Minder dure kledij, toch degelijk?

@Matthias123 Ook bij freeride boots? Dat moet toch net als alpiene-bergsportschoenen waterdicht te krijgen zijn…

Click. Click. Peace

@Matthias123 Ook bij freeride boots? Dat moet toch net als alpiene-bergsportschoenen waterdicht te krijgen zijn…

Rogier op 12 feb 2018 11:18

Ik heb zitten zoeken en kwam dit tegen:

null

Maar het is in ieder geval niet de standaard dat je ziet.

Born to Ride

Sommige freeride boots hebben inderdaad een soort van flap eroverheen. Maar meeste snowboardschoenen niet. Nooit last gehad van natte voeten, maar ook nooit in de volle regen geboard. Hooguit een buitje.

Sommige freeride boots hebben inderdaad een soort van flap eroverheen. Maar meeste snowboardschoenen niet. Nooit last gehad van natte voeten, maar ook nooit in de volle regen geboard. Hooguit een buitje.

Tiny-M op 12 feb 2018 11:31

Bij een buitje of wat motregen heb ik er ook nooit last van gehad, maar dit was een dag met best wel een serieuze hoeveelheid regen. Het probleem is ook als het eenmaal 1 klein gaat je heeft waar het doorheen sijpelt trekt alle droge stof vanbinnen het vocht als een spons aan.

Born to Ride

@Alex Dikke poeder hoger op regen in het dal… Geen problemen mee hoor.

Rogier op 12 feb 2018 11:05

Klopt, ik ook niet hoor :-P Ik ga in maart altijd met een grote groep (en de vrouw erbij) en dan blijf ik netjes op de piste. Het kan dan wel eens gebeuren dat het regent op de berg. Op zo’n moment laat ik de latten lekker in de auto liggen :-)

When life gets too complicated.... SKI

Wie gaat er trouwens skien als het regent. Ik niet in ieder geval 😜

Alex op 12 feb 2018 10:53

Niet snel nee. Maar bij mij was de regen alleen onderin het laagste dal. Als je daar per ongeluk heen skiet, dan moet je door tot de eerste lift. Maar het blijft een uitzondering als je een beetje zorgvuldig plant. Daarom hoef ik geen dure topkleding. Om uitstraling/imago geef ik niets dus dan blijven er geen argumenten over.

@morzel, moet je helaas teleurstellen… Wat je omschrijft kan en mag niet. Voordat het label ‘made in…’ Er op mag moeten er minimaal 200 handelingen verricht worden in de europese unie.

Je weet hopelijk dat administratieve handelingen daar ook bij horen? Ik moet zeggen dat ik dit topic met plezier gelezen heb, maar dat er af en toe nogal kortzichtig gereageerd wordt. Ik ben momenteel echt op zoek naar kleding die ik als beginnende skiër NODIG heb. Geen overkill, geen fancy merken en heel eerlijk gezegd zal het mij aan mijn reet roesten waar het in elkaar gezet wordt (sorry). Dit maakt voor de gebruikte materialen helemaal niks uit. Ik heb tevens geen zin om 150-250 euro meer uit te geven alleen omdat een merk zoveel ontwikkeling ergens in gestopt heeft, dit hebben ze al lang terugverdiend in het eerste jaar dat een bepaalde techniek op de markt is.

Wat mij opvalt is dat vrijwel dit hele topic over Decathlon kleding gaat, afgezien van 1 post over Dare2b. Ik denk dat die merknaam wel een punt heeft, Dare to be in plaats van Follow the herd.

Zijn er dan geen andere “goedkopere” merken die de moeite waard zijn om te bekijken? Zo heb ik gisteren een Superdry jas aan gehad van € 300,00. Die zat echt niet beter dan de Icepeak Kody die ik even later voor € 40,00 kocht. Deze gaat niet het doel dienen waarvoor ik de Superdry gepast had (daarmee wilde ik gaan skiën), maar dan nog, het comfort was een flink stuk hoger en de technische specs gelijk.

Toch een beetje olie domme opmerking in 2018 Mischa

“Dat het je niet uitmaakt hoe en waar kleding gemaakt wordt.”
Kom onder die steen vandaan en probeer de wereld een beetje te verbeteren.

Toch een beetje olie domme opmerking in 2018 Mischa

“Dat het je niet uitmaakt hoe en waar kleding gemaakt wordt.”
Kom onder die steen vandaan en probeer de wereld een beetje te verbeteren.

Hooykaas op 16 feb 2018 19:04

En jij denkt de wereld te verbeteren door dure merk kleding te kopen?
https://www.rankabrand.nl/duurzame-buitensport-kleding/page/…
https://rankabrand.nl/sportschoenen-sportkleding
https://rankabrand.nl/premium-merken

De wereld verbeteren doe je door niet te skiën en boarden iets dat de meesten van ons hier gemeen hebben als vrijetijdsbesteding of zelfs werkbesteding.
Er zijn mensen die ieder jaar nieuwe outfits kopen, nieuwe gear etc. dit zal niet echt bijdragen om de wereld te verbeteren. Het is maar een zienswijze. ;-)

Je hebt gelijk @Mirel020
We moeten er maar mee ophouden.

@Hooykaas ik merk even op dat ik je vrij kort door de bocht vind en eigenlijk reageer op je uitspraak over olie dom.

Dure kleding staat niet garant voor maatschappelijk verantwoordelijke kleding.
Met andere woorden een premiumbrand is niet altijd de beste optie.
Daarnaast zie je in de media dat een wereldverbeter instituut als Oxfam negatief in het nieuws staat.
Nu weer de Orang Oetans die helaas onder druk staan. Hoeveel mensen zullen die organisaties steunen of hebben gesteund voor het welzijn.

Ik kan mij dan echt inleven dat je een houding hebt dat het je dus echt niet uitmaakt of je nu duur of goedkoop koopt en dat het je eigenlijk niet zoveel uitmaakt waar het vandaan komt.

Ik mag aannemen dat ook jij een smartphone hebt, laat ik aannemen een iPhone. Hoef ik verder niets over de arbeidsomstandigheden of duurzaamheid neer te zetten.

De vraag die centraal stond is minder dure kledij, toch degelijk. Ik heb vele vrienden werkzaam in de kledingbranche. Zij zijn degene die leuke arbeidsomstandigheden kennen. Leuke lease-auto en dito salaris. Waar de kleding wordt gemaakt? Ik mag met enige regelmaat op genodigde sale-dagen/avonden komen en dan blijkt ineens dat enorme premium merk gewoon verkocht te worden voor, 4 broeken €100,- en dan wordt er kennelijk nog winst gemaakt. Of ik mij druk maak waar het wordt gemaakt, absoluut niet maar het zou leuk zijn als je hoort dat het maatschappelijk goed is. Wat te vertrouwen, het ik kies bewust vinkje op voedingsmiddelen wordt zelfs geschrapt. Anno 2018 lijkt niet zoveel te kloppen, banken die verkeerd beleggen en dan nu weer andere banken kopiëren. Dat de consument vermoeid raakt en denkt, ach het zal allemaal wel. Ik vind het wel begrijpelijk.

Alles prima.Ik heb inderdaad een IPhone.
Maar wat kunnen we er volgens jou aan doen om een klein verschil te maken voor de toekomst.

Alles prima.Ik heb inderdaad een IPhone.
Maar wat kunnen we er volgens jou aan doen om een klein verschil te maken voor de toekomst.

Hooykaas op 16 feb 2018 20:06

Niet mensen uitmaken voor olie dom. Of dat ze onder een steen liggen daarmee verbeter je in mijn ogen helemaal niets.
Stukje bewustwording bereik je volgens mij veel meer mee. Hier geen kids, groene stroom met een energie nota van slechts €65,- per maand. Fordje Fiësta ;-) en ik zamel papier in voor mijn handbalclub en doe het glas scheiden.
Verder gooi ik alles netjes in een afvalbak en probeer ik lief, behulpzaam en zorgzaam te zijn.

Maakt mij niets beter maar ik lig 's nachts echt niet wakker over de erbarmelijke omstandigheden waaronder de mensen in de iPhone fabriek werken. In mijn eentje kan ik een klein verschil maken door een beetje op te letten maar ik ga niet vingertje wijzen dat een ander zich geen zorgen maakt waar zijn of haar kleding vandaan komt. Dat vind ik dan persoonlijk een beetje olie dom, zeker als je zelf dus toegeeft een iPhone te hebben ;-)

Hebben die Iphone werkers een goed leven naar onze maatstaven…? Nee. hebben ze het heel veel beter dan de kinderen die kleding maken in Bangladesh? Ja, absoluut!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zo, nu we dan allemaal gezegd hebben wat we willen, zullen we dan weer terugkeren naar het oorspronkelijke onderwerp en weer lief tegen elkaar zijn? Volgens mij red je daar veel meer mee ;-) .

Mijn vraag was dus eigenlijk: zijn er nog meer “underdogs” als Decathlon die een onverwacht goede kwaliteit leveren voor het geld?

Alle waar naar zijn geld 😉. Uitzonderingen bevestigen de regel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zo, nu we dan allemaal gezegd hebben wat we willen, zullen we dan weer terugkeren naar het oorspronkelijke onderwerp en weer lief tegen elkaar zijn? Volgens mij red je daar veel meer mee ;-) .

Mijn vraag was dus eigenlijk: zijn er nog meer “underdogs” als Decathlon die een onverwacht goede kwaliteit leveren voor het geld?

mischa72 op 16 feb 2018 20:39

Mocht je ooit in Amerika komen ga dan absoluut naar REI. Net zoals de Decathlon hebben ze eigen gemaakt spullen die verrassend goed uit de tests komen, alleen voeren ze meer A merk materiaal erbij.
Het retour beleid is super, in de tijd dat ik in Californië woonde was ik er vaste klant.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

@morzel, moet je helaas teleurstellen… Wat je omschrijft kan en mag niet. Voordat het label ‘made in…’ Er op mag moeten er minimaal 200 handelingen verricht worden in de europese unie.

Je weet hopelijk dat administratieve handelingen daar ook bij horen? Ik moet zeggen dat ik dit topic met plezier gelezen heb, maar dat er af en toe nogal kortzichtig gereageerd wordt. Ik ben momenteel echt op zoek naar kleding die ik als beginnende skiër NODIG heb. Geen overkill, geen fancy merken en heel eerlijk gezegd zal het mij aan mijn reet roesten waar het in elkaar gezet wordt (sorry). Dit maakt voor de gebruikte materialen helemaal niks uit. Ik heb tevens geen zin om 150-250 euro meer uit te geven alleen omdat een merk zoveel ontwikkeling ergens in gestopt heeft, dit hebben ze al lang terugverdiend in het eerste jaar dat een bepaalde techniek op de markt is.

Wat mij opvalt is dat vrijwel dit hele topic over Decathlon kleding gaat, afgezien van 1 post over Dare2b. Ik denk dat die merknaam wel een punt heeft, Dare to be in plaats van Follow the herd.

Zijn er dan geen andere “goedkopere” merken die de moeite waard zijn om te bekijken? Zo heb ik gisteren een Superdry jas aan gehad van € 300,00. Die zat echt niet beter dan de Icepeak Kody die ik even later voor € 40,00 kocht. Deze gaat niet het doel dienen waarvoor ik de Superdry gepast had (daarmee wilde ik gaan skiën), maar dan nog, het comfort was een flink stuk hoger en de technische specs gelijk.

mischa72 op 16 feb 2018 17:21

Human nature van de anwb is zeker de moeite waard en goed betaalbaar.

Born to Ride

Hebben die Iphone werkers een goed leven naar onze maatstaven…? Nee. hebben ze het heel veel beter dan de kinderen die kleding maken in Bangladesh? Ja, absoluut!

Shane op 16 feb 2018 20:37

Niet bepaald de beste werkomstandigheden idd maar wel beter dan het alternatief; creperen en doodgaan.

Ot: ik vind een merk als Protest altijd wel fijn spul hebben.

Protest: ik heb een jas al zes jaar in gebruik, niks mis mee. Waterdicht, geen zweetjas maar ook nooit koud in gehad, goed pasvorm, verkleurd niet. Wat ie kostte weet ik niet meer maar meer dan 200 euro kan het niet geweest zijn.

Om een paar betaalbare merken te noemen Protest, Icepeak, Brunotti, BelowZero, Dare2be en er is nog een merk uit Oostenrijk maar ben even de naam kwijt, allemaal leuk, comfortabel en goed materiaal.

Dienten Die Alte schule

Falcon schijnt ook goed te zijn (zelf geen ervaring mee, overigens)

Zeer nuttige tips allemaal. Van Dare2Be had ik toevallig een leuk jas op het oog. ;-)

Ik zal ook voor de andere merken eens bekijken wat die in het assortiment hebben.

Falcon schijnt ook goed te zijn (zelf geen ervaring mee, overigens)

GiGi op 18 feb 2018 19:51

Dat was het, wordt rap minder de laatste tijd. Vooral skibroeken gaan minder lang mee.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ik was gisteren toevallig (kom er nooit maar moest in de buurt zijn) even bij de Decathlon in Apeldoorn. Mensenkinderen wat een drukte bij de wintersport afdeling zeg! Heb er nog een paar handschoenen op de kop getikt voor € 6,99 voor erbij. Verwacht er niet teveel van maar zijn wel lekker warm.

Zo, nu we dan allemaal gezegd hebben wat we willen, zullen we dan weer terugkeren naar het oorspronkelijke onderwerp en weer lief tegen elkaar zijn? Volgens mij red je daar veel meer mee ;-) .

Mijn vraag was dus eigenlijk: zijn er nog meer “underdogs” als Decathlon die een onverwacht goede kwaliteit leveren voor het geld?

mischa72 op 16 feb 2018 20:39

Mijn kinderen gaan al van baby af aan al gekleed in MountainPeak. Zit goed, voordelig en kwaliteit is prima voor de jaarlijkse wintersport en een paar daagjes sneeuw in Nederland. En als ze er uit gegroeid zijn gaan ze via Marktplaats eenvoudig naar een volgende eigenaar 😊

?? 2023

Ik was gisteren toevallig (kom er nooit maar moest in de buurt zijn) even bij de Decathlon in Apeldoorn. Mensenkinderen wat een drukte bij de wintersport afdeling zeg! Heb er nog een paar handschoenen op de kop getikt voor € 6,99 voor erbij. Verwacht er niet teveel van maar zijn wel lekker warm.

Harm op 18 feb 2018 21:21

ja die is zo vlak voor de vakantie, in het weekend, echt schreeuwend (letterlijk en figuurlijk) erg druk :(. Ik denk dat de tip voor wintersport artikelen van de decathlon ook echt wel is om in januari te gaan, dan is er nog wat keus.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

CMP, Campagnolo, heb daar net in Obertauern een skibroek van gekocht, goed model en zat ook nog comfortabel, en niet zo’n duur merk.

Dienten Die Alte schule

Hou Apple er volgende keer buiten haha, het groenste grote techbedrijf. Ikzelf probeer zelf te kijken naar hoe milieuvriendelijk een kledingmerk is. Hoe er met mensen omgegaan wordt kijk ik minder naar eerlijk gezegd. Hypocriet? Wellicht. Maar made in Germany heb ik nog nooit gehoord in kledingland.

Mn vriendin heeft de Lidl shirtjes, ze vind ze heerlijk. Misschien is tenson ook wel een merk in de goedkopere maar toch prima categorie.

*bericht bewerkt door Gaston op 19 feb 2018 08:59

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik was gisteren toevallig (kom er nooit maar moest in de buurt zijn) even bij de Decathlon in Apeldoorn. Mensenkinderen wat een drukte bij de wintersport afdeling zeg! Heb er nog een paar handschoenen op de kop getikt voor € 6,99 voor erbij. Verwacht er niet teveel van maar zijn wel lekker warm.

Harm op 18 feb 2018 21:21

ja die is zo vlak voor de vakantie, in het weekend, echt schreeuwend (letterlijk en figuurlijk) erg druk :(. Ik denk dat de tip voor wintersport artikelen van de decathlon ook echt wel is om in januari te gaan, dan is er nog wat keus.

Roy83 op 18 feb 2018 22:15

Ik reed er langs en dacht “daar moet ik toch eens binnen kijken” (en mijn zoon had nog bescherming nodig voor zijn nieuwe skates) dus maar eventjes gedaan. Ik mag mijzelf gelukkig prijzen dat ik altijd de mogelijkheid geboden krijg om naar de sample sale van O’Neill te kunnen dus ik heb skikleding genoeg (understatement van het jaar!). Spul van Decathlon zag er echter in sommige gevallen echt wel leuk uit. Geen idee hoe het zit met waterdichtheid e.d. maar zal vast meevallen…

Plaats een reactie