Voor het eerst snowboarden bescherming?

dit jaar ga ik voor het eerst snowboarden op wintersport. natuurlijk neem ik gewoon lessen in het gebied en ook een paar keer in snowworld. maar nu vroeg ik mij af welke bescherming ik nodig heb en welk merk ik het beste kan kopen.
ik denk aan een Helm, Knie beschermers en pols beschermers. en vooral met die laatste 2 weet ik niet wat ik nodig heb. veel winkels hebben knie/pols beschermers van >50Euro is het echt nodig om zoveel uit te geven of zijn er ook goedkopere opties.

Ik vind zelf crashpants wel lekker. Zowel voor als je soms op de koude ondergrond wil gaan zitten als wanneer je valt. Een goede valpartij op je stuitje voel je nog lang na…

Voor kniebeschermers zou je kunnen kiezen voor volleybal kniebeschermers. Die kosten circa 15 euro en zijn prima.

Ik ben afgelopen jaar ook voor het eerst geweest. Crashpants kan ik je zeker aanraden (kijk of je evt van iemand die je kent kan lenen?) Daarnaast zijn polsbeschermers niet heel duur. Afgelopen jaar voor 10 euro bij de Perry weten aan te schaffen. Zeker als snowboarder zijn deze handig, goed zoeken en ze zijn echt tegen een schappelijke prijs te vinden!

Back-protector heb je nog niet nodig aangezien je, ga ik vanuit, in je eerste week nog niet dusdanig hoge snelheden zal bereiken en moeilijke dingen zal doen (wellicht zal je dat wel zo ervaren ;) ).

ik ben trouwens een meisje/vrouw van 20 en ik kan wel skiën alleen leek wil ik ook graag leren boarden

Wat zeker niet onbelangrijk is, is een crashpant. Tijdens mijn eerste uurtjes op het bordje heb ik vooral op mijn knieen en stuitje gezeten!!! Dus zeker aan te raden!!!

Crashpant en polsbeschermers en helm!!!

Het is wel duur maar een gestuikt stuitje doet véél pijner dan hier geld voor neer leggen! En oven een gebroken stuitje zullen we het maar niet hebben ;-)

Helaas zie je maar al teveel beginners in de aprés-ski rondlopen met een pols in het gips!

Als beginner ben je aan het eind van de dag dood moe met als resultaat dat je je backside bocht niet meer goed inzet en teveel naar achter gaat hangen en in eens lig je dan op je hoofd, gebeurd iedereen die begint! En ik heb er diverse gezien die er een lichte hersenschudding door opliepen!

Kosten: 90 + 20 + 50 = 160 euro kost veel maar een vroegtijdig einde van je vakantie kost nog veel meer!

Crashpants, helm en pols (al dan niet in een handschoen verwerkt) die crashpants heb ik jaren niet gehad totdat een vriend zo hard viel en echt heel veel pijn had. Hij ging zo’n ding kopen en ik heb er ook maar één genomen. Niet eens zo’n hele dure maar heb er toch zeker profijt van en als ik terugdenk aan sommige valpartijen had ik het eerder moeten doen. Kniebeschermers zou je kunnen overwegen maar mijn ervaring is dat je meestal niet zo hard op je knieën valt. Echter, het hoeft maar één keer wel te hard te zijn en je wil ze heel graag ;-)

Helm is wat mij betreft geen discussie punt, gewoon doen! Zo ook polsbeschermers.

🏂

behalve een helm, wat een van de belangrijkste onderdelen van je lichaam is,
en een paar handschoenen, voor als er iemand over je vingers skied/board

vraag ik me af of de rest echt nodig is op de eerste keer snowboarden, maar beter overbeschermt dan onderbeschermt

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Helm: sowieso!

Kniebeschermers: zeker doen! Als beginner val je toch ook wel vaak op je knieën, verder handig als je het zitten op je kont zat bent. Je kan beschermers van hard plastic nemen (normaal voor skaten) maar dan heb je kans dat je de binnenkant van je broek kapot maakt. Zachte, zoals van RED, zitten lekkerder en doen hun ding prima. http://www.baumsport.nl/red-basic-knee-pad-9441

Polsbeschermers: zelf geen fan van, gebruik ze ook niet. Klinkt stom, maar je moet gewoon goed oefenen met vallen en jezelf aanleren dat je niet op je polsen valt. Als je namelijk met polsbescherming op je pols valt heb je kans dat je een hele lelijke breuk krijgt net naast je bescherming. Beetje schijnveiligheid dus.

Crash pants: als je het geld er voor hebt zeker doen. Als je eenmaal op je stuitje bent gevallen kun je er echt lang last van houden. Zit ook iets comfortabeler als je op je kont in de sneeuw zit.

Backprotector: niet doen, tenzijn je meteen op boxes en rails e.d. gaat stunten.

That’s it :)

Can't wait for the snow!

Heel erg oppassen met polsbeschermers inderdaad. Als het goed is, dan is je eerste les bij snowboarden ongeveer hoe je voorover moet vallen zonder dat je polsen kapot maakt. Als je verkeerd valt dan hebben polsbeschermers nog weinig zin.

Ik zou inderdaad zachte kniebeschermers nemen, volleybal of handbal kniebeschermers schelen over het algemeen al een stuk.

Volgens mij is verder alles al gezegd.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Zeker voor een crashpant!
Eerste week wintersport mn stuitje gebroken (nu 10 jaar geleden) en dat blijft écht een zwakke plek, elke val, hobbel op de fiets, of lange autorit is pijnlijk nu.
Nu nooit meer zonder de piste op!

Idd Goede helm,goedkope kniepads en zou toch voor de back protector gaan zeker als je iets meer vaart gaat maken helpt niet alleen tegen impact maar ook overstrekken.Heb ook al eens een skieer in de rug gehad terwijl ik mn bindingen goed zat te doen.

Zitten op je kont of knieen, één van de vele redenen dat ik ben overgestapt naar skieen ;-) :-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Ik heb zachte kniebeschermers van Booster, die waren niet zo gek duur. Als je vaak wilt gaan zitten, is zo’n crashpant ook wel handig(heb ik zelf niet). Polsbeshermers heb ik ook niet maar gebruik polsbandages van neopreen, die houden je polsen lekker warm en dus soepel zodat je je niet snel zult blesseren als je voorover valt. Helm is een must.

Alles wat hier boven beschreven staat doen. De polsbeschermers…ik heb ze al jaren ( zitten verwerkt in mijn handschoen), natuurlijk probeer je te vallen zoals je geleerd hebt. Echter je komt ook wel eens in situatie’s waar je zelf niets aan kan doen en opeens onverwachts val je en steek je je handen uit. In die gevallen ben ik altijd blij dat ik de beschermers heb!

Backprotector: niet doen, tenzijn je meteen op boxes en rails e.d. gaat stunten.

That’s it :)

E020 op 28 jan. 2014 18:22

Niet eens met Eo20, een back protector zou standaard moeten zijn bij skiërs en snowboarders, welke backprotector is afhankelijk. Je hebt van die zachte die in uw vest verwerkt zitten (vindt ik zelf maar niks), de hardere soort met enkel rug bescherming of combinaties ( borst,nieren en rug ) of volledige truitjes met alles erop en eraan.

Voor de beginners kan zo een zachte al wonderen doen omdat de snelheden niet zo hoog liggen maar ik raad toch de hardere aan bij iedereen. Eens je een rugletsel hebt opgelopen kan je daar voor de rest van je leven met sukkelen. Enkele jaren terug heb ik iemand uit de beginnersgroep gezien die echt lelijk is gevallen. Dit kwam doordat de kennis en ervaring nog te beperkt was, het board was met haar weg en ze kon het niet controleren of gestopt krijgen en is hard in botsing gekomen met een andere snowboarder. Gevolg haar rug was zo blauw als een smurf, ze is die week niet meer op de piste gekomen, daar gaat dan uw vakantie.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Iemand ervaring met bescherming voor kinderen en met name dan voor Crash pants. Zijn er voor kinderen andere punten waar je op moet letten bij de aanschaf ?

Voor voor volwassenen zie ik erg uitlopende prijzen vanaf ca 30 euro bij de perry tot ver boven de 100 euro bij andere shops. Is een crash pants van de perry voor een beginneling voldoende ? (op dit moment ben ik alleen nog op de borstelbaan aan het oefenen en binnenkort naar winterberg paar daagjes )

Mijn zonen snowboarden beide en hebben exact dezelfde crashpants als volwassene maar dan kleiner. Van Dainese. Ik vind het belangrijk dat ze goed beschermd zijn voor hun eigen gezondheid en voor mijn plezier. Als zij een zeer achterwerk hebben is mijn pret ook voor een deel verdwenen.
Wat ik niet goed snap is dat mensen honderden euro’s uitgeven voor liftpassen, eten en apres ski en moeilijk doen om een paar tientjes voor hun veiligheid. Ik heb natuurlijk ook een bepaald budget maar toen mijn kinderen (en trouwens ikzelf ook) begonnen met boarden heb ik eerst een goede helm, crashpant en knieprotectors gekocht. Zelf draag ik nog de crashpant en kniebeschermers voornamelijk tegen de kou als ik op mijn jongens zit te wachten, een bijkomend voordeel naast het veiligheidsaspect.

Snowboard kniebeschermers zijn veel dunner dan volleybal beschermers en zitten prettiger onder je broek.

Een crashpants is wel echt super, ook al kan je al snowboarden. Ik draag hem altijd want je hoeft maar op een ijsblokje te vallen en je breekt je stuitje(een vriendin van mij een keer mee gemaakt op de eerste dag van de vakantie).

Kniebeschermers begrijp ik persoonlijk niet zo goed, heb er zelf nooit last van gehad dat ik op me knieën val (meestal heeft heb je als snowboarder een zwakke kant, waar je constant op valt). Dit zelfde heb ik ook met polsbeschermers, had ze wel in mijn handschoenen zitten maar er direct uitgehaald want ik miste een bepaalde vrijheid van bewegen. Ik vond ze erg onhandig bij het aan doen van je bindingen e.d.

Maar bescherming is wel erg belangrijk ook voor mij ik snowboard met crashpants en backprotector aan en zeker een helm op.

Backprotector: niet doen, tenzijn je meteen op boxes en rails e.d. gaat stunten.

That’s it :)

E020 op 28 jan. 2014 18:22

Niet eens met Eo20, een back protector zou standaard moeten zijn bij skiërs en snowboarders, welke backprotector is afhankelijk. Je hebt van die zachte die in uw vest verwerkt zitten (vindt ik zelf maar niks), de hardere soort met enkel rug bescherming of combinaties ( borst,nieren en rug ) of volledige truitjes met alles erop en eraan.

Voor de beginners kan zo een zachte al wonderen doen omdat de snelheden niet zo hoog liggen maar ik raad toch de hardere aan bij iedereen. Eens je een rugletsel hebt opgelopen kan je daar voor de rest van je leven met sukkelen. Enkele jaren terug heb ik iemand uit de beginnersgroep gezien die echt lelijk is gevallen. Dit kwam doordat de kennis en ervaring nog te beperkt was, het board was met haar weg en ze kon het niet controleren of gestopt krijgen en is hard in botsing gekomen met een andere snowboarder. Gevolg haar rug was zo blauw als een smurf, ze is die week niet meer op de piste gekomen, daar gaat dan uw vakantie.

Maartenvc op 29 jan. 2014 09:36

Een backprotector voor skiërs is natuurlijk vele malen minder belangrijk dan voor snowboarders. Skiërs die geen gekke stunts uithalen vallen vrij zelden echt hard op hun rug, die blesseren eerder heup en zij (elleboog, handen etc.). Snowboarders vallen natuurlijk achterover en voorover, skiërs opzij.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

allemaal heel erg bedankt :) knie beschermers heb ik nodig omdat ik in november heel hard op mn knieschijf ben gevallen en nog steeds aan het revalideren ben ( ik ga pas in maart snowboarden) maar ik wil niet dat mijn knie nog zo’n klap krijgt.
hebben jullie toevallig nog tips voor betaalbare winkels met goede bescherming? ik loop dit weekend wel een keer de perry sport in omdat het daar meestal wel betaalbaar is. wil best ook wel wat geld uitgeven maar liever niet meer dan nodig is

Als je echt weet wat je juist wil zijn de online winkels meestal die met betere prijzen.

Hoe zwaar is uw blessure ? Want bij boarden komt er toch wel wat druk op de knie en dan spreken we nog niet over vallen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

ik mag van de fysio gewoon in maart gaan snowboarden ben nu eigenlijk vooral bezig om mijnn spieren weer te trainen zodat ik ook klappen en druk weer goed kan opvangen. ben onder begeleiding van de fysio druk aan het oefenen

en het was gelukkig alleen mijn knieschijf en al mijn banden en spieren zijn heel gebleven en ik ben nog jong dus het zou allemaal moeten lukken

Mijn kniebeschermers komen van Duijvestein en waren rond de €30,- euro.

Om te leren snowboarden is denk ik alles al gezegd.
Ik vind de meningen over backprotectors wel interessant.
Ik zelf neem er bewust geen. Niet omdat ik niet kan vallen, of niet aangegleden kan worden, maar omdat ik aan mezelf merk dat ik nu, met minder bescherming, heel bewust aan het boarden ben.Als ik wel een back protector zou hebben, dan weet ik van mezelf dat ik veel meer risico’s zal nemen.
Dus tsja veiligheid is ook hoe je er zelf mee omgaat. Een auto met airbags wil niet zeggen dat je ook meteen 300 kan rijden.

Om te leren snowboarden is denk ik alles al gezegd.
Ik vind de meningen over backprotectors wel interessant.
Ik zelf neem er bewust geen. Niet omdat ik niet kan vallen, of niet aangegleden kan worden, maar omdat ik aan mezelf merk dat ik nu, met minder bescherming, heel bewust aan het boarden ben.Als ik wel een back protector zou hebben, dan weet ik van mezelf dat ik veel meer risico’s zal nemen.
Dus tsja veiligheid is ook hoe je er zelf mee omgaat. Een auto met airbags wil niet zeggen dat je ook meteen 300 kan rijden.

Kees4 op 30 jan. 2014 16:17

Als je uzelf daarvan bewust bent en weet welk risico je wel mogelijks loopt indien je geen draagt, dat is dan eigen keuze. Iedereen heeft zo wel zij eigen dingen. Bij mij is dit bv als ik met muziek in snowboard (1 oortje), zal ik veel rustiger boarden om alles goed in het oog te kunnen houden en wat cruizen. Ik weet dus ook als ik wat te opgefokt ben, oortjes in, relaxte stance en cruize modus aan, genieten van de piste en de omgeving,… (meestal naar het einde van de dag, bovenaan of halverwege de piste kijk je op je horloge, fuck de liften gaan sluiten, dan haast ik mij naar de lift om snel snel nog is naar boven te gaan voor de laatste run en dan zwaar op men plaat gaan, nee dank u, 1 keer is genoeg).

Maar dat compleet naast de kwestie, ik draag wel altijd men rugbeschermer. is ook een gewoonte van op de cross en de race moto.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Plaats een reactie