Warth - Schröcken (Ski Arlberg) 21/02/15 - 27/02/15

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Ik zal een week in Warth verblijven deze voorjaarvakantie.

4e keer dat we dit gebied bezoeken in de winter, hoop dit jaar wat meer vertical meters te maken dan vorig jaar. Morgen (zaterdag) is mijn eerste snowboarddag, hoop om ongeveer 9 uur te arriveren zodat we nog een hele snowboarddag voor ons hebben. Dit jaar ben ik mijn cardreader niet vergeten dus hoop elke avond een verslag te posten als de laptop niet te langzaam is.

Verwachtingen van deze week:
Aantal mooie afdalingen / poeder afdalingen maken. en nee dan bedoel ik niet dat ik een helling van 45 graden af ga met lawinegevaar 4 maar gewon wat skiroutes
Ook hoop als m’n ouders het geld ervoor over hebben een dag privéles te nemen om zo mijn snowboarden een hoger niveau te geven.
Heb ook een aantal video’s bekeken op internet, o.a. over carven. Hoop dit is een dag(deel) goed te oefenen.

Vorig jaar heb ik ook een verslag geschreven over dit gebied, als je geïnteresseerd bent kun je het hier lezen:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/148213

Heb ook een globale planning gemaakt, vorig jaar was er nogal wat trammelant over hoe laat staan we op, waar gaan we heen wat doen we. Je snapt wat ik bedoel.
Verklaring begrippen: Letters E,M,J,K,V staan voor onze namen.

Verder heb ik sommige liften soms afgekort en met de gele tent bedoel ik de schirmbar bij de Steffisalp
link naar schema:
http://gyazo.com/65b706a90eaff41d6e8135eeb5621785

Afbeeldingen zijn te bewonderen op
http://www.instagram.com/jesperdebeer of op
https://www.facebook.com/jesper.vanzanten
Als het niet lukt om verslagen te maken kun je daar checken voor foto’s

Greotjes

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:42

Gang is alles

We houden het in de gaten!

Zo een planning heb ik trouwens nog nooit gezien, ben benieuwd of daar aan te houden valt ;)

Btw: voor deze week heb je er niets aan, maar teug in Nederland misschien een idee om op de rollerband te gaan? Goedkoper waarschijnlijk dan een privé leraar en je maakt echt flinke stappen in techniek.

Als je ouders nog wat willen rijden: doe ook Diedamskopf en Mellau/Damuls een dagje. Krijg je wat meer variatie en ze liggen op respectievelijk 20 en 30 minuten rijden van je af.

@Tiny-M Waarschijnlijk niet, mja beter iets dan niets hé
Ik heb ook nog aan de borstelbaan gedacht maar ik dacht er iets te laat aan… :P
@interjrs We nemen de Ski Arlberg pas omdat dit nog relatief nieuw is voor ons (het gebied van Lech, Zürs en St. Anton. Volgend jaar als we weer naar Warth gaan nemen we waarschijnlijk 3 täler

Gang is alles

Leuk! Hopelijk werk alles en iedereen mee en haal je je doelstellingen;) Veel plezier!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Jesper

Veel plezier, en je kent mijn geheimtip: Albona gebied bij Stuben

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Snowjan Thx! Ik hoop het
@Peter30 Hahaha jaja ik ken 'm! Ik hoop 'm in m’n reis te verwerken maar ligt ook aan m’n gezelschap.

Gang is alles

Zoo zoo, een hele planning. Lekker bezig Jepper :D

Ik ben benieuwd hoe het daar is, hier in Brixen is het in ieder geval top! Ik kijk uit naar je verslag.

Carnas on Tour

@svennoo yeye

moomooi dat t daar goed is :)

Gang is alles

geniet ervan en we willen de progressie zien ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Veel plezier!

Certified ski-boy, glijbewijs

Even wat anders ik was gisteren in Lech.
Wat is het daar druk druk druk geworden sinds die nieuwe verbinding.Abnormaal.
Zowat elke 4 vierkante meter mensen.Bijna geen plek om normaal een bocht te maken en nu overdrijf ik niet.
Levensgevaarlijk als je niet uitkijkt.Ik heb zelf ook iemand aangeskied helaas was niet te voorkomen.
(Net Zandvoort op het strand met een mooie dag op Zondag)
In sankt Anton is het ook druk maar wel wat minder.

@Jeroen6 We zullen zien :p
@Jorian thx
@Hooykaas Hmm heb dit vorig jaar geen een keer ervaren, gewoon normale pistes en amper wachttijden voor liften.

Vanavond zal ik proberen verslag te posten, ben nu nogal moe van de reis + dag snowboarden dus ja

Gang is alles

Ik ben ook moe van de reis… 1.5 uur geslapen in de bus vannacht.

❄️

@david23 aI, wel geskied nog of niet?

Gang is alles

ai*

Gang is alles

Morgen zal ik het eerste verslag plaatsen, ben nu nog de foto’s aan het uploaden Word aan het downloaden.
Was in ieder geval een geslaagde eerste dag, heb vorig jaar maar op 1 dag het aantal hoogtemeters van vandaag verbroken lol. En dat terwijl we pas 12 uur de eerste lift in stapten :P

Morgen wordt er lichte sneeuwval voorspeld, waarschijnlijk gaan we de pistes in Zürs maar eens opzoeken

Gang is alles

Haha @Jesper dat belooft wat voor de rest van de week qua hoogtemeters!:D
Ben benieuwd naar je ervaringen van vandaag:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

test

Gang is alles

Warth-Schröcken 21-2-2015
Na een vrijwel vlekkeloze rit van 9 uur kwamen we om kwart voor 10 ‘s ochtends aan in Warth.
Geen file gehad en de mooie weg binnendoor genomen door het Tannheimer Tall genomen om zo de file bij Füssen/Reutte te vermijden.

Plaatjes van de reis

null

^Snelweg, aantal kilometer voor de Allgäuer Alpen

null

^Nog meer snelweg, opdoemende Alpen in de verte

null

null

^De Alpen komen steeds dichterbij

null

^Werd al iets drukker op de snelweg, niet hinderlijk

null

^Medelander op de weg

null

^Gevoelige foto met zon

null

^Zoek de sleeplift

null

^Richting het Tannheim

null

^Een van de skigebieden in het Tannheimer Tall

null

^Dubbele sleeplift

null

^Steentjes

null

^Nog een skigebiedje

Toen we aankwamen eerst maar even een currywurst naar binnen gewerkt in de Walserstube (vlakbij dalstation Steffisalpexpress) die erg goed smaakte. Hierna de spullen uitgeladen, omgekleed, materiaal gehuurd en de Steffisalpexpress ingestapt om 12 uur met mijn broertje Kristian. Ouders + Eline (vriendin moeder) dachten te moe te zijn om een middagje te skiën.

Algemene informatie skigebied:

Website:
http://www.warth-schroecken.at
http://www.skiarlberg.at/arl/ws/de/winter

7 dagen pas volwassene:
250 euro

Pistenplan:

null

Open pistes/liften:

null

Alles in Ski Arlberg is open, afgezien van skiroute 38a.

Weer
Best weer, bewolkt en af en toe kwam de zon erdoor. Als de zon erdoor kwam had je net iets beter zicht maar het was ook goed te doen zonder zon.

Condities / wachttijden
Pistes lagen er overal perfect bij. Beste pistes waren wel de zwarte en rode 20.
Om bij deze pistes te komen moet je een stukje over de blauwe 23, waardoor ze niet voor de hand liggen. Om deze rede waren de pistes nog helemaal strak om 16.15
Nergens hoeven te wachten, het was bar rustig in het skigebied!

null

^Eerste rit in de stoeltjeslift

null

^Wartherhorn is ook weer van de partij dit jaar

null

^Onderaan de Wartherhornexpress

null

^In de Wartherhornexpress

Na de blauwe piste genomen te hebben als inkompiste –wat best ging- zijn we de Wartherhornexpress ingestapt en hebben we het pad naar de Hochalpbahn genomen. De pistes lagen er verrassend goed bij, goed strak, geen buckels en weinig volk.

null

^In de Hochalpbahn

null

^Probeerde de foto van vorig jaar na te doen, nog niet helemaal gelukt

[![](http://i1140.photobucket.com/albums/n576/perry999/Warth%20Schrocken%2021-2-2015/DSC07109.jpg)](http://i1140.photobucket.com/albums/n576/perry999/Warth%20Schrocken%2021-2-2015/DSC07109.jpg)

^Hochalpbahn met bijliggende pistes
De rode rechts is eigenlijk net zo blauw als de blauwe, maar ja ziet er gevarieerder uit op het pistenplan hé :P

null

^Bovenaan de Hochalpbahn, zicht op het gebied van Lech

null

^Sonnenjet-Auenfeld+ Juppenspitze

null

^Wartherhorn, je kunt wel zien dat de zon hier 11 dagen achter elkaar geschenen heft, de zuidhellingen beginnen een beetje bruin te worden. Op de weg door het Lechtal kon je dit ook goed merken.

3 keer de ‘’Salober north face’’ besnowboard, deze pistes waren zo tof dat we ze meerdere keren wilden doen. Ook al ben ik niet de beste snowboarder, vind ik zwarte pistes toch het vetst om te doen. Mede door de uitdaging en snelheid die je maakt.

null

^Auenfelderhorn met een wegwijsding

null

^Onderaan de Saloberjet, wachtrijen waren en nauwelijks of niet. Dit was wel andere koek dan Winterberg 3 januari :D

null

^Ook staat er weer een mooie auto

null

^We zitten, ondertussen komt er een waterig zonnetje door het wolkendek wat het zicht echt wel wat beter maakt.

null

null

^Rode piste die je het beste berijkt van de 2 volgens mij CLF Kuchlbahn.

null

^Kuchlbahn

null

^Verbindingsstuk w2>w1

null

^Buckels naast de piste

Ondanks de sultana’s die oma ons had meegegeven donderdag kregen we aardige honger dus besloten we om te gaan eten. Met steen papier schaar werd het de Pünschhutte. Na het eten van een lekkere Hauswurst wilden we terug naar Salober om de zwarte 8 ‘’Gamssprung’’ te doen.

null

^Jägeralpexpress

null

^w29

null

^Zwarte piste w27

null

^Lift gaat wat steiler hier

null

^Nog maar een blik op w29, Biberopf valt ook te zien.

null

^Vanaf hier krijg je zicht op Wartherhorn, Karhorn en helemaal rechts de Auenfelderhorn

null

null

^Karhornbahn

null

^Afdalingen tussen Wartherhornsattel & Salober

null

^De wind is duidelijk aanwezig geweest

Helaas waaide het echt heel hard boven op Salober, je kwam amper vooruit tegen de wind in. Uit angst dat de liften misschien sloten zijn we richting Jägeralp gegaan. Hier waren de beste pistes w26a en w27. We hebben een aantal afdalingen gedaan hier, allemaal lagen ze er goed bij.
Bij w27 waren er aan het begin een aantal takjes oid. Dit was goed te omzeilen om de skiroute die ernaast ligt te nemen. Daarna weer gelijk terug gegaan op de zwarte piste omdat de buckels nogal hoog waren op de skiroute.

Het tweede gedeelte van w27 lag er ook verrassend goed bij, normaal skip ik dit deel altijd omdat het vrij snel ijzig wordt maar vandaag was hij echt perfect!

Na een paar afdalingen bij Jägeralp hebben we de pistes gedaan die we gespot hadden vanaf de punschütte, w20 zwart & w20 rood. Deze waren echt de beste van vandaag en hebben we meerdere keren gedaan.

null

^Wartherhornexpress met Kristian die zijn armen als een vogel houdt

null

^Typisch Nederlandse helm

null

^Biberkopf met wat skiërs

null

^Lechtal

null

^Bovenaan zwarte w20 genomen

null

^Zicht op Warth

null

^Pistenbordje + Wartherhorn + Steffisalpexpress + Wartherhornexpress

Na al deze toffe afdalingen besloten dachten we dat de w21 (begin dalafdaling Warth) er ook nog wel tof bij zou liggen. En dat klopte. Aan het einde van de dag hebben we afdalingen rondom de Wartherhornexpress gedaan en de dalafdaling.

null

^Soortgelijke foto heb ik vorig jaar gemaakt :P

null

^Steffisalpexpress

null

^Als je de Steffisalpexpress uitkomt moet je een stukje skaten om bij het begin van de dalafdaling te komen, dit ish et bersgstation. Op de achtergrond de Wartherhornsattel

null

^Zuidhellingen waren al iets bruin, gelukkig ligt het skigebied op de noordkant :D

null

^Een van de laatste afdalingen

null

null

^Het moge duidelijk zijn welke berg dit is

null

^Nog maar een keer omhoog

null

^Dalstation Steffisalpexpress

null

^Blauwe 23 richting de w20en

null

^In de zomer staan op dat platform allemaal koeien

null

^Daar heb ik in de zomer op gezeten :)

Skiline via Ski Arlberg app:
http://share.iski.cc/tracks/shared/e9rkEbwNyrLV6GpsWiK1…

Skiline via skiline.cc:
http://www.skiline.cc/skiing_day/vsfveg9slr

Dat was het dan voor de eerste dag, heb de foto’s van vandaag al geupload maar ga nu eerst slapen.
Morgen staat St. Anton op het programma namelijk (we hebben die Ski Arlberg pas niet voor niets eh)
SORRY @PETER30 WAARSCHIJNLIJK GEEN ALBONA

Conclusie:
Top eerste dagje, voelde als een iets kortere volle dag :P
Pistes lagen er goed bij, heb geen enkel moment iets van vermoeidheid gevoeld, weinig tot geen volk op de pistes. Helemaal tuppie. Als je niet hoeft te rijden en je voelt je goed raad ik het je zeker aan de eerste dag te gaan skiën/snowboarden.

Morgenavond probeer ik het verslag van zondag (vandaag) te posten.
We zijn deze dag vooral in Zürs/Lech geweest.

Greotjes!

Gang is alles

Lekkere plaatjes hoor

Certified ski-boy, glijbewijs

maak je niet te moe he! Van al dat typen en foto’s posten zou je je broodnodige energie kunnen opstoken en daardoor minder van de sneeuw kunnen genieten! ;)

@Jorian danku danku
@interjrs Maak je maar niet druk, aan het einde van de dag ben ik nog net zo fit als aan het begin v/d dag:P

Gang is alles

Leuk verslag en mooie foto’s. Hopen dat je volgende foto’s met meer mooi weer zijn :)

Carnas on Tour

Leuk Jesper! Nu verse sneeuw toch?:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Jorian danku danku

@interjrs Maak je maar niet druk, aan het einde van de dag ben ik nog net zo fit als aan het begin v/d dag:P

Jesper op 23 feb 2015 20:20

Dat is wel te merken ja als jij om 3/4 uur 's nachts de whatsappgroep vol loopt te spammen :P

Mooi verslag man! Hopen op meer zon zodat jij je foto’s beter na kan doen ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Leuk verslag en mooie foto’s. Hopen dat je volgende foto’s met meer mooi weer zijn :)

Svennoo op 23 feb 2015 20:30

Een aantal zeker

Leuk Jesper! Nu verse sneeuw toch?:D

SnowJan op 23 feb 2015 20:36

vanmiddag is het begonnen met sneeuwen. Dit gaat Door tot het middaguur ongeveer. Hoop wat ski routes te doen morgen !
@thijsmeeusen hehe, gisteren is het aardig gelukt met die foto vanuit de Hochalp Bahn te imiteren :)

Wifi loopt nu alleen ff te kloten dus kan t verslag niet up loaden op t moment.
morgenochtend post ik hem

Gang is alles

Mooi verslag hoor! Er ligt precies wel wat minder sneeuw als gewoonlijk, zelfs minder toen ik er met pasen ging enkele jaren geleden. Met dit weer is het natuurlijk in Warth heel lastig om de pistes te ‘zien’, vond ik persoonlijk heel hinderlijk aan het gebied.

@Mathijs! Thx! Hmm misschien geeft de wind dit idee? Er ligt namelijk meer dan vorig jaar :P
Met pasen weet ik niet hoe de sneeuwhoogte was
Klopt, je ‘ziet’ de pistes redelijk lastig, maar ik vind het niet echt storend, ik kijk na 3/4 bochten hoe de piste erbij ligt en dan beslis ik of ik hard/zacht ga.

Verslag heeft iets vertraging, gisteren deed vanaf half 11 de wi-fi het niet meer. Hoef alleen nog de skitracker erbij te zetten dus ik post hem zo.

Gang is alles

Waarschuwing: redelijk lang verslag. Ik zal in de toekomst proberen ze iets in te korten

Warth-Schröcken, Lech-Zürs 22/02/2015

Vandaag was het plan om op avontuur te gaan in Zürs met mijn broertje en vader. Voor mijn vader was dit zijn eerste skidag na 2/3 weken niet geskied te hebben. 3 weken geleden zat hij in Ski Arlberg Oost, het gebied waar wij de volgende dag heen zijn gegaan. Daarover meer in het volgende verslag.

Goed, zaterdag waren we er te laat achter gekomen dat we de broodbestelling voor 12 uur moesten doen, dus was het idee om om 9 uur bij ‘’de ouwe rover’’ (spar in Warth) te zijn om zo broodjes te halen. Wat bleek toen mijn vader om kwart voor 9 de deur uit wilde: de gastvrouw van het appartement had voor broodjes gezorgd, ze hingen dus gewoon aan de deur :P

We kwamen dus iets later bij het dalstation van de Steffisalp dan had gekund. Maar ja maakt niet uit ‘’we hebben vakantie’’ x)

Algemene informatie

Websites
http://www.skiarlberg.at
http://www.warth-schroecken.at
http://www.lech-zuers.at

Pisten plan LZ,WS

null

Open liften en pistes

null

Weer
Prima weer tot 3 uur, in de ochtend zelfs een beetje zonnig.
In de loop van de dag steeds meer bewolking wat uiteindelijk zorgde voor zeer dichte mist.

Conditie pistes
Overal prima pistes, nergens slecht.
Vanaf 3 uur werd het wel minder maar dit kwam door het zicht, niet door de kwaliteit van de pistes.

We waren dus van plan om op avontuur te gaan in Zürs, vanaf de Steffisalpexpress dus door naar de Wartherhornexpress over de zwarte w22. Toen paadje genomen richting Hochalpbahn, altijd wel prima te doen als je je board,ski’s recht vooruit houdt de hele tijd maar neemt wel wat tijd in beslag.
Eenmaal boven wat fotootjes nemen en door naar de Auenfeldjet over piste w8 rood. Wat ik zelf een beetje jammer vind is dat de zwarte piste w8 niet langs de Auenfeldjet komt maar er onderdoor gaat.

null

^Zicht vanaf ons appartement

null

^Zicht op de dalafdaling

null

^Wannenkopf met lift die hetzelfde heet met –bahn erachter

null

^Skiroute Wolfegg loopt hier

null

^Aangekomen op de parkeerplaats, je ziet door de bewolking een beetje blauwe lucht

null

^Biberkopf is nog in de wolken

null

^Kinderlift met piste

null

^Wannenkopfbahn met funslope/-park erbij

null

^Dalstation Steffisalp, wachtend op vaders die altijd 10 minuten doet over het aantrekken van zijn skischoenen

null

^Daar zitten we weer

null

null

^Zicht op het blauwe bospad, wat overigens deze zomer verbreed is.

null

^Freeridegebied, nu heb je er niet zoveel te zoeken door de vele buckels

null

null

^Onderaan de Wartherhornexpress

null

^Zicht op piste w20

null

null

^Pistes lagen er nog helemaal toppie bij

null

null

^Bovenaan de Wartherhornexpress heb je altijd een mooi zicht op de 3/5 meest opvallende bergen in het gebied

null

null

null

^Gebied tussen Wartherhornsattel-Salober

null

^Deze lijkt wel wat beter op die van vorig jaar toch? :)

null

^Of deze

null

^Een van de weinige voordelen van liften zonder bubble is dat je naar achteren foto’s kunt maken :)

null

null

^Links de Blauwe piste bij de Karhornbahn

null

^Hochalpbahn gaat vrij langzaam in vergelijking met andere liften in Ski Arlberg

null

^Op Salober, onder de Auenfelderhorn wordt vaak gehiked

null

^Zicht op Lech, waar we heen gingen

null

^Dit is wel andere koek dan vorig jaar om half 11 hier! (Auenfeldjet)

null

^Nog een opvallende berg: de Juppenspitze

null

^Pistes bij Auenfeld

null

null

null

^Er kwam al iets meer bewolking

null

^Wind is zoals eerder gezegd duidelijk aanwezig geweest

null

^Weibermahd

null

^Karhorn raakt in de wolken

null

^Winterwanderweg

null

^dangerouzzz

null

^Roterschrofen

In de lift besloten we om piste 62 overgaand in 34 te nemen, deze hadden we vorig jaar nog niet gedaan namelijk. Ik zelf vond het een mooie piste, wel 1 keer uit de bindingen omdat ik moest remmen voor een beste meneer. Maar ja dat mocht de pret niet drukken. Je hebt namelijk een apart landschap als je over deze piste gaat. Pistes lagen er helemaal toppie bij!
Eenmaal aangekomen in Lech de skibus gepakt richting Zürs, via de Rüfikopf zou namelijk te veel tijd innemen, en we wilden vooral pistes doen in Zürs die we nog niet hadden gedaan eerder.
Skibus was zo’n 7 minuten vanaf Rüfiplatz, Lech.

null

^Bovenaan Weibermahd, Petersboden zie je voor en Kriegerhornbahn achterin

null

^Zicht op Hasensprungbahn en Roterschrofen met bijbehorende pistes.

null

^In Zürs was het al wat bewolkter

null

^Omeshorn verscholen in de wolken

null

^Net als de Rüfikopf

null

^Vanaf 62

null

null

^Winterwanderweg loopt eronder door

null

^Waar piste 34 bij 34a komt, misschien een bekend beeld voor sommigen hier :P

null

null

^Wachtend op de skibus

Eenmaal aangekomen in Zürs werd het steeds bewolkter, wolken bleven hoog genoeg, totdat we de Hexenbodenbahn namen, toen was het mistig boven de 1900 meter. Pistes rondom Zürs vond ikzelf geweldig, we hebben 17a, 15a en 3a overgaand in 3 gedaan. Trittkopf zijn we helaas niet geweest omdat mijn gezelschap geen zin had om nog eens 100-200 meter door de mist te boarden. Trittkopfbahn zullen we nog bezoeken wanneer we de Weiße Ring doen later deze week.
Ook willen we de Zürser Täli nog een keer doen met mooi weer.

null

^Vanuit de Seekopfbahn

null

null

^Bijliggende pistes

null

^Dangerouzzzzzzz

null

^Zürserseebahn

null

^Madloch

null

^Restaurant Seekopf + Muggengratbahn rechts

null

^even lachen

null

^Begin piste 17a

null

^Het begon nu wel echt dicht te trekken

null

^Vrijwel geen wachtrijen in Zürs

null

^Piste onder Hexenbodenbahn

null

^Gondel, (nog) nergens in gebruik. Misschien concept voor de nieuwe Flexenbahn (verbinding St. Anton)

null

^Hexenbodenbahn, mooie naam trouwens.

null

^Kruising v/d Trittkopfbahn cabines

Doordat ik wat video’s heb bekeken over o.a. ‘’çommon problems’’ gaat het snowboarden al wat beter, heb nu geen moeite meer met buckels op toe-side doordat ik niet meer ‘’counter-rotate’’
Handig dat Youtube :) ! Carven wil nog niet echt lukken, de eerste stappen wel maar daar blijft het bij.
Huurmateriaal is doet ook goed zijn werk, prima board, maakt niet uit in wat voor terrein
Pistes waren echt top, je had echt geen last van het slechte zicht.

Omdat het zicht dus slecht was en het weer met de minuten slechter werd gingen we eerder terug dan geplanned. Eenmaal in Lech eerst wat gegeten bij ons tot nu toe favoriete restaurantje daar: Café Olympia. Mooi soepje op :). Eenmaal op de pistes ging het nog prima qua zicht onder de 1900 meter, We zijn zo gegaan: Schlegelkopf > Kriegerhornbahn > Steinmähder > Steinmähder > Auenfeldjet.

Wat opviel is dat bij de Schlegelkopf liften bij de langzame 2 zitter geen rij stond terwijl bij de snellere 4 zitter het echt 5-10 minuten wachten was. Ik zit dan liever in een langzame lift dan in de rij te staan :)

Pistes waren over het algemeen goed, de piste 45 onder Steinmähder was ietwat ijzig maar alsnog lekker. Andere pistes waren helemaal toppie, Piste 46 ( Speed Sulzen) was wel buckelig maar dit vond ik wel eens een keer leuk.

null

^Wachtend op de bus

null

^Terras van Café Olympia

null

^Bergstation Schlegelkopf II

null

^Bewolking boven 1900 meter

null

^Onderin loopt de skiroute Zuger Tobel

null

^Skiroute 44

null

^Foto kost 5 euro grapten de liftmannen :)

null

^Rustig denk

null

^Nog maar eens een blik op Zuger Tobel

null

^Steinmähder vanaf piste 45

Eenmaal in Warth aangekomen was het heel erg mistig geworden, je kon niet eens meer van pistenpaal naar pistenpaal snowboarden :P. Ben om die rede ook een keer van de piste afgestort (dangerouz)
Hierom stelde ik voor om richting Skischaukel Falken te gaan en daar 1 of 2 afdalingen te doen. Maar nee meneer Kristian geloofde me niet dat je tussen de bomen beter zicht hebt. Helaas geloofde hij me pas toen we langs een 6 tal bomen snowboardde. En toen was het al te laat.

Met goggle zag je zo te zien meer dan met goggle, wij zagen het pistenpaaltje niet maar de camera wel :p

null

Skitracker:

null

Hoogte:

null

Skiline (waar vrij weinig van klopt):

null

Conclusie
Zürs heeft voor de gemiddelde/gevorderde skiër meer te bieden dan Lech. Mooie lange pistes die redelijk pittig zijn. Ook zijn er een aantal skiroutes die mij ook leuk lijken op een poederdag. Hier kom ik graag nog een keer terug.

Gisteren ben ik in St. Anton geweest, als het wi-fi meewerkt zal ik het verslag ervan vanavond uploaden.

Verdere foto’s zijn te bewonderen ophttp://s1140.photobucket.com/user/perry999/library/Lech-Zu…

Gang is alles

Zeer leuk verslag @Jesper! Heb er van genoten. Ben benieuwd naar het volgende deel.

Carnas on Tour

Plaats een reactie