage. Wat voor jou als wintersportliefhebber dus een win-win situatie kan zijn.

Verder zijn sociale talenten ook van een groot belang, soms zelfs belangrijker als je IQ.
Want je kan nog zo intil… inteellle intile… slim zijn maar als jij de lesstof niet over kan brengen of niet voor een groep kan staan dan is het leraarschap niets voor jou.

Helaas zijn die kwaliteiten niet te meten, maar ervaring opdoen + op je CV plaatsen kan een hoop doen.

Aha oke bedankt ;) , zat ook al te denken aan toerisme opleiding

Gang is alles

Yesss!!!
De baas van de skischool waar ik ga werken heeft de bevestiging gestuurd naar de SBSSV… Volgens mij heb ik nu alles geregeld wat ik moet regelen:

  • Aangenomen bij skischool
  • Anwarter halen in november
  • Accomodatie voor Anwarter EN voor de rest van het seizoen. Als ik in december naar Flachau ga, ga ik me inschrijven bij de gemeente en een bankrekening openen
  • Mijn appartement in NL onderverhuurd.
  • Ik heb een gewone reisverzekering nu aangevuld met extra dekking buitenlandse kosten
  • Zorgverzekering/belasting wordt door skischool betaald
  • Ik ben Duits aan het oefenen…

Vergeet ik iets??

Daarnaast nog een vraagje:
Hoeveel skikleding hadden/hebben jullie mee als je een seizoen gaat/zou gaan?

Een of twee skijassen en skibroeken?

@Sphickx
Vergeet niet naar een verzekering te kijken voor als je gaat werken. of een lang op reis verzekering met medische kosten. Een reisverzekering dekt je niet als je daar gaat werken namelijk. Kijk eens bij de Europeesche verzekeringen of Oom verzekeringen.

Ik heb inmiddels ook bevestiging van skischool dat ik aangenomen ben in Tirol.
aangemeld voor Anwarter cursus in zell am ziller via TSLV.
Acco voor seizoen en anwarter kan ik bij skischool doen waar ik ga werken.
Aldaar bankrekening en gemeente inschrijven.

Voor als je met de auto gaat. Vergeet niet op tijd je groene kaart aan te vragen en check daar of je ook iets meer moet betalen als je langer dan zoveel dagen in het buitenland verblijft.ik betaal namelijk via Independer.nl 25% toeslag omdat ik meer dan 3 maanden in het buitenland verblijf. Tevens Noodnummers op slaan van alarmcentrales anwb/autoverzekering bankpassen. Anwb europaservice etc.

qua kleding neem ik gewoon alles mee wat ik heb. Een hoop dus ;). maar 2 jassen en 2 skibroeken iig.

Hey

ik wil deze winter ook skileraar worden en was van plan de anwarter opleiding te doen bij snowsports academy.
heeft iemand ervaring bij snowsports academy? (staat vast genoeg over op het forum maar ik kon het niet vinden)

en ik vroeg me af hoe goed je moet zijn in skiën en lesgeven wil je een goeie slagingskans hebben.
skien ben ik aardig goed in dus de praktijk zal waarschijnlijk niet zo’n heel groot probleem zijn.

maar ik heb wel moeite met communiceren in grotere groepen, ben wat dat aan gaat wat verlegen en niet zo zelfverzekerd (ik vond presentaties en spreekbeurten altijd verschrikkelijk).
maar dat is ook een reden om dit juist te doen, zodat ik wat beter wordt in communiceren in groepen.

hopelijk hebben jullie wat info voor mij.

grtz sacha

Ik ben opzoek naar een Skischool in Oostenrijk waar ze nog skileraren nodig hebben.
Hebben jullie tips?
Ik heb namelijk wel al een aantal Skischolen aangeschreven maar ik heb nog steeds geen reactie.

JHC

ik zou bellen als ik jou was of de websites van de skiverbanden onder het kopje Jobs of jobroom oid.

Hallo allen

Weet iemand hier hoe het zit met de belastingdienst in NL. Moet ik hiervoor ook iets doen na terugkomst ? bijvoorbeeld een formulier dat ik in het buitenland hebt gewerkt mbt loonbelasting in NL etc.
En weten jullie ook hoe ik het beste aan kan pakken met mijn zorgverzekering in NL ?
De zorgverzekering zegt dat ik hem op moet zeggen omdat ik ga werken in het buitenland. Dus dan zou ik mij ook moeten uitschrijven bij de GBA + de zorgtoeslag afzeggen. Wat hebben jullie in het verleden gedaan?

Welke profielkeuze is aan te raden voor skileraar/werken in het buitenland?

Gang is alles

@Jesper

Er is niet echt een profiel wat hierbij aansluit. Zelf heb ik economie en maatschappij gekozen met Duits. Het is zeker aan te raden om een taal te kiezen (Duits/Frans). Kies dan de taal van het land waar je wil gaan werken.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ja ik wist wel dat ik sws duits wil

Gang is alles

Ja ik wist wel dat ik sws duits wil

Jesper op 30 okt. 2013 18:35

Dat is wel hard werken hoor! Ik heb deze toetsweek 3 toetsen van duits :(

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ja ik wist wel dat ik sws duits wil

Jesper op 30 okt. 2013 18:35

Dat is wel hard werken hoor! Ik heb deze toetsweek 3 toetsen van duits :(

Thijsie op 30 okt. 2013 18:40

Pfoe, maar ik vind Duits niet heel moeilijk dus dat scheelt ook :P

Gang is alles

Ja ik wist wel dat ik sws duits wil

Jesper op 30 okt. 2013 18:35

Dat is wel hard werken hoor! Ik heb deze toetsweek 3 toetsen van duits :(

Thijsie op 30 okt. 2013 18:40

Pfoe, maar ik vind Duits niet heel moeilijk dus dat scheelt ook :P

Jesper op 30 okt. 2013 18:55

Haha dacht ik ook in de derde :D Maar het scheelt vast dat je geen Russische lerares hebt maar een verstaanbare :P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Hoi Sacha (Gast127)

  1. Geen ervaring met Snowsports Academy, sorry

  2. Je moet kunnen skieen, maar goed is niet de juiste benaming… correct is misschien beter.
    Je moet de kennis en kunde hebben om te skieen op de correcte manier. Zeker op de examendag en dan zijn zenuwen misschien wel je grootste vijand. Als je goed kunt skieen en je voelt je vertrouwd op ski’s dan heb je wel een groot voordeel… Dus ik ga er vanuit dat het goed gaat komen met je.

  3. Vertrouwen is erg belangrijk… Accepteer van te voren dat je foutjes zult gaan maken maar als je dat gaat zien als een leermoment en je op die manier verbeterd dan wordt je vanzelf beter en krijg je meer vertrouwen.
    Gelukkig krijg je voornamelijk kinderen en die zijn een stuk vergevender + eerlijker als volwassenen en hebben sommige foutjes niet eens door.
    De ouders hebben iets meer eisen maar wees jezelf, wees duidelijk en geef duidelijke en nuttige informatie over het verloop van de dag (waar te eten, je doestelling (parallel leren skieen bijv.) en hoe de dag van pietje / marietje was) Het is even wennen maar na een paar dagen is het heel normaal.

Laat je door deze angst niet tegen houden want ski leraar zijn kan een hele leerzame + geweldige ervaring zijn.

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

LOL EEN RUSSISCHE WTF

Gang is alles

@Sphickx
Zelf had ik het eerste seizoen 1 jas mee en twee skibroeken, uiteindelijk altijd dezelfde skibroek aangehad. Bedenk dat je vaak 6 dagen gewoon je uniform aanhebt!
@Gast127
Ik heb geen ervaring met Snowsports Academy. Volgens mij heb ik weleens gehoord dat zij zogenaamde “proefdagen” organiseren. Hierbij kijken zij of je het niveau hebt om voor de opleiding te kunnen gaan en kan jij ondertussen hen allerlei vragen stellen.
@Job.H.C.
Je zou kunnen kijken op http://www.skileraar.info of bekijk het volgende bericht eens: http://wepowder.nl/forum/topic/82881
@Hendrik1987
Ik heb gewoon al mijn verzekeringen in Nederland aangehouden.

Thank God summer is over!

@Hendrik: Via de skischool ben ik verzekerd als ik werk, het gaat juist om daarbuiten. Ik heb nu een reisverzekering en heb een extra verzekering afgesloten die extra kosten dekt (mijn reisverzekering dekt alleen voor de kosten zoals die in Nederland zouden zijn, nu dus extra verzekerd als ik bv in een privekliniek terecht zou komen ofzo).

Zijn er hier ook mensen met ervaring met lesgeven in Zwitserland en de ins en outs?

to ski or not to ski, thats no question

Voor de mensen die niet zo goed zijn in Duits. Lees deze woordenlijst even door! Ik begin nu met leren haha. http://www.snowsportsacademy.com/uploads/content/sa/Download…

Misschien ook een idee om de website van Snowsport Nederland eens door te lezen als je skileraar worden. Zij zijn vrij nieuw en hebben veel info over verzekeringen, de opleiding die je moet volgen en bieden baangarantie. Weet je in ieder geval zeker dat je werk hebt en hoef je er zelf niet veel voor te doen.

Voor diegene die nog werk zoeken in Oostenrijk, wij zoeken voor een skischool in Zell am Ziller nog skileraren/leraressen. Wil je ook je anwarter doen? dan krijg je van de skischool vast onderdak en een skipas tijdens de anwarterweek in Zell am Ziller!

Heb je interesse? Stuur dan ff een mailtje naar: snowfox1976@gmail.com

Ik ga binnenkort de Anwarter opleiding volgen, maar nu had ik toch nog wat vragen, en hoop dat jullie hierbij kunnen helpen!

1: Op http://www.snowsporttirol.at/index.php?id=termine staat steeds Anwärter Ski (Schneesportlehrer Ski Teil I). Is er ook een Deel 2 wat je moet hebben voor je Anwarter of bedoelen ze met deel 1 gewoon Anwarter.
2: Daarnaast lees ik ook dat je soms een deel moet doen bij je skischool. Nu heb ik al een baan, maar daarover hebben we eigenlijk niet gesproken. De cursus bij snowsport tirol is 10 dagen, moet ik dan nog wat volgen bij mijn school?
2: De prufung aan het eind, dat is volgens mij zowel praktijk als theorie. Wat moet ik hier qua niveau van denken, en dan vooral de theorie?

Hoor graag jullie antwoorden :-) alvast bedankt!

Volgens mij is Teil 1 gewoon volledige Anwarter
Wat je bij je skischool doet is gewoon extra volgens mij. Wel is het zo dat je een minimum aantal dagen les moet geven bij een skischool voor je verder mag met de vervolgopleiding Landes 1.
Hoe zwaar de prufung is, geen idee ik ga het zelf ook meemaken :)

to ski or not to ski, thats no question

Plaats een reactie