Waar kopen jullie je thermo-ondergoed? Tips en ervaringen

Ik heb een paar keer goedkope shirtjes geprobeerd al dan niet om te testen voor tijdschriften of voor wintersporters (Aldi, Decatlon, LIdl, en ander huismerken) en eerlijk gezegd vind ik het niets. Pasvorm is erg slecht, gaat snel stinken, en krimpt als een gek (of ben ik de enige met zulke lange armen?).

Bij de grotere en goede merken zit je goed. Het kost wat meer. Maar ik heb nog steeds een shirtje van Craft wat ik ook nog had toen ik nog in Nederland woonde. Verder ruiken deze shirtjes duidelijk minder. En veel van deze shirtjes zijn tegenwoordig ook nog eens gewoon mooi…

Click. Click. Peace

@Rogier

(of ben ik de enige met zulke lange armen?)
Ja :-P

BTW, synthetische baselayers krimpen in principe niet. Het enige wat kan gebeuren (en dat is meestal met de goedkope spullen) is dat het elastische eruit gaat waardoor het gaat lubberen.

When life gets too complicated.... SKI

@Alex nou, ik kan je zeggen dat mijn aldi shirtjes echt niet meer pasten na een paar maanden. Of ik was opeens veel gespierder geworden dat kan ook…

Click. Click. Peace

Groot nadeel van Craft vind ik de prijs en het feit dat na twee keer wassen de stof ruw wordt en het gaat pillen. Dure set voor mijn kinderen aangeschaft (ze gebruiken het ook voor voetbal) en ze dragen liever de goedkopere HEMA dan de dure Craft. “Deze prikt steeds, mam, die wil ik niet aan”.

Voor mezelf een fijne bij de Hema gekocht; damesmodel met een ietwat uitgesneden hals, dus niet zo mannelijk.

Ik zelf gebruik al jaren die van de ANWB (Human Nature), heb toen 2 sets aangeschaft en heb er verder nooit problemen mee gehad. Kortom ben er tevreden over. Wellicht dat een Craft of ander premium merk nog lekkerder zit of beter het vocht/zweet afvoert, maar tot nu toe geen aanleiding gezien om iets anders te proberen dus.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

ik heb vorig jaar een setje merino gekocht bij mk van Mons Royale kost wat maar tis ook helemaal super!
dat kan je gewoon de hele week aanhouden en je ruikt geen druppel zweet!

Heb van alles, vnml wat Protestspul, wat van Craft en NorthFace, wat van Adidas en wat van Ten Cate. Komt omdat ik dit soort shirts buiten wintersport ook kan gebruiken.
Protest en Ten Cate zijn favoriet en koop ik bij voorkeur bij http://www.protest.eu/nl/heren/ en http://www.underfashion.nl

@Alex nou, ik kan je zeggen dat mijn aldi shirtjes echt niet meer pasten na een paar maanden. Of ik was opeens veel gespierder geworden dat kan ook…

Rogier op 19 feb 2015 11:06

Ik denk dat je gewoon minder tartiflette moet eten :-P

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb al een aantal jaar first layers van Decathlon. Vond ik altijd top.
Dit jaar voor het eerst een duurder merk getest, Craft Active extreme.
Volgend jaar komt er eentje bij, want de mate van vochtafvoer van craft is gewoon enorm merkbaar.

Plaats een reactie